Skip to content

ثبت شرکت مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود

یکی از اولین گام ها برای راه اندازی یک شرکت رسمی، ثبت قانونی و رسمی در سامانه ثبت شرکتها است. ثبت شرکت معمولاً راهی پرهزینه و مشکل است؛ بنابراین تمام شرکت های نوپا علاقه مند به ثبت شرکت مسئولیت محدود هستند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از راه های ثبت رسمی یک شرکت است که میان بسیاری از شرکت های تازه تاسیس محبوب تلقی می شود.

علت این محبوبیت به دلیل آسان تر بودن مراحل ثبت و ساده تر بودن شرایط است. در این مقاله از سامانه آگاه ثبت به بررسی معرفی شرکتهای مسئولیت محدود، شرایط تاسیس، مدارک مورد نیاز، قوانین، هزینه ها و بهترین روش برای ثبت آن خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران

به طور کلی دو روش برای ثبت شرکت های مسئولیت محدود در ایران وجود دارد. اگر متقاضی بخواهد به تنهایی مراحل ثبت شرکت مسئویت محدود را طی کند، باید طبق مراحل زیر عمل کند:

  1. تکمیل دو نسخه شرکت‌نامه، دو برگ تقاضانامه و دو نسخه اساسنامه
  2. پرداخت هزینه تعیین نام شرکت و ارائه فیش بانکی به اداره ثبت شرکت­ها
  3. انتخاب و ارائه دادن چند نام ایرانی هماهنگ با فرهنگ اسلامی و جدید و معنادار به اداره ثبت
  4. تکمیل مدارک مورد نیاز و ارائه آن به واحد مورد نظر و دریافت رسید مربوطه
  5. مراجعه به واحد اعلام نتایج اداره ثبت شرکت­ها در تاریخ مقرر

اگر هیچ نقصی و کاستی در مدارک متقاضی نباشد، در همان روز مراجعه، آگهی ثبت به متقاضی اعطا می گردد. در غیر این صورت، به صورت کتبی به متقاضی اطلاع داده می شود که برای تکمیل مدارک خود اقدام کند. سپس متقاضی موظف است با ارائه فیش بانکی به حسابداری اداره ثبت شرکتها، حق الثبت را پرداخت کند.

در نهایت، مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود به بخش مربوطه برای ثبت تغییرات ارجاع داده می شود و پس از طی روند و مراحل اداری، آگهی ثبت متقاضی توسط مدیر اداره امضا می شود. بعد از این مرحله، نوبت به ارائه یک نسخه از برگه آگهی ثبت به واحد روابط عمومی اداره کل ثبت شرکت ها و دفتر شرکت سهام روزنامه جمهوری اسلامی ایران می رسد.

همان طور که مشاهده کردید، اگر متقاضی قصد طی کردن این مراحل را به تنهایی داشته باشد، ممکن است در مواردی به مشکل بر بخورد. در این زمان، سامانه آگاه ثبت کار را برای شما ثبت شرکت شما و طی کردن این مراحل آسان می کند. سامانه آگاه ثبت تمامی مراحل را به وکالت از شما انجام خواهد داد؛ به این ترتیب دیگر نگرانی از بابت ناقص بودن مدارک و روال های قانونی ثبت شرکت مسئولیت محدود نخواهید داشت.

شرکت مسئولیت محدود چیست؟

شرکت های مسئولیت محدود در حقیقت شرکت هایی هستند که سرمایه آنها برخلاف برخی شرکتها، به سهام تبدیل نمی شود و حداقل دارای دو شریک در زمینه مشارکت برای اداره این شرکت است. در این نوع شرکتها به هیچ عنوان اسم یکی از شرکا در کنار اسم شرکت آورده نمی شود.

این نوع شرکت ها در ایران بسیار رایج هستند و معمولاً میان قوم و خویشان یا سایر آشنایان و دوستان تشکیل می گردد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت هر نوع شرکتی به صورت رسمی، شرایطی وجود دارد که در آن زمینه باید رعایت شوند تا شرکت به صورت رسمی ثبت شود. شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود بسیار آسان و ساده است. این شرایط شامل موارد زیر می¬شود:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود با وجود حداقل دو یا چند شریک
  • وجود حداقل سرمایه مورد نظر مذکور در اساسنامه، یعنی ۱۰۰ هزار تومان
  • بدون نیاز به ارائه مدارک تحصیلی در صورت عدم تحصیل شرکا
  • به ثبت رسیدن شرکت با موفقیت در طی ۱۴ روز
  • تنظیم شرکت­نامه میان شرکا

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدودهستند تا بتوانند با ارائه آنها و احراز هویت، شرکت خود را به صورت رسمی ثبت کنند. لیست کاملی از مدارک ثبت شرکت را می توانید در این مقاله از سامانه آگاه مطالعه نمایید. با این حال برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیز باید مدارکی در همین راستا ارائه شود. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت
  • دو نسخه از شرکت­نامه
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت
  • دو برگ تقاضانامه
  • فرم تعیین نام شرکت و فیش واریزی
  • اصل مجوز فعالیت در صورت نیاز به مجوز برای ثبت موضوع
  • اصل وکالتنامه
  • دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسس

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه های ثبت شرکت مسئولیت محدود

قطعاً برای ثبت هر نوع شرکتی به صورت رسمی با هر شرایطی مدیر یا مدیران آن شرکت نیازمند به ارائه مدارک هایی

کارهای خدماتی همچون ثبت شرکت مسئولیت محدود، به طور کلی هزینه و نرخ مشخصی ندارند. بیشتر این گونه موارد با توجه به میزان خدمات جانبی و سایر جزییات محاسبه می شوند که در نهایت نیز فاکتور آن به متقاضی داده خواهد شد. همه این هزینه ها به علاوه هزینه حق الثبتی که اداره ثبت شرکت ها دریافت می کند، می شود و در نهایت یک هزینه کلی به مشتریان داده خواهد شد. خوشبختانه با مشاوره رایگان تیم سامانه آگاه ثبت، تعرفه¬ها و هزینه های کلی در نهایت کاهش چشمگیری داشته اند.

با توجه به تورم روزافزونی که شاهد آن هستیم، نرخ فعلی حق الثبت ۲۵۰ هزار تومان است و در نهایت با توجه به هزینه هایی که صرف مواردی همچون پاکت پستی مخصوص مدارک، هزینه ارسال مدارک، پوشه، هزینه روزنامه رسمی تاسیس شرکت، هزینه انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و… می شود، چیزی حول و حوش ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه کلی ثبت شرکت مسئولیت محدود است. در صفحه هزینه ثبت شرکت ، لیست کاملی از تعرفه ها و هزینه های موجود بر اساس کشور نیز بیان شده است.

مزایای تاسیس شرکت مسئولیت محدود

  • با وجود تنها دو شریک قابل تشکیل است.
  • در شرکت با مسئولیت محدود، وجود یک یا دو مدیر برای اداره شرکت به مدت نامحدود امکان‌پذیر است.
  • حداقل سرمایه برای ثبت این شرکتها بسیار پایین است.
  • مراحل تاسیس شرکتهای با مسئولیت محدود بسیار آسان­تر نسبت به سایر روش­های ثبت رسمی شرکت­ها به شمار می­رود.

معایب شرکتهای مسئولیت محدود

  • با وجود ثبت سرمایه تمامی شرکای شرکت، این اعداد و ارقام ممکن است به صورت ظاهری ثبت شده باشند و در واقع وجود نداشته باشند.
  • برگه­ای به عنوان سهم­الشرکه به شریکان داده نمی­شود؛ بنابراین این سهم­الشرکه­ها قابل انتقال و واگذاری نخواهند بود.
  • گاهی اوقات برخی از موسسات بانکی خصوصی به شرکت­های با مسئولیت محدود وامی اعطا نمی­کنند.
  • شرکت­های مسئولیت محدود نمی­توانند در مناقصه­های اوراق و سایر موارد دولتی شرکت کنند.

اعضای شرکت مسئولیت محدود

اعضا ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت و تاسیس شرکت مسئولیت محدود، شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود. یکی از این شرایط، به اعضای شرکت اختصاص می یابد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود، حداقل وجود ۲ شریک نیاز است. مدیران این نوع شرکت ها می توانند افرادی به غیر از شرکا نیز باشند.

البته باید بدانید که قوانین محدود کننده ای نیز در این راه وجود دارند. برای مثال افرادی که ورشکستگی خود را اعلام کرده اند و میزان ورشکستگی آن ها صادر شده است، نمی توانند در سمت هیئت مدیره این شرکت ها قرار گیرند. افراد دیگری که نمی توانند این سمت را در شرکت های مسئولیت محدود داشته باشند، افراد دارای سو پیشینه کیفری و افراد زیر ۱۸ سال هستند.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود

طبق آخرین اطلاع رسانی ها، برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران، باید حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود. این مبلغ که به عنوان حداقل سرمایه در نظر گرفته شده است، به منظور سهولت در راه اندازی کسب و کارها تصویب شد؛ به این ترتیب افراد زیادی می توانند شرکت مسئولیت محدود خود را ثبت کنند.

مشاوره رایگان ثبت و تاسیس شرکت مسئولیت محدود

بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود، اغلب در هنگام جمع آوری و ارائه مدارک به مشکل برمی خورند. به دلیل ناآگاهی از برخی از شرایط ممکن است افراد در هنگام ثبت شرکت خود دچار سختی شوند.

به همین دلیل سامانه آگاه ثبت برای برطرف کردن مشکلات این افراد، به آنها مشاوره رایگان می دهد. اگر در زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود خود دچار مشکل شدید و در مورد مدارک اطلاعات کافی ندارید، می توانید با مراجعه به سامانه آگاه ثبت، از مشاوره رایگان و تخصصی این تیم حرفه ای برخوردار شوید.

سامانه آگاه ثبت در زمان مشاوره، به شما توضیحاتی در مورد تمامی مراحل ثبت به همراه نکات موجود در این زمینه و همچنین فوت و فن-هایی که باید بدانید را خواهند داد تا با استفاده از آن ها بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

ثبت آنلاین شرکت با مسئولیت محدود

آیا قصد دارید راهی کوتاه تر و آسان تر را برای ثبت شرکت مسئولیت محدود خود در پیش بگیرید؟ اگر چنین است، می توانید به صفحه ثبت شرکت آنلاین سامانه آگاه ثبت مراجعه نمایید یا از طریق این صفحه فرم درج شده را تکمیل نمایید.. شما در سامانه آگاه ثبت می توانید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید.

پس از ثبت درخواست شما، مشاور این سامانه با شما تماس می گیرند و در ارتباط با روند کار و همچنین مدارکی که باید از پیش حاضر کنید، توضیحاتی را ارائه می دهند. پس از ارائه مدارک و مواردی که در طی جلسه مشاوره به شما گفته شد، می توانید از جریان کار با جزئیات کامل مطلع شوید. به این ترتیب، سامانه آگاه ثبت، راه شما را در تاسیس شرکت مسئولیت محدود و ثبت رسمی آن هموارتر و اسان تر خواهد کرد.

با 2 نفر می توان این نوع شرکت را به آسانی و با سرمایه اندک ثبت کرد.

حداقل افراد مورد نیاز برای ثبت شرکت در این حوزه چه تعدادی می باشد؟

با 2 نفر می توان این نوع شرکت را به آسانی و با سرمایه اندک ثبت کرد.

چه نوع شرکت هایی شامل مسئولیت محدود می شود؟

شرکت هایی مثل نقشه برداری، پیمان کاری، آی تی و … را می توان با این عنوان ثبت کرد.

برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود فرم زیر را ارسال کنید:

  • 10 + 6 =

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

۶ thoughts on “ثبت شرکت با مسئولیت محدود”

    1. سلام خدمت شما آقای اسلامی
      باید عرض کنم خدمتتون خیر
      نوع شرکت ثبت شده تأثیری در میزان مالیات تعیین شده نخواهد داشت، و میزان مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت که توسط اداره دارایی برآورد می شود تعیین می گردد.

  1. سلام و عرض ادب

    در بخشی از مقاله ذکر نمودید شرکت های مسیولیت محدود در مناقصه های دولتی قادر به شرکت نیستند و در بخشی دیگر ذکر نمودید که شرکت های پیمانکاری جزو شرکت های با مسیولیت محدود می توانند باشند از آنجا که فلسفه شرکت های پیمانکاری شرکت در مناقصات علی الخصوص دولتی می باشد این مورد کمی متناقض است لطفا توضیح بفرمایید….

    1. کاربر گرامی
      شرکت های با مسئولیت محدود هم میتوانند در مناقصات شرکت نمایند اما شرکت های سهامی خاص معمولا در اولویت هستند.

  2. محمدرضا براتعلیزاده

    سلام خسته نباشید. میخواستم کارت بازرگانی بگیرم نیازمند ثبت شرکت هست. میتونم مغازه رو به شرکت مسئولیت محدود تبدیل کنم ؟

    1. سلام
      هیچ الزامی به ثبت شرکت نیست اما میتونید ادرس مغازه رو بدید.
      با موسسه لطفا در تماس باشید:
      ۰۲۱۴۱۸۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *