ثبت شرکت عمرانی و همه چیز راجع به آن

در یک دهه گذشته استقبال بسیار زیادی از ثبت شرکت عمرانی در زمینه های مختلف به عمل آمده است. ثبت شرکت ها در زمینه های مختلفی صورت می گیرد، اما یکی از موفق ترین پروژه ها در زمینه ثبت شرکت به ثبت شرکت های عمرانی اختصاص دارد.

افزایش چنین اقداماتی اگر با ارائه فعالیت های مثمر ثمر و با کیفیت بسیار بالا همراه باشد علاوه بر افزایش سرمایه و درآمد مهندسین و صاحبان سرمایه، منجر به افزایش بازدهی اقتصادی در ایران نیز می گردد، همچنان که ثبت شرکت های عمرانی در کشور امارات و با پیروی از مقررات اصولی در این خصوص منجر به مطرح شدن این کشور در عرصه رقابت های جهانی شده است.

کار شرکت های عمرانی چیست؟

چگونگی ثبت شرکت عمرانی

عمران در لغت به معنای آبادانی است. هر گونه اقدامی که در راستای آبادانی و تقویت شرایط فیریکی و محیطی یک فضا یا سازه صورت گیرد گونه ای اقدام عمرانی محسوب می شود، حال اینکه شرکت های عمرانی با اهداف والاتری تاسیس شده و به مرحله ثبت می رسند.

کارهای عمرانی در زمینه راه سازی، اسکله سازی، گسترش فضای سبز، توسعه روش های نوین آبیاری و باغداری، افزایش تعداد و کیفیت ورزشگاه ها و باشگاه ها و مواردی از این قبیل است.

همانگونه که مشاهده می شود گسترش فعالیت های عمرانی علاوه بر کسب درآمد برای صاحبان سرمایه به افزایش رفاه اجتماعی نیز منجر می شود. فعالیت های عمرانی با ایجاد اشتغال دائم یا محدود برای افراد همراه بوده و نرخ بیکاری در جامعه را نیز کاهش می دهد. اقدامات عمرانی کلان توسط دولت ها و اقدامات عمرانی با جنبه های محدود تر به بخش خصوصی واگذار شده است.

مزایای ثبت شرکت عمرانی در ایران

در ایران و با توجه به اشباع بسیار زیادی که در رشته مهندسی عمران و رشته های مرتبط صورت گرفته است ثبت شرکت های عمرانی با مزایای ذیل همراه خواهد بود:

  • استخدام نیروی جوان با حقوق و دستمزد مناسب
  • جلب حمایت دولت در مسائل مالی و حقوقی
  • جلب رضایت مردم در تمامی زمینه ها
  • عدم وجود رقبای خارجی در ایران
  • سود سرشار اقتصادی در تمامی بحران های اقتصادی

انواع شرکت عمرانی

شرکت عمرانی نیز همانند سایر شرکت ها دارای انواع مختلفی است با این حال دو نوع از انواع شرکت ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اصولا امروزه به عنوان رایج ترین شیوه های ثبت شرکت در ایران شناخته می شوند. این شرکت ها عبارتند از:

  • شرکت عمرانی با مسئولیت محدود
  • شرکت عمرانی سهامی خاص

ناگفته نماند که شرکت های سهامی خاص محبوبیت بیشتری در دنیای اقتصاد و تجارت ایران دارند، چرا که بخش قابل توجهی از سرمایه به صورت کاملا نقدی در تاسیس شرکت کاربرد داشته و صرفا بر وعده و وعیدها و تضمین های غیر نقدی استوار نیست.

انواع ثبت شرکت عمرانی

شرایط ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص

شرایط خاصی برای تشکیل شرکت سهامی خاص در نظر گرفته شده است. تفاوتی ندارد شرکت شما یک شرکت عمرانی است یا هر نوع شرکت دیگری! در هر صورت اگر بخواهید شرکت خود را در قالب یک شرکت سهامی خاص ثبت کنید باید دارای شرایط ذیل باشید. این شرایط عبارتند از:

  • اعضای هیئت مدیره باید سه نفر باشند و انتخاب دو نفر به عنوان بازرس اصلی و علل بدل لازم است. بنابراین حضور پنج نفر در همان بدو امر الزامی خواهد بود.
  • حداقل میزان سرمایه موجود همانند شرکت با مسئولیت محدود نیز 1000000 ریال است.
  • حداقل 35 درصد سرمایه موجود باید به صورت سپرده گذاری به حساب شرکت و در بانک ذخیره گردد.

شرایط ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

اگر چند نفر تصمیم بگیرند در قالب یک شرکت عمرانی با مسئولیت محدود فعالیت کنند باید شرایط ذیل را داشته باشند. این شرایط عبارتند از:

  • حداقل تعداد اعضای شرکت باید دو نفر باشد. قانون در این خصوص محدودیتی برای حداکثر اعضا در نظر نگرفته است.
  • حداقل سرمایه مورد نظر برای تاسیس این شرکت 1000000 ریال است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی

فارغ از اینکه شرکت شما در چه قالبی ثبت و تاسیس می گردد باید مدارک ذیل را فراهم کنید:

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء اعم از اعضای اصلی و اعضای علی البدل
  2. گواهی عدم سو پیشینه کیفری موثر اعضا هیات مدیره و بازرسین شرکت
  3. دو جلد از اساسنامه شرکت که به امضا کلیه شرکا شرکت رسیده باشد.
  4. تهیه دو نسخه از تقاضانامه رسمی و کتبی شرکت که به امضا کلیه شرکا شرکت رسیده باشد.
  5. تهیه دو نسخه از شراکت نامه شرکت که به امضا کلیه شرکا شرکت رسیده باشد.
  6. تهیه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت که به امضا کلیه شرکا شرکت رسیده باشد.
  7. تهیه دو نسخه تعهد نامه اعضا هیات مدیره شرکت مبنی بر عدم اشتغال به مشاغل دولتی و همچنین عدم وجود هر گونه ممنوعیت قانونی در مورد آن ها برای قبول سمت عضو هیات مدیره که در قوانین عمومی ثبت شرکت ها درج شده است.
  8. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در موارد خاص و به نمایندگی (در صورتی که شخصا و بدون سپردن امور به وکیل مبادرت به طی مراحل ثبت شرکت عمرانی کرده اید نیازی به ارائه این مدرک نخواهید داشت.)

در صورتی که شرکت شما از نوع سهامی خاص است علاوه بر مدارک بالا باید گواهی سپرده گذاری 35 درصد از سرمایه شرکت در بانک و به حساب شرکتی که در شرف تاسیس است را نیز تهیه و به مقامات و مراجع صلاحیت دار تحویل گردد.

هزینه ثبت شرکت عمرانی

هزینه ثبت شرکت عمرانی جقدر است

متداول ترین سوالی که در زمینه ثبت شرکت مطرح می گردد مبحث مربوط به هزینه های ضروری است. با توجه به اینکه شرکت های عمرانی و سایر شرکت ها با درجات مختلفی مبادرت به ثبت شرکت می کنند، نمی توان در این زمینه یک مبلغ معلوم و معین را تعیین کرد.

در این خصوص می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و پس از ذکر جزییات مربوطه نسبت به هزینه ثبت شرکت عمرانی به صورت تقریبی مطلع گردید. کارشناسان و مشاوران ما در اولین فرصت ممکن به تمامی سوالات شما در خصوص هزینه ثبت شرکت عمرانی و سایر زوایای ثبت شرکت ها پاسخ خواهند داد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…