پرداخت روزنامه رسمی

همه مردم جهت کامل کردن مراحل ثبت شرکت خود، باید آگهی آن را در روزنامه رسمی انتشار دهند. این مرحله از ثبت شرکت بسیار واجب و الزامی است، حتی چند قانون وضع شده در قوانین ثبت شرکت اهمیت آن را دو چندان کرده است.

اگر ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی را به طور کامل و درست انجام ندهید، ممکن است شرکت منحل گردد و به هدف ثبت شرکت نرسید، در نتیجه باید این مرحله از روند ثبت شرکت را جدی گرفت.

باید پرداخت روزنامه رسمی را پس از انجام تمام مراحل و تأیید درخواست ثبت شرکت انجام داد. هدف از این کار، اطلاع مردم از موارد ثبت شده می‌باشد. ثبت آگهی در روزنامه رسمی نیازمند پرداخت هزینه است که رسید آن را باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه داد.

 

روزنامه رسمی چیست؟

روزنامه رسمی چیست؟

روزنامه رسمی کشور، نوعی روزنامه است که کلیه قوانین و مقررات و همچنین موضوعات حقوقی را به اطلاع مردم می‌رساند. این روزنامه از مهم‌ترین نهادهای دولتی موجود در کشور است که ریاست قوه قضاییه، آن را مدیریت می‌کند. که پیشنهاد تأسیس این نهاد، بار اول توسط محمدعلی فروغی در سال ۱۲۸۹ مطرح شد. با گذشت زمان وظایف و نقش‌های این سازمان به تدریج به وظایف زیر تغییر یافت:

  • چاپ و انتشار سایر مصوبات مجلس شورای اسلامی
  • انتشار مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سایر قوانین آئین نامه‌ها و مصوبات دولت

 

در ادامه به وظایف و اختیارات دقیق‌تر روزنامه رسمی اشاره شده است:

  • چاپ و نشر بعضی آگهی‌های قانونی قضایی مثل آگهی‌های مربوط به تأسیس و ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری
  • درج آگهی تشکیل یا انحلال هر نوع شرکت که طبق قوانین در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده باشد.
  • انتشار آگهی لازم به دارنده مجهول سند تجاری برابر مواد ۳۲۴ و ۳۲۷ قانون تجارت.
  • انتشار خلاصه نامه شرکت خارجی یا شعبه آن پس از ثبت طبق ماده ۲۰ نظام نامه اجراء قانون ثبت شرکت‌ها مصوب ۲/۳/۱۳۱۰
  • انتشار مفاد حکم قطعی درباره اعتراض به علامت ثبت شده وفق تبصره ماده ۱۱ قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها و …مصوب ۱/۴/۱۳۱۰
  • انتشار آگهی دعوت هیأت بستانکاران موضوع ماده ۲۵ قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب ۲۴/۴/۱۳۲۸
  • انتشار خلاصه نامه شرکت طبق ماده ۶ نظام نامه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱ وزارت دادگستری
  • ثبت آگهی برای تغییرات شرکت با پرداخت روزنامه رسمی

 

نحوه دریافت آگهی منتشر شده

برای مطالعه و دسترسی داشتن به آگهی‌های روزنامه رسمی، حتماً باید اشتراک داشته باشید و یا اینکه به وبسایت روزنامه رسمی کشور مراجعه کرده و نسخه الکترونیکی آن را تهیه و مطالعه کنید.

در سایت روزنامه رسمی، متقاضیان باید به بخش “آگهی‌های ارسال شده” در صفحه شخصی من یا بخش آگهی‌های قانونی در منوی سمت راست صفحه اصلی پورتال مراجعه کنند و نسخه الکترونیکی امضاء شده قابل استناد را که با نسخه کاغذی برابری می‌کند را دریافت کنند.

جهت ورود و ثبت نام در سامانه باید بعد از مراجعه به سامانه، در قسمت ثبت نام کاربر جدید کلیک کنید و جهت دریافت پیامک، شماره موبایل را وارد کنید. پس از آن نیز باید آدرس و کدپستی را جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه تایپ کنید.

 

روش پرداخت روزنامه رسمی

روش های پرداخت روزنامه رسمی

ثبت شرکت، ثبت علائم تجاری، ایجاد تغییرات در شرکت و غیره را باید با سایت روزنامه رسمی کشور ثبت شرکت‌ها با آدرس اینترنتی https://www.rrk.ir/Default.aspx انجام گیرد. پس از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی توسط صاحبان آگهی در ادارات ثبت، جهت پرداخت هزینه حق الدرج آگهی باید به پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس https://www.rrk.ir، مراجعه و مراحل زیر را به ترتیب طی کرد:

1- پس از ورود به “صفحه شخصی من” و وارد کردن اطلاعات، بر روی گزینه “پرداخت هزینه آگهی” کلیک کنید.

2- در مرحله دوم جهت عدم بروز اشتباه در انتخاب آگهی مربوط به خود، شماره مکانیزه آگهی که یک کد هجده رقمی است و در بالای نامه ثبت، درج شده است را وارد کنید تا سیستم آگهی مربوط به شما را واکشی کرده و نمایش دهد.

3- با انتخاب گزینه ” پرداخت آنلاین “، صفحه پرداخت باز می‌شود که باید اطلاعات کارت بانکی خود را در آن وارد کنید و هزینه حق الدرج آگهی خود را پرداخت کنید.

4- از طریق سیستم، یک کد رهگیری روزنامه رسمی به شما داده می‌شود که باید آن را برای پیگیری و دریافت آگهی خود، نگه دارید. با دریافت کد رهگیری، آگهی شما از وضعیت ثبت اولیه به ثبت نهایی (ثبت شده –آماده ارسال به چاپ) تغییر وضعیت می‌دهد.

این تغییرات با گذشت 5 روز کاری در پورتال روزنامه رسمی، قابل مشاهده و دریافت است. مراحل چاپ آگهی و وضعیت آگهی شما در مراحل و روند چاپ و انتشار، به صورت ایمیل و پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

پیگیری چاپ آگهی در روزنامه رسمی

از طریق سامانه روزنانه رسمی کشور می‌توانید چاپ آگهی ثبت شرکت خود را درخواست دهید. بعد از ورود کلیه اطلاعات خواسته شده، درخواست شما در سامانه ثبت و در نهایت به شما یک کد پیگیری داده خواهد شد. با وارد کردن کد پیگیری در سامانه می‌توانید وضعیت چاپ آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه رسمی را پیگیری کنید، به طوری که دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارید.

 

 استعلام نام شرکت در روزنامه رسمی چگونه انجام می‌شود؟

گاهی جهت استعلام ثبت شرکت‌ها در روزنامه رسمی، فقط نیاز است نام شرکت و یا قسمتی از آن را بدانید. در این حالت شما می‌توانید جهت استعلام آدرس، شماره ثبت، تاریخ ثبت شرکت، شناسه ملی و سایر بروز رسانی‌های انجام شده از طریق سایت شناسه ملی اقدام کنید. برای این کار نیاز است که ابتدا سایت شناسه ملی را در گوگل سرچ کنید و وارد آن شوید.

در این صفحه باید نام شخصیت را انتخاب کنید و اسم شرکت خود را تایپ کنید. پس از پر کردن این بخش، روی گزینه جست و جو کلیک کنید. سپس نام شرکت اصلی و شعب آن (در صورت وجود) به ترتیب شباهت لیست می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را چک کنید. اگر فقط قسمتی از نام شرکت را می دانید، می‌توانید همان را در کادر جست و جو تایپ کنید تا تمامی شرکت‌هایی که دارای این بخش جستجو شده هستند برای شما لست شوند.

 

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی متغیر است و به عواملی همچون تعداد کلمات موجود در آگهی، تعداد کادر، بخش و همچنین حجم اشغال شده تعیین می‌شود. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده هنگام پرداخت، هزینه نهایی تعیین می‌شود و شما موظف به پرداخت آن هستید تا وضعیت آگهی شما به ثبت نهایی تغییر پیدا کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی می‌توانید به طور رایگان از مشاوران آگاه ثبت کمک بگیرید.

 

آگاه ثبت

روزنامه رسمی  تحت نظر دولت است و توسط قوه قضائیه مدیریت می‌شود. در این روزنامه می‌توان درباره ثبت شرکت، انحلال شرکت، ثبت برند تجاری و غیره اطلاع رسانی‌هایی انجام داد. آدرس اینترنتی روزنامه رسمی rooznamehrasmi.ir می‌باشد، شما می‌توانید با مراجعه به آن پرداخت روزنامه رسمی را انجام داده و از همین سایت آن را پیگیری کنید.

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی به عواملی مثل تعداد کلمات چاپ و شده و مقدار فضایی که از روزنامه اشغال می‌کند بستگی دارد.‌ در این مقاله از آگاه ثبت سعی شد به طور کلی اطلاعاتی در مورد سایت روزنامه رسمی شرکت‌ها در اختیار شما قرار داده شود تا به سؤالات‌تان در این باره پاسخ بدهید.

آگاه ثبت یک سامانه است که تمام مراحل ثبت شرکت از جمله پرداخت آگهی روزنامه رسمی و پیگیری آن را انجام می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و زمینه ثبت شرکت می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…