Skip to content

هزینه ثبت برند در سال 1402

هزینه ثبت برند چقدر است؟

هزینه ثبت برند در سال 1402 بر اساس شرایط مختلفی تعیین می شود که برای مثال استفاده از حروف لاتین در برند شما نیاز مند صرف هزینه بیشتری می باشد. تعرفه و قیمتی که برای ثبت یک علامت تجاری باید پرداخت نمایید بر اساس تعداد طبقات یک برند نیز متفاوت می باشد و بصورت کلی باید مواردی مثل: کارت بازرگانی، اظهارنامه، آگهی هایی که در روزنامه باید منتشر کنید عواملی این چنین را در نظر داشته باشید. برای حفظ حقوق مادی و معنوی محصولات و خدمات خود، بهتر است تا علامت تجاری خود را به ثبت رسانده و در این مسیر باید هزینه های خاصی را پرداخت نمایید. برای بررسی تعرفه ها و اطلاع بیشتر از هزینه ها می توانید بصورت 24 ساعته از طریق راه های ارتباطی با آگاه ثبت در تماس باشید.

جدول تمامی هزینه‌های ثبت برند حقیقی و حقوقی

ردیف موارد ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی
1 هزینه تنظیم اسناد و ایجاد حساب کاربری 310،000 تومان تماس بگیرید
2 هزینه ورود اطلاعات به سامانه 380،000 تومان 1،900،000 تومان
3 هزینه ثبت اظهارنامه ثبت برند 800،000 تومان تماس بگیرید
4 هزینه ثبت اظهارنامه به ازای یک طبقه 300،000 تومان 600،000 تومان
5 هزینه امضاء دفاتر و مراجعه به پست 490،000 تومان تماس بگیرید
6 هزینه آگهی روزنامه رسمی (بار اول) 300 هزار تا 2.5 میلیون تومان تماس بگیرید
7 هزینه آگهی روزنامه رسمی (بار دوم) بستگی به هزینه آگهی بار اول دارد تماس بگیرید

روش های پرداخت هزینه ثبت برند در سال 1402

لازم به ذکر است که این مسیر را می توانید به دو صورت طی کنید:

  • بصورت شخصی
  • پیگیری توسط سامانه آگاه ثبت

هزینه ثبت برند در سال 1402

هزینه ثبت برند در تهران

برای اینکه بدانید تا هزینه ثبت برند شامل چه مواردی می شود و برای چه اموری باید هزینه کرد، در این قسمت بصورت مختصر و مفید همه موارد را بررسی می کنیم.

  • هزینه اظهار نامه
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت اول
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت دوم
  • پرداخت تعرفه حق الثبت
  • پرداخت هزینه ی وکیل جذب شده برای پیگیری امور حقوقی شما

هزینه اظهارنامه ثبت برند

در ابتدا برای ارسال برند شما به اداره ثبت، باید هزینه اظهارنامه را پرداخت نمایید که نرخ آن بین 24 تا 90 هزار تومان در سال 1402 تعریف شده است و بستگی به حقوقی یا حقیقی بودن آن به همراه تعداد اقلام خواهد داشت.

چاپ آگهی در نوبت اول

در صورتی که اظهارنامه ارسالی شما تائید شود، در مرحله بعدی نیاز به چاپ آگهی برای ثبت برند در روزنامه رسمی اول، خواهید داشت. پس از انتشار روزنامه به مدت 30 روز باید صبر کنید تا اگر اعتراضی به برند و آگهی شما وجود دارد، اعلام شود.

چاپ آگهی در نوبت دوم

در صورت عدم اعتراض به آگهی، نوبت به چاپ آگهی ثبت برند برای بار دوم در روزنامه رسمی کشور می رسد که به آن روزنامه 10 ساله گفته می شود. چرا که برند شما به مدت 10 سال اعتبار خواهد داشت. هزینه چاپ آگهی نیز از 250 هزار تومان تا 700 هزار تومان تعیین می شود.

در مرحله آخر نیز نیاز به پرداخت هزینه حق الثبت به اداره و شرکتی که توسط آن برند شما ثبت می شود، است. کلیه این مراحل را می توانید به دو صورت شخصی و واگذاری به سامانه آگاه ثبت انجام دهید.

هزینه وکیل

در صورت استفاده از وکیل برای پیگیری امور حقوقی شما نیز یک هزینه ای بین یک الی دو میلیون تومان ( بسته به حقوقی یا حقیقی بودن و شرایط پرونده شما) در نظر گرفته می شود.

مراحل پرداخت هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند چه مراحلی دارد

به منظور پرداخت هزینه ثبت علامت تجاری خود نیاز است تا در طی 4 مرحله این هزینه‌ها را پرداخت کرده تا به هدف نهایی خود برسید.

پرداخت هزینه ثبت اظهار نامه برند در سامانه اداره مالکیت معنوی

این هزینه بر اساس تعداد طبقات برند، تعداد کالا و حقیقی یا حقوقی بودن برند شما متغییر می باشد. لازم به ذکر است که این مرحله نیز بصورت جزئی تر شامل موارد زیر است:

هزینه ثبت برند برای یک طبقه

برای افراد حقوقی، هزینه‌ای بالغ بر 300 هزار تومان و برای اشخاص حقیقی نصف این مبلغ مورد نیاز می‌باشد. در ادامه باید در نظر داشته باشید که به ازای هر طبقه اضافی، برای فرد حقیقی معادل 12 هزارتومن و حقوقی معادل 25 هزار تومان می‌باشد.

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند و آگهی تقاضا

اداره مالکیت پس از طی کردن مرحله اول توسط شما، با استفاده از کارشناسان خود اظهارنامه را بررسی کرده و با ثبت عبارت بلا مانع، شما باید برای مرحله دوم یعنی ثبت آگهی جهت تقاضای ثبت برند، در روزنامه رسمی اقدام کنید.

هزینه این امر به نسبت مورد اول بیشتر است. مواردی که در قیمت ثبت برند برای درج آگهی تأثیر گذار می‌باشند، عبارتند از:

  • تعداد خط های نوشته شده آگهی
  • رنگی یا سیاه و سفید بودن آن
  • طراحی یا درج کادر
  • تعداد کالاها و میزان طبقات

هزینه حق ثبت برند

هزینه ثبت برند تجاری

در گام بعدی از مراحل ثبت برند، باید یک ماه از زمان انتشار و چاپ آگهی شما گذشته باشد و با ورود به وبسایت، هزینه ای تحت عنوان حق ثبت را پرداخت کنید.

قیمت گذاری این مورد نیز بر اساس تعداد طبقات و کالای شما تعیین می شود و بصورت کلی برای برندی که فرد حقیقی یا حقوقی قصد ثبت آن را دارد، به این شکل می باشد که در

در ازای یک طبقه، فرد حقیقی 150 هزار تومان و فرد حقوقی 300 هزار تومان پرداخت می‌کند. به ازای هر طبقه اضافی نیز شخص حقیقی مبلغ 12 هزار تومان و فرد حقوقی مبلغ 24 هزار تومان برای هزینه حق ثبت باید پرداخت نماید.

قیمت آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

مبلغ هزینه ثبت برند در روزنامه چقدر است

در گام نهایی نیز شما باید هزینه ای را تحت عنوان ثبت آگهی در روزنامه رسمی پرداخت کنید، بطوریکه این آگهی، آگهی نوبت دوم شمرده می شود و قیمت آن نیز همانند مورد اول بین 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می‌باشد. در این امر ممکن است هزینه‌های جانبی مانند: تمبر، تشکیل پرونده توسط فردی که این امور را برای شما انجام می‌دهد، دریافت شود.

در این امر ممکن است هزینه های جانبی مانند:تمبر، تشکیل پرونده توسط فردی که این امور را برای شما انجام می دهد، دریافت شود.

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند های بین المللی

هزینه ثبت برند بین المللی چقدر است

برای ثبت شرکت و ثبت برند بین المللی و آگاهی از میزان هزینه آن، جهت بررسی اظهار نامه برای فرد حقیقی 20 و برای شخص حقوقی 40 هزار تومان می باشد.برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر بصورت رایگان می توانید از طریق روش های ارتباطی سامانه آگاه ثبت، با ما در تماس باشید تا شرایط و تعرفه های موجود را برای شما بررسی کنیم و بهترین و اقتصادی ترین روش را به شما پیشنهاد دهیم.

تفاوت هزینه ثبت برند با لوگو

جالب است بدانید که ثبت لوگو یا برند، از نظر قیمت و هزینه، هیچگونه تفاوتی با یکدیگر نداشته و بعضا در مواردی که لوگوی شرکت یا کسب و کار شما رنگی باشد، صرفا هزینه آن برای چاپ در آگهی بصورت اضافه دریافت می شود.

تفاوت هزینه ثبت برند با تمدید برند

زمانی که شما برای اولین بار قصد دارید تا نشان تجاری خود را به ثبت برسانید،  باید هزینه چاپ آگهی را بر اساس تعداد کلمات، سایز فونت، رنگی یا سیاه سفید بودن آن را پرداخت کرده، در صورتیکه هنگام تمدید برند هیچ گونه نیازی به چاپ آگهی نمی باشد و این موضوع باعث اقتصادی تر شدن هزینه آن می شود. معمولا مدت زمان اعتبار علامت های تجاری بازه ای ده ساله می باشد که پس از اتمام، می بایست نسبت به تمدید آن اقدام کرد.

مدت زمان ثبت برند

هر برندی که شما به عنوان نشان تجاری انتخاب می کنید، اعتباری 10 ساله داشته و پس از این مدت باید اقدام به تمدید برند خود با هزینه های درج شده نمایید. این قیمت ها نیز همانند تعرفه‌های بالا در سال 1402 برای هر شخص حقیقی به ازای یک طبقه 300 و فرد حقوقی 600 هزار تومان است. هزینه طبقات اضافی نیز حدود 65 هزار تومان جهت تمدید برند می‌باشد.

جمع بندی

هزینه ثبت نشان تجاری یا برند، بر اساس تعرفه های سال 1402 در این مقاله بصورت مختصر و مفید بررسی شد. با این حال شما می توانید به صورت شخصی یا با کمک از آگاه ثبت، این مراحل را در بازه های زمانی مشخص طی کنید تا در سریع ترین زمان به هدف خود دست پیدا کنید. قیمت و تعرفه ها بر اساس نرخ مصوب و اعلامی درج شده است و برای اطلاعات دقیق تر یا بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و بصورت رایگان سوالات خود را مطرح کنید.

هزینه های پرداختی بر اساس چاپ آگهی در 2 نوبت، حق ثبت و اظهار نامه تعریف می شود.

شما می توانید با استفاده از یک وکیل و کارشناسان آگاه ثبت، در سریع ترین زمان مراحل اداری خود را پیش ببرید.

هیچ تفاوتی در بین این دو مورد وجود نداشته و صرفا بر اساس لوگوی رنگی، هزینه درج آگهی ممکن است بیشتر باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

۲۵ thoughts on “هزینه ثبت برند”

    1. سلام خدمت شما آقای جویباری
      از اینکه برای مطالعه مقاله زمان گذاشتید سپاسگذاریم.
      شاد و پیروز باشید.

  1. با سلام
    میخواستم بدونم هزینه ثبت برند برای یک برند شخصی چقدر است؟ اصلا میشه برند شخصی رو ثبت کرد؟

    1. کاربر عزیز
      بابت ریز جزییات قیمت خدمات ثبت برند، با مشاورین ثبت آگاه به شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در تماس باشید.

    1. کاربر گرامی
      ریز هزینه های ثبت برند در همین صفحه توضیح داده شده است. جهت اطلاع کامل از هزینه های ثبت برند کافیست با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ مشاورین آگاه در تماس باشید.

  2. سلام. جهت ثبت برند اگه من تهران نباشم میتونید غیر حضوری برای من انجام بدید!گ؟ من یک مغازه فست فود دارم توی مشهد میخوام برندم رو ثبت کنم.

    1. اصغر عزیز
      کلیه امور ثبت برند بصورت آنلاین و غیر حضوری انجام میشود و ما تنها موسسه ای هستیم که بدون نیاز به حضور مشتریان، برند آنها را به ثبت می رسانیم.

    1. ادریس عزیز
      هزینه ثبت برند در ایران با آلمان متفاوت بوده و هزینه های ثبت برند در کشور های دیگر به فرانک سوییس محاسبه می گردد.

    1. خشایار عزیز

      علامت تجاری لوگو هست. نام تجاری برند هست. لیست قیمت ثبت برند در همین صفحه قابل مشاهده می باشد.

  3. من یک سالن آرایشگاه دارم میخوام و میخوام برای خودم برند سازی کنم. آیا امکانش هست؟ هزینه ثبت برند لوازم آرایشی و … چقدره؟ هزینه ثبت برند بین المللی هم تعرفه مشخصی داره؟

    1. کاربر گرامی
      بله میتونید برندتون رو ثبت کنید. بعد از ثبت برند در ایران، میتوانید برند رو بصورت بین المللی ثبت کنید.

  4. Pingback: ثبت برند محصولات بهداشتی | هزینه ها | مدارک لازم | شرایط | آگاه ثبت

  5. Pingback: ثبت برند لبنیات و هر آنچه قبل از ثبت باید بدانید | هزینه ها | مدارک و شرایط لازم

  6. دیزل ژنراتور کامینز

    با سلام
    برای ثبت گواهی نامه های ایزو از چه طریق میتونیم اقدام کنیم؟
    کارمون برق اضطراری و دیزل ژنراتوره

  7. سلام من متاسفانه از ثبت آفریقا یا همون ثبت ۲۴ استفاده کردم ولی کلاه بردار بودن، ۲۰ میلیون گرفتن از من، با کلی دروغ که اعتراض خورده برندت ، بعد آخرش هم خودم آگهی کردم بعد زنگ زدن گفتن اگه سند برند میخوایی ۵ تومن دیگه بده
    واقعا هیچوقت سمت ثبت آفریقا نرید
    کار یکی دو میلیونی رو ۲۰ میلیون ازتون میگیرن
    کارمنداشون هم خیلی بی ادبن و بی شخصیتن

    1. کاربر عزیز
      معمولا میزان هزینه ثبت برند تا حدودی یکسان هست. اما برای استعلام دقیق هزینه ها پیشنهاد میگردد با موسسه در ارتباط باشید.

  8. Pingback: مالیات ارزش افزوده به زبان ساده چیست و چگونه محاسبه میشود؟ | شرایط معافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *