Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبتی » بهترین روش ثبت شرکت گردشگری در ایران را بخوانید

بهترین روش ثبت شرکت گردشگری در ایران را بخوانید

  • by
ثبت شرکت گردشگری در ایران

 

طبق تعریف «گردشگری به مجموعه فعالیتی اطلاق می‌شود که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می‌افتد. این فرآیند شامل هر فعالیتی از قبیل برنامه‌ریزی سفر، مسافرت به مقصد، اقامت، بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می‌شود.» به طور کلی می‌توان گفت که گردشگری هرگونه فعالیتی است که در جریان سفر یک گردشگر یا سیاحتگر اتفاق می‌افتد. در سال‌های اخیر صنعت گردشگر نه تنها در ایران، بلکه در جهان گسترش بسیاری یافته است . همین موضوع بسیاری را تشویق به ثبت شرکت گردشگری در ایران نموده است. ثبت شرکت گردشگری مانند ثبت بسیاری از شرکت‌های دیگر، دارای قوانین، اصول و مدارک مورد نیاز مختص خود می‌باشد و تنها با داشتن آگاهی کامل نسبت به اصول و مقررات ممکن می‌باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به تعریف ثبت شرکت گردشگری پرداخته و اطلاعاتی در ارتباط با شرایط صدور مجوز برای ثبت شرکت گردشگری در ایران و همچنین مدارک مورد نیاز جهت ثبت را با شما در میان بگذاریم.

 

ثبت شرکت گردشگری چیست؟

همانطور که اشاره کردیم گردشگری، به معنای هرگونه فعالیتی است که در جریان سفر یک گردشگر یا سیاحتگر اتفاق می‌افتد. یکی از شرکت‌های بسیار پر طرفدار در کشور ما و همچنین سایر کشورها، شرکت‌های گردشگری می‌باشند. خدمات گردشگری به ۲ شکل می‌باشند که این ۲ شگل به شرح زیر هستند:

 

۱. مسافرت‌های هوایی به طور مستقیم یا غیر مستقیم، ‌که برای فروش بلیت هوایی، مکان برای اقامت طبق قانون در سازمان باید صورت بگیرد. طبق قانون هر فردی که قصد مسافرت خوایی را داشته باشد، باید پروانه اشتغال برای فعالیت را از سازمان دریافت کند.

۲. انجام خدمات لازم در زمینه ایرانگردی و جهانگردی ، تنظیم مسافرت گروه‌ها و گشت‌های داخلی و خارجی با وسایل زمینی، دریایی، هوایی و به طور کلی هر گونه فعالیت و خدمات ایرانگردی و جهانگردی باید بر اساس قانون ذکر شده در سازمان صورت گیرد. طبق قانون هر فردی که قصد مسافرت خوایی را داشته باشد، باید پروانه اشتغال برای فعالیت را از سازمان دریافت کند.

 

تمامی اشخاص و متقاضیانی که قصد ثبت شرکت گردشگری در ایران را دارند، باید ابتدا نسبت به اخذ مجوز آن اقدام نمایند. مجوز ثبت شرکت گردشگری در ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر می‌شود. شرکت‌های گردشگری می‌توانند به صورت سهامی خاص، مسئلیت محدود، تعاونی و انواع شرکت‌ها باشد.

تمام مراحل و پروسه‌ی ثبت شرکت گردشگری در ایران، از ابتدا تا انتهای ثبت به مدت ۳ ماه زمان می‌برد. خواندن این مطلب به شما اطلاعات بیشتری در ارتباط با ثبت شرکت گردشگری در ایران، مزایای آن و مدارک مورد نیاز برای آن خواهد داد.

 

آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت فوری و بهره مندی از مزایای سریع ثبت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت شرکت آنلاین یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله مراحل ثبت شرکت ارزان به یک متخصص امور ثبت شرکت تبدیل شوید و ثبت فوری شرکت را به خوبی پیش برید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.

 

شرایط کلی ثبت شرکت گردشگری در ایران

ثبت شرکت گردشگری در ایران

 

ثبت هر نوع شرکتی در هرجای دنیا دارای شرایط و ضوابط مخصوص به خود می‌باشد. ثبت شرکت گردشگری در ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد ثبت شرکت گردشگری دارند، باید شرایط کلی زیر را دارا باشند. این شرایط کلی عبارتند از:

  • تابعیت ایرانی
  • معتقد به دین اسلام یا هر دینی که در قانون اساسی ایران شناخته شده باشد.
  • داشتن اهلیت قانونی و نداشتن پیشینه محکومیت کیفری، که موجب سلب حقوق اجتماعی شده باشد.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر به تایید مراجع ذی صلاح
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
  • سن بالای ۲۵ سال
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقضیان مرد
  • نداشتن مشاغل یا عضویت در سازمان‌هایی که مغایر با مقررات جاری کشور، یا موجب تحکیم مبانی رژیم گذشته بود، یا ضدیت با جمهوری اسلامی ایران شناخته‌شده، و یا هرگونه پیشینه همکاری با ساواک
  • نباید اشتغال کار در جای دیگری داشته باشد.
  • نباید مشغول به تحصیل باشد.
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با فعالیتی که در حال انجام آن می‌باشد.

 

تبصره ۱

آن دسته از اشخاص حقوقی که داوطلب تأسیس دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی می‌باشند، باید دارای شرایط زیر باشند:

  • تابعیت ایران
  • ارتباط موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعالیت‌های موضوع آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات

 

تبصره ۲

اگر متقاضی پروانه، شخصی حقیقی باشد باید حداقل یک نفر را به عنوان مدیر فنی شرکت انتخاب نماید. همچنین در صورتی که متقاضی شخصی حقوقی باشد، علاوه بر مدیر فنی ملزم به انتخاب یک نفر به عنوان مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیز می‌باشد.

 

تبصره ۳

مدیران باید به یکی از زبان‌های خارجی، ترجیحا انگلیسی، آشنایی کامل داشته باشند و همچنین از آموزشگاه‌های معتبر، مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه‌ای دارای گواهینامه فارغ‌التحصیلی خدمات سیاحتی و گردشگری باشد.

 

تبصره ۴

افراد غیر ایرانی تنها در صورتی می‌توانند در سمت مدیر فنی فعالیت کنند که دارای پروانه معتبر اشتغال و تایید صلاحیت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت گردشگری در ایران

تمام افراد حقیقی و حقوقی که متقاضی ثبت شرکت گردشگری در ایران می‌باشند، باید با در دست داشتن مدارک زیر نسبت به ثبت شرکت گردشگری اقدام نمایند. این مدارک مورد نیاز به شرح زیر می‌باشند:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه به همراه اصل آن‌ها
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه اصل آن
  • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت از آن ویژه آقایان
  • تعداد ۶ قطعه عکس جدید سه در چهار مربوط به سال جاری
  • در مورد اشخاص حقوقی اظهارنامه ی رسمی ثبت شرکت‌ها
  • مدارک مربوط به سابقه کار و پرداخت بیمه

 

لازم به ذکر است که مدیر فنی برگزیده شده برای شرکت گردشگری، علاوه بر دارا بودن شرایط اشخاص حقیقی که پیشتر به آن اشاره کردیم، باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

  • آشنایی کامل به یکی از زبان‌های خارجی ترجیحاَ انگلیسی و مورد متقاضیان دفتر خدمات زیارتی ترجیحاَ عربی
  • ارائه گواهینامه فارغ‌التحصیلی خدمات مسافرتی و سیاحتی، جهانگردی از آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه‌ای و یا مراکز آموزشی وزارتخانه‌های مرتبط

همچنین دقت داشته باشد، همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، افراد غیر ایرانی تنها در صورتی می‌توانند در سمت مدیر فنی فعالیت کنند که دارای پروانه معتبر اشتغال و تایید صلاحیت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند.

 

ثبت شرکت گردگری را به صورت کامل برای شما شرح دادیم تا در صورت نیاز، به راحتی این اعمال را انجام دهید و بدون هیچ مشکلی به سراغ تاسیس شرکت توریستی و گردشگری رفته تا کسب و کار خود را آغاز کنید. موسسه حقوقی آگاه ثبت با کادری مجرب و مشاوران خبره، همواره کنار شما خواهد بود تا انتهای مسیر شما.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *