Skip to content

ثبت شرکت

ثبت شرکت، پیگیری مراحل، شرایط، هزینه ها در اداره ثبت شرکتها، توسط سامانه آگاه ثبت قابل انجام است، همچنین شما می توانید اطلاعات لازم در باره نحوه تاسیس انواع شرکتها را در این بخش مطالعه نمایید. ثبت شرکت در ایران با آسان ترین شرایط، از جمله : تهیه مجوزها، مدارک، تنظیم اساس نامه، شرکتنامه و کلیه مراحلی که باعث تاسیس شرکت شما می شود را می توانید به سامانه آگاه واگذار نمایید.

ثبت کردن شرکت

ثبت شرکت در ایران

برای تاسیس و ثبت انواع شرکتهای تجاری و غیر تجاری در ایران، مراحل، مدارک و شرایط خاصی توسط سامانه اداره ثبت شرکتها در نظر گرفته شده است. از طریق بخش پایین می توانید با صفر تا صد مواردی که برای ثبت شرکت در ایران نیاز است، آشنا شده و سپس از طریق سامانه آگاه ثبت، با مشاوره رایگان و 24 ساعته، اقدام به پیگیری مراحل تاسیس قانونی شرکت خود نمایید.

مشاوره رایگان و درخواست ثبت شرکت

در وبسایت آگاه ثبت می توانید از طریق فرم های درج شده، شماره تماس یا ارسال ایمیل، بصورت مستقیم، رایگان و آنلاین با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. این قابلیت باعث شده تا بسیاری از افراد امروزه آگاه ثبت را به عنوان سامانه ثبت شرکت به جای سازمان ثبت شرکتها انتخاب کرده و ما نیز در تلاش هستیم تا به پاس این جایگاه، بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم.

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم: مشخصات شرکت

مراحل ثبت شرکت در سال 1402

در گام اول شما باید با اطلاع از انواع شرکتها ، نوع شرکت را انتخاب کنید.

  1. مشخص کردن و تعیین افرادی که قصد شراکت با آن ها را دارید
  2. تعیین حوزه فعالیت شرکت
  3. فراهم کردن میزان سرمایه ی اولیه
  4. تعیین اسم و نام شرکت
  5. فراهم کردن مدارک لازم
  6. درج کردن جایگاه و نقش شرکا و اعضا و اختیارات آنها به همراه تعیین حق امضا
  7. درخواست تاسیس شرکت در سامانه آگاه ثبت
  8. پرداخت هزینه های لازم
  9. انتشار آگهی ثبت شرکتها در روزنامه رسمی

مدارک ثبت شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت

  • یکی از مهم ترین مراحل برای تاسیس شرکتهای تجاری یا غیر تجاری در ایران، تهیه مدارک مورد نیاز است. این مدارک به شرح زیر می باشد :
شماره مدرک یا مستند
1 مدارک شناسایی کلیه شرکای شرکت از جمله: کارت ملی، شناسنامه
2 تقاضانامه و شرکت نامه
3 ارائه یک اساس نامه کامل و جامع از شرکت
4 دریافت و اخذ کد ثنا برای کلیه اعضای هیئات مدیره
5 مشخص کردن حق امضاء در شرکت و نوع یا شرایط آن
6 مشخص کردن سمت، جایگاه و میزان سهام هر یک از شرکا و اعضاء
7 تهیه یک لیست 5 موردی برای ارائه نام شرکت (نام شرکت حداقل 3 سیلابی باشد)
8 2 نسخه صورت جلسه از مجمع موسسان و مجمع عمومی
9 2 نسخه از صورت جلسه هیئات مدیره
10 ارائه مجوز های لازم (بسته به نوع و حوزه فعالیت شرکت شما)
11 تهیه وکالت نامه برای پیگیری مراحل شما توسط یک وکیل
12 فیش بانکی برای شرکتهای سهامی خاص (نمایان گر 35 درصد از میزان سرمایه اولیه شرکت)

 

شرایط ثبت شرکت در سال 1402

راهنما ثبت شرکت

شرایطی که برای تاسیس و راه اندازی یک شرکت در انواع مختلف در نظر گرفته شده است، بصورت کلی شامل: تهیه اسناد و مدارک لازم، تعیین نوع شرکت، دریافت مجوز های لازم، پرداخت هزینه ها و قوانین حقوقی روز می باشد. کلیه این فرآیند ها جهت تاسیس و پیگیری ثبت قانونی یک کمپانی یا شرکت در اداره ثبت شرکتها است.

با تهیه و تکمیل این شرایط می توان با گذراندن مراحل موجود شرکت یا کمپانی خود را در سریع ترین زمان به ثبت برسانید و انواع و اقسام گواهی های لازم را دریافت کنید. شرایط موجود ثبت شرکت در سال 1402 را می توانید بصورت کامل در آگاه ثبت مطالعه نمایید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

شرکتهای قابل ثبت در ایران

ثبت کردن انواع شرکتها

در ادامه به بررسی انواع شرکتها میپردازیم:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یکی از انواع شرکتهای تجاری که در کشور ها قابل تاسیس می باشد و به عنوان آسان ترین و پر طرفدار ترین روش تاسیس شرکت شناخته می شود، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این نوع تاسیس شرکت با حداقل 2 نفر و سرمایه 100 هزار تومان آغاز می شود. در شرکتهای مسئولیت محدود چیزی به عنوان سهم وجود ندارد و افراد به عنوان شریک شناخته می شوند. هر فرد بر اساس میزان سرمایه خود مسئولیت داشته و بصورت کلی شرایط آسانی برای پیگیری تاسیس و ثبت در ایران دارد.

ثبت و تاسیس شرکت سهامی عام

یکی دیگر از شرکتهای تجاری که با ارائه سهم به عموم مردم همراه است، سهامی عام می باشد. ثبت شرکت سهامی عام به دلیل ارتباط با بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، قوانین و مراحل خاص خود را نیاز دارد و بهتر است با مشاوره و تجربه کافی وارد شوید. در این نوع شرکتها، بخشی از سرمایه توسط واگذاری سهام تامین می شود و نیاز به تهیه مدارک، و طی کردن مراحل خاص خود دارد. برای اطلاعات کامل راجع به هر کدام از انواع ثبت شرکت و ثبت برند به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص

در ثبت شرکت سهامی خاص روش دیگری است که توسط آگاه ثبت امکان پذیر می باشد و سیستم کلی این نوع شرکتها به این صورت است که سرمایه افراد به تعدادی سهم تبدیل می شود. شما به عنوان سرمایه گذار بر اساس تعداد سهمی که در اختیار دارید، مسئولیت مشخصی نیز خواهید داشت. این نوع روش نیازمند بررسی های حقوقی و مراحل اداری آن بصورت دقیق می باشد و مدارک خاص خود را نیاز دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین آگاه ثبت بصورت رایگان در ارتباط باشید.

تاسیس شرکت دانش بنیان

شرکتهای دانش بنیان مزیت های منحصر بفردی مثل معافیت از مالیات و تسهیلات ویژه دارد. شما میتوانید با توجه به شرایط خود این نوع شرکت را از طریق سامانه ما ثبت کنید.

ثبت کردن شرکت تعاونی

شرکتهای تعاونی، بصورت معمول بین افراد حقیقی برای اهداف تولیدی و توزیعی تاسیس می شوند. یکی از انواع شرکتهای تجاری قابل ثبت در ایران، شرکتهای تعاونی می باشند که با اهداف : اشتغال زایی، جلوگیری از توزیع ثروت نزد افراد و گروه های خاص، جلوگیری از انحصار و تورم به همراه تقویت مشارکت عموم مردم تشکیل می شود. شرکتهای تعاونی در حوزه هایی مثل: کشاورزی، مسائل مربوط به حوزه مسکن، وام و فروش محصولات می توانند فعالیت کنند. برای ثبت شرکت تعاونی کلیک کنید.

شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری، تحت عنوان مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت قرار داده اند. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و حداقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت شامل اسامی تمام شرکا نباشد بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «‌و برادران» اجباری است. برای ثبت شرکت نسبی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

شرکت تضامنی

این شرکتها نیز با اهداف اقتصادی و تجاری در بین حداقل 2 نفر تشکیل می شود و در هنگام انتخاب اسم باید به موارد مهمی توجه داشت که یکی از آنها قید شدن اسم تضامنی در نام شرکت می باشد. شرکتهای تضامنی را به عنوان کامل ترین نوع شرکتها می شناسند و در آن شرکا مسئولیت های بالایی دارند. در انتخاب نام برای این نوع شرکتها واژه هایی مثل: شرکا، برادران و … ذکر می شود. برای تاسیس و ثبت شرکت تضامنی می توانید از فرم های درج شده در این صفحه اطلاعات خود را در سامانه آگاه ثبت وارد نمایید.

شرکت مختلط سهامی

در نوع شرکت مختلط سهامی نیز چیدمان افراد به همین صورت هستند، می باشد. با این تفاوت که شریک ضامن، سرمایه خود را نمی تواند به سهام تبدیل کند.

ثبت کردن شرکت مختلط غیر سهامی

در نوع شرکتهای مختلط غیر سهامی که مجموعه ای از شرکا آن را تشکیل می دهند، عده ای به عنوان شریک ضامن و عده دیگری به عنوان شریک با مسئولیت محدود مشخص می شوند و افرادی که به عنوان شریک ضامن تعیین می شوند مسئولیت بسیار بیشتری به نسبت افراد با مسئولیت محدود از نظر پرداخت بدهی و هزینه ها خواهند داشت.

ثبت شرکت چیست؟

به کلیه اقدامات شامل: تهیه مدارک، پرداخت هزینه ها، روش های انجام و مراحلی که منجر به ثبت شرکت شما بصورت قانونی در سامانه رسمی شود، اساسا ” ثبت شرکت ” گفته می شود. این اقدام به دو صورت: شخصی یا با پیگیری توسط سامانه آگاه ثبت انجام می شود.پیگیری ثبت شرکت در ایران و سایر کشور های خارجی مثل: دبی، ترکیه، عمان، امارات، آلمان، هلند و … توسط آگاه ثبت، با ارزان ترین هزینه و بهترین شرایط صورت می گیرد. برای مشاوره رایگان و پیگیری امور می توانید از قسمت تماس با ما یا درخواست مشاوره رایگان، اقدام به درج اطلاعات خود کرده تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

پیگیری ثبت شرکت

شما می توانید از طریق ارتباط با سامانه ثبت شرکتها آگاه ثبت، کلیه امور اداری و حقوقی مرتبط به تاسیس شرکت در ایران یا خارج از کشور، از جمله: تهیه مدارک ، مراحل، هزینه ها، مدت زمان ثبت و سایر موارد را بدون نیاز به pdf راهنمای ثبت شرکتها و اقدامی که باعث اتلاف وقت شما شود را پیگیری نمایید. ما در سامانه خود شما را از مراحل و پیشرفت کار در جریان گذاشته و با بهترین شرایط، شرکت تجاری یا غیر تجاری شما را بصورت قانونی در سامانه ثبت شرکتها به ثبت می رسانیم.

تاسیس شرکت در مناطق آزاد

تاسیس و ثبت شرکت در مناطق آزاد، مزایا و شرایط خاص خود را دارد و برای اینکار می توانید از صفحه ثبت شرکت در مناطق آزاد، اطلاعات تکمیلی را بدست بیاورید. با تاسیس شخصیت حقوقی و کمپانی در این مناطق می توان از مالیات معاف شد، امکان سرمایه گذاری برای افراد داخلی و خارجی را فراهم کرد و همچنین جهت صادرات و واردات از مزایای بسیار زیادی بهره مند شد

تاسیس شرکت در خارج کشور

شرکتهای تجاری در انواع مختلف می توانند در کشورهای: ترکیه، آلمان، عمان، قطر، امارات، کانادا و سایر کشور ها صورت بگیرد. از جمله مواردی که در این حوزه مورد نیاز است : پاسپورت، حوزه فعالیت شرکت، کارت بازرگانی می باشد. از مزایای پیگیری ثبت شرکتها در خارج از ایران می توان به: افزایش در آمد، دریافت اقامت و رشد فعالیت اقتصادی اشاره کرد.

تاسیس شرکت فوری و ارزان

اگر قصد دارید تا با کمترین تعرفه و هزینه، شرکت خود را ثبت و تاسیس کنید، باید از ارزان ترین راه، اقدام نمایید. از همین جهت شما 2 روش برای انتخاب مراحل تاسیس شخصیت حقوقی ( شرکت ) خود دارد. در روش اول پیگیری شرایط، مراحل و فرآیند بصورت شخصی می باشد که با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها باید آن را انجام دهید. در روش دوم می توانید پیگیری تاسیس شرکت خود را به سامانه آگاه ثبت واگذار نمایید. در هر 2 صورت هزینه های شما در ارزان ترین حالت خود قرار می گیرد.

ثبت آنلاین انواع شرکتها

برای ثبت شرکت آنلاین و اینترنتی 2 روش اساسی و عمده وجود دارد. در روش اول شما می توانید بصورت شخصی و بدون نیاز به موسسه یا سامانه خارجی، کلیه مراحل را توسط اداره ثبت شرکتها پیگیری نمایید. این مراحل نیاز به داشتن اطلاعات کافی از قوانین، انتخاب نوع شرکت، مراحل، هزینه ها و شرایط روز دارد. در روش دوم می توانید با مراجعه به صفحه ثبت شرکت آنلاین در سامانه آگاه، درخواست خود را بصورت اینترنتی ثبت نمایید تا کلیه مراحل از 0 تا 100 توسط مشاوران حقوقی و با تجربه ما پیگیری شود.

ثبت برند تجاری برای شرکتها

پس از اقدام به پیگیری شرایط و مراحل تاسیس کمپانی و شرکتهای مختلف در ایران یا خارج، شما می توانید جهت ثبت برند تجاری اقدام نمایید. اطلاعات جامع در باره شرایط، قوانین، مراحل و هزینه های ثبت علائم تجاری را می توانید در صفحه ثبت برند آگاه ثبت مشاهده نمایید.

دریافت کارت بازرگانی برای شرکتهای ثبت شده

کارت بازرگانی اساسا یک مجوز و سند قانونی جهت فعالیت در امور اقتصادی صادرات و واردات می باشد. افراد حقیقی و حقوقی می توانند با در نظر گرفتن شرایط، مدارک و قوانین دریافت کارت بازرگانی پس از ثبت شرکت خود توسط سامانه آگاه ثبت اقدام نمایند.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در سامانه آگاه

مراحل بالا، راهنمای صفر تا صد ثبت شرکت رایگان در ایران بود که برای شما کاربران گرامی بررسی کردیم. با این حال شما می توانید جهت دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در ارتباط با مدارک ثبت شرکت، هزینه ها، شرایط و قوانین موجود، از طریق تماس با سامانه آگاه ثبت، به این امر دست پیدا کنید. همچنین اگر زمان یا انرژی پیگیری تاسیس شرکت خود را ندارید، می توانید پیگیری کلیه این امور را با کمترین هزینه به کارشناسان و وکلای حقوقی ما واگذار نمایید.طبیعتا تاسیس و ثبت شرکت بصورت کاملا رایگان و بدون هزینه امکان پذیر نیست. و هزینه های ریز و درشتی در این مسیر وجود دارد، با این حال در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت، به بررسی بهترین و کم هزینه ترین مسیر جهت تاسیس شرکت در سامانه ثبت شرکتها، اشاره کردیم.

برای ثبت شرکت به صورت رایگان فرم زیر را ارسال کنید.

نام شرکتها چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

در هنگام انتخاب نام و اسم برای شرکتهای تجاری در انواع مختلف، باید در نظر داشته باشید که قوانین خاصی برای آنها وضع شده است. به عنوان مثال این اسم نباید لاتین باشد و باید ریشه و اصل آن فارسی باشد. همچنین مطابق با قوانین کشور ایران بوده و در آن از 3 بخش بیشتر استفاده نشود. تکراری نبودن اسم نیز نکته مهمی است که باید در نظر بگیرید.

آیا امکان ثبت شرکت بصورت آنلاین فراهم است؟

بله. شما می توانید در خواست تاسیس و ثبت شرکتهای تجاری را در سامانه آگاه ثبت بصورت آنلاین درج کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

مجوز ثبت و تاسیس شرکت چیست؟

مجوز ها و اسناد لازم برای کسب اجازه و فعالیت در حوزه های تجاری، بستگی به نوع شرکتها داشته و برای دریافت و مشاوره رایگان جهت دریافت مجوز های قانونی و رسمی می توانید از طریق کارشناسان و مشاوران ما، مسیر صفر تا صد را طی کنید.

اهمیت کد ثنا برای تاسیس شرکتها

کد ثنا به کدی گفته می شود که توسط سامانه ثنا قابل دریافت است و با دریافت آن می توانید به سامانه های قضایی ایران ورود کرده و پیگیری پرونده های شرکت را صورت دهید. برای تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکتها و سامانه قانونی نیاز به دریافت این کد خواهید داشت.

ثبت و تاسیس شرکت برای چه افرادی نیاز نیست ؟

بسیاری از کاربران سامانه آگاه ثبت، پس از دریافت مشاوره رایگان و تخصصی به این نتیجه خواهند رسید که نیازی به پیگیری جهت تاسیس شرکت ندارند. طبق بررسی هایی که طی جلسه مشاوره رایگان و آنلاین با شما برگزار می شود، کلیه اطلاعات لازم جهت شرایط لازم و مواردی که تاسیس شرکتها به نفع شما باشد، اعلام شده و در صورت عدم نیاز به شما اعلام خواهد شد.

آدرس سامانه ثبت شرکتها چیست؟

از طریق این لینک می توانید وارد سامانه ثبت شرکتهای ایران شده و پیگیری مراحل تاسیس را انجام دهید.

زمان مورد نیاز برای به نتیجه رسیدن ثبت قانونی شرکتها چقدر است؟

مدت زمان لازم برای تاسیس شخصیت حقوقی یا همان شرکتهای تجاری در ایران، بصورت میانگین بین 7 روز کاری تا 10 روز ( توسط سامانه آگاه ثبت) است. با این حال اگر قصد پیگیری مراحل را بصورت شخصی داشته باشید، این بازه زمانی ممکن است طولانی تر شود.

چه شرکتهایی در ایران قابل تاسیس است ؟

ما در سامانه آگاه ثبت کلیه خدمات مربوط به پیگیری ثبت شرکت، تهیه مدارک، شرایط و هزینه های لازم برای تاسیس انواع شرکتهای تجاری را در تمامی شهر های ایران و خارج از کشور، با بهترین و آسان ترین روش ها انجام می دهیم. شرکتهای تجاری که در ایران قابل ثبت و پیگیری می باشند در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که از رایج ترین آنها به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  1. شرکت با مسئولیت محدود
  2. شرکت سهامی خاص
  3. شرکت سهامی عام
  4. شرکت تعاونی
  5. شرکت تضامنی
  6. شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی

بهترین روش برای تاسیس شرکتها در ایران کدام است؟

در وبسایت آگاه ثبت می توانید از طریق فرم های درج شده، شماره تماس یا ارسال ایمیل، بصورت مستقیم، رایگان و آنلاین با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. این قابلیت باعث شده تا بسیاری از افراد امروزه آگاه ثبت را به عنوان سامانه ثبت شرکت به جای سازمان ثبت شرکتها یا همان سایت انتخاب کرده و ما نیز در تلاش هستیم تا به پاس این جایگاه، بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم.

انعقاد قرارداد ثبت شرکت

به منظور عقد قرارداد رسمی برای همکاری می توانید به آگاه ثبت واقع در آدرس درج شده در استان تهران مراجعه نمایید و کلیه مراحل را انجام دهید. بصورت اینترنتی و آنلاین نیز برای کاربرانی که در سایر شهر های ایران می باشند، امکاناتی را در نظر گرفته ایم و برای دریافت مدارک نیز نگران نباشید.

مزایای تاسیس شرکتها در ایران چیست ؟

  1. فعالیت منسجم و قانونی در چهارچوب های تعیین شده
  2. افزایش اعتماد شرکتهای بزرگ و کوچک به کسب و کار شما
  3. قابلیت ایجاد نمایندگی های مختلف در سر تا سر ایران
  4. امکان حضور در مناقصه ها و مزایدات تجاری
  5. دریافت وام با شرایط مناسب و به صرفه
  6. افزایش اعتبار و سابقه جهت فعالیت های تجاری اقتصادی در ایران یا خارج کشور

آموزش ثبت شرکت رایگان را از کجا مشاهده کنم؟

اگر قصد دارید تا مراحل و شرایط تاسیس شرکت خود در سامانه ثبت شرکتها آشنا شوید، می توانید از طریق بخش راهنمای تاسیس شرکتها بصورت رایگان این مقاله، اقدام به مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان ثبت شرکتها را چطور دریافت کنیم؟

برای دریافت خدمات مشاوره رایگان، می توانید از طریق تماس با آگاه ثبت، بصورت غیر حضوری، حضوری یا آنلاین کلیه سوالات خود را مطرح نمایید. راهنمای کلی جهت پیگیری امور تاسیس شخصیت حقوقی، توسط مشاورین با تجربه حقوقی سامانه ما، در اختیار شما کاربران گرامی قرار می گیرد.

آیا می‌توانم بصورت رایگان شرکت خود را تاسیس کنم؟

برای ثبت شرکت رایگان، این مقاله از سامانه آگاه ثبت را مطالعه نمایید.

مراحل انحلال یک شرکت ثبت شده چیست؟

با مطالعه مقاله انحلال شرکت، تمامی اطلاعات لازم جهت این امر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای تغییر آدرس شرکت چه اقداماتی نیاز است؟

مطالعه آموزش تغییر آدرس شرکت، راهنمای مناسبی برای شما است.

برای ثبت تغییرات شرکت چه باید کنیم؟

جهت ثبت تغییرات شرکت، از این صفحه اقدام نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *