ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه رسمی امکان پذیر است. در این مقاله از سامانه آگاه ثبت به آموزش و راهنمای پیگیری ثبت شرکت رایگان می پردازیم و با بررسی این مراحل می توانید با کمترین هزینه، مراحل تاسیس را دنبال کنید.

با استفاده از ثبت شرکت رایگان و بدون هزینه، شما باید مسئولیت کلیه امور اداری را به تنهایی پذیرفته و از 0 تا 100 مراحل را پیگیری کنید. برای این کار کافیست به بررسی این آموزش پرداخته تا پس از آن با کمترین هزینه، یک شرکت تجاری یا غیر تجاری را بصورت قانونی به ثبت برسانید.

نحوه ثبت شرکت رایگان

لازم به ذکر است شما می توانید پیگیری این امور را به سامانه آگاه ثبت واگذار کنید. برای این کار کافیست فرم درخواست را تکمیل نمایید.

چرا ثبت شرکت رایگان؟

منظور از ثبت شرکت به صورت رایگان این است که افراد بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی شرکت‌های بزرگ و موسسات حقوقی مجرب در زمینه تاسیس و ثبت شرکتها را کنار بگذارند و صرفا خود کارهای مربوط به تهیه مدارک ثبت شرکت نیاز برای ثبت شرکت و همچنین تنظیم صورتجلسه‌های مربوط به تاسیس شرکت، مجوز ها، اساس نامه، شرکتنامه، چاپ آگهی در روزنامه رسمی و مواردی از این قبیل را انجام دهند. این در حالی است که هزینه‌های تعیین شده از سوی دولت برای ثبت شرکت ، مصوب و مشخص است و این هزینه‌ها در پایان هر سال بر اساس ضرایب مشخص افزایش می‌یابد. برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت می توانید از این مقاله نیز راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

آموزش ثبت شرکت رایگان و بدون هزینه

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت رایگان را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت آنلاین یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله مراحل ثبت شرکت ارزان به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت فوری شرکت را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

ساده ترین تعریفی که می توان از شرکت کرد به این صورت است که، تعریف شرکت در اصطلاح حقوقی اجتماع تعدادی از افراد است که فعالیت خاصی را اعم از تجاری ، فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند. ثبت شرکتها با وجود افزایش تحولات زندگی شهری به میان آمد. افراد می توانند با کنار هم قرار دادن سرمایه، تخصص و تفکر خود درجهت کسب سود و منفعت بیشتر، عقد یا قراردادی را منعقد می کنند که شرکت نام دارد و بر اساس این قرارداد، سود حاصل از سرمایه را بین خ  ود تقسیم نمایند. باید توجه داشت، شرکت ها از تاریخ ثبت آنها دارای شخصیت حقوقی می شوند و از آن زمان است که دارای حقوق و تکالیف می شوند و می توانند از امتیازات آن استفاده نمایند اشخاص حقوقی توسط مقاماتی که به موجب قانون یا اساسنامه خود دارای صلاحیت هستند، اداره می شوند.

در واقع ثبت شرکت بدون هزینه، دارای مراحلی است که باید به طور کامل از طریق این سایت انجام شود. شما باید پس از اینکه وارد سایت شدید، قسمت پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید.

آموزش ثبت انوع شرکت ها

پس از انجام مراحل زیر اطلاعات هر یک این شرکتها را می توانید با مراجعه به صفحه مورد نظر، کسب کنید.

1-انتخاب نوع شرکت

شما در ابتدا باید نوع شرکت حقوقی مدنظر خود را تعیین کنید. این نکته را مدنظر داشته باشید که هر یک از انواع شرکت‌های حقوقی مدارک و قوانین خاص خود را دارد و شما باید از این قوانین آگاه باشید. شرکت‌های حقوقی انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

شما پس از ورود به سامانه ثبت شرکت‌ها، ابتدا باید از بین لیست شرکت‌های حقوقی یک گزینه را (برای مثال ثبت شرکت مسئولیت محدود) انتخاب کنید و سپس بر روی ادامه کلیک کنید.

2-تکمیل فرم تقاضای ثبت شرکت

برای انجام مراحل مربوط به ثبت شرکت به صورت رایگان (به عنوان مثال، شرکت مسئولیت محدود) با استفاده از سامانه، ابتدا باید فرم مربوطه را تکمیل کنید و در آن اطلاعات مورد نیاز از قبیل استان محل شرکت ثبت شده، شهرستان واحد ثبتی، مدت زمانی که شرکت قرار است فعالیت کند، آغاز سال مالی شرکت و دیگر موارد را ثبت کنید.

3-درج اطلاعات

پس از آن باید نسبت به درج صحیح کدپستی ۱۰ رقمی، شماره موبایل متقاضی ( که در اینجا نماینده شخص حقوقی برای ثبت شرکت است)، ایمیل یا پست الکترونیکی فرد اقدام کنید. پس از آن باید تصویر امنیتی درج شده را وارد کنید و سپس گزینه گام بعدی را انتخاب کنید.این نکته را مدنظر داشته باشید که ضروری است تمامی اطلاعات مربوط به این بخش را به صورت کاملا صحیح وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است: تابعیت فرد متقاضی، نام و نام خانوادگی و شماره همراه وی، شماره ملی و مشخصات امضا کننده دفتر قانونی شرکت. پس از آن گزینه ادامه را واقع در پایین صفحه کلیک کنید.

4-دریافت کد پیگیری

پس از این مرحله شما یک شماره پیگیری ۱۹ رقمی را دریافت خواهید کرد، مفهوم این شماره این است که درخواست شما به صورت موقت پذیرفته شده است. در این شرایط شما باید اسم شرکت را انتخاب کنید. در عین حال مسائلی که باید در زمینه انتخاب اسم رعایت شود، بسیار مهم است. از جمله اینکه شما نباید در انتخاب نام از واژه شرکت و مسئولیت محدود استفاده کنید. شما این حق را دارید که بر اساس اولویت، پنج اسم برای شرکت انتخاب کنید، که کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها این اسامی را بررسی و یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

راهنمای تاسیس شرکت بصورت رایگان و مجانی

5-انتخاب اسم و نام های درخواستی برای شرکت

در صورتی که اطلاع ندارید که اسم مدنظر شما قبلا توسط فرد دیگری استفاده شده است یا خیر، در مرحله انتخاب اسم بر روی گزینه اینجا کلیک کنید تا اسم انتخاب شده توسط شما از طریق سامانه بررسی و تکراری نبودن آن مشخص شود. برای سریع تر استعلام گرفتن از نام ها و اسامی ثبت شده شما می توانید از طریق مراجعه به صفحه استعلام شرکت آگاه ثبت، درخواست خود را ثبت نمایید.

6- مشخص کردن گروه فعالیت شرکت

پس از اینکه اسم شرکت خود را به ترتیب اولویت انتخاب کردید، باید نسبت به انتخاب گروه فعالیت و زیر گروه فعالیت اقدام کنید. شما می‌توانید از میان زیر مجموعه‌های مربوط به یکی از فعالیت‌های موجود در لیست سامانه، یکی را انتخاب کنید. البته شما امکان انتخاب گزینه سایر را هم دارید.

7-تعیین زیرگروه فعالیت شرکت

در این بخش باید زیر گروه مربوط به گروه برگزیده خود را نیز انتخاب کنید، پس از آن گزینه ثبت را کلیک کنید. سپس باید مقدار سرمایه شرکت تعیین و پس از آن گزینه گام بعدی را انتخاب کنید.

8-تعیین میزان سرمایه شرکت و اطلاعات سهامداران

در مرحله بعدی شما باید اطلاعات سهامداران شرکت را درج کنید. همچنین بر اساس فرم مربوطه که در سامانه مشاهده می‌کنید، تعداد اعضای هیات‌مدیره، تاریخ برگزاری جلسه هیات‌مدیره و دیگر موارد مندرج در فرم را مشخص کنید. قسمت پایین فرم مخصوص تعیین کردن سمت افراد در هیات مدیره شرکت است.

9-تعیین سمت افراد، وضعیت حق امضاء و مسئولیت هیئت مدیره

راهنمای تاسیس شرکت بصورت رایگان و مجانی

شما باید نوع مسئولیت اعضای هیات مدیره را طبق عناوین درج شده در پنجره‌ای که پیش روی شما باز شده است، انتخاب کنید، این نکته را هم مدنظر داشته باشید که باید همه مراحل را تا به آخر به طور کامل انجام دهید.

در صورتی که سامانه درخواست شما را بپذیرد، شما یک شماره پیگیری بارکد دار مانند رسید زیر را دریافت می‌کنید، پس از آن باید مراحل کار را دقیقا بر اساس موارد اعلام شده در رسید پذیرش اینترنتی انجام دهید.

بارکد سامانه ثبت شرکتها بصورت رایگان

مزایای ثبت شرکت به صورت رایگان چیست؟

  1. انجام فعالیت ها ی شرکت به صورت قانونی
  2. تمام اعضا نسبت به فعالیت های شرکت مسئول هستند
  3. تمام اعضا از حقوق قانونی بهره مند هستند و قانون از انها حمایت می کند
  4. با ثبت شرکت می توانند در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند
  5. شرکت های بزرگ و برند ها، نماینده گی خود را به شرکت ها می دهند
  6. تمام اطلاعات مربوط به شرکت ها باید واضح و کامل باشد
  7. هر چه قدر از تاریخ ثبت شرکت ها بگذرد به اعتبار شرکت افزوده می شود
  8. با ثبت شرکت ها می شود از مزایای دریافت وام و اعتبارات استفاده کرد
  9. با ثبت رایگان شرکت می توان با سایر کشور ها مبادلات تجاری داشت

چالش های ثبت و تاسیس شرکت‌ رایگان چیست؟

ثبت شرکتها معایبی نیز به همراه دارد که از نظر عده ای از افراد این ها عیب به حساب می‌آیند. در این مقاله ما این عیب ها را نیز برای شما بیان می‌کنیم تا با دید باز تصمیم به ثبت کردن یا نکردن شرکت بگیرید. این معایب به شرح زیر می‌باشند:

مالیات

از جمله اصلی ترین مواردی که به عنوان یک عیب بزرگ برای ثبت شرکت ها افراد بر می شمارند پرداخت مالیات می باشد. اینکه هر سال باید مرود حسابرسی قرار گرفته و با ارائه دفاتر پلمپ و صورت وضعیت مالی شرکت قسمتی از سود داشته و یا نداشته شرکت را باید دو دستی تقدیم دولت به عنوان مالیات نمایند.

پلمپ دفاتر قانونی

یکی از معضلات و موارد مورد نگرانی شرکت ها تکمیل دفاتر پلمپ مالیاتی می باشد. به هیچ عنوان دریافت و تکمیل این دفاتر کار پیچیده و نگران کننده ای نیست. فقط کافی است اطلاعات صحیح حوزه مالی مانند درآمد ها ، بدهی ها ، مخارج و استهلاک های خود را با دقت وارد این دفاتر نمایید. حتی در صورتیکه فکر می کنید این موضوع پیچیده و وقت گیر است بسیاری از دفاتر حقوقی در سطح کشور هستند که حاضرند با دریافت مبالغ کمی این کار را برای شما با دریافت اطلاعاتتان انجام دهند. آگاه ثبت یکی از این دفاتری است که برای شما به پلمپ دفاتر قانونی می‌پردازد.

توجه به حق بیمه کارکنان

از دیگر مواردی که می توان به عنوان نگرانی برای ثبت شرکت رایگان عنوان کرد این است که شرکت ها باید افرادی را استخدام کرده و حقوق و بیمه انها را هم مطابق با قوانین کار پرداخت نمایند. هر چند انجام این موضوع حقیقت دارد و عملا شرکت ها بدون کارمندان خوب و توانا نمی توانند به مقاصد خود دست پیدا کنند ولی باید برای این موضوع هم نکاتی را در نظر گرفت.

پرداخت هزینه های دریافت مجوز تاسیس و تهیه مدارک

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…