Skip to content
ثبت برند

مدارک ثبت برند

لیست کامل مدارک مورد نیاز ثبت برند و لوگو

برای ثبت برند تجاری در قالب : برند شخصی یا حقوقی ( شرکتی) نیاز به تهیه مدارک مورد نیاز این فرآیند می باشد. این مدارک باعث ثبت یک برند رسمی و قانونی در سامانه ثبت مالکیت معنوی ایران خواهد شد و تهیه این اسناد، اولین گام برای درخواست ثبت نام تجاری یا نشان تجاری می باشد.

کلیه نام های تجاری یا همان برند را می توان در شهر های مختلف ایران مثل: تهران،در فرآیند تهیه مدارک لازم جهت ثبت و تاسیس برند و لوگو، تفاوت های اندکی می باشد که در این مقاله بصورت کامل به آنها اشاره می کنیم. لازم به ذکر است شما می توانید جهت پیگیری امور خود، از طریق مشاوره رایگان با کارشناسان ما در سامانه ثبت شرکت آگاه، در تماس باشید.

مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری چیست؟

فرض کنید شما قصد ثبت برند یا لوگو برای شرکت خود یا بصورت شخصی داشته باشید، در این صورت باید یک سامانه و سازمان جهت تائید و احراز هویت برند شما وجود داشته باشد. در این صورت جهت دریافت اطلاعات لازم از اشخاص حقیقی و حقوقی، مدارک خاصی دریافت می شود تا تائید وصلاحیت نام و نشان تجاری شما را بیان کند. بصورت کلی این مدارک و اسناد در قالب چند بند طبقه بندی شده اند که تفاوت آنها در برند های تجاری خارجی، فارسی و در قالب نحوه ثبت ( بصورت حقیقی یا حقوقی)، می باشد. در ادامه بصورت دقیق به جزئیات هر کدام اشاره می کنیم تا دیگر نیازی به مقالات دیگر نداشته باشید.

مدارک لازم جهت ثبت برند و لوگو برای اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی و شخصی همانطور که پیش تر اشاره شد، برند های تجاری می توانند بصورت شخصی یا شرکتی به ثبت برسند و برای افراد شخصی، نیاز به تهیه مدارک زیر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند توسط افراد حقیقی
ارائه یک کپی از تصویر شناسنامه و کارت ملی
ارائه مجوز فعالیت در صورت نیاز مانند: جواز کسب یا جواز تاسیس
ارائه یک کپی از کارت بازرگانی؛ در صورتی که در نام برند انتخابی تان یک حرف لاتین وجود داشته باشد باید این مدرک را آماده کنید.
ارائه یک نمونه از تصویر لوگو

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و لوگو اشخاص حقوقی ( شرکتی )

مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی و شرکتی یکی از مهم ترین اقداماتی که افراد حقوقی پس از ثبت شرکت ، انجام می دهد، دریافت ثبت برند تجاری بصورت شرکتی می باشد. این اشخاص باید تهیه مدارک زیر را در نظر داشته باشند تا یک نام تجاری منحصر به فرد را در ایران ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند توسط شرکت‌ها
ارائه یک کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
ارائه مدارک ثبتی شرکت شامل ( آدرس، کد پستی دفتر، شماره همراه اعضاء، کد ثنا و مدارک شناسایی اعضای شرکت)
در صورت نیاز به ثبت برند بین المللی ( لاتین ) ، دریافت کارت بازرگانی الزامی می باشد.
ارائه جواز کسب یا جواز تاسیس
ارائه یک تصویر از لوگوی مورد نظر ( در صورت نیاز به ثبت برند و لوگو با هم )

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و لوگو در ایران

مدارک لازم برای ثبت برند در ایرانکشور ایران سالانه هزاران برند و لوگوی تجاری را با تحویل مدارک از افراد متقاضی، به ثبت می رساند و برای این کار مدارک بالا کفایت می کند. در بعضی از شرکتها و موسسات تجاری ممکن است بر اساس حوزه فعالیت، نیاز به دریافت مجوز های خاصی باشد.نکته بسیار مهم : اگر قصد دارید فقط اقدام به ثبت لوگو بدون برند کنید، باید در نظر داشته باشید که بر روی لوگوی مورد نظر شما، هیچگونه اسمی نباید درج شود. در این صورت شما بایستی برند و لوگو را باهم ثبت نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری خارجی ( لاتین )

مدارک لازم برای ثبت برند در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز
ارائه مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه
کارت بازرگانی

 

برای دریافت علائم تجاری خارجی یا بین المللی، ارائه مدارک شناسایی : کارت ملی و شناسنامه، کارت بازرگانی، از اصلی ترین مواردیست که برای اینکار دریافت می شود. بر اساس شخصی یا شرکتی بودن لوگو یا برند شما نیز، تفاوت آنها در ارائه اسناد مربوط به ثبت شرکت است.

هزینه تهیه مدارک برند تجاری حقیقی و حقوقی

هزینه تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت لوگو یا برند تجاری، بیشتر شامل دریافت مجوز های لازم از سازمان های دولتی می شود. این هزینه با هزینه ثبت برند متفاوت است و ممکن است که لوگو یا برند مد نظر شما نیازی به دریافت هیچگونه مجوزی نداشته باشد و عملا این هزینه به صفر خواهد رسید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی می توانید با کارشناسان ما در سامانه ثبت شرکت آگاه، در تماس باشید.

مدت زمان ثبت لوگو و برند پس از تحویل مدارک

پس از تحویل کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز، بازه ای بین 20 روز کاری تا 2 ماه زمان نیاز است تا پرونده شما بررسی شده و در صورت تائید پرونده، مراحل نهایی شما در سامانه مالکیت معنوی قابل پیگیری می باشد.

مشاوره رایگان در سامانه آگاه ثبت

موارد بالا اصلی ترین و مهم ترین نکات در باره مدارک لازم جهت تاسیس یک نام تجاری یا نشان تجاری در ایران و خارج از کشور می باشد. با این حال بسیاری از افراد یا شرکتهای تجاری، ممکن است جهت دریافت مجوز ها یا مدارک، نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشند. از همین رو می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان در سامانه آگاه ثبت، اطلاعات خود را کامل کرده و پیگیری امور را به ما واگذار کنید تا برند شما بصورت قانونی با اعتبار 10 ساله به ثبت رسد.

درخواست مشاوره رایگان مدارک ثبت برند و لوگو

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

  • 7 + 1 =

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

۱۰ thoughts on “مدارک ثبت برند”

    1. کاربر گرامی
      بله بابت تولید یا واردات لوازم ارایشی باید مجوز کسب یا تولید یا کارت بازرگانی داشته باشید.

    1. کاربر گرامی

      جهت ثبت لوگو بابد یا جواز کسب مغازه داشته باشید یا جواز بهره برداری بعنوان تولید کننده و یا هر نامه رسمی از ارگان های دولتی مربوط به ساخت اسباب بازی…
      اطلاعات بیشتر تماس با موسسه ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰

    1. سلام روز بخیر
      باید جواز کسب یا تولید داشته باشید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *