Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت نسبی

ثبت شرکت نسبی

ثبت شرکت نسبی

ثبت شرکت نسبی ازجمله شرکت‌هایی به شمار می‌آید که 2 الی چند نفر برای انجام امور تجاری آن را تشکیل می‌دهند. شما با ثبت این نوع شرکت می‌توانید از امتیازهای مربوط به شرکت تضامنی هم استفاده کنید. در ایران ثبت شرکت نسبی، برای جلب اعتماد مشتریان یک انتخاب بسیار هوشمندانه است. ساختار شرکت نسبی به این صورت است که اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی کافی نباشد، باید هرکدام از شرکاء به نسبت سهم خود مسئولیت پرداخت بدهی را بر عهده بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه همراه ما باشید.

شرایط ثبت شرکت نسبی

شرایط ثبت شرکت نسبی

شرایط ثبت شرکت نسبی به شکلی آسان برآورد می‌شود و در ابتدا سرمایه‌ای را باید برای آن مد نظر قرار داد. به جزء پرداخت سرمایه باید اساسنامه و شرکت‌نامه هم تنظیم و پرداخت شوند و 2 شریک حداقل باید وجود داشته باشند که بتوان شرکت را به ثبت رساند. همان‌گونه که گفته شد در کنار اسم شرکت نسبی باید نام یکی از شرکاء نیز قید گردد.

از دیگر شرایط برای تاسیس این شرکتها در ایران، تهیه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه ها می باشد. در ادامه به بررسی مدارک، هزینه ها، اعضا، حداقل سرمایه و هر موردی که جهت تاسیس قانونی شرکتهای نسبی نیاز است، صحبت کرده ایم.

مدارک ثبت شرکت نسبی

مدارک ثبت شرکت نسبی چیست

از شرکت‌نامه، تقاضانامه، اساسنامه، صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین و صورت‌جلسه هیئت‌مدیره هرکدام 2 نسخه لازم است. فرم مشخص کردن نام نیز باید تکمیل گردد. (به‌صورت اولویت) چنانچه در این شرکت به مجوز خاصی نیاز داشته باشید، باید مجوز فعالیت را مراجع ذی‌ربط ارائه دهید.

تمامی شرکاء مدیران و همچنین هیئت‌مدیره باید کپی برابر اصل مدارک شناسایی خود را در بین مدارک لازم جهت تأسیس ثبت شرکت نسبی ارائه دهند. البته ناگفته نماند که گواهی سوءپیشینه هرکدام از این افراد نیز جزء مدارک اصلی به‌حساب می‌آید. اگر وکیل به انجام پروسه ثبت شرکت کمک می‌کند، بهتر است اصل وکالت‌نامه نیز جزء مدارک لازم ارسال گردد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاع در باره مدارک ثبت شرکت ها در ایران داشتید، می توانید این مقاله از سامانه آگاه را مطالعه نمایید.

هزینه ثبت شرکت نسبی

به‌هیچ‌عنوان نگران هزینه ثبت شرکت نسبی در ایران نباشید. به این دلیل که، سامانه آگاه در کنار شماست تا با کمترین هزینه و تعرفه بتوانید به ثبت شرکت نسبی خود بیندیشید. چنانچه برای ثبت شرکت، وکیلی حضور داشته باشد، در ابتدا حق الوکالت وکیل خود یک هزینه به شمار می‌آید.

اساسنامه، اظهارنامه، شرکت‌نامه و متن صورت‌جلسات هرکدام برای تنظیم خود نیازمند هزینه هستند. کلیه اوراق برای ثبت سیستمی صد درصد هزینه خاصی را می‌طلبند. برای ثبت شرکت باید در روزنامه کثیرالانتشار هم آگهی ثبت شرکت منتشر گردد که خود هزینه متفاوتی را باید در نظر گرفت. برای معرفی اشخاصی که در شرکت نقش دارند و استعلام حقوقی هرکدام در هنگام ثبت و تنظیم اشخاص حقوقی شرکت، بدون شک باید هزینه‌ای را برآورد کنید. برای ثبت کد فراگیر اشخاص غیر ایرانی نیز هزینه‌ای وجود دارد که کلیه این هزینه‌ها توسط تیم ماهر سامانه آگاه در کمترین حالت ممکن محاسبه می‌شوند.

مراحل ثبت شرکت نسبی

مراحل تقریباً پیچیده‌ای برای ثبت شرکت نسبی وجود دارد که متخصصین و مشاورین سامانه آگاه به این مراحل اشراف کاملی دارند. اولین مرحله در بین مراحل ثبت شرکت نسبی همان‌طور که گفته شد، این است که نام شرکت به‌درستی انتخاب گردد، طبق شرایطی که به آن اشاره شد. در مرحله بعدی شرکت‌نامه باید هرچه سریع‌تر تنظیم گردد تا قراردادی بین اعضاء به‌صورت رسمی وجود داشته باشد.

کلیه امور اساسی شرکت در مرحله بعد باید در شرکت‌نامه و اساس‌نامه درج شوند، اما مرحله بعدی کمی حساس‌تر است، به این جهت که تمامی سرمایه‌های نقدی و غیر نقدی شرکت باید تأمین گردند. برای ثبت شرکت حداقل 2 نفر به‌عنوان شریک باید وجود داشته باشند. در مرحله آخر باید آگهی منوط بر ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار درج شود.

مزایای شرکت نسبی

مزایای ثبت شرکت نسبی

ثبت شرکت نسبی باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری را جذب کنید، به این دلیل که اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی کافی نباشد، شرکاء باید مسئولیت بدهی را متناسب با سهمی که در شرکت دارند، بر عهده بگیرند. ثبت و تاسیس شرکت نسبی در مقایسه به دیگر شرکت‌های موجود در ایران بسیار آسان و راحت است.

معایب شرکت نسبی

به‌هرحال ثبت شرکت نسبی در ایران شاید مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و وسوسه‌انگیزی داشته باشد، اما در بعضی از کشورهای خارجی این شرکت با تعریف متفاوت دیگری تعریف ‌شده است. البته این امکان هم وجود دارد که شاید در برخی از کشورها حتی وجود نداشته باشد.

مشاوره و درخواست ثبت شرکت نسبی

کافیست فرم را ارسال کنید!

  • 11 + 7 =

شرکت نسبی چیست؟

قانون تجارت طبق ماده 183 خود شرکت نسبی را برای امور تجاری مناسب می‌داند که 2 الی چند نفر به تشکیل آن می‌پردازند. هرکدام از شرکاء به نسبت سرمایه خود می‌توانند مسئولیتی در این شرکت داشته باشند. در شرکت نسبی نام یکی از شرکاء حداقل باید بعد از عبارت شرکت نسبی ذکر گردد.

سهم هرکدام شرکا در سود و زیان نقش مهم خود را ایفا می‌کند، یعنی هرچقدر سهم بیشتر باشد طبیعتاً مسئولیت بیشتر و همچنین سود و منفعت بیشتری را شرکاء می‌توانند در نظر بگیرند. تفاوت اصلی شرکت نسبی با شرکت سهامی این است که به انتظار سهام اقدام نمی‌کند. شما بدون محدودیتی در سرمایه می‌توانید به ثبت شرکت نسبی بیندیشید.

اعضای شرکت نسبی

اعضای ثبت شرکت نسبی

اداره کردن شرکتی همچون شرکت نسبی به دست اعضاء آن انجام می‌شود و برای راه‌اندازی و ثبت شرکت نسبی حداقل 2 نفر به‌عنوان اعضاء باید وجود داشته باشند. هرکدام از اعضاء متناسب با میزان سرمایه خود در پرداخت بدهی‌ها نقشی ایفا می‌کنند. همچنین از بین اعضاء و یا فردی خارج از اعضاء می‌توان مدیر شرکت را انتخاب نمود.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت نسبی

سرمایه اولیه برای ثبت کردن شرکت نسبی

برای ثبت شرکت نسبی محدودیتی در سرمایه وجود ندارد، اما از کمترین میزان سرمایه یعنی 1 میلیون ریال هم می‌توان شروع کرد. سرمایه هرکدام از شرکاء می‌تواند به نقش و مسئولیت آن‌ها اشاره واضحی داشته باشد. هرچقدر میزان سرمایه بیشتر، طبیعتاً مسئولیت و تعهد بیشتری نیز از وی انتظار می‌رود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت نسبی

بسیاری از سایت‌های آنلاین با مشاوره غلط و نادرست خود، مشکلات ریزودرشت زیادی را برای افرادی که قصد به ثبت رساندن شرکت نسبی را داشته‌اند، به وجود آورده‌اند. توجه داشته باشید که سابقه و تخصص یک تیم ماهر در این حوزه جزء نکات بسیار کلیدی و مهم به شمار می‌آید.

سامانه آگاه ثبت از جمله سایت‌های موسسات حقوقی است که در طی سالیان متمادی توانسته با مشاوره رایگانی که در اختیار کاربران خود می‌گذارد، با کمترین هزینه در کوتاه‌ترین پروسه، شرکت‌های نسبی فراوانی را به ثبت برساند.

ثبت آنلاین شرکت نسبی

ثبت »لاین شرکت یه صورت نسبی

ثبت شرکت نسبی به‌ صورت آنلاین بسیار مقرون‌به‌صرفه و البته هوشمندانه است. بسیار دیده ‌شده است که کاربران با استفاده از مدیریت منسجم سامانه آگاه توانسته‌اند بدون کوچک‌ترین مراجعه حضوری به دفاتر و شرکت‌های گوناگون، شرکت نسبی موردنظر خود را به ثبت برسانند. ثبت شرکت آنلاین یکی از پرطرفدارترین خدماتی است که افراد گوناگون برای ثبت شرکت موردنظر خود به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

سامانه ثبت شرکت نسبی آگاه

شرایط ثبت شرکت نسبی شرایط تقریباً پیچیده‌ای است که صد درصد باید به افراد آگاه و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید، اما بهتر است بدانید که در حال حاضر سامانه آگاه با ثبت شرکت آنلاین از نوع نسبی، خدمات مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهد. این‌گونه مراحل ثبت این شرکت در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌پذیرد. به‌هرحال مزایای ثبت شرکت نسبی به‌مراتب بسیار وسوسه‌انگیز هستند.

آیا می توان کاملا غیر حضوری ثبت شرکت کرد؟

بله در سریع ترین زمان می توانید با سامانه آگاه ثبت این کار را انجام دهید.

برای ثبت شرکت به صورت نسبی به کجا مراجعه کنم؟

یا سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت به صورت آنلاین و یا مراجعه حضوری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *