Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری

طریقه ثبت شرکت پیمانکاری

پیش از بررسی مراحل و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری ، بهتر است تا به تعریف این واژه بپردازیم تا بصورت دقیق متوجه شویم تا در چه حوزه ای قصد تاسیس شرکت را داریم. شرکت های مختلف برای اینکه بتوانند بصورت قانونی فعالیت کنند و از مزایای ثبت شرکت بهره مند شوند، نیاز دارند تا با گذراندن مراحلی خاص و تهیه مدارک مورد نیاز، به این هدف برسند. شرکت پیمان کاری نیز یکی از این نوع شرکتها می باشد که شرایط و مراحل خاص خود را دارد. در این مقاله از وبلاگ موسسه حقوقی آگاه ثبت، به موضوعاتی مثل: مدارک مورد نیاز، هزینه ثبت و شرایط کلی آن خواهیم پرداخت.

شرکت پیمانکاری چیست؟

انواع شرکت پیمانکاری

برای تعریف این نوع شرکت با یک مثال شروع می کنیم. فرض کنید اداره شهرداری، پروژه ای تحت عنوان رنگ و آسفالت تمام استان تهران را در یک بازه مشخص باید اجرا و پیاده سازی کند. در این حالت با توجه به تعداد محدودی که نیرو و ظرفیت فعالیت دارد، قاعدتا نمی تواند از پس این کار در مدت زمان کم بر بیاید. در این وسط افرادی تحت عنوان پیمان کار، که واسطی بین یک اداره یا سازمان با نیرو های کاری که در حوزه هایی خاص، تخصص لازم را دارند، می باشد.

شرکت های پیمانکار نیز به همین شکل عمل می کنند و با عقد یک قرار داد رسمی، پروژه هایی خاص را تحویل گرفته و در زمان مشخص باید آن را تکمیل و تحویل دهند.

مزایای ثبت شرکت پیمانکاری در ایران و خارج

ثبت شرکت پیمانکاری جه مزایایی دارد؟

این گروه از شرکت های تجاری که بیشتر تحت عنوان: ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص در ایران تشکیل می شوند، مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال در کشور ایران، یکی از مهم ترین مواردی که به آن پرداخته می شود، امور ساخت و ساز، تعمیرات و موارد فنی از این قبیل می باشد. دقیقا در همین شرایط، شرکتهای پیمان کار می توانند پروژه های بسیار بزرگی را دریافت کرده و به کسب در آمد در این زمینه بپردازند.

در سایر زمینه ها مثل : کشاورزی، نفت، آب و فاضلاب، برق و انرژی و … نیز حضور این گروه از شرکتها ضروری می باشد. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت این دسته از شرکتها می پردازیم. همچنین برای اطلاع کامل از ثبت شرکت در آلمان کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری

پیش از بررسی به مدارک مورد نیاز، باید در نظر داشته باشید که این شرکتها به دو روش در ایران ثبت می شوند:

  1. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  2. ثبت شرکت سهامی خاص

هر کدام از این شرکتها نیاز به مدارک خاص خود می باشند که در پایین درج شده است.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکتهای پیمان کار با مسئولیت محدود

  • پیش از هر اقدامی باید میزان سرمایه خود را مشخص کنید
  • تهیه کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد شرکت
  • تهیه یک اقرار نامه رسمی و امضا توسط اعضا
  • ارائه اطلاعات شرکت از جمله آدرس دقیق
  • مشخص نمودن جایگاه و سمت هر فرد در شرکت
  • تعیین حوزه فعالیت شرکت
  • حضور حداقل 2 نفر برای ثبت
  • ارائه حداقل سرمایه به میزان 100 هزار تومان
  • تهیه فرم و امضای آن به منظور پرداخت سرمایه توسط اعضای شرکت

مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکتهای سهامی خاص در حوزه پیمانکاری

تهیه اساس نامه شرکت ( 3 نسخه ) که توسط کلیه سهامداران امضا شده باشد

ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه افراد سهامدار

ارائه گواهی سوء پیشینه کیفری کلیه اعضا

مراجعه به یک دفترخانه و تهیه یک اقرار نامه معتبر

تهیه و تکمیل فرمی تحت عنوان انتخاب نام شرکت

تهیه و تکمیل مشخصات اعضای شرکت در قالب یک فرم

ارائه 2 نسخه اظهارنامه از بخش حسابداری

حضور حداقل 5 نفر برای تاسیس شرکت

تهیه حداقل میزان سرمایه

35% از سرمایه اولیه باید در حساب شرکت قرار بگیرد

بازرسین و هیئت مدیره تشکیل شود

هزینه ثبت شرکت پیمان کاری

ثبت شرکت پیمانکاری چقدر هزینه دارد

شرکتهای پیمانکاری که تحت عنوان سهامی یا با مسئولیت، تاسیس می شوند، بصورت کلی یک قیمت حدودی و مشخص دارند که برای بررسی دقیق این قیمت ها در سال 1400 می توانید به مقاله هزینه ثبت شرکت آگاه ثبت مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و تکمیلی می بایست با کارشناسان آگاه ثبت بصورت رایگان در ارتباط باشید.

منظور از رتبه بندی در این شرکتها چیست؟

شرکتهای پیمانکاری جدا از امور مربوط به ثبت، در هر زمینه که ای که شروع به فعالیت کنند، یک نمره تحت عنوان رتبه بندی از عدد 1 تا 5 دریافت می کنند. ملاک و اساس این نمره نیز بر اساس سوابق شرکت، تحصیلات و تعداد افرادی که در یک حوزه تخصص دارند، می باشد. طبیعتا هرچقدر این نمره بالاتر باشد، اعتبار و ارزش بیشتری به یک شرکت داده می شود و می تواند در مزایده های خاص برنده و یک پروژه را به راحتی دریافت کند.

مراحل ثبت شرکت پیمان کاری

ثبت شرکت پیمانکاری چه مراحلی دارد

بصورت خلاصه و به عنوان چکیده ای از مطلب، بهتر است مراحل را با هم مرور کنیم. در گام ابتدایی باید مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. در این مرحله می توانید از تجربه و تخصص کارشناسان ما نیز بصورت رایگان استفاده کنید. در مرحله دوم یک نام مناسب برای شرکت خود باید در نظر بگیرید که شرایط خاص خود را دارد. گام بعدی، ارسال و ثبت در اداره ثبت شرکتها می باشد که نیاز به تجربه داشته و می توانید با کمک موسسه حقوقی آگاه ثبت، آن را عملی کنید. در قدم نهایی نیز نیاز به چاپ روزنامه رسمی داشته تا مراحل ثبت را تکمیل نمایید.

جمع بندی

شرکت پیمانکاری در ایران و سایر کشور ها، در حوزه های مختلفی مثل: صنعت، معدن، عمران، انرژی و … حضوری بسیار جدی داشته و از این راه عده ی زیادی به کسب در آمد می پردازند. قانونی شدن این امر تنها با ثبت شرکت در یک موسسه حقوقی معتبر، امکان پذیر می باشد که می توانید برای دسترسی به این امر، با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان، از طریق آگاه ثبت پیگیری های لازم را انجام دهید.

هزینه ثبت شرکت در حوزه پیمان کاری چقدر است؟

در سال 1400 تعرفه های ثبت شرکت تغییر یافته که برای اطلاعات دقیق تر می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

منظور از رتبه بندی در این شرکتها چیست؟

بر اساس تخصص، تجربه، سرمایه و مواردی از این قبیل، یک نمره از بین 1 تا 5 به شرکت ها داده می شود تا ارزش آنها را از نظر تخصص، بررسی کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *