Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » روزنامه ها » روزنامه رسمی

روزنامه رسمی

روزنامه رسمی

 

روزنامه رسمی یک شرکت معتبر و دولتی است که تحت نظر قوه‌ قضاییه فعالیت می‌کند. به طور کلی روزنامه رسمی شرکتی است که وابسته به قوه قضاییه می‌باشد و نحوه اداره آن به صورت سهامی است.آغاز فعالیت روزنامه رسمی به سال ۱۲۸۹ بازمی‌گردد، در این سال محمدعلی فروغی که یکی از نمایندگان مجلس دوره دوم شاهنشاهی بود ایده تاسیس روزنامه رسمی کشور را به مجلس داد. پس از آنکه فروغی خود به راس مجلس نشست و به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، این طرح را در اولویت قرار داد و به رای گذاشت. طرح تاسیس شرکت روزنامه رسمی با رای بالایی تصویب شد.

تاریخچه تشکیل روزنامه رسمی

تاریخچه روزنامه رسمی

زمانی که روزنامه رسمی برای اولین بار ایجاد شد، بودجه آن از طریق دولت تامین می‌شد، در نتیجه هرگونه سود وارد از روزنامه رسمی کشور به دولت تعلق دارد. به طور کلی در آن زمانی مطالبی نظیر دستخط‌های سلطنتی، صورت مشروح جلسات داروالشورای ملی، هرگونه عزل و نصب و تمامی مطالب رسمی در این روزنامه به چاپ می‌رسید.

امروزه روزنامه رسمی با ریاست رئیس قوه قضائیه اداره می‌شود و شامل ارکان‌های مختلفی است. در حکومت کنونی وظایف اصلی روزنامه رسمی کشور شامل چاپ و انتشار تمام قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، آیین نامه‌ها و مصوبات هیئت دولت، آگهی‌های قانونی و قضایی، مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، آرا دیوان عدالت اداری و … است.

به طور کلی فعالیت گسترده روزنامه رسمی کشور حول محور انتشار اخبار رسمی دولت و اخبار ثبت شرکت‌ها و نشان‌های تجاری است.

روزنامه رسمی چه اختیاراتی دارد؟

همانطور که پیش تر گفته شد روزنامه رسمی صرفا برای درج اخبار و اطلاعات روزانه نیست، بلکه برای انجام بسیاری از مسائل قانونی و حقوقی مثل: چاپ کردن و انتشار قوانین و مقررات ماده ۳۰ قانون مدنی ، چاپ و انتشار مصوبات مجلس، قوانین و مشوبات هیئت دولت، مجمع تشخیص مصلخت نظام، چاپ و انتشار سفارشهای قوه قضاییه، چاپ و انتشار خلاصه نامه های شرکت، چاپ حکم اعتراض به علامت تجاری ثبت برند، چاپ ثبت اختراع و ….

آگهی ثبت شرکت و ثبت برند در روزنامه رسمی

برای ثبت شرکت و ثبت برند و … انتشار آگهی آنها بر عهده روزنامه رسمی است و باید از آن استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که آگهی های مربوط به قوه قضایی را نیز شامل میشود.

برای درخواست ثبت میتوانید به سایت آگاه ثبت مراجعه کنید.

آگهی تغییرات روزنامه رسمی

همانطور که گفته شد، آگهی ثبت شرکت یکی از فعالیت‌های روزنامه رسمی کشور به حساب می‌آید، حال در کنار ثبت شرکت باید تمام تغییرات مربوط به شرکت همچون مواردی نظیر چگونگی تصفیه، تغییرات صورت گرفته در سرمایه‌گذاری و یا انحلال شرکت نیز باید در روزنامه رسمی به چاپ برسد.

  • در صورت تصیم یک شرکت به انحلال و تغییر مدیران، باید پس از اعلام تغییرات صورت گرفته به مراجع ثبت شرکت، اقدام به چاپ آگهی در رابطه با این موضوع در روزنامه رسمی کنید.
  • در صورت کاهش و یا افزایش سرمایه یک شرکت از جانب هیئت مدیره، این تغییر باید توسط روزنامه رسمی به اطلاع عموم برسد.
  • به هنگام تقسیم دارایی‌های یک شرکت باید این موضوع سه بار در روزنامه رسمی چاپ شود تا به طور کامل به اطلاع بستانکاران برسد.
  • پس از تعیین مدیر عامل، باید نام و مشخصات وی به مرجع رسمی ثبت ارجاع شود. سپس در مرحله بعد در روزنامه رسمی کشور به چاپ برسد.
  • بنابراین به طور کلی به هنگام ایجاد هرگونه تغییرات مهم و اصلی باید پس از دریافت مجوز از جانب مرجع رسمی ثبت، تغییرات از طریق روزنامه رسمی به اطلاع همگان برسد.

شرایط ثبت

امروزه با توجه به اینکه شرکت‌ها و موسسات گوناگونی ایجاد و تأسیس می‌شود، یک لازمه اصلی برای این کار وجود دارد. صاحبان حقیقی و حقوقی شرکت‌ها باید به طور رسمی نام و نشان تجاری شرکت را ثبت نمایند. بخشی از فرایند ثبت شرکت‌ها در روزنامه رسمی کشور انجام می‌شود، و در این حالت مردم از وجود شرکت مذکور مطلع می‌شوند. میتوانید از طریق سامانه ثبت شرکت و ثبت برند آگاه ثبت این کار را به راحتی انجام دهید.

پس از آنکه تمام مراحل قانونی و اداری برای ثبت یک شرکت طی شد باید صاحبان شرکت با مراجعه به سایت http//:www.rrk.ir اقدام به ثبت آگهی برای ثبت شرکت کنند. تمام هزینه‌های مربوط به انتشار آگهی در روزنامه رسمی از طریق درگاه‌های بانکی اینترنتی انجام می‌شود.

پس از ثبت و یا برای استعلام شرکت از روزنامه رسمی به این صفحه مراجعه کنید.

آموزش آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی

آگهی در روزنامه رسمی

برای به ثبت رساندن آگهی شرکت در روزنامه رسمی ابتدا به سایت ذکر شده مراجعه می‌کنید، سپس با ورود به بخش ثبت نام کاربرد جدید اطلاعات خود را نظیر شماره موبایل، آدرس محل زندگی و کد پستی را وارد می‌کنید. پس از اتمام مراحل هزینه تعیین شده از جانب روزنامه رسمی را پرداخت کرده و در نهایت یک کد پیگیری دریافت می‌کنید، در نگهداری از این کد نهایت دقت را بکار گیرید چرا که تا مراحل انتهایی ثبت شرکت مورد نیاز شما خواهد بود. برای پرداخت روزنامه رسمی، از این صفحه سامانه آگاه ثبت استفاده نمایید.

سامانه روزنامه رسمی

پس از اتمام مراحل گفته شده چند حالت وجود دارد.

۱- دریافت شده از ثبت

منظور از این بخش این است که پرداخت هزینه انتشار آگهی ثبت شرکت با موفقیت انجام نشده است. باید با مراجعه به درگاه اینترنتی بانک دوباره اقدام به پرداخت نمایید.

۲- آماده ارسال به چاپ

این بخش به این معنا است که هزینه انتشار آگهی ثبت به طور کامل و با موفقیت پرداخت شده و آگهی به بخش چاپ انتقال یافته است.

۳- در حال انتشار امضا نشده

در این مرحله آگهی در دست چاپ قرار دارد اما هنوز به مرحله امضا نرسیده است.

۴- در حال انتشار امضا نشده

در این مرحله آگهی با موفقیت چاپ شده است و امکان مشاهده آن در سایت وجود دارد، اما حالت امضا شده آن هنوز به مرحله صدور راه نیافته است.

۵- انتشار یافته امضا شده

در این بخش آگهی به طور رسمی و کامل به چاپ رسیده است، و در سایت رسمی روزنامه رسمی کشور قابل مشاهده می‌باشد و شما می‌توانید فایل آگهی را دریافت نمایید. برای چاپ آگهی باید به طور حضوری مراجعه و یا اینکه درخواست ارسال پستی کنید.

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی

هزینه ثبت روزنامه رسمی

یکی از نکات جانبی ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور، پرداخت هزینه تعیین شده از جانب این شرکت است. همانطور که اشاره شد، هزینه ثبت آگهی به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود و باید با مراجعه به سایت رسمی روزنامه رسمی کشور اقدام به پرداخت این هزینه کنید. توجه داشته باشید که حتما هزینه ثبت از طریق سایت معتبر و رسمی این شرکت انجام شود تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه به طور معمول با توجه به تعداد کلمات به کار رفته و تعداد کادرهایی که در روزنامه استفاده شده است و میزان بخش‌های اشغال شده محاسبه می‌شود. پس از اینکه اطلاعات خود را در سامانه وارد کنید، به طور آنلاین هزینه ثبت آگهی به شما گفته می‌شود.

در حالت کلی روزنامه رسمی هزینه ثبت شرکت را برای ذکر مطالبی همچون اطلاعات کلی شرکت نظیر نام، موضوع و آدرس شرکت، نام شرکا و اعضای شرکت، فعالیت‌های شرکت، ذکر جزییات لازم در رابطه با میزان دارایی شرکت و تاریخ شروع فعالیت‌های شرکت دریافت می‌کند.

وب سایت روزنامه رسمی ایران

سایت روزنامه رسمی چیست

وب سایت روزنامه رسمی ایران به آدرس http//:www.rrk.ir به منظور اطلاع رسانی آخرین قوانین به ثبت رسیده و همچنین ثبت شرکت‌ها راه اندازی شده است.

در دنیای امروز با توجه به اینکه تکنولوژی و موارد مربوط به الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت هستند، بسیاری از فعالیت‌ها نیز بر پایه همین مسائل پیش می‌رود. به همین منظور این وب‌ سایت ایجاد شده است.

جمع بندی

در گذشته تنها نسخه‌های چاپی روزنامه رسمی وجود داشت، اما اکنون نسخه الکترونیکی روزنامه رسمی را می‌توان از طریق وب سایت این روزنامه دریافت کرد.

تمام قوانین و مصوباتی که از طریق مجلس شورای اسلامی به ثبت می‌رسد، در این وب‌ سایت منتشر می‌شود، تمام مصوباتی که از جانب ارگان‌های دولتی به ثبت می‌رسد توسط وب سایت روزنامه رسمی ایران به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

افرادی که قصد تاسیس یک موسسه و یا یک شرکت رسمی را داشته باشند، باید با ورود به وب سایت روزنامه رسمی ایران اقدام به ثبت نشان تجاری خود نمایند. تمام فعالیت‌های مربوط به ثبت آگهی به صورت الکترونیکی و در همین وب سایت انجام می‌شود. در صورت وجود هر گونه تغییرات در مصوبات و یا ساختار شرکت‌ها، این تغییرات نیز از جانب وب سایت روزنامه رسمی ایران به اطلاع همگان می‌رسد.

وظایف روزنامه رسمی چیست؟

آدرس وبسایت روزنامه رسمی چیست؟

شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی http//:www.rrk.ir اقدام به مشاهده این وبسایت کنید.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

  • 9 + 1 =

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *