ثبت شرکت در اصفهان

وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی در هر شهر می‌تواند یکی از مزایای آن شهر جهت ثبت شرکت باشد. در این بخش از مقاله، مراحل، مدارک، هزینه ها و شرایط ثبت شرکت در اصفهان را بررسی می‌کنیم.

 

مزایای ثبت شرکت در اصفهان

شهرهای پرجمعیت در ایران قطب‌های تجاری آن محسوب می‌شوند. استان اصفهان سومین شهر پهناور و پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد، یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و هجدهمین کلان شهر پرجمعیت خاورمیانه است که در صنعت و تولید آهن، فولاد مصالح ساختمانی و پتروشیمی قدم بزرگی برداشته است.

از سوی دیگر این شهر از نظر کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار گرفته است. علاوه بر این موارد، بیش از 160 گونه صنایع دستی در استان اصفهان وجود دارد که از اهمیت بالایی برای صادرات و فروش برخوردار هستند.

همان طور که ملاحظه می‌گردد، ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد که می‌توان از طریق ثبت شرکت در اصفهان، در جهت اجرایی شدن اقتصاد بومی و محلی استفاده کرد.

 

واحد ثبتی شهرستان‌های اصفهان

اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری اصفهان، محل و مرجع ثبت شرکت‌ها در اصفهان است. این اداره از سریع‌ترین ادارات از جهت مدت زمان تعیین نام و به ثبت رساندن شرکت در کشور محسوب می‌شود. به طوری که پس از ثبت نام اینترنتی و انجام امور درخواست، پذیرش نهایی در سامانه مربوطه، فقط در طی 24 ساعت نتیجه تعیین و یا رد نام را تعیین و ارسال می‌کنند.

در ادامه واحدهای ثبتی شهرستان‌های اصفهان ذکر شده‌اند:
1- اردستان
2- خوانسار
3- نطنز
4- سمیرم
5- خمینی شهر

 

انواع شرکت‌های قابل ثبت در اصفهان

تمام انواع شرکت در شهر اصفهان قابل ثبت هستند. این شرکت‌ها در ادامه ذکر شده‌اند و به طور مختصر تعریف آن‌ها بیان شده است.

1- ثبت شرکت مسئولیت محدود: شرکت مسئولیت محدود عنوان شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایه‌ی خود در برابر قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارد.

2- ثبت شرکت سهامی عام: شرکتی است که سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم‌ شده و بخشی از این سرمایه با فروش سهام به مردم تأمین می‌شود.

3- ثبت شرکت سهامی خاص: شرکتی است که تمام سرمایه‌ی آن توسط مؤسسین تأمین می‌شود و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، برابر با میزان مبلغ سهام آن‌ها می‌باشد.

4- ثبت شرکت تضامنی: شرکتی است که با یک نام مخصوص جهت امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. یعنی هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض ثبت شرکت می‌باشند.

5- ثبت شرکت مختلط سهامی: شرکت مختلط سهامی، نوعی شرکت مشترک از شرکت سهامی و تضامنی می‌باشد، یعنی هم شریک ضامن و هم سهام دار، دارد و در نتیجه سرمایه در آن به شکل سهام است.

6- ثبت شرکت مختلط غیرسهامی: این نوع شرکت، به گونه‌ای اشتراک شرکت‌های مسئولیت محدود و شرکت تضامنی بدون انتشار اوراق سهام است یعنی به طور همزمان هم شریک ضامن و هم شریک با مسئولیت محدود دارد.

7- ثبت شرکت نسبی: شرکتی است که شرکا در آن تعهد نسبی دارند. این یعنی هر یک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای که در شرکت گذاشته‌اند، مسئولیت دارند.

8- ثبت شرکت تعاونی: در این نوع شرکت تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه‌ی آن توسط اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد و سایر نهادهای عمومی می‌توانند باقی مانده سرمایه شرکت تعاونی را تأمین کنند.

 

آدرس اداره ثبت شرکت‌ها در اصفهان

اداره ثبت شرکت‌ها در شهر اصفهان به آدرس زیر است:

شهر اصفهان، خیابان کاوه – اول خیابان جابر انصاری – جنب بانک صادرات
کد پستی: ۸۱۳۸۹۸۳۷۹۸

لازم به ذکر است امروزه با هدف حذف مراجعات حضوری، فرآیند ثبت شرکت و همچنین تغییرات آن‌ها، به تدریج روش حضوری حذف می‌شود و تمامی مراحل ثبت و تغییرات شرکت‌ها طبق دستورالعمل صادره از سمت سازمان ثبت، به طور الکترونیکی صورت می‌گیرد.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اصفهان

مدارک ثبت شرکت در اصفهان

مدارک مورد نیاز در شهر اصفهان مانند سایر شهرهای دیگر است. در ادامه به مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در انواع شرکت‌های مسئولیت محدود و سهامی خاص در اصفهان پرداخته شده است:

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان

برای تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان، مدارک زیر نیاز است:

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی شرکا و مدیران
  • دو کپی از تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • دوکپی از شرکتنامه
  • دو کپی از اساسنامه
  • دو کپی از صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح در صورت نیاز

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان

برای ثبت شرکت سهامی خاص در شهر اصفهان، مدارک زیر نیاز است:

  • ارائه کپی برابر اصل مدارک شناسایی سهامداران و مدیران
  • ارائه دو کپی از اظهارنامه شرکت سهامی خاص
  • ارائه دو کپی اساسنامه شرکت
  • ارائه اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (واریز حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت در حسابی به نام شرکت)
  • اخذ و ارائه مجوز فعالیت در صورت نیاز
  • ارائه دو کپی صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • ارائه دو کپی صورتجلسه هیئت مدیره

 

هزینه ثبت شرکت در اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. اولین عامل مؤثر بر هزینه ثبت شرکت میزان مهارت در انجام مراحل آن است. اگر امور ثبت شرکت را اشتباه انجام دهید و یا مدارک را اشتباه بارگذاری کنید، امکان دارد مجموع هزینه‌های صرف شده افزایش یابد.

در نتیجه باید بدانید ثبت شرکت مراحل پیچیده‌ای دارد. در صورتی که یک مرحله را اشتباه کنید باید تمام مراحل را از ابتدا با صرف زمان و هزینه اضافی طی کنید.

برای جلوگیری کردن از هزینه اضافه و صرفه جویی در زمان می‌توانید با مشاوران حقوقی آگاه ثبت در ارتباط باشید. مشاوران حقوقی ما می‌توانند اطلاعات دقیقی درباره هزینه ثبت انواع شرکت به طور رایگان در اختیار شما قرار دهند. شما حتی می‌توانید از صفر تا صد کار ثبت شرکت در اصفهان را به ما بسپارید.

 

مدت زمان و مراحل تاسیس شرکت در اصفهانمدت زمان ثبت شرکت در اصفهان

اگر ثبت شرکت خود را به مشاوران حقوقی آگاه ثبت بسپارید، پس از تکمیل مدارک، جهت ثبت شرکت در اصفهان حدود 15 تا 20 روز کاری، زمان نیاز است.

به ترتیب هر یک از مراحل تعیین نام پس از تکمیل مدارک و ارسال، تأیید و تحویل مدارک، 3 تا 4 روز کاری و 10 تا 15 روز زمان نیاز دارد.

 

مراحل ثبت شرکت در اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان مراحل خاصی دارد که باید آن‌ها را به ترتیب و درست انجام دهید تا به ثبت نهایی و تأیید دست یابید. این مراحل عبارت‌اند از:

  • ثبت شرکت توسط متقاضی
  • تنظیم موضوع فعالیت
  • انتخاب نوع قالب ثبتی بر اساس فعالیت شرکت
  • تکمیل مدارک لازم
  • ثبت اطلاعات شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها اصفهان
  • ارسال مدارک برای کارشناسان اداره ثبت
  • دریافت اوراق مربوط به شرکت

شرایط ثبت شرکت در اصفهان

جهت ثبت شرکت باید اعضا شرایط خاصی داشته باشند تا مورد تأیید قرار گیرند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • حداقل تعداد افراد در شرکت‌ها 2 نفر ‌باشد.
  • افراد هیئت مدیره بایدبالای 18 سال سن داشته باشند.
  • اعضای شرکت باید به ازای میزان سهمی که شریک شده‌اند، مسئولیت امور را قبول کنند.
  • داشتن تخصص و توانمندی لازم مؤسسان، در خصوص موضوع فعالیت شرکت

ثبت شرکت الکترونیکی در اصفهان

همانطور که گفتیم امروزه روش حضوری ثبت شرکت در اصفهان مانند سایر شهرها کم کم در حال حذف است و می توان این امر را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آنلاین ثبت شرکت‌ها یا از طریق صفحه ثبت شرکت آنلاین آگاه ثبت انجام داد.

با روش ثبت الکترونیکی شرکت، باید تمامی مدارک مذکور از جمله فرم صورت جلسات، اساسنامه و اظهارنامه جهت ثبت کردن شرکت‌ها و سایر مدارک لازم را به نشانی http://sherkat.ssaa.ir ارسال و بارگذاری کرد. پس از این که درخواست شما پذیرش نهایی شد، از طریق سامانه کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده را دریافت کنید.

 

 پیگیری ثبت شرکت در اصفهان

اگر به صورت الکترونیکی درخواست ثبت شرکت داده‌اید، باید بدون مراجعه به واحد مربوطه، از روش سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، پیگیری را انجام دهید.

در صورتی که هر درخواستی در این سامانه مورد تأیید واقع شود، یک کد پیگیری به آن اختصاص داده می‌شود و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می‌رسد.

کلیه آگهی‌ها و ابلاغیه‌های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که متقاضی باید از آن اطلاع داشته باشد، در سامانه بارگذاری می‌شود و می‌توان از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده، آن را پیگیری کرد.

 

 مشاوره رایگان ثبت شرکت در اصفهان

در این مقاله با مزایا، مراحل، مدارک و پیگیری ثبت شرکت در اصفهان آشنا شدید. با این حال شما ‌‌می‌توانید جهت دریافت اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با مدارک ثبت شرکت، هزینه‌ها، شرایط و قوانین مربوط به آن در سایر شهرها، از طریق تماس با مشاوران آگاه ثبت، مشاوره رایگان دریافت کنید.

سامانه آگاه ثبت، یک سامانه مشاوره حقوقی است که می‌توانید در این  خصوص هر سؤالی که دارید به طور رایگان کمک بگیرید. همچنین اگر زمان و توانایی پیگیری تأسیس و ثبت شرکت خود را ندارید، ‌‌می‌توانید پیگیری کلیه این امور را با کمترین هزینه به کارشناسان و وکلای حقوقی آگاه ثبت بسپارید. با ما در تماس باشید.

 

سؤالات متداول

1- آیا امکان انحلال شرکت در اصفهان وجود دارد؟

بله، انحلال شرکت در اصفهان مثل ثبت شرکت در اصفهان امکان پذیر است.

2- چه نوع ثبت شرکتی در اصفهان متداول است؟

ثبت شرکت سهامی خاص متداول‌ترین نوع ثبت شرکت در اصفهان می‌باشد. ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان با 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس تشکیل می‌شود.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…