تمدید شرکت مسئولیت محدود

تمدید شرکت مسئولیت محدود

تمدید شرکت مسئولیت محدود که یکی از انواع شرکت‌های قابل ثبت در ایران و خارج از کشور است که برای شروع کار این شرکت حداقل باید دو شریک وجود داشته باشد. این شرکت به این علت به عنوان شرکت مسئولیت محدود شناخته می‌شود، که فعالیت شرکا در این شرکت محدود بر میزان سرمایه هر فرد است.

به این معنا که هر کدام شرکا مقدار معینی سرمایه وارد شرکت می‌کنند و فعالیت‌های شرکت مسئولیت محدود بر اساس این سرمایه‌ها شروع می‌شود و در ادامه فعالیت‌ها نیز در هر کدام از مراحل سود و زبان هر شخص با توجه به میزان سرمایه‌گذاری خود سهیم است. یعنی اگر شرکت مسئولیت محدود دچار ضرر و زبان شود نیازی نیست که شخص تمام سرمایه خود را صرف جبران زیان وارد شده کند بلکه تنها به اندازه میزان سهام خود در شرکت مسئول اتفاقات پیش آمده است. با ثبت شرکت مسئولیت محدود تمام انتقالات مربوط به سهام تنها از طریق دفتر اسناد رسمی کشور صورت می‌گیرد. در ادامه این مقاله نکاتی راجع به ثبت شرکت و تمدید شرکت مسئولیت محدود ذکر خواهیم کرد.

نحوه تمدید شرکت مسئولیت محدود

در شرکت‌های مسئولیت محدود گاهی اوقات تغییراتی ایجاد می‌شود و یا زمان تغییر برخی موارد پیش می‌آید، در نتیجه در چنین شرایطی باید اقدام به تمدید موارد ایجاد شده کنید.

مواردی که پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازمند تمدید هستند عبارتند از:

در برخی موارد به هنگام انتخاب مدیر برای شرکت مسئولیت محدود مدت زمان مشخصی برای فعالیت‌های وی تعیین می‌شود، در چنین حالتی با به اتمام رسیدن دوره فعالیت مدیر شرکت باید اقدام به تمدید این دوره و یا انتخاب یک جایگزین کنید.

زمانی که یک شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسمی می‌رسد مدت مشخصی برای اعتبار آن مشخص می‌شود، در بیشتر موارد مدت اعتبار شرکت‌ها ۱۰ سال است بنابراین پس از اتمام دوره مشخص شده از جانب اداره ثبت شرکت‌ها باید اقدام به تمدید فعالیت و اعتبار شرکت مسئولیت محدود کنید.

همانطور که گفته شد در شرکت مسئولیت محدود یک اساسنامه تنظیم می‌شود که تمام موارد مربوط به شرکت در آن ذکر شده است. پس از پایان تاریخ این اساسنامه و یا ایجاد هر گونه تغییر در ساختار شرکت باید اساسنامه را تمدید کنید و موارد جدید را به آن اضافه کنید.

برای تمدید شرکت مسئولیت محدود باید مدارک لازم را تکمیل کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مدارک لازم برای تمدید شرکت مسئولیت محدود

مدارک تمدید شرکت مسئولیت محدود

اولین گام برای تمدید شرکت مسئولیت محدود تنظیم یک صورتجلسه تحت همین عنوان است، صورتجلسه تنظیم شده باید توسط تمام اعضای هیئت مدیره امضا و تایید شود در غیر این صورت فاقد اعتبار قانونی می‌باشد.

تمامی اسنادی که در ثبت شرکت مسئولیت محدود مورد استفاده قرار گرفته است باید به هنگام تمدید در کنار سایر مدارک قرار بگیرد.

به هنگام تمدید شرکت مسئولیت محدود مدارک شناسایی تمامی شریکان شرکت از جمله تصویر شناسنامه و کارت ملی و اطلاعاتی همچون آدرس محل زندگی، شماره تماس و کدپستی نیز جزو مدارک تمدید شرکت مسئولیت محدود هستند.

مدت زمان تمدید شرکت مسئولیت محدود

به هنگام تمدید شرکت مسئولیت محدود باید توجه داشته باشید که تمام مدارک لازم بدون هیچ نقصی به مراکز مربوطه تحویل داده شود، چرا که در صورت هرگونه مشکلی روند تمدید شرکت را به تاخیر می‌اندازد.

به طور کلی مدت زمان تمدید شرکت مسئولیت محدود نهایتا تا ۱۴ روز کاری است که طی این مدت کارشناسان تمام مدارک ارسالی را بررسی می‌کنند تا در صورت تکمیل بودن شرایط وارد مراحل نهایی تمدید شرکت مسئولیت محدود شوند.

زمانی که تمدید شرکت مسئولیت محدود از جانب کارشناسان تایید شود تغییرات ایجاد شده باید در روزنامه رسمی کشور چاپ و منتشر شود. برای اطلاع از مدت زمان دقیق تمدید شرکتهای مسئولیت محدود با کارشناسان ما در آگاه ثبت تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره رایگان، اطلاعات لازم را نیز بدست بیاورید.

هزینه تمدید شرکت با مسئولیت محدود

تمدید شرکت مسئولیت محدود چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌هایی که برای تمدید شرکت مسئولیت محدود صرف می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، یکی از این عوامل مربوط به نوع تمدید است. یعنی باید در نظر گرفت که کدام بخش از شرکت نیازمند تمدید است تا هزینه‌های لازم را برآورد کرد.

یکی دیگر از هزینه‌های صرف شده در تمدید شرکت مسئولیت محدود هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور است. مقدار هزینه انتشار آگهی با روزنامه رسمی نیز به عوامل مختلفی از جمله تعداد کلمات آگهی و مقدار بخشی است که آگهی تمدید شرکت در روزنامه اشغال کرده است. تعرفه های تمدید شرکت های مسئولیت محدود در آگاه ثبت، بصورت اقتصادی و به صرفه برای کاربران در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از لیست کامل هزینه ثبت کردن شرکت کلیک کنید.

نکات مهم  هنگام تمید شرکت های مسئولیت محدود

به هنگام ثبت شرکت باید حتما نام مسئولیت محدود در کنار نام شرکت ذکر شود و هیچ گاه نباید از اسم هر یک از شرکا در نام شرکت استفاده کرد، چرا که این امر موجب می‌شود که از لحاظ قانونی تمام مسئولیت‌ها و تعهدات شرکت بر عهده شریک نام برده باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل یا بدهی اقدمات لازم را انجام دهد.

تهیه و تنظیم اساس نامه و شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود

اساسنامه تمدید شرکت

در ثبت شرکت مسئولیت محدود باید یک شرکتنامه و یک اساسنامه تنظیم شود، در شرکتنامه میزان مشارکت غیر نقدی هر کدام از شرکا باید به طور دقیق ذکر شود چون در غیر این صورت در مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود با مشکل مواجه خواهید شد. در اساسنامه نیز مسائل مربوط به افزایش یا کاهش سرمایه شرکت ذکر می‌شود. در اساسنامه مشخص می‌کنند که در صورت ورود شریک جدید به شرکت مسئولیت محدود آیا سرمایه شرکت افزایش پیدا می‌کند و یا اینکه امکان برداشت سرمایه و کاهش میزان آن وجود دارد یا خیر. البته لازم به ذکر است که اگر تمام موارد ضروری در شرکتنامه ثبت و نوشته شده باشد دیگر نیازی به تنظیم اساسنامه نیست.

تهیه حداقل سرمایه لازم برای تمدید شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه اولیه شرکت مسئولیت محدود نباید کمتر از صد هزار تومان باشد و تعداد شریکان نیز نباید کمتر از دو نفر باشند و هر دو شریک باید یک درصد سهام داشته باشند.

مدیران شرکت مسئولیت محدود از بین افراد شرکت و یا حتی افراد خارج از شرکت انتخاب می‌شوند و زمان فعالیت مدیران بستگی به تصمیم گیری‌های کلی شرکت دارد و با توجه به شرایط این مسئولیت می‌تواند محدود و یا نامحدود باشد. مدیر انتخاب شده تمام مسئولیت‌های مربوط به شرکت را بر عهده دارد مگر اینکه شرایطی غیر از این حالت در نظر گرفته شده باشد.

به هنگام تصمیمات مهم در شرکت مسئولیت محدود و ایجاد هر گونه تغییر باید شریکانی که نصف بیشتر سرمایه را تامین کرده‌اند حضور داشته باشند.

مزایا و معایب شرکت مسئولیت محدود

تاسیس شرکت مسئولیت محدود نیز همانند سایر شرکت‌ها با مزایا و معایبی همراه است. هر شخصی با در نظر گرفتن این شرایط می‌تواند بررسی کند که آیا صلاحیت و شرایط یک شرکت مسئولیت محدود را دارد یا خیر.

مزایای تمدید شرکت مسئولیت محدود

  • تمدید فعالیت های قانونی شرکت
  • دریافت مجوز های لازم برای ادامه کسب و کار
  • کسب در آمد
  • سود سازی

در بسیاری از شرکت‌ها هر سال باید دوره فعالیت اعضای شرکت تمدید شود و یا اینکه جانشینی برای این افراد مشخص شود در حالیکه در شرکت مسئولیت محدود نیازی به این کار وجود ندارد.

به هنگام ثبت شرکت تمام سرمایه به مدیرعامل داده می‌شود که شخص مدیرعامل یک اقرارنامه تنظیم می‌کند و دیگر نیازی به دریافت و ارائه مدارک بانکی وجود ندارد.

نحوه اداره شرکت مسئولیت محدود به طور کلی مشخص است و مسئولیت اداره این شرکت طی یک زمان مشخص به یک یا چند نفر داده می‌شود.

معایب شرکت مسئولیت محدود

شرکت‌های مسئولیت محدود نمی‌توانند در مناقصات دولتی شرکت کنند.

شرکت‌های مسئولیت محدود نیز همانند سایر شرکت‌ها از امکان دریافت تسهیلات و وام بانکی برخوردار هستند اما برخی از موسسات خصوصی به شرکت‌های مسئولیت محدود وام نمی‌دهند.

گاهی اوقات ممکن است پرداخت‌های انجام شده از جانب شرکای شرکت مسئولیت محدود ظاهری باشد.

جمع بندی

مدت زمان و اعتبار فعالیت شرکتهای مسئولیت محدود، طی بازه مشخصی به پایان می رسد و برای تمدید آن بهتر است تا با مدارک لازم، شرایط، هزینه ها و قوانین موجود آشنا باشید. سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت کلیه خدمات مربوط به تمدید شرکت مسئولیت محدود را برای کاربران خود انجام داده و در سریع ترین بازه زمانی شما مجدد، اعتبار شرکت را بدست خواهید آورد. برای این کار همین حالا با مشاوران ما در آگاه ثبت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

تمدید شرکت مسئولیت محدود چیست؟

منظور از تمدید فعالیت شرکتها مسئولیت محدود، بازیابی اعتبار شرکت پس از پایان اعتبار آن که معمولا 10 ساله می باشد، است.

هزینه تمدید شرکت مسئولیت محدود در ایران چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه دقیق تمدید شرکتهای مسئولیت محدود با کارشناسان ما در آگاه ثبت تماس بگیرید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…