Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » کد اقتصادی و کارگاهی بیمه » کد و ردیف پیمان از سیر تا پیاز

کد و ردیف پیمان از سیر تا پیاز

ردیف پیمان بیمه و سازمان تامین اجتماعی

 

تعریف کد پیمان : همه شرکت ها و کارفرمایان، برای انجام امور بیمه ای خود یک کد کارگاه تامین اجتماعی دریافت می کنند، در شرکت های پیمانکاری علاوه بر کد کارگاه تامین اجتماعی، برای هر پروژه پیمانکاری یک کد پیمان هم اختصاص داده می شود که لیست بیمه شدگان هر پروژه بر اساس کد پیمان به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده می شود، شرکت های پیمانکاری، برای لیست بیمه باید برای هر پیمان، یک محل خدمت جدید تعریف و کد پیمان مرتبط با هر کدام تنظیم می شود، که همه افرادی که در این پیمان مشغول به کار هستند، بر اساس شماره بیمه ای باید آخر هر ماه لیست بیمه پیمان مذکور را با کد ردیف پیمان به این سازمان ارسال نمایند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی آگاه ثبت برای شما تهیه شده که از شما تقاضا داریم پس از مطالعه ی آن نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مراحل دریافت کد پیمانکاری چیست؟

بعد از ثبت شرکت و کارگاه در اداره ثبت شرکت ها، نماینده شرکت، برای انجام امور بیمه ای کارکنان و کارمندان مجموعه ی خود موظف است به نزدیکترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه نموده و کد پیمانکاری خود را دریافت کند. یکی از دغدغه های همه مدیران و کارفرمایان و کلا همه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام به موقع امور بیمه ای و بیمه تامین اجتماعی و مخصوصا ارسال لیست بیمه کارکنان در پایان هر ماه است. برای ارسال هر چه سریع تر این لیست روش های اینترنتی و یا حتی سایر روش های دیگری وجود دارد که معمولا همه شرکت ها و اشخاص از آنها برای ارسال این  گزارش به سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند.

 

 

نکته آگاه ثبت

 

نکته مهم: کد پیمان فقط برای پیمانکاران در نظر گرفته می شود و برای سایر کارگاه ها این عدد سه صفر ۰۰۰ می باشد، و اگر کارفرمایی کد کارگاه و کد پیمانکاری خود را در سایت  سازمان تامین اجتماعی درست وارد نمایدمی توانید اطلاعات کارگاه را به صورت کامل مشاهده نمایید.

 

مدارک لازم جهت اخد کد پیمان

 

مدارک لازم برای کارفرمایان کارگاه­های حقوقی

  1. نامه اعلام تاسیس شرکت
  2. روزنامه رسمی کشور که آگهی تاسیس شرکت درآن اعلام شده است
  3. اساسنامه شرکت
  4. تصویر سند مالکیت یا اجاره محل شرکت
  5. سایر مدارک مرتبط با شروع فعالیت و تاسیس شرکت بر حسب مورد (مانند اظهارنامه ثبت وموافقت اصولی)
  6. شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت مدارک وانجام مراحل اداری ضمن تشکیل پرونده و اختصاص شماره کارگاه مراتب را به صورت کتبی به شرکت اعلام خواهد نمود.

 

مدارک برای کارفرمایان کارگاه های حقیقی

کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون باید در مدت ۱۵ روز از تاریخ تاسیس و ثبت شرکت به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع در محدوده عملیاتی کارگاه مراجعه کنند و مدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها می باشد، به شعبه تحویل داده و کد کارگاه دریافت نمایند. حال باید کارفرما مدارکی را ارائه دهد که اثبات کننده ی کارفرما بودن او باشد. جهت دریافت کد کارگاهی بیمه می توانید مقاله شرایط جدید اخذ کد کارگاهی بیمه را مطالعه فرمایید.

 

 

6 مدرک مورد نیاز دریافت کد پیمان | کدپیمان چیست

 

 

مدارکی که می تواند ملاک کارفرمایی شخص باشد

  1. جواز کسب صنفی معتبر (دائم یاموقت) یا هرگونه اجازه کار از مراجع ذیصلاح
  2. پروانه تاسیس یا بهره برداری
  3. اسناد مالکیت یا اسناد احاره و یا صلح نامه کارگاه (اعم از رسمی یا عادی)
  4. تایید اتحادیه یا مجمع امورصنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهره برداری کارگاه

بعد از اینکه کارگاه ها توسط شعبه تامین اجتماعی شناسایی شد و تعداد کارگران مشغول به کار در آن کارگاه مشخص شد، پرونده کارگاه شکل گرفته و شماره کارگاه به صورت اختصاصی مشخص می گردد.  البته باید هر کارفرمایی لیست کارگران و کارمندانی که در لیست تامین اجتماعی هستند باید بر اساس نوع قرارداد و ترتیب استخدام و حتی پرداخت حقوق و مزایا تا پایان ماه به سازمان تامین اجتماعی ارسال نمایند.

ضمنا اگر برای اولین بار لیست تامین اجتماعی آماده می شود باید حتما اصل  و تصویر شناسنامه و کارت ملی همه کارکنان به شعبه تامین اجتماعی ارائه گردد تا شماره بیمه ای دریافت شده و در لیست ماهانه برای هر فرد درج شود تا خدمات بیمه ای برای وی منظور شود.

 

نکات لازم برای دریافت ردیف پیمان پیمانکاران

  • کارفرما باید در متن قرارداد، پیمانکار را موظف نماید تا تمامی کارگران و کارکنان خود و کارکنان فرعی پیمانکار را بیمه تامین اجتماعی کرده و تمامی حق بیمه آنها را بپردازد.
  • کارفرما برای قرارد های غیر عمرانی، باید ۵% مبلغ ناخالص کارکرد را از هر صورت وضعیت مقاطعه کار کسر کند و نزد خود نگه دارد. بعد از انعقاد قرارداد حتما یک نسخه از آن باید توسط پیمانکار یا کارفرما به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی داده شود تا آن شعبه بعد از دریافت قرارداد برای کارگاه پرونده تشکیل شده و شماره کارگاه و ردیف پیمان اختصاص داده می شود.
  • پیمانکار صورت دستمزد و مزایای کارکنان شاغل در طرح را در دوره زمانی تعیین شده را تنظیم نموده و مابقی حق بیمه مربوطه را پرداخت و سپس مفاصا حساب دریافت خواهد نمود.
  • در نهایت این نکته را بدانیم که کلیه کارفرمایان نسبت به تمامی خسارات وارده به کارگران و کارکنان ناشی از حوادث حین کار باشد و منجربه صدمات جسمانی و جانی گردد و کارفرما مسئول باشد، با داشتن این بیمه نامه شرکت بیمه همه خسارات را تحت پوشش قرار می دهد، بر اساس اسن بیمه نامه غرامت فوت و نقص عضو کارگران در حد دیه و همچنین هزینه پزشکی آنان تا سقف خریداری شده را تحت پوشش قرار می دهد.

 

ردیف پیمان یکی از مواردی است که هرروزه از کارشناسان ما درباره ی آن سوال می شود. که ما را تشویق به نوشتن این مقاله کرد. در آخر از شما تقاضا داریم که نظرات با ارزشتان را در انتهای این مقاله برای ما بیان کنید. امیدوارم که این مقاله مانند دیگر مقاله هایمان برای شما عزیزان سودمند واقع شود. موسسه حقوقی آگاه ثبت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *