Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبتی » مزایای ثبت شرکت در کانادا

مزایای ثبت شرکت در کانادا

مزایای ثبت شرکت در کانادا

 

کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورهای خارجی برای اخذ اقامت می‌باشد. راه‌های بسیاری از جمله سرمایه‌گذاری، کار، تولد، ازدواج و … برای اخذ اقامت کانادا وجود دارند. یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، ثبت شرکت در آن می‌باشد. کسانی که از مزایای ثبت شرکت در کانادا آگاه باشند و شرایط لازم را داشته باشند، بی شک اقدام به ثبت شرکت در این کشور خواهند زد، اما منظور از شرایط لازم چیست؟ از آن جایی که کشور کانادا دارای ۱۱ ایالت مختلف تشکیل شده و هر یک از ایالات دارای قوانین مخصوص و منحصر به خود می‌باشند، ثبت شرکت در کانادا امری تخصصی به حساب می‌آید. لذا اگر در این زمینه تجربه و تخصص ندارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک وکیل و نماینده متخصص کمک بگیرید. در ادامه این مطلب با آگاه ثبت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با شرایط و مزایای ثبت شرکت در کانادا با شما در میان بگذاریم.

 

چرا ثبت شرکت در کانادا؟

کادا یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا می‌باشد که از منابع و امکانات بسیار زیادی بهره‌مند است. امروزه بسیاری از افراد اخذ اقامت کانادا از راه‌های مختلف اقدام می‌نمایند. یکی از را‌های بسیار مهم و کاربردی برای اخذ اقامت کانادا ثبت شرکت در کانادا می‌باشد. کسانی که از مزایای ثبت شرکت در کانادا مطلع باشند قطعا شرایط لازم برای ثبت شرکت در این کشور و همچنین قوانین این کشور را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

ثبت شرکت در کشور کانادا به دلیل داشتن اقتصاد بسیار قوی این کشور، بی شک پر سود خواهد بود. قوانین این کشور به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که حمایت کامل از سرمایه‌گذاری را تامین می‌کنند و به سرمایه‌گذار اقامت و اجازه خروج سود سرمایه را اعطا می‌کنند. همین موضوع و همین قوانین حمایتی از سرمایه‌گذاران از مزایای ثبت شرکت در کانادا به حساب می‌آید و موجب شده که بسیاری از کارآفرینان اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند. کشور کانادا نیز بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های سرمایه‌گذاری که پشتوانه مشخص و نوآورانه داشته باشند و همچنین موجب رشد و توسعه اعتبار و ثروت کانادا شود را می‌پذیرند و از آن حمایت می‌کنند.

 

تمامی تعرفه ها و هزینه ثبت شرکت را در مقاله ای برای شما بیان کرده ایم، تا متقاضیان به این تعرفه ها دسترسی داشته باشند و بتوانند این هزینه هارا مدیریت کنند؛ ولی لازم به ذکر است که معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

 

انواع شرکت در کانادا

به طور کلی ۳ نوع شرکت در کانادا وجود دارد که می‌توانید نسبت به ثبت هر نوع از آن‌ها اقام نمایید. این ۳ نوع شرکت در کانادا عبارتند از:

 

شرکت مشارکتی یا Corporation

ثبت این نوع از شرکت نیازمند سرمایه و هزینه بسیار زیادی می‌باشد و برای به ثبت رساندن آن باید حداقل ۲ نفر به صورت مشارکتی با یکدیگر اقدام نمایند. در شرکت مشارکتی هر یک از شرکاء به اندازه میزان سرمایه‌ای که آورده‌اند از سود و زیان شرکت بهره خواهند برد و مسئولیت تمامی تعهدات شرکت با سرمایه شرکت می‌باشد. از سویی قابل ذکر است که ورشکستگی شرکت مشارکتی به معنای ورشکستگی تمام اعضای شرکت نمی‌باشد.

 

شرکت مالکیت انحصاری یا Sole proprietorships

مالکیت این نوع از شرکت بر خلاف نوع اول شرکت‌های کانادا یعنی شرکت‌های مشارکتی، در اختیار یک فرد قرار دارد و تمام درآمد آن فرد به عنوان درآمد شرکت شناخته می‌شود. به همین خاطر نیز مایات فرد و مالیات شرکت با یکدیگر تلاقی و پرداخت می‌شوند که این چندان به نفع فرد نیست. شرایط این شرکت مانند شرکت تضامنی می‌باشد و مسئولیت‌های شرکت از جمله زیان‌ها و ورشکستگی شرکت تماما در اختیار و به نام خود فرد خواهد بود و به نام او ثبت خواهد شد. قوانین سخت تجاری کانادا نیز به ضرر فرد ورشکست شده می‌باشند و ورشکستگی او در سوابقش به ثبت می‌رسند.

 

شرکت سهامی و یا Partnership

این شرکت با مشارکت ۲ یا چند نفر به ثبت می‌رسد و تمام افراد در تامین سرمایه و سهام شرکت شریک می‌باشند. این نوع از ثبت شرکت شباهت بسیار زیادی به شرکت نوع انحصاری دارد، با این تفاوت که ورشکستگی و ضررهای شرکت مختص یک نفر نخواهد بود و بین تمام شرکاء تقسیم می‌شوند.

 

مزایای ثبت شرکت در کانادا

مزایای ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت در کانادا

همانطور که اشاره کردیم ثبت شرکت در کانادا موجب اخذ اقامت کانادا می‌باشد و البته مزایای بسیار دیگری نیز برای سرمایه‌گذار و کارآفرین خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اما لازم است بدانید که ثبت شرکت در این کشور چندان هم ساده نیست و شرایط مخصوص خود را دارد. مثلا همانطور که گفتیم ایده شرکت شما باید برای کشور کانادا دارای سود در اقتصاد و تجارت باشد تا مورد پذیرش این کشور قرار گیرد. دیگر شروط لازم برای ثبت شرکت در کانادا و بهره‌مندی از مزایای ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر می‌باشند:

  • افرادی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند باید حداقل ۳ سال سابقه فعالیت و مدیریت یک شرکت را داشته باشند که این برای دولت کانادا نشانگر این است که فرد در زمینه مدیریت و ثبت شرکت دارای سابقه بوده و با کار آشنایی دارد.
  • سرمایه‌گذار یا کارآفرینی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارد باید حداقل قادر به سرمایه‌گذاری قانونی ۱.۶۰۰.۰۰۰ دلار در کانادا باشند.
  • سرمایه‌گذار پس از دریافت مجوزها و موافقت‌نامه‌ها ملزم به پرداخت ۸۰۰.۰۰۰ دلار به عنوان وثیقه به دولت فدرال کانادا می‌باشد. مدت این وثیقه ۵ سال می‌باشد و پس از اتمام ۵ سال می‌تواند وثیقه خود را باز پس گیرد. البته وقدار پول وثیقه بدون بهره به او بازگردانده خواهد شد.

 

ثبت شرکت دانش بنیان از خدمات پرطرفداری است که امروزه بازار داغی پیدا کرده است، مزایای ثبت شرکت دانش بنیان را در مقاله‌ای به طور کامل برای شما بررسی نمودیم؛ که مطالعه آنرا به شما پیشنهاد میکنیم. مطالعه این مقاله‌ی ارزنده خالی از لطف نیست.

 

مزایای ثبت شرکت در کانادا

اصلی‌ترین مزیت ثبت شرکت در کانادا که بسیاری برای بهره‌مندی از این مزیت نسبت به ثبت شرکت اقدام می‌نمایند اخذ اقامت این کشور می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و منابع و امکانات بسیاری دارد. اخذ اقامت کشوری با این ویژگی‌ها و مزیت‌ها موفقیت بزرگی به حساب می‌آید. برخی دیگر از مزایای ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر می‌باشند:

  1. ثبت شرکت در کانادا نسبتا راحت است و مشکلات و مسائل ثبتی زیادی ندارد
  2. امکان دسترسی به بهترین بازارهای دنیا برای فروش و تبادلات تجاری از دیگر مزایای ثبت شرکت در کانادا به حساب می‌آید.
  3. مواد اولیه مورد نیاز برای تولید در کشور کانادا به وفور یافت می‌شود
  4. در هر منطقه از ایالات مختلف کانادا، دولت فدرال آن منطقه به شدت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.
  5. معافیت‌های مالیاتی بسیاری مشمول شرکت‌های به ثبت رسیده در کانادا می‌شود و این خود از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در کانادا به حساب می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *