ثبت شرکت صرافی

طریقه ثبت شرکت صرافی

ثبت شرکت صرافی در ایران چیست و به چه معنایی می باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید با واژه صرافی آشنا شده و به کلیت آن بپردازیم و سپس اقدام به مراحل، قوانین و شرایطی که برای ثبت شرکت صرافی نیاز است اشاره کنیم. صرافی ها از قدیم محلی برای مبادله پول یا کالا بوده و امروزه در حوزه های مختلفی در زمینه تجارت های متعدد فعالیت می کنند. ثبت شرکت صرافی نیاز مند شناخت لازم و کافی از ساختار آن می باشد و برای تبدیل ارز های مختلف به یکدیگر، یا طلا و سکه به پول رسمی یک کشور یا بر عکس استفاده می شود.

شرکت های صرافی ارز های دیجیتال نسل جدیدی از این بازار می باشند که احتمالا آینده بازار را در دستان خود بگیرند. در این مقاله به بررسی ثبت شرکت صرافی توسط آگاه ثبت می پردازیم تا هیچ گونه سوالی در این باره باقی نماند.

شرکت صرافی چیست؟

چجوری ثبت شرکت صرافی کنیم

از زمانی که بشر قصد خرید یک محصول یا کالا را داشت مدت زمان زیادی می گذرد و در آن زمان از روش مبادله کالا به کالا برای تهیه محصول مورد نظر استفاده می شد. پس از گذشت زمان و انتشار پول و سکه دیگر هر فرد می توانست با پرداخت هزینه یک محصول، آن را برای خود تهیه کند. با گذشت زمان کشور ها و مناطق مختلف واحد های پولی خود را منتشر کردند که از معروف ترین آنها می توان به دلار و یورو اشاره کرد.

در این زمان صرافی وارد به عمل شدند و به عنوان واسطی برای تبادل پول های رایج کشور های مختلف بین افراد شدند. حال اگر شما بخواهید یک شرکت صرافی در کشور ایران ثبت کنید، باید از شرایط و قوانین آن آگاه باشید تا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه بتوانید آن را انجام دهید.

برای اطلاع کامل از هزینه ثبت شرکت کلیک کنید.

چند نوع صرافی برای ثبت شرکت داریم؟

خود شرکت های صرافی نیز برای ثبت شامل 2 گروه می شوند، بصورتی که گروه اول فقط می تواند به مبادله ارز ها و خرید فروش آنها اقدام کند، در حالی که گروه دوم می تواند علاوه بر این کار از طریق موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی نیز اقدام به مبادله ارز نماید. هر کدام از این صرافی ها مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت شدن را دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

شرایط ثبت شرکت صرافی

ثبت شرکت صرافی چه شرایطی دارد

به منظور دریافت مجوز های لازم برای ثبت شرکت صرافی در ایران، باید شرایط زیر را دارا باشید تا بتوانید در این حوزه فعالیت کنید.

  • فرد متقاضی دارای صلاحیت فردی باشد
  • گواهی عدم سوء سابقه مالی مانند چک برگشتی و مشکلات بانکی
  • شخص درخواست کننده نباید در جایگاه مدیر عامل در یک شرکت باشد یا عضوی از هیئت مدیره یک شرکت صرافی باشد
  • ارائه و تکمیل پرسش نامه بانک مرکزی
  • دارای یک دین رسمی
  • عدم بدهی به موسسات مالی

مواردی هستند که برای ثبت شرکت های صرافی در ایران به آن ها نیاز دارید.در کنار این موارد باید مدارک مورد نیاز را نیز تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت صرافی

  • تکمیل پرسشنامه بانک مرکزی و ارائه آن
  • ارائه اساس نامه نمونه و تکمیل آن
  • ارائه و تهیه صورت جلسه افراد موسس
  • ارائه مشخصات فردی، میزان تحصیلات و سابقه کاری افراد موسس
  • انتشار میزان سرمایه موسسین در شرکت های سهامی خاص یا تضامنی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس +10

اطلاع کامل و گام به گام ثبت شرکت سهامی خاص

منظور از مدارک مورد نیاز برای بانک مرکزی برای ثبت شرکت صرافی چیست؟

ثبت شرکت صرافی بانک مرکزی

  • به منظور ثبت شرکت صرافی، مدارکی برای ارائه به بانک مرکزی مورد نیاز می باشد، تا صلاحیت شما برای آن تائید شود. از جمله این مدارک می توان به:
    • تابعیت کشور ایران و سکونت در آن
    • دارا بودن یک دین رسمی
    • صرافی خود را در شهر محل سکونت باید تاسیس کرد
    • حداقل 25 سال سن برای کلیه افراد هیئات مدیره و 30 سال سن برای مدیر عامل شرکت صرافی
    • صلاحیت فردی
    • عدم سابقه چک های برگشتی در بانک های کشور
    • نداشتن بدهی به بانک ها یا موسسات اعتباری و تجاری

هزینه ثبت شرکت صرافی

شرکت صرافی برای ثبت شدن در ایران نیاز به هزینه های مختلفی دارد، یکی از آنها هزینه مکان تاسیس آن، لوازم، کارمندان و تهیه ارز می باشد. موضوع بعدی هزینه ایست که برای طی کردن مراحل حقوقی باید آن ها را پرداخت نمایید. برای اطلاع از قیمت ثبت شرکت صرافی می توانید با مشاوران آگاه ثبت بصورت رایگان در ارتباط باشید تا شرایط و موارد مورد نیاز را برای شما بررسی کند.

حداقل سرمایه برای ثبت

شرکت های صرافی همانطور که گفته شد در 2 دسته طبقه بندی می شوند که گروه اول برای ثبت نیاز به حداقل سرمایه 50 میلیارد ریالی و نوع دوم نیاز به دویست میلیارد ریالی دارد. علاوه بر سرمایه شما نیاز به دریافت مجوز های لازم نیز برای تاسیس و ثبت شرکت صرافی دارید.

جمع بندی

در این مقاله از آگاه ثبت قصد داشتیم تا با ثبت شرکت صرافی در ایران و شهر های آن شما را آشنا کنیم و مدارک و شرایط لازم را برای شما توضیح دهیم. قیمت ثبت شرکت صرافی در ایران بصورت میانگین مشخص می باشد اما برای اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران ما در آگاه ثبت در ارتباط باشید و در هر کجا که نیاز به بررسی و پاسخ به سوالات خود داشتید، یک فرد متخصص را در کنار خود داشته باشید.شرکتهای صرافی مزیت های خاص خود را داشته و از مهمترین آنها امکان تبادل ارز ها و دریافت ارز دولتی و کسب در آمد بیشتر می باشد.

پیشنهاد می شود اگر تصمیم به این کار دارید هر چه زودتر مراحل قانونی آن را طی کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

شرکت های سهامی خاص و تضامنی دو نوع شرکتی هستند که می توان از طریق آنها اقدام کرد.

کسب در آمد، دریافت مجوز های لازم و سود سازی از مزیت های این شرکت می باشد.

بله برای این کار نیاز به دریافت صلاحیت از طریق بانک مرکزی می باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…