Skip to content

هزینه ثبت شرکت

تعرفه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت های تجاری در انواع : سهامی عام و خاص، با مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی و … توسط آگاه ثبت، در سال 1402 طبق لیست و تعرفه های اعلام شده در این مقاله می باشد. شرکتهایی که قصد ثبت در ایران یا خارج از کشور را دارند، متناسب با نوع شرکت و کشور مورد نظر، تعرفه های جداگانه ای را بر اساس واحد پول آن کشور باید پرداخت کنند.

به عنوان مثال هزینه و تعرفه تاسیس شرکت تجاری در آلمان، عمان، دبی، ترکیه، نرخ های متفاوتی به نسبت کشور ایران دارند. اگر قصد دارید تا شرکت خود را به صورت رسمی و قانونی به ثبت برسانید، لازم است تا به این مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید که به منظور طی کردن مراحل مربوط به ثبت شرکت باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید.در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با این مسئله بسیار مهم صحبت کرده و بیان کنیم که هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

یکی از مهم ترین مواردی که به منظور بررسی هزینه ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی متناسب با شرایط مختلف شاهد تغییر در تعرفه هزینه های ثبت شرکت به صورت سالیانه هستیم. به همین دلیل لازم است تا هر زمانی که قصد ثبت شرکت را داشتید، آخرین تعرفه ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا بتوانید به بهترین شکل ممکن لیست هزینه های ثبت شرکت را به دست بیاورید .با این حال اگر بخواهیم شما را با جدول هزینه های ثبت شرکت در سال 1402 آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع خدمات تعرفه
قیمت ثبت شرکت سهامی خاص  ۸.۰۰۰.۰۰۰  ریال
قیمت ثبت شرکت مسئولیت محدود ۷.۰۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت موسسه ۹.۰۰۰.۰۰۰  ریال
ثبت تعاونی  ۱۸.۰۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه تنظیم هر صورتجلسه تغییرات شرکت  ۵.۰۰۰.۰۰۰  ریال
پیگیری اخذ کارت بازرگانی  ۱۵.۰۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه پلمپ دفاتر  ۳.۰۰۰.۰۰۰  ریال
ثبت نام ارزش افزوده  ۶.۵۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت نام و علائم تجاری (برند شخصی)  ۸.۵۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت نام و علائم تجاری (برند شرکتی)  ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال
ثبت طرح صنعتی  ۱۲.۵۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت اختراع  ۱۸.۵۰۰.۰۰۰  ریال

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فارغ از هزینه های بیان شده شما لازم است تا مبالغی را به حساب ادارات مربوطه واریز کرده و همچنین در راستای انتشار آگهی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار نیز نیاز است تا مبلغ دیگری را پرداخت کند که این مسئله باعث می شود تا هزینه های ثبت شرکت شما افزایش پیدا کند.

میزان هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر هزینه لازم است

همان طوری که در جدول مربوط به لیست هزینه ثبت شرکت در سال 1402 بیان کردیم، به منظور ثبت شرکت سهامی خاص لازم است تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنید. البته نکته مهم این است که این هزینه ها شامل مبالغی که باید به ادارات مربوطه پرداخت شود، نبوده و همچنین به منظور ثبت آگهی در روزنامه رسمی نیز نیاز است تا مبلغ دیگری را پرداخت کنید. اگر به دنبال آن است تا به صورت یک جا هزینه های ثبت شرکت را پرداخت کنید و در طول فرایند ثبت شرکت سهامی خاص با مشکل مواجه نشوید، می توانید به سراغ موسسات حقوقی رفته و از آن ها در این حوزه کمک بخواهید. این موسسات در همان ابتدا تمامی هزینه ها را به صورت کامل ارزیابی کرده و به شما اعلام می کنند که منظور طی کردن مراحل ثبت شرکت لازم است تا چه مبلغی پرداخت کنید. این مبلغ شامل کارمزد نیز می شود و باید این موضوع را در نظر بگیرید.

هزینه ثبت شرکت سهامی عام چقدر است؟

در راستای بررسی هزینه ثبت شرکت سهامی عام نیز باید به این نکته اشاره کنیم که نمی توان رقم دقیقی در رابطه با هزینه های این دسته از شرکت ها اعلام کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور بررسی این هزینه ها به سراغ سامانه ثبت شرکت ها رفته و تعرفه مربوط به هزینه ثبت این دسته از شرکت ها را به صورت کامل بررسی کنید. همچنین می توانید با کمک کارشناسانی که در موسسات حقوقی فعال در حوزه ثبت برند حضور دارند، به بهترین شکل ممکن متوجه این مسئله شوید که به منظور ثبت شرکت سهامی عام لازم است تا چقدر هزینه کنید.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

هزینه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است

قیمت و تعرفه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بسته به نوع سامانه که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. برای مثال سامانه آگاه ثبت در ازای هزینه مشاوره و راهنمایی شما برای پاسخ به سوالات و انتخاب یک مسیر مناسب، هیچ گونه هزینه ای دریافت نکرده و کاملا رایگان می باشد. بصورت کلی هزینه های قابل پرداخت شامل : انتخاب اسم شرکت تجاری به مبلغ 5 هزار تومان، تهیه مدارک مورد نیاز و مواردی مثل تهیه پرونده، پست مدارک، پاکت و … که با هزینه ای بین 30 الی 40 هزار تومان انجام می شود. در ادامه برای ثبت شرکت باید هزینه ای را تحت عنوان حق ثبت که مبلغ آن 10 هزار تومان می باشد را پرداخت نمایید. در صورت نیاز به وکیل رسمی، باید هزینه ای مربوط به آن را نیز در نظر گرفته و در نهایت به ازای پیگیری مراحل ثبت، هزینه ای تحت عنوان کارمزد، دریافت می شود. بسته به هزینه و کارمزد سامانه، بصورت میانگین هزینه ای حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان به همراه چاپ آگهی تاسیس، برای این نوع شرکت دریافت می شود.

صبت شرکت در ایران چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه بسیاری از افراد به منظور سرمایه گذاری در کشور خارجی به سراغ ترکیه رفته و اقدام به ثبت شرکت در ترکیه می کنند. در این بین یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می شود این است که هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است و اگر بخواهیم یک شرکت در کشور ترکیه را به وجود بیاوریم، لازم است تا چه مبالغی را پرداخت کنیم؟ در راستای بررسی این مسئله باید گفت که به منظور ثبت شرکت شما باید سرمایه اولیه مشخصی داشته باشید. این سرمایه اولیه با توجه به نوع ثبت شرکت در ترکیه متغیر است.

از سوی دیگر به جهت طی کردن مراحل قانونی ثبت شرکت نیاز است تا حتماً مبالغ مختلفی را به ادارات مربوطه پرداخت کنید که با توجه به قوانین کشور ترکیه این هزینه ها در طول سال تغییر کرده و نمی توان رقم دقیقی در رابطه با آن ارائه کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور ثبت شرکت در ترکیه و بررسی هزینه های آن به سراغ موسسات حقوقی بروید که اقدام به ثبت شرکت به صورت بین المللی می کنند. این موسسات حقوقی می توانند به شما کمک کنند تا از آخرین هزینه ثبت شرکت در ترکیه مطلع شوید.

هزینه ثبت شرکت در آلمان

ثبت کردن شرکت در آلمان چقدر هزینه دارد

قیمت و تعرفه ی تاسیس شرکت تجاری در کشور آلمان بصورت حدودی نرخی از 4500 یورو به بالا در سال 2023، تعیین و مشخص شده است که این هزینه به منظور ثبت شرکن، افتتاح حساب و دستمزد وکیلی که کار های شما را پیگیری می کند، است. کشور آلمان برای سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه های مختلف، به عنوان یکی از فعال ترین کشور های دنیا شناخته می شود و می توانید با برنامه ریزی منظم و دقیق به فکر تاسیس شرکت تجاری خود در یکی از شهر های آن باشید.

هزینه ثبت شرکت در دبی

در دبی ثبت شرکت چقدر هزینه دارد

هزینه ای که برای تاسیس و ثبت شرکت در دبی باید پرداخت، بر اساس درهم محاسبه می شود و از 35000 درهم شروع می شود. این هزینه نیز در ازای حق وکالت و افتتاح حساب در این کشور برای شما و شرکتتان می باشد.این کشور از نظر نزدیکی به ایران و پتانسیل های رشدی که برای افراد خارجی در زمینه شرکتهای تجاری فراهم کرده است، به عنوان یک مکان امن و مطمئن برای امور شرکتی شناخته می شود.

تعرفه و قیمت ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان چقدر هزینه لازم است

برای ثبت شرکت در کشور عمان که بصورت مفصل در مقاله ای از وبلاگ آگاه ثبت به آن اشاره کرده ایم، هزینه ای حدود 4500 ریال عمان به بالا مورد نیاز می باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق تردر باره این تعرفه ها می توانید از طریق ارتباط با آگاه ثبت، بر اساس شرکت مورد نظر خود، قیمت آن را مورد بررسی قرار دهید. عمان با داشتن ارزش پولی ثابت و بالا، می تواند سکوی پرتاب مناسبی از نظر کسب در آمد را برای شما فراهم کند.

منظور از هزینه حق ثبت شرکت روزنامه کثیرالانتشار چیست ؟

هزینه های حق ثبت در روزنامه چقدر است؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور ثبت شرکت به عنوان آخرین گام لازم است تا آگهی ثبت شرکت خود را در روزنامه کثیرالانتشار قرار داده و سایر افراد را از ثبت رسمی شرکت خود آگاه کنید. این فرآیند به آن دلیل است که اگر فردی با ثبت شرکت شما مشکل داشت و از نظر قانونی متوجه ایراد خاصی در ثبت شرکت شما شد، می تواند از طریق آگهی روزنامه کثیرالانتشار متوجه انجام این مسئله شده و به سراغ مراجع مربوطه رفته و شکایت خود را تنظیم کند. به منظور ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز لازم است تا مبلغ مشخصی را پرداخت کنید تا فرایند ثبت آگهی شما به صورت کامل انجام شود و بتوانید در نهایت شرکت خود را به صورت قانونی و رسمی به ثبت برسانید.

مشاوره رایگان پرداخت قیمت و تعرفه تاسیس شرکت

هزینه ثبت شرکت در ایران و خارج از کشور، دو پارامتر متفاوت می باشند که بر اساس نوع شرکت، کشور و شهر مورد نظر متفاوت می باشد. شما برای اقدام اگر همه قوانین را میدانید به سایت سازمان مراجعه کنید، همچنین برای مشخص کردن تعرفه و قیمت آن باید روش ثبت شرکت را نیز در نظر داشت که آیا این کار بصورت خصوصی انجام می شود یا توسط یک سامانه؟ تعرفه هر سامانه چقدر است و کدام یک خدمات بهتری را ارائه می دهد. آگاه ثبت با سابقه ثبت و تاسیس بیش از هزار شرکت در داخل و خارج از ایران، می تواند راهنمای مناسبی برای ارائه خدمات به شما باشد.

چگونه از هزینه های روز خدمات ثبتی مطلع شویم؟

با مراجعه به سایت آگاه ثبت و ارتباط با مشاوران به صورت ۲۴ ساعته می توانید از آخرین تغییرات قیمتی در این زمینه آگاه شوید.

آیا شرکت های مختلف برای ثبت تعرفه های مختلفی دارند؟

بله با توجه به نوع شرکت و شرایط آن متفاوت است.

آیا ثبت شرکت به صورت رایگان امکان پذیر است؟

بله برخی از موارد نیازی به هزینه ندارند.

  • 10 − 6 =

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳۳ رای

۸۰ thoughts on “هزینه ثبت شرکت”

    1. کاربر عزیز
      جهت ثبت شرکت داشتن شناسنامه و کارت ملی کافیست. جهت اطلاعات بیشتر با مشاورین ثبت آگاه به شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در ارتباط باشید.

    1. کاربر گرامی
      حدود هزینه با توجه به سرمایه و تعداد اعضا و سایر اطلاعات از ۸۰۰ هزار تومان به بالا می باشد. جهت ردیافت هزینه قطعی با مشاورین آگاه به شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در تماس باشید.

  1. من یه سوال داشتم از سایتتون، اگه یک شرکت ثبت کنیم حتما نیاز به ثبت برند هم داریم یا میشه بدون برند شرکت رو تاسیس کرد؟

    1. کاربر گرامی
      جهت ثبت نمودن یک برند، هیچ الزامی به داشتن شرکت نیست. این دو مورد با هم متفاوت بوده و میتوانید بدون داشتن شرکت هم برند ثبت کنید. بدون داشتن برند هم میتوانید نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید.

      پیروز باشید

      1. سلام . من یه سوال داشتم اینکه میخواستم ببینم هزینه ثبت کردن شرکت بازرگانی در تهران با منطقه آزاد فرق داره؟

        1. امیر عزیز

          هزینه ثبت شرکت در تهران با منطقه آزاد متفاوت است. در مناطق آزاد بایستی حتما مکان اداری اجاره یا خرید کنید و اینکه مجوز فعالیت اقتصادی جهت شروع کار الزامیست. ضمنا هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد بالاتر از منطقه اصلی می باشد.

    1. کاربر گرامی
      هزینه ثبت شرکت با توجه به واریزی ها و اطلاعات ثبتی متفاوت هست و معمولا از ۸۰۰ هزار تومان شروع میشود به بالا. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ مشاورین آگاه در تماس باشید.

    1. کاربر گرامی
      ثبت شرکت با توجه به موضوع و تعداد افراد و سرمایه از ۸۰۰ هزار تومان شروع میشود.

  2. من قصد دارم تو کشور دبی شرکت صادرات و واردات پسته ثبت کنم، قیمت و هزینه حدودیش چقدر میشه و چه مدت طول میکشه کارای قانونیش؟

    1. محسن عزیز
      ثبت شرکت در شهر دبی از ۳۵ هزار درهم شروع میشود و این مبلغ شامل ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی، دستمزد وکیل و مکان موقت می باشد. جهت دریافت اطلاعات دقیق تر با مشاورین آگاه به شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در تماس باشید.

    1. سبحان عزیز
      قیمت از ۷۰۰ هزار تومان به بالاست. لطفا بابت دریافت قیمت دقیق ثبت شرکت در اصفهان، با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در تماس باشید.

    1. احمد عزیز
      قیمت ثبت شرکت در افغانستان از ۱۵۰۰ دلار شروع میشود. جهت اطلاع از قیمت و تعرفه دقیق با شماره تماس ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ مشاورین آگاه یا شماره واتس اپ ما در تماس باشید.

  3. من چند ماهه درگیر ثبت شرکت در نروژ هستم و چند تا از سایت هایی که قصد داشتم باهاشون همکاری کنم تعرفه های مختلفی رو برای قیمت و هزینه اعلام کردند، میشه هزینه ثبت شرکت در نروژ رو بصورت دقیق محاسبه کرد یا بستگی به شرایط خاصی داره؟ امکان مراجعه حضوری هستش؟

    1. کاربر گرامی
      ثبت شرکت در کشورهای مختلف از جمله نروژ، مشمول خدمات و تعرفه های متفاوت می باشد. اعم از دستمزد وکیل، هزینه افتتاح حساب، هزینه های ثبت شرکت، خدمات ویزا و اقامت و…
      جهت اطلاع از تعرفه ها کافیست با مشاورین آگاه به شماره تماس ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در ارتباط باشید.

    1. امیر عزیز
      قیمت و هزینه های ما کاملا قانونی هست و میتوانید جهت دریافت تخفیف بابت ثبت شرکت یا ثبت برند با مشاورین آگاه ثبت در ارتباط باشید ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰

    1. محمدرضا عزیز
      ثبت شرکت مشهور نیاز به یک سری هزینه ها دارد که می توانید از طریق ارسال پیام به ما یا ارتباط با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ از آن اطلاع پیدا کنید.

  4. برای تاسیس شرکت ارز دیجیتال هزینه هاش به چه صورتی هستش و اینکه چه نوع شرکتی مناسب برای این حوزه هست؟

    1. فواد گرامی
      بابت ثبت شرکت با موضوع ارز دیجیتال شما باید حتما مجوز از بانک مرکزی داشته باشید که بتوانید شرکت با این موضوع ثبت کنید. جهت ثبت شرکت ارز دیجیتال با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در تماس باشید و مشاوره کامل دریافت کنید.

    1. سلیمان عزیز
      هزینه ثبت شرکت در شیراز با توجه به تعدادا اعضا و سرمایه و میزان حجم موضوع درخواستی، از ۶۰۰ هزار تومان شروع میشود به بالا. جهت دریافت هزینه دقیق تر با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در تماس باشید.

    1. فرشاد عزیز
      بعلت یک سری موضوعات، موقتا ثبت شرکت در اوکراین توسط تیم آگاه انجام نمیشود.
      پیروز باشید

    1. فرزان عزیز
      هزینه ثبت شرکت از ۶۰۰ هزار تومان به بالاست. جهت استعلام دقیق هزینه ثبت شرکت با شماره تماس ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ مشاورین آگاه در تماس باشید.

    1. کاربر عزیز
      معمولا هزینه ثبت شرکت سهامی خاص از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بالاتر است.
      جهت استعلام هزینه ثبت شرکت با موسسه ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در تماس باشید.

  5. برای ثبت شرکت نیاز به مراجعه حضوری هست؟ برای ثبت شرکت اینترنتی چه هزینه ای باید پرداخت کرد؟

    1. سبحان عزیز
      میتونید غیرحضوری هم شرکت رو ثبت کنید. جهت استعلام هزینه ثبت شرکت با ما در تماس باشید.

  6. من یک شرکت سهامی خاص چندین سال پیش ثبت کردم اما فعالیت نداشتم
    الان میخوام یک شرکت تعاونی تاسیس کنم با همون نام ، چکار باید کنم ؟؟ ممکنه راهنمایم کنید

    1. عرفان عزیز

      متاسفانه نامی که برای یک شرکت ثبت میشود، برای شرکت دیگری ثبت نخواهد شد.

    1. سیاوش عزیز
      بله شرکت با مسئولیت محدود یا موسسه بهترین گزینه هست. درنظر داشته باشید داشتن مجوز ارشاد جهت ثبت این موضوع الزامیست. جهت ثبت آژانس تبلیغاتی با مشاورین آگاه به شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در تماس باشید.

  7. سلام میخواستم بدونم هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط شما به چه صورت هستش؟ با تشکر

  8. سلام وقتتون بخیر سوالی که برای من به وجود اومد اینه که هزینه ثبت شرکت در شهر های مختلف باهم فرق داره؟

  9. سلام وقتتون بخیر سوالی که برای من به وجود اومد اینه که هزینه ثبت شرکت در شهر های مختلف باهم فرق داره؟

    1. کاربر گرامی
      حدودا از ۱ میلیون تومان به بالا می باشد. جهت استعلام هزینه ثبت شرکت و برند با ما در تماس باشید.

  10. ما تصمیم داریم ثبت شرکت در عمان داشته باشیم فقط نمیدونیم هزینه ها به چه صورته و ایا به صرفه هست برامون یا نه؟

    1. کاربر عزیز
      بابت هزینه دقیق ثبت شرکت کافیست عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۱۸۵۸ پیامک کنید.

    1. کاربر گرامی
      درصورتیکه هزینه های حق الثبت اداره و روزنامه رسمی افزایش یابد، طبیعتا هزینه ثبت شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

    1. کاربر گرامی
      هزینه های ثبت شرکت در خارج از کشور فقط به یورو یا دلار محاسبه و دریافت میگردد.

  11. آیا می توان برای دو شخص خارجی بدون حضور شخص ایرانی در ایران شرکت ثبت کرد؟ هزینه اش چقدر میشه؟

  12. من یه شرکت می خوام تو حوزه صادرات و واردات خرما ثبت کنم و در باره قیمتش نیاز به راهنمایی داشتم.

    1. کاربر عزیز
      جهت ثبت شرکت کافیست تصویر شناسنامه و کارت ملی حداقل دو نفر را برای ما ارسال نمایید.

    1. کاربر گرامی
      شخصی که به حساب ایشان واریزی انجام میشود دارای اینماد هستند. ضمنا داشتن شماره ۵ رقمی مخابرات باتوجه به بررسی مدارک توسط کارشناس مخابرات، نشان دهنده این هست که میتوانید به ما اعتماد کنید. رزومه ما هم نشان دهنده معتبر بودن هلدینگ آگاه می باشد. اطلاعات بیشتر تماس با ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰

  13. Pingback: ثبت شرکت | بهترین مراحل ثبت شرکت | با تخصص شرکت ثبت کنید | آگاه ثبت

  14. Pingback: تفاوت برند شخصی با برند حقوقی چیست؟ | تفاوت هزینه ها

  15. سلام وقت بخیر من قصد دارم یه شرکت ثبت کنم جهت صادرات و نیم نگاهی هم به بازار داخل داشته باشم چه نوع شرکتی باید ثبت بشه آیا با مسولیت محدود میشه و تمام هزینه هاش با دستمزد شما در یزد چقدر میشه وچقدر زمان می‌بره وآیا باید فعالیت مرتبط هم داشته باشیم یا خیر

    1. کاربر گرامی
      با توجه به اینکه نوع فعالیت شما و جزییات کار مطرح نشده قیمت متفاوت هست لطفا جهت استعلام هزینه ثبت شرکت با موسسه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *