ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد؟

ثبت کردن شرکت چقدر زمان لازم دارد؟

ثبت شرکت از الزامات شروع هر کسب و کاری می‌باشد که البته انجام آن نیازمند داشتن اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت‌ها می‌باشد. بدیهی است که هرچقدر با انجام مراحل ثبت شرکت آشنایی بیشتری داشته باشید ثبت شرکت کمتر به طول می‌انجامد اما اگر در زمینه ثبت شرکت غیر متخصصانه رفتار کنیم به یقین کارهای مرتبط با ثبت نیز با سرعت کمتری پیش خواهند رفت. شاید برای شما سوال پیش آید که به طور کلی ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد و حداکثر چه زمانی را برای آن می‌توان در نظر گرفت؟ پاسخ سوال شما در این مطلب خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با ثبت شرکت با شما در میان بگذاریم و پاسخ سوال ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد را بیابید.

یکی از موارد حائز اهمیت در حوزه ثبت موسسه غیرتجاری، هزینه های مربوط به تاسیس موسسه میباشد؛ تعرفه ثبت موسسه متشکل از چندین خدمت است که ما برای شما در مقاله هزینه های تاسیس و ثبت نمودن موسسه به طور کامل بررسی نموده ایم. چه خوب است که با مطالعه این مقاله ی پرمحتوا، تمامی هزینه ها و تعرفه هارا بدانید و سپس به ثبت موسسه بپردازید.

ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت به عنوان قراردادی تجاری بین اشخاص حقیقی و حقوقی می ۤاشد تا تمام اعمال یک شرکت در حوزه و چارچوب قانون انجام شوند. برای ثبت شرکت لازم است با در دست داشتن مدارک مورد نیاز جهت اقدام به ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نموده و با تکمیل فرم‌ها و اظهارنامه‌های خواسته شده در انتظار تایید اداره بمانند تا شرکت به ثبت برسد.

البته مراحل ثبت شرکت چندان هم ساده نیست و ممکن است مجبور باشید بارها و بارها به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید و ویرایش‌های خواسته شده توسط آن‌ها را انجام دهید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به شرح زیر می‌باشند:

  • کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکای شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای مدیران و اعضا
  • برای شرکت سهامی خاص فیش گواهی 35 درصد واریز سرمایه در یکی از حساب های در شرف تاسیس نزد شعب بانک های سراسر ایران

تمام مراحل ثبت شرکت این روزها با سامانه و اط ریق روش‌های اینترنتی انجام می‌شوند. برای اقدام به ثبت شرکت از طریق اینترنتی باید ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایید، سپس با ثبت نام در سامانه و همچنین تکمیل اوراق ثبتی شرکت، که برای انواع شرکت‌ها متفاوت می‌باشد، می‌توانید اقدام به ثبت شرکت نمایید.

مزایای ثبت شرکت

ثبت شرکت‌ها دارای مزایای بسیار مهمی خواهد داشت. اصلی‌ترین مزیت ثبت شرکت اطمینان از انجام تمام امور شرکت در چارچوب قئانین می‌باشد و شما فعالیتی رسمی و قانونی را در پیش گرفته‌اید که اعتبار بسیار زیادی نیز به شما خواهد افزود. برحی دیگر از مزایای ثبت شرکت به شرح زیر می‌باشند:

  • ثبت شرکت سبب می‌شود که افراد قادر به شرکت در مزایدات و مناقصات جاری مملکت باشند.
  • با ثبت یک شرکت توسط شرکای مختلف میزان سرمایه و سهام هر یک مشخص و مکتوب خواهد بود که در صورت بروز مشکل بین شرکاء این سند مکتوب کاربرد خواهد داشت.
  • امکان اینکه با برندها و شرکت‌های بزرگ وارد همکاری شوید منوط بر این است که خودتان نیز شرک به ثبت رسیده داشته باشید.
  • ثبت شرکت موجب می‌شود که بتوانید در حوزه‌های مختلفی مجوز دریافت نمایید و همچنین نسبت به دریافت وام‌های مختلف با سند ثبت شرکت اقدام نمایید.
  • ثبت شرکت موجب می‌شود که تمام مسئولیت‌های قانونی شرکت بر عهوه یک نفر نبوده و تمام شرکاء در قبال فعالیت‌های شرکت مسئول می‌باشند.

چه حالاتی ممکن است پس از اقدام به ثبت شرکت پیش آید؟

با تکمیل فرم‌ها و مدارک خواسته شده توسط اداره ثبت شرکت‌ها متصدی این اداره به بررسی مدارک و فرم‌های ضمیمه شما خواهد پرداخت و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل خواهد کرد. پس از بررسی مدارک شما و شرکت شما توسط متصدی به طور کلی ۳ حالت ممکن است رخ دهد که پس از رخ دادن هر ۳ حالت زمان ثبت شرکت متفاوت بوده و جواب سوال ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد نیز به طبع متفاوت از هم خواهد بود. این ۳ حالت به شرح زیر می‌باشند:

یکی از پرطرفدار ترین انواع شرکت ها، ثبت شرکت دانش بنیان است که این نوع شرکت در هنگام ثبت همانند دیگر شرکت هاست و لازم است برای دریافت اطلاعات دقیقتر، مقاله آگاه ثبت که به صورت تخصصی این موضوع را برای شما بررسی نموده است را مطالعه نمایید.

رد شدن پرونده

این حالت زمانی برای پرونده شما رخ خواهد داد که مدارک ارائه شما توسط شما مشکلاتی غیر قابل رفع داشته باشند و امکان هشدار به آن‌ها جهت رفع مشکلات وجود نداشته باشد. در این شرایط اداره ثبت شرکت‌ها پرونده شما را رد خواهد کرد و شما مجبور به انجام تمام مراحل ثبت شرکت از ابتدا خواهید شد. پس لازم است مجددا اظهارنامه آماده کنید و مجددا کد رهگیری جهت ثبت شرکت دریافت نمایید.

ناقص بودن پرونده

در برخی دیگر از موارد ممکن است اداره ثبت شرکت‌ها نسبت به ناقص بودن مدارک شما آگاه شود. در اینصورت ابلاغیه‌ای برای شما ارسال خواهد شد تا هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و رفع نقوصات مدارک خود اقدام نمایید. تفاوت اصلی این حالت با حالت رد شدن این است که در این حالت نیازی نیست پس از تکمیل مدارک و رفع اشکالات آن، تمام مراحل ثبت شرکت را از ابتدا پیش بگیرید. ناقص بودن پرونده ثبت شرکت تنها با برطرف نمودن نقوصات قابل حل می‌باشد.

صدور آگهی

آخرین و بهترین حالتی که ممکن است رخ دهد این حالت است. در این حالت متصدی اداره ثبت شرکت‌ها مدارک شما را بررسی کرده و از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل نموده است به همین خاطر با درخواست شما مبنی بر ثبت شرکت موافقت نموده است. در اینصورت شخص متقاضی ثبت شرکت و یا وکیل ثبت شرکت باید با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایند. در این مرحله از ثبت باید آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی به چاپ برسد.

ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد؟

اگر افراد غیر متخصص در زمینه ثبت شرکت اقدام به این کار نمایند بی شک پروسه ثبت شرکت می‌تواند چیزی حدود ۳۰ تا ۴۵ روز زمان ببرد. اما اگر در این زمینه از افراد مجرب که با تمام پستی و بلندی‌های این کار آشنایی دارند، کمک بگیرید ثبت شرکت در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد. افرادی که در زمینه ثبت شرکت متخصص می‌باشند با تمام مدارک موردنیاز و مراحل آن آشنا هستند و احتمال خطا توسط آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود به همین خاطر معطلی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

پس در جواب سوا ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد می‌توانیم بگوییم که این موضوع بستگی مستقیم به این دارد که فرد متخصصی نسبت به این کار اقدام نماید یا فردی غیر متخصص. پس بهترین کار این است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تمامی تعرفه ها و هزینه ثبت شرکت را در مقاله ای برای شما بررسی نموده ایم، تا متقاضیان به این تعرفه ها دسترسی داشته باشند و بتوانند این هزینه هارا مدیریت کنند؛ ولی لازم به ذکر است که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…