Skip to content
دریافت کد کارگاهی بیمه

کد کارگاهی بیمه

کد کارگاهی بیمه چیست و چگونه می توان آن را دریافت کرد؟ این سوال مهم که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است، موضوع اصلی این مقاله از سامانه آگاه ثبت می باشد. کد کارگاهی بیمه یک کد 10 رقمی است که اطلاعاتی از قبیل نوع فعالیت، کد شعبه و شماره پرونده را نشان می دهد. در این مطلب ابتدا به این مورد می پردازیم که کد کارگاهی چیست و برای چه افرادی لازم است؛ همچنین می توانید از روی لیستی که برای شما تهیه کرده ایم تمام مدارک مورد نیاز را حاضر کنید و طبق مراحل، کد کارگاهی بیمه را بگیرید. این مقاله را بخوانید و در صورتی که هر سوالی داشتید ما در پاسخگویی به سوالات شما آماده ایم.

کد کارگاهی بیمه چیست؟

کد کارگاهی بیمه چیست

کد کارگاهی بیمه به کدی متشکل از 10 رقم گفته میشود که سازمان تامین اجتماعی به کارگاه ها میدهد. البته کد کارگاهی بیمه به این منظور نیست که اگر کارگاه دارید باید این کد را دریافت کنید؛ بلکه هر شرکت یا موسسه ای لازم است تا این کد را دریافت کنند.

به طور کلی میتوان به این صورت گفت: «هر نوع شرکت، موسسه، واحد صنفی و تولیدی که دارای نیروی انسانی و پرسنل باشد، کارگاه شناخته میشوند. در واقع این مراکز باید کد کارگاهی بیمه دریافت کنند که 10 رقم است. در واقع 3 رقم اول این کد 10 رقمی شماره شعبه، سه رقم دوم نوع فعالیت و چهار رقم آخر شماره پرونده را نشان میدهند».

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد کارگاهی بیمه

مدارک لازم برای صدور کد کارگاهی بیمه

تمام شرکت ها و کارگاه هایی که به تازگی تاسیس شده اند و دارای پرسنل هستند، باید تا 15 روز تمام کارکنان خود را بیمه کنند. برای بین کار باید ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و سپس به شعبه تحویل دهید تا مراحل آن طی شود.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

شعبه تامین اجتماعی، پس از شناسایی کارگاه و تعداد کارگران شاغل در آن، پرونده کارگاه را تشکیل داده و شماره کارگاه را به آن اختصاص خواهد داد.

  1. اصل و تصویر پروانه تاسیس یا بهره­برداری
  2. اصل و تصویر جواز کسب صنفی معتبر اعم از دائم یا موقت و یا هر نوع اجازه کار از مراجع زیر صلاح و زیرنظر
  3. تایید اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوطه با توجه به کارفرمایی و بهره­برداری از کارگاه
  4. اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره، سرقفلی و حتی صلح­نامه کارگاه رسمی یا عادی
  5. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی کارفرما و مالک
  6. فرم کامل شده به همراه امضا و اثرانگشت کارفرما
  7. اصل و تصویر مدارک شراکت و بهره­برداری در صورت وجود شریک

شما باید لیستی از کارگران و کارمندان مشمول قانون تامین اجتماعی تهیه کنید و به سازمان ارائه دهید. اگر اولین بار است که این لیست را تحویل می دهید، لازم است تا اصل و تصویر شناسنامه تمام کارکنان را به قسمت نام نویسی ارائه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

  1. کپی برابر اصل مدارک ثبتی شرکت اعم از اساسنامه، اظهارنامه، تقاضانامه و آگهی تاسیس
  2. کپی تاییدیه کدپستی از دفاتر پست
  3. کپی برابر اصل روزنامه رسمی کثیرالانتشار که شامل آگهی تاسیس شرکت است
  4. کپی برابر اصل قبض تلفن یا برق شرکت
  5. کپی برابر اصل آخرین آگهی ثبتی تغییرات هیات مدیره و تغییر آدرس شرکت در صورت لزوم
  6. نامه اعلام تاسیس شرکت
  7. اصل اجاره­نامه دارای کدرهگیری یا سند مالکیت و بنچاق به نام شرکت با کاربری اداری یا تجاری
  8. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و تمامی اعضای هیات مدیره
  9. هر نوع مدارک مرتبط با تاسیس و یا فعالیت شرکت مثل اظهارنامه ثبت یا موافقت اصولی

آموزش گام به گام دریافت کد کارگاهی بیمه

آموزش دریافت کد کارگاهی بیمه

چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی که دارای پرسنل هستند و آنها را مطابق با قوانین بیمه می کنند، لازم است تا کد کارگاهی بیمه دریافت کنند. اگر به این مراحل به صورت گام به گام عمل کنید، می توانید به آسانی این کد را بگیرید. شعبه های شرکت و پیمانکاران برای پروژه های مختلف می توانند کدهای بیشتری بگیرند.

ابتدا باید طبق چک لیست مدارک مورد نیاز تمام مدارک لازم را جمع کرده و سپس به یکی از شعبات بیمه تامین اجتماعی بروید. در این حالت برای شما پرونده ایجاد می شود. در مرحله بعد یک بازرس فرستاده می شود تا از فعال بودن کارگاه درستی اطلاعات مطمئن شود. اگر بازرس اطلاعات را تایید کند باید بعد از گذشت 10 روز به همان شعبه بروید تا کد کارگاهی خود را دریافت کنید.

دریافت کد کارگاهی بیمه آنلاین

دریافت کد کارگاهی بیمه آنلاین

در این مقاله به توضیح کد کارگاهی بیمه پرداختیم و گفتیم که برای اخذ این کد با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن اشخاص به مدارک متفاوتی نیاز دارید. گفتیم که ابتدا باید مدارک خود را حاضر کرده و به شعبه بیمه تامین اجتماعی بروید. پس از این که اداره بازرس فرستاد و اطلاعات شما توسط او تایید شد باید دوباره به همان شعبه بروید.

تمامی این مراحل غیرممکن نیست اما سختی های خود را دارد. ما این مراحل را برای شما انجام می دهیم. اگر برای آماده سازی مدارک خود دچار مشکل شدید، کافیست تلفن را برداشته و با تیم کاربلد و کاردان ما تماس بگیرید یا از طریق فرم درج شده در این صفحه، بصورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید. اگر هر تجربه یا سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات برای ما بفرستید. نظرات و سوالات کاربران برای ما مهم است. با ما کارهای خود را سریعتر به انجام برسانید.

اگر آدرس شرکت یا موسسه اشخاص حقوقی و حقیقی تغییر کند، کد کارگاهی هم تغییر می کند؟

در صورت تغییر آدرس اشخاص حقوقی نیازی نیست تا کد کارگاهی دریافت کنند اما اشخاص حقیقی باید کد جدید را دریافت کنند.

آیا محل شرکت یا موسسه برای دریافت کد کارگاهی باید اداری یا تجاری باشد؟

بله. شرکتی که قصد گرفتن کد کارگاهی دارد، نباید مسکونی باشد و لازم است تجاری یا اداری باشد.

چه زمانی باید کد کارگاهی بیمه را بگیریم؟

شما باید 15 روز پس از ثبت شرکت و استخدام پرسنل و کارگران اقدام به اخذ کد کارگاهی بیمه کنید. نهایتا 30 روز وقت دارید تا برای گرفتن کد اقدام کنید.


بجز تغییر آدرس شرکت چه مواردی باعث می¬شود تا دوباره کد کارگاهی بگیرید؟

تغییر کارفرما از مواردی است که باعث می¬شود تا کد کارگاهی تغییر کند و لازم است دوباره کد کارگاهی بیمه بگیرید. البته اگر شرکت شما شعبه¬های مختلف داشته یا نیاز به گرفتن کد برای پروژه¬های مختلف پیمانکاری داشته باشید، می¬توانید چندین کد کارگاهی بیمه بگیرید.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

مرحله 1 از 2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای