Skip to content

ثبت موسسه زیبایی

حوزه پوست و مو و زیبایی در سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و از این رو است که شاهد فعالیت کلینیک های بسیار زیادی در این زمینه هستیم. همین مسئله باعث شده تا افرادی که در این حوزه تحصیل کرده و دانش کافی دارند، اقدام به فعالیت و ثبت موسسه در حوزه پوست و مو کرده و با افتتاح کلینیک سعی کنند تا در این حوزه خاص فعالیت داشته باشند.

نحوه ثبت موسسه زیبایی چگونه است

نکته مهم این است که یکی از مراحل بسیار مهمی که باید آن را طی کنید، ثبت کردن موسسه خود با موضوع کلینیک پوست و مو است.

طریقه ثبت موسسه زیبایی

مدارک برای ثبت موسسه زیبایی

انجام فرایند ثبت کردن کلینیک زیبایی چالش های مختلفی داشته و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مراحل این کار انداخته و در رابطه با آن توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا یک مراحل ثبت موسسه با حوزه زیبایی و پوست و مو را به شما معرفی کنیم. همچنین جهت اطلاع از هزینه ثبت شرکت یا هزینه ثبت برند و موسسه و … کلیک کنید.

نحوه ثبت موسسه زیبایی

به منظور ثبت کردن یک موسسه زیبایی لازم است تا مراحل خاصی را طی کرده و با جمع آوری مدارک مشخص بتوانید فرایند ثبت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در این بخش قصد داریم تا این مراحل را به شما معرفی کرده و در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت کلینیک پوست و مو نیز توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

مراحل ثبت موسسه زیبایی

مرحله های ثبت موسسه زیبایی

مرحله اول طراحی موضوع

اولین گام به منظور ثبت کردن یک کلینیک پوست و مو، طراحی موضوع است که یک مرحله فنی در حوزه ثبت شرکت ها است. به همین دلیل باید در این گام از یک مشاور حقوقی ثبت شرکت کمک گرفته و اقدام به نوشتار حقوقی و فنی موضوع موسسه خود کنید. به دلیل اهمیت این نوشتار لازم است تا از یک فرد متخصص استفاده کنید تا طرح شما با مشکل مواجه نشده و بتوانید این مرحله را به بهترین شکل ممکن طی کنید.

مرحله دوم تنظیم اوراق موسسه

در این گام لازم است تا اوراق موسسه کلینیک پوست و مو شما با توجه به قوانین و کمک یک فرد متخصص در حوزه حقوقی تنظیم شده و نگارش کامل پیدا کند.

در این مرحله نیز وجود یک مشاور حقوقی بسیار مهم بوده و به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکل حقوقی بتوانید فرآیندهای تنظیم اوراق موسسه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

مرحله سوم ارسال الکترونیکی مدارک و تایید نام

گام بعدی به منظور ثبت کردن کلینیک پوست و مو آن است که اقدام به جمع آوری مدارک خود کرده و سپس مدارک خود را برای اخذ تایید نام به موسسات مربوطه به صورت الکترونیکی ارسال کنید. با توجه به قانون، لازم است تا مدارک خود را به موسسات مربوطه ارسال کنید. بر اساس تغییرات قانون ممکن است این ادارات تغییر کنند، در نتیجه به شما پیشنهاد می دهیم تا از یک مشاور حقوقی کمک گرفته تا بتوانید این سازمان ها را به درستی انتخاب کردند و مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه زیبایی را برای این موسسات ارسال کنید. اگر بخواهیم مدارک لازم برای ثبت موسسه زیبایی را نیز به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل دو نفر شخص حقیقی یا حقوقی
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه شخص حقیقی
  • تصویر آخرین روزنامه تغییرات و روزنامه تاسیس شخص حقوقی
  • نشانی و کد پستی موسسه
  • تلفن ثابت و تلفن همراه مدیر عامل
  • حداقل یک میلیون ریال به عنوان سرمایه
  • تعیین میزان سهم الشرکه هر کدام از سهامداران
  • تعیین سمت اعضا
  • تعیین وضعیت حق امضا
  • دو نسخه تقاضا نامه یا همان اظهار نامه
  • دو نسخه صورت جلسه
  • دو نسخه اساسنامه

مرحله چهارم تایید پرونده ثبت

پس از بررسی مدارک و انجام فرآیندهای اداری توسط سازمان ها و ارگان های مربوطه، در نهایت اگر پرونده ثبت موسسه شما با مشکل خاصی مواجه نباشد، این پرونده تایید شده و پیام تاییدیه آن برای شما ارسال می شود. در واقع این تاییدیه نشان می دهد که با توجه به مدارک جمع آوری شده، شما می توانید اقدام به ثبت موسسه در حوزه کلینیک پوست و مو کنید.

مرحله پنجم ارسال مدارک به صورت فیزیکی

در مرحله پنجم لازم است تا مدارک خود را پس از آن که به صورت الکترونیکی ارسال کردید و مورد تایید مراجع ذیربط قرار گرفت، به صورت فیزیکی نیز ارائه داده تا تمامی این مدارک مورد بررسی قرار گرفته و پرونده شما تشکیل شود.

مرحله ششم صدور پیش نویس و اوراق مهمور به مهر ثبت شرکت ها

پس از بررسی تمامی پرونده ها، در نهایت پیش نویس و اوراق مهمور به مهر ثبت شرکت ها برای شما ارسال شده و در نهایت اصلی ترین گام به منظور ثبت موسسه ایران در حوزه کلینیک زیبایی انجام خواهد شد.

در تمامی این مراحل وجود یک وکیل و مشاور حقوقی باعث می شود تا در هنگام طی کردن این مراحل و فرآیند با مشکل مواجه نشده و بتوانید با سرعت بسیار زیادی این مراحل را رد کرده و به نتیجه مورد نظر خود برسید.

مرحله هفتم صدور روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

آخرین گام به منظور ثبت کردن یک شرکت و یا موسسه در زمینه زیبایی، ثبت آگهی موسسه خود در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار است. پس از طی کردن این مرحله است که شما می توانید با خیال آسوده و به صورت کاملا قانونی اقدام به انجام فرآیندهای مختلف در موسسه خود کنید.

چرا باید موسسه زیبایی را ثبت کنیم؟

نکات ثبت موسسه زیبایی

یکی از سوالاتی که ممکن است پرسیده شود این است که چرا باید موسسه زیبایی خود را ثبت کنیم و انجام این فرآیند باعث می شود تا بتوان چه کارهایی در کلینیک پوست و مو انجام داد.

در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که اگر کلینیک پوست و موی شما به صورت قانونی و رسمی ثبت شود، شما قادر خواهید بود تا فرآیندهای مختلفی در حوزه پوست و مو را در موسسه تان انجام دهید. اگر بخواهیم این فرآیندها را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات مرتبط با آرایش و زیبا سازی چهره
  • خدمات مرتبط با زیبایی پوست و مو
  • خدمات مرتبط با تزریقاتی مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس
  • خدمات مرتبط با از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه‌ های لیزر (برای انجام کار با استفاده از لیزر باید اقدام به اخذ گواهی معتبر و مرتبط با آن کنید)
  • خدمات مرتبط با رفع لکه، جوش و مواردی این چنینی
  • کاشت مو با توجه به اخذ گواهی معتبر مرتبط به این فرآیند

همان طور که مشاهده می کنید، شما تنها پس از ثبت رسمی موسسه پوست و مو است که قادر خواهید بود تا این فرآیند ها را به صورت کاملاً قانونی انجام داده و با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. در نتیجه لازم است تا ثبت کردن موسسه خود را جدی گرفته و اقدام به انجام این فرآیند بسیار مهم کنید


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *