مراحل ثبت برند جوراب مردانه و زنانه

در صورتی که شرایط لازم برای تاسیس شرکت تولیدی جوراب رعایت شده باشد می توانید با فراگیری شرایط ثبت برند جوراب مردانه و زنانه، سعی کنید تا به دنیای تجارت و اقتصاد پیوسته و  بازاریابی های هدفمندی را در این زمینه دنبال نمایید.

جوراب های رنگارنگی که در همه سنین استفاده می کنیم باید استانداردهای لازم را از سازمان های ذی ربط دریافت کرده باشند. این جوراب ها باید از مواد مناسب ساخته شده و مشکل خاصی را برای پای انسان که یکی از مهمترین اعضای بدن اوست ایجاد نکنند.

شرایط علائم تجاری مربوط به ثبت برند جوراب زنانه و مردانه

ثبت برند جوراب زنانه

قبل از اینکه ثبت برند جوراب زنانه و مردانه مورد نظر خود را در مرحله ثبت و استعلام قرار دهید بهتر است با قانون مربوط به طراحی علائم تجاری آشنا شوید. در این خصوص باید به موارد ذیل اشاره کرد:

  • علامت تجاری باید در محدوده قوانین جمهوری اسلامی ایران طراحی شده و توهین به مقدسات اسلام یا نظام مقدس نباشد.
  • علامت مورد نظر نباید از لوگوی ارگان ها و سازمان های دولتی، ملی، بین المللی و امثال آن ها همانند پرچم کشورها یا پرچم سازمان هایی همانند صلیب سرخ الگوبرداری شده باشد.
  • لوگوی طراحی شده باید نماد فعالیت مورد نظر باشد و به خوبی نوع فعالیت را بیان کند.
  • علامت طراحی شده باید کاملا ابداعی باشد و هر گونه کپی برداری از علامت تجاری سایر شرکت ها ممنوع است.
  • برند مربوطه نباید مشتریان را از حیث شرکت سازنده یا آدرس آن و یا برخی دیگر از مشخصات شرکت تولیدی گمراه نماید.
  • امکان استفاده از حروف لاتین در برند و علائم تجاری منوط است بر ارائه کارت بازرگانی که ویژه شرکت هایی است که در عرصه واردات یا صادرات کالا و خدمات فعالیت می کنند.

استعلام برند تولیدی جوراب زنانه و مردانه

قبل از آنکه به بررسی مراحل اصلی ثبت برند از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی بپردازیم بهتر است تا با ابتدایی ترین و اصلی ترین کار ممکن در این زمینه آشنا شوید و آن استعلام برند مربوطه است. استعلام برند مورد نظر کار راحتی است و از طریق آپلود علامت طراحی شده در سامانه استعلام برند صورت می گیرد.

در صورتی که برند شما با هیچ کدام از برندهای ثبت شده در آن عرصه شباهت نداشت یا مصداق کپی برداری نبود می توانید برای طی کردن مراحل مربوط به ثبت برند جوراب مردانه و زنانه اقدام کنید.

مراحل ثبت برند جوراب مردانه و زنانه

  •  وارد سامانه مالکیت معنوی شده و به بخش ثبت برند مراجعه کنید.
  • مشخصات متقاضی را وارد نموده و سپس مدارک ثبت برند را آپلود کنید. اگر متقاضی ثبت برند یک شخص حقیقی است مشخصات وی کفایت می کند، اما اگر شخص حقوقی باشد علاوه بر مشخصات متقاضی باید آخرین آگهی اساسنامه شرکت یا تغییرات صورت گرفته در آن نیز آپلود گردد.
  • ده نمونه از علامت پیشنهادی را آپلود کنید. در صورتی که علامت مورد نظر سه بعدی است باید علامت تجاری از شش وجهه مختلف بارگزاری شود تا امکان اختلاف آن با قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بررسی گردد.
  • درخواست خود را ثبت کرده و تقاضای کارشناسی دهید.
  • بعد از این باید به مدت چند روز یا چند هفته منتظر پاسخ کارشناس باشید.
  • نتیجه به صورت اصلاح مدارک، رد تقاضا یا پذیرش مطلق آن ارائه می گردد.
  • در صورت درخواست اصلاح باید نواقص موجود رفع شوند، اما در صورت رد تقاضانامه، عملیات ثبت برند را باید مجددا از سر بگیرید.
  • در صورت پذیرش تقاضانامه باید به اداره مالکیت معنوی در تهران مراجعه کنید.
  • در اینجا نیز مدارک را به صورت حضوری تحویل می دهید تا بررسی شوند. در اینجا نیاز به پرداخت تعرفه کارشناسی است.
  • پاسخ کارشناسی ممکن است چندین روز یا چندین هفته به طول انجامد.
  • پس از پذیرش درخواست و دریافت تاییدیه از کارشناس باید دو نوبت آگهی را در خصوص علامت پیشنهادی انجام دهید.
  • در صورت عدم اعتراض به آگهی و علامت تجاری، می توانید برند خود را ثبت کنید.
  • در اینجا نیاز است تا حق الثبت را بپردازید.
  • بعد از پرداخت حق الثبت و قرار گرفتن برند شما در لیست برندهای معتبر، تمام حقوق مربوط به آن را به دست خواهید آورد.

سریع ترین روش ثبت برند جوراب مردانه و زنانه

همانطور که مشخص شد نتایج کارشناسی در اغلب موارد با تاخیرهای چند روز و یا چند هفته ای مواجه هستند. در کنار این ها باید به عدم دایر کردن شعبات اداره مالکیت معنوی در شهرهای دیگر اشاره کرد که باعث می شود بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت برای پیگیری کارهای خود راهی تهران شوند.

این کار علاوه بر اینکه هزینه های رفت و برگشت را به شما تحمیل می کند مشکلات ناشی از اقامت و همچنین دست کشیدن از برنامه های روزمره را نیز به دنبال دارد.

در این شرایط برخی از موسسات برای قبول نمایندگی از جانب شما در زمینه ثبت برند فعالیت می کنند. باتوجه به اینکه کار این شرکت ها و نمایندگان آن ها کاملا قانونی و تخصصی است می توانند با کارشناسان اداره مالکیت معنوی در تماس بوده و سعی کنند روند ثبت برند را تسریع بخشند. بنابراین بهترین کار ممکن این است که با کارشناسان ما در مجموعه آگاه ثبت تماس گرفته و وکالت در ثبت برند را به ما بسپارید.

مزایای ثبت برند جوراب مردانه و زنانه

ثبت برند جوراب چه مزیتی دارد؟

در مبحث آغازین مقاله برخی از مهمترین مزایای ثبت برند تولیدی جوراب را برشمردیم. علاوه بر اینکه بیش از پیش به دنیای تجارت و رقابت وارد می شوید و قدرت بازاریابی شما نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت می توانید با برخی از حقوق ناشی از ثبت برند به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی باشید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

مطابق با علم روانشناسی از برند و علائم تجاری به عنوان فروشنده خاموش یاد می شود. بدین صورت که یک علامت ثابت شده از لحاظ کیفیت می تواند به راحتی برخی از مشتریان را به سمت شما معطوف نموده و این گونه رونق اقتصادی بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین اگر هم تا بحال در خصوص ثبت برند تعلل کرده اید بیش از این فرصت را از دست نداده و برای ثبت برند جوراب زنانه و مردانه اقدام کنید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…