نظامنامه ثبت شرکت

نظامنامه ثبت شرکت چیست

احتمالا چند وقتی است که به فکر ثبت شرکت خود هستید و باید خدمتتان عرض کنیم که تصمیم درستی را گرفته اید زمانی که شما شرکت خود را به ثبت نرسانید یعنی هیچ هویتی به کسب و کار خود نبخشیده است و کسب کار شما از نظر رقیب ها و حتی مشتری ها چیز معتبری نیست. لازم به ذکر است که اگر می خواهید افراد زیادی با شما همکاری کنند باید در اولین فرصت شرکت خود را ثبت کنید زیرا افراد خیلی کمی به شرکتی که هنوز به ثبت نرسیده است اعتماد می کنند.

نحوه نوشتن نظامنامه ثبت شرکت

متن نظامنامه ثبت شرکت

اولین قدم این است که یک نام متناسب با نوع فعالیتی که دارید مشخص کنید و در واقع نوع خدمات و هدفی را که دارید به وسیله ی این نام شرکت خود به دیگران معرفی کنید. ما امروز قرار است که در رابطه با نظامنامه ثبت شرکت با یک دیگر صحبت کنیم پس اگر مایل هستید بیش تر در باره این نظام نامه بدانید با ما همراه باشید تا به چندین ماده مهم بپردازیم.

ماده های نظامنامه ثبت شرکت بدین شرح است

نوشتن نظامنامه ثبت شرکت

شایان به ذکر است که هر دستگاهی یک سری قانون دارد و همه ی افرادی که به آن مراجعه می کنند ملزم به اجرای آن قوانین هستند . طبق قوانین شرکت ها ثبت شرکت ها باید زیر نظر نظامنامه ثبت شرکت ها انجام شود.

  1. ماده ۱، طبق این ماده ثبت همه شرکت های ایرانی و حتی خارجی که در تهران صورت می گیرد باید در اداره ثبت اسناد تهران تشکیل شود ‌.
  2. ماده ۲ اظهار می کند که چند قانون برای شرکت های خارجی وجود دارد.
  3. برای شرکت های خارجی که در تاریخ اجرا نماینده ای در ایران به هر امر صنعتی،  تجاری و غیره مشغول هستند تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۱۰ ممکن است طبق ماده ۵ قانون ثبت شرکت ها ۶ ماه تمدید شد.
  4. شرکت های خارجی از تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۱۰ به بعد اگر بخواهند در ایران فعالیت کنند درخواست ثبت باید قبل از اشتغال به کاری باشد

۳. این که همه ی شعبه های شرکت خارجی در ایران ثبت شوند در دایره ثبت شرکت ها انجام می شوند.

۴. اظهار نامه ثبت شرکت های خارجی به نماینده شرکت و یا شخصی که در ایران حق امضا دارد داده می شود.

۵. مدارک برای خارجی ها شامل اظهار نامه ثبت، یک برگه از اختیار نامه نماینده قانونی شرکت و یک برگه مصدق از اساس نامه شرکت می باشد.

۶. اظهار نامه باید فارسی نوشته شده باشد و این موارد در آن رعایت شود.

  • تابعیت شرکت
  • مقدار سرمایه و تاریخ تقاضا ی شرکت
  • مشخص کردن نوع شرکت
  • آدرس دقیق
  • مشخص کردن این که شرکت در چه امری ( صنعتی، مالی و یا تجاری ) فعالیت می کند.
  • دیگر شعبه های این شرکت در کدام شهر ها هستند.
  • در صورت داشتن نمایندگی ها مشخص شود که چند نماینده وجود دارد و آن ها کی هستند.
  • اسم و آدرس دقیق افراد مقیم ایران و صلاحیت گرفتن ابلاغیه های شرکت را دارند.
  • و غیره

۷. سواد اساس نامه در ایران و نماینده های مستقل و اختیار نامه ی آن ها و کسانی که حق امضا دارند.

۸. ثبت شعبه ها ملزم به جمع آوری مدارکی مثل سواد مصدق ثبت سند، سواد مصدق از اختیار نامه نماینده که همان مدیر شعبه است و اظهار نامه فارسی است.

۹. طبق ماده ۶ چنان چه نماینده و یا نماینده های شرکت که اسم آن ها در شرکت ثبت شده است یا نماینده هایی که مدیر شعبه هستند و نام آن ها طبق ماده ۸ در زمان ثبت شده و شرکت خارجی داخل ایران نمایندگی داشته باشد و حق امضا هم دارند باید ثبت شوند اما اجباری در ثبت کردن نام وکلا و دیگر افراد شرکت نیست.

۱۰. هر کدام از نکات داخل ماده ۱، ۲، ۳، ۴، ۵،۸ و ۱۰ تغییر کند باید داخل اداره ثبت اسناد به ثبت برسد.

۱۱. چنان چه شعبه جدیدی ثبت شد و یا این که نماینده ای جدید به نماینده های سابق اضافه شد تمام این موارد باید به ثبت برند.

۱۲. اگر نماینده اصلی داخل ایران عوض شود آن وقت است که قائم مقام باید به اداره ثبت شرکت برود و سمت خود را مشخص کند.

۱۳.  همه اوراق طبق مواد بالا به تقاضا نامه ها تنظیم می شود و باید فارسی باشند و یک ترجمه مصدق نیز ضمیمه پرونده شود.

۱۴. داخل دایره ثبت دفتر مخصوصی برای ثبت شرکت های خارجی بود شرکت های مزبور باید به ترتیب تقاضا و در تحت نمره ترتیب ثبت شوند.

۱۵. در دفتر ذکر شده در ماده ۱۴ باید ثبت به هر شرکت حداقل ۴ صفحه سفید اختصاص داده شود و همه شعبه های شرکت که تقاضا نامه ثبت دارند و تغییراتی که داخل آن انجام شود به مرور حاصل شود.

۱۶.  به غیر از صفحه هایی که داخل ماده ۱۵ ذکر شد برای هر شرکت خارجی دو سیه تشکیل داده شد و داخل آن ها برای خود شرکت و هر کدام از شعبه ها یک لفافه اختصاص داده خواهد شد

کلام آخر در رابطه با نظامنامه ثبت شرکت

باید خدمتتان عرض کنیم که ماده های نظامنامه ثبت شرکت در این جا به پایان نمی رسند و هم چنان ماده های زیادی وجود دارد اما خب متاسفانه به خاطر کمبود وقت ما نمی توانیم همه ی آن ها را به شما بگوئیم شما می توانید با کارشناس های ما در آگاه ثبت تماس بگیرید و هر گونه سوالی که دارید از آن ها بپرسید.

بهتر است این‌ نکته را نیز اضافه کنیم که شما می توانید خود را از تمام این بند ها و تبصره ها راحت کنید و کار را به ما بسپارید همکاران ما چندین سال است که در این زمینه فعالیت مستمر دارند و همیشه بهترین کار را به مشتری های خود تحویل داده اند شما نیز می توانید با بستن قرار داد تمام این کار ها را به آن بسپارید و بعد از پرداخت هزینه ی آن کار را بعد از گذشت مدتی که باید بگذرد شرکت خود را ثبت شده تحویل بگیرید تعلل را کنار بگذارید و همین حالا نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

سوالات متداول

نظامنامه ثبت شرکت چیست؟

به قوانینی که در یک آئین نامه درج شده است و هدف آن حفظ و اجرای نظم یک دستگاه و سیستم می باشد، نظامنامه ثبت شرکت گفته می شود.

هزینه ثبت نظامنامه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه این آئین نامه بر اساس شرایط حقوقی مشخص می شود و برای اطلاع از قیمت دقیق، بهتر است با کارشناسان ما در آگاه ثبت تماس بگیرید.

 

در صورت نیاز به انجام امور ثبتی، ثبت برند، اطلاع از شرایط ثبت برند و … با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…