ثبت موسسات غیرتجاری رابه سادگی آب خوردن انجام دهید

 

از پرطرفدارترین نوع مجموعه ها، موسسات تجاری و غیرتجاری می‌باشند که روزانه سوالات بسیار زیادی، حول مراحل ثبت را به خود اختصاص می‌دهند. ثبت موسسات غیرتجاری روند پیچیده‌ای را به همراه ندارند و می‌توان با طی کردن چند مرحله و رعایت شرایط آسان به ثبت اینگونه موسسات غیر تجاری پرداخت.

 

یکی از بزرگترین مطالب ثبتی که توسط تیم متخصص آگاه ثبت تهیه شده، همین مقاله‌ای که در حال مطالعه آن هستید می‌باشد؛ با مطالعه آن به جواب همه‌ی سوالات خود می‌رسید، در غیر اینصورت می‌توانید با مشاورین و متخصصین آگاه ثبت تماس برقرار کنید تا از مشاوره رایگان بهره‌مند گردید.

 

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی فوری شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

 

ثبت موسسات غیرتجاری

اجازه دهید تا موسسات غیر تجاری را برای شما تعریف نماییم تا به صورت واضح و دقیق به امر مراحل ثبت آنان بپردازیم.

موسسات غیرتجاری از مجموعه هایی هستند که برای اهداف غیر تجاری مانند امور فرهنگی هنری، خیریه و مانند اینها به ثبت می‌رسند. به بیان دیگر هدف از ثبت این نوع مجموعه ها مقاصد تجاری نیست. موسسه ها برای نامگذاری می‌توانند از القاب انجمن، بنگاه یا حتی کانون و اسم هایی که مانند اینها هستند را استفاده کنند، ولی نمیتوانند عناوین شرکت های دولتی را به کار بگیرند.

 

موسسات غیرتجاری در هنگام ثبت به دونوع تقسیم بندی میشوند که در ادامه این انواع را برای شما نام برده و هرکدام را در چند خط بررسی خواهیم کرد. دونوع این موسسه ها عبارتند از:

 

موسسه های انتفاعی

در بخش اول موسساتی با این زمینه فعالیت که، منفعتی را جذب می کنند و آن را میان اعضای موسسه تقسیم می کنند، انتفاعی نام دارد. به زبان ساده تر اگر موسسه‌ در روند انجام فعالیت به سودی دست پیدار کرد، بین اعضای آن موسسه تقسیم میگردد.

اگر بخواهیم در این بخش مثالی برای شما بیان کنیم، باید بگوییم ثبت موسسه آموزشی علمی یا ادبی یا هنری و ثبت آموزشگاه های زبان و کنکور یا ثبت موسسه های غیرانتفاعی ، تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای و …

 

موسسه های غیر انتفاعی

گروه دوم موسسات غیر انتفاعی هستند که این دسته از موسسه ها به قصد جلب سود و تقسیم میان اعضای این موسسه تشکیل نمی‌گردد.

این موسسات در غالب احزاب سیاسی، انجمن های اسلامی، موسسات خیریه، موسسات امداد اجتماعی و … تشکیل می شوند. این موضوع را در نظر بگیرید که برای ثبت این موسسه ها باید حتما موسسه شما در غالبی غیرتجاری باشد تا بدون هیچ مشکلی موفق به ثبت موسسه شوید.

 

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری از مسائل ثبتی است که محبوبیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل مطلب کاملی در این مورد برای شما متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری تهیه نموده ایم که تمامی هزینه های مربوط به ثبت موسسه را برای شما بررسی نموده است، پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

یکی از قالب های پرطرفدار ثبت موسسه، موسسه خدماتی است که روزانه سوالات بسیار زیادی را پیرامون خود به همراه دارد؛ برای ثبت موسسه خدماتی مقاله ای را تهیه نموده‌ایم که تمامی جوانب ثبت نمودن شرکت خدماتی نظافتی را دربر می‌گیرد؛ پیشنهاد میکنیم این مطلب جامع و فوق العاده را حتما مطالعه نمایید.

 

ثبت موسسه غیرتجاری به صورت گام به گام

 

ثبت موسسه غیرتجاری تنها در 10 مرحله به همرا جزئیات

 

1) در ابتدا نیاز است که وارد سامانه اداره ثبت شرکتها شده و در بخش ثبت شخصیت حقوقی، گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. سپس در باکس و مکان مورد نظر درباره نوع شخصیت حقوقی گزینه ”موسسات غیرتجاری” را  انتخاب کنید.

 

2) باید اطلاعات متقاضی را به طور کامل و دقیق، مطابق با شناسنامه و کارت ملی تکمیل نمایید.

 

3) مرحله انتخاب نام است که در این بخش، پنج نام به ترتیب اولویتتان را وارد نمایید. نام های پیشنهادی بر مبنای یک سری خصوصیات و ویژگی های تعیین شده باید انتخاب شوند.

 

4) پس از طی نمودن مرحله قبل، کارشناس مربوطه بعد از بررسی های دقیق، با انتخاب یکی از اسامی موافقت خواهد نمود.

 

5) سپس مسئول حقوقی به بررسی اطلاعات متقاضی که در سامانه وارد شده پرداخته و اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغیه رفع نقص ارسال می‌کند و باید نقص را رفع نموده ودر صورت عدم نقص اطلاعات، پرونده ثبت موسسه فوری شما را تایید خواهد کرد.

 

6) بعد از پذیرفته شدن درخواست اینترنتی، بایدکه نسخه اصلی صورتجلسات تنظیم شده و ضمیمه های آنرا از طریق باجه‌های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه پذیرش ارسال کنید.

 

7) بعد از اینکه فرم های خواسته شده را پر نمودید و برای اداره ثبت شرکتها ارسال کردید، اگر صورتجلسه شما دارای نقصی باشد، برای شما ابلاغیه رفع نقص ارسال شده و باید رفع نقص نمایید.

 

حتی ممکن است صورتجلسه شما رد شود که در این صورت دلایل رد صورتجلسه به صورت یک ابلاغیه به شما اعلام شده تا صورتجلسه جدیدی صادر نمایید. آگاه ثبت مقاله دیگری در باب موارد رد شدن صورتجلسه برای شما عزیزان آماده نموده که با سرچ کلمه موارد رد شدن صورتجلسه در سراسر اینترنت می‌توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

 

8) حال اگر صورتجلسه شما پذیرفته شود، کارشناس مربوطه اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر نموده و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود. سپس پیش نویس آگهی تاسیس شرکت را در دفتر ثبت شرکت ها ثبت نموده و پس از احراز هویت متقاضی ، باید ذیل ثبت دفتر امضا شود.

 

9) در آخر کارشناس مربوطه یک نسخه از مدارکی مانند اساسنامه، صورتجلسه و تقاضانامه که اداره ثبت شرکت ها آن ها را مهرکرده است به متقاضی تسلیم می‌نماید..

 

10) مرحله آخر درج آگهی تاسیس موسسه در روزنامه کثیرالانتشار و سپس آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است که پس از آن موسسه شما به ثبت رسیده است.

 

 

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری

هزینه تاسیس موسسه غیرتجاری، مباحث مختلفی دارد؛ به اینصورت که نمیتوان گفت هزینه ثبت موسسه نرخ مشخص دارد و با انجام یک خدمت به پایان می‌رسد. هزینه ثبت موسسه غیرتجاری مجموعه خدماتی است که توسط موسسات حقوقی در قالب تاسیس موسسه برای شما انجام می‌گیرد.

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری از مسائل ثبتی است که محبوبیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل مطلب کاملی در این مورد برای شما متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری تهیه نموده ایم که تمامی هزینه های مربوط به ثبت موسسه را برای شما بررسی نموده است، پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

 

 

مدارک مورد نیاز ثبت موسسه

  1. اول از همه اظهارنامه موسسه که شامل مواردی مانند نام دقیق موسسه، تابعیت، آدرس اصلی فعالیت، اسامی موسسین، دارایی نقدی و غیر نقدی موسسه، مراکز شعبه موسسه و موضوع فعالیت می باشد ارائه شود.
  2. تاسیس کننده موسسه باید صورتجلسه‌ای که مجمع عمومی آنرا تنظیم نموده، را در دو نسخه به اداره ارائه کند.
  3. تمامی اعضای موسسه باید کپی برابر اصل مدارک شناسایی و هویتی خود را به اداره ثبت شرکتها تحویل دهند.
  4. رسید پرداخت وجه که نشان دهنده پرداخت هزینه حق الثبت توسط موسس می‌باشد.
  5. تمامی مجوزهای مورد نظر از سمت سازمان مربوطه موسسات غیرانتفاعی باید اخذ شود.
  6. اگر موسسه در خارج از کشور دارای مجوز بوده و مشغول به کار است، ارائه کلیه مدارک آن الزامی ‌باشد.

 

 

ثبت شرکت آنلاین یکی از خدماتی است که امروزه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و شما در کنار اعضای دیگر شرکت و یا در دفتر کار خود می‌توانید این امر را انجام دهید. مشاوران آگاه ثبت همواره در تلاشند تا با ارائه مشاوره رایگان تلفنی شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

 

در آخر لازم به ذکر است موسسات غیرتجاری طرفداران بسیاری دارد که آگاه ثبت برای تسریع شدن امر تاسیس آنها، مراحل ثبت موسسه غیر تجاری را در این مقاله بررسی نموده است. آگاه ثبت اولین سامانه اینترنتی کشور است که تمامی امور ثبت شرکت، ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی را به صورت آنلاین و فوری برای شما انجام خواهد داد.

تنها کافیست به صفحه مورد نظر مراجعه نموده و فرم داخل صفحه را پر کرده تا از مزایای خدمات مشاوره رایگان مشاورین بهره مند شوید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…