ثبت شرکت خدمات درمانی

ثبت شرکت خدمات درمانی چیست

برای ثبت شرکت خدمات درمانی شما باید اطلاعات مهم در این زمینه را داشته باشید. اگر قصد دارید یک شرکت خدمات درمانی راه‌اندازی کنید، برای ثبت شرکت قانونی باید نسبت به دریافت تمامی مجوزهای قانونی آن اقدام کنید. مراکز بهداشتی و درمانی مرجع در این زمینه فعال هستند و به شما برای صدور مجوز به منظور تاسیس یک شرکت خدمات درمانی کمک می‌کنند. در این مقاله از سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، سعی می‌کنیم الزامات ثبت یک شرکت خدمات درمانی را برای شما تبیین کنیم تا بدون مشکل خاصی فعالیت‌های مورد نیاز شرایط ثبت شرکت را انجام دهید و به نتیجه مدنظر خود دست یابید.

مزایای ثبت شرکت خدمات درمانی

مزیت ثبت شرکت خدمات درمانی

ثبت شرکت خدمات درمانی مزایای زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به سود بسیار زیادی که از محل این کار به دست می‌آید، اشاره کرد. علاوه بر این برقراری ارتباط با مردم و کمک به آن‌ها برای حل مشکلات درمانی نیز دیگر مزیت این کار محسوب می‌شود. از سوی دیگر شما می‌توانید به عنوان یک شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت کنید که این کار می‌تواند به سود شما نیز به میزان قابل توجهی اضافه کند. در عین حال شما این فرصت را دارید که از دانش‌آموخته‌های رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی برای فعالیت در شرکت خود بهره بگیرید و انواع خدمات مطلوب و بهینه را در زمینه مسائل درمانی به بهترین شکل به مردم ارائه دهید.

شرایط ثبت شرکت خدمات درمانی

برای اینکه اجازه فعالیت به عنوان یک شرکت خدمات درمانی را داشته باشید، باید ابتدا برای ثبت شرکت اقدام کنید و مجوزهای ضروری را برای این منظور اخذ کنید. شرایط ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است که در ادامه این شرایط را بررسی می‌کنیم.

در وهله اول شما باید امکانات ویژه‌ای را برای شرکت خدمات درمانی خود در نظر بگیرید. از جمله اینکه مکان مورد نظر شما باید از نظر بهداشتی بهترین شرایط را داشته باشد و همچنین در جای مناسبی قرار گرفته باشد تا دسترسی آن برای مردم آسان باشد. همچنین تجهیزات و نیروی انسانی شما باید در بهترین و مطلوب‌ترین شرایط ممکن تامین شده باشد و شما باید همه تجهیزات مورد نیاز برای این کار را تامین کرده باشید. پس از آن باید برای اخذ مجوز به منظور ثبت شرکت اقدام کنید.

مراحل ثبت شرکت خدمات درمانی

افراد زیادی هستند که در زمینه امضای قرارداد همکاری با مراکز درمانی، اقدام به تاسیس شرکت خدمات درمانی می‌کنند. بنابراین مرحله اول برای این منظور این است که شما با یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی یا مراکز خدمات بهداشتی درمانی ارتباط برقرار کنید تا پس از انجام مذاکرات مختلف، با آنان در زمینه تاسیس شرکت به توافق برسید. پس از آن باید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید، که نخستین گام برای این منظور ارائه مدارک مورد نیاز به نهادهای زیربط است.

مدارک ثبت شرکت خدمات درمانی

ثبت شرکت خدمات درمانی چه مدارکی لازم دارد

شما برای ثبت شرکت ابتدا باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و آن را به نهادهای مسئول در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است:

  • کپی آخرین مدرک تحصیلی برای اعضای غیر پزشک
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد
  • تکمیل فرم تایید صلاحیت
  • تصویر و کپی پروانه دائم پزشکی برای تمامی پزشکان حاضر در مجموعه درمانی
  • کپی گواهی پایان طرح خدمات قانونی برای تمامی پیراپزشکان

در عین حال شرکت‌های مختلف مدارک خاصی نیز نیاز دارند که این مدارک نیز باید برای ثبت شرکت و اخذ مجوز تهیه و ارائه شود. برای هر یک از انواع شرکت‌ها مدارک خاصی وجود دارد که شما باید آن مدارک را در زمان مناسب خود تهیه کنید و به نهادهای مسئول در زمینه صدور مجوز ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر است:

انواع شرکت‌های درمانی قابل ثبت

به طور کلی دو نوع شرکت خدمات درمانی وجود دارد، یکی شرکت خدمات درمانی به صورت مسئولیت محدود و دیگری شرکت خدمات درمانی به صورت سهامی خاص. هر یک از این شرکت‌ها شکل‌های مختلفی از خدمات درمانی شامل خدمات بیمه، توریسم درمانی، خدمات پزشکی، خدمات درمان بیماری‌های خاص و دیگر انواع خدمات را ارائه می‌دهند.

لیست کامل انواع شرکت را در این مقاله می توانید مطالعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ( خدمات درمانی )

برای تاسیس و ثبت شرکت مسئولیت محدود در حوزه خدمات درمانی نیاز به تهیه مدارک زیر می باشد.

  • دو برگ امضا شده از بیانیه شرکت
  • دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکت
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء
  • دو برگ امضا شده از تقاضانامه شرکت
  • در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت: اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیت‌دار
  • دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
  • تعهد نامه کلیه اعضا هیئت مدیره

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خدمات درمانی به صورت سهامی خاص

تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص در حوزه خدمات درمانی در ایران نیاز به تهیه مدارک و اسناد زیر دارد.

  • دو برگ امضا شده از اظهارنامه شرکت
  • دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکت
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت
  • اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت(
  • دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
  • اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و سپرده گذاری حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مذکور
  • تعهد نامه کلیه اعضا هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت.

نکته: در مواردی که شما قصد دارید مراحل مربوط به ثبت شرکت خدمات درمانی را به یک وکیل یا فرد دیگری بسپارید، ضروری است که به آن فرد یک وکالت‌نامه معتبر بدهید تا کار روند قانونی به خود بگیرد.

هزینه ثبت شرکت خدمات درمانی

ثبت شرکت خدمات درمانی چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت شرکت خدمات درمانی از 1.5 میلیون تومان آغاز می‌ّشود و بسته به شرایط و مواردی که قصد دارید انجام دهید، هزینه آن متغیر است. در عین حال هزینه‌های جانبی مانند هزینه وکیل، هزینه تبلیغات در رسانه‌های رسمی و برخی هزینه‌های جزئی دیگر به این مبلغ اضافه می‌شود و شما باید برای پرداخت آن آمادگی داشته باشید.

ارزان‌ترین شیوه برای ثبت شرکت خدمات درمانی کدام است؟

شما می‌توانید از طریق سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، به صورت آنلاین برای انجام کارهای مربوط به ثبت شرکت درمانی اقدام کنید. به این ترتیب در وقت هزینه‌های خود به طور قابل توجهی صرفه‌جویی خواهید کرد و نیاز به رفت و آمد و پرداخت هزینه رفت و آمد به نهادها و اداره‌های مربوطه نخواهید داشت. در عین حال سامانه آگاه هزینه بسیار پایینی نیز برای این مسئله در نظر می‌گیرند و شما می‌توانید با کمترین میزان هزینه نسبت به انجام کارهای مربوط به ثبت شرکت خدمات درمانی اقدام کنید. این کار باعث می‌شود روند کاری شما شکل سریع‌تری به خود بگیرد و در زمان کوتاه‌تری به اهداف مورد نظر خود برای ثبت شرکت دست یابید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با ما در تماس باشید.

مدت زمان ثبت شرکت خدمات درمانی

به طور معمول مدت زمان ثبت شرکت درمانی بین یک تا دو ماه به طول خواهد انجامید. در واقع شما پس از آن که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را به نهادهای مسئول در این زمینه ارائه دادید، وزارت تعاون باید این مدارک را به صورت کامل تایید کند که برای طی کردن این روند هر چقدر پروسه دریافت مجوز های شما سریع تر انجام شود، شرکت مورد نظر نیز در زمانی سریع تر تاسیس خواهد شد. در عین حال نکته مهم در این زمینه این است که اگر مدارک شما در این زمان تایید شود، شما دیگر نیاز به صرف زمان زیادی ندارید و در زمان کوتاهی مجوز شما صادر خواهد شد.

جمع بندی

اگر قصد دارید تا در کشور ایران یک شرکت در زمینه خدمات درمانی ثبت و تاسیس کنید، می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما در سامانه آگاه، بصورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت نمایید. برای این کار کافیست از طریق واتساپ یا شماره تلفن های درج شده و فرم های تماس وبسایت، اطلاعات خود را برای ما وارد کرده تا با شما تماس بگیریم.

هزینه تاسیس و راه اندازی مرکز خدمات درمانی چقدر است؟

این هزینه جدا از هزینه های دریافت مجوز و حق الثبت می باشد که بر اساس وسعت فعالیت شما سنجیده خواهد شد. برای اطلاع دقیق از قیمت ها با ما در تماس باشید.

شرایط ثبت شرکت خدمات درمانی در ایران چیست؟

تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه ها و دریافت مجوز های لازم، اصلی ترین شرایط برای این پروسه می باشد.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…