تفاوت برند و مارک چیست؟

تفاوتهای برند و مارک چیست؟

بسیاری افراد برند و مارک را هم معنی هم می‌دانند و آن‌ها را به جای هم به کار می‌گیرند. حتی شاید شما بارها این کلمات را به صورت اشتباه به جای هم استفاده کرده باشید. برای آشنایی بیشتر با تفاوت برند و مارک باید معنی هر کدام را بدانیم، تا کلمات را در جای درست استفاده کنیم. برای آشنایی بیشتر در ادامه این مقاله از سامانه آگاه ثبت همراه ما باشید.

برند چیست؟

برای متوجه شدن تفاوت مارک و برند باید تعریفی دقیق از هر کدام داشته باشیم. معتبرترین تعریف برای برند توسط انجمن بازاریابی آمریکا ارائه شده است. طبق این انجمن برند به نام، طرح و دیگر مولفه‌های یک محصول برای فروش آن می‌گویند. نقش اصلی یک برند، تفاوت ایجاد کردن مابین محصولات است. با برند یک محصول کارکرد آن در ذهن خریدار یا بازار تداعی می‌شود. احساسات و تجربیاتی که با نام یک محصول خاص در ذهن شما شکل می‌گیرد، توسط برند انجام می‌شود.

این کلمه برای اولین بار در قرن 16 میلادی در زمینه بازاریابی مورد استفاده قرار گرفت. به مرور زمان با بهره‌گیری از علومی مانند روانشناسی و انسان‌شناسی، ارتباطی معین و مشخص بین بازار هدف و برند برقرار شد. این کلمه از زبان اسکاندیناوی سرچشمه می‌گیرد. از اهمیت برندسازی می‌توان به مواردی چون آشنایی بیشتر خریداران با محصول، متمایز شدن از دیگر محصولات مشابه، معرفی شرکت و محصول و غیره اشاره کرد. شما برای داشتن یک علامت تجاری یا برند، می توانید اطلاعات لازم را در صفحه ثبت کردن برند مشاهده نمایید.

مارک چیست؟

بازاریابی برای کمک به یک برند لازم و ضروری است. مارک در کنار بازاریابی برای بیشتر شناخته شدن یک برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند در کنار مارک معنای کاملی پیدا می‌کند.

تفاوت برند و مارک

این دو کلمه به اصطلاح هم معنی، از نظر تجاری با هم تفاوت دارند. به صورت کلی برند به صورت وسیع‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترجمه کلمه برند در دیکشنری، نام تجاری خواهد بود. برند، کار ایجاد تفاوت در میان محصولات مشابه را ایفا می‌کند. در عوض نام تجاری در ابتدا و استارت یک کار توسط مدیران اولیه انتخاب می‌شود. در کنار این دو توضیح، نشان تجاری کلمه‌ای مشابه است. نشان تجاری برای آشنا کردن مشتریان با محصول خود به کار می‌رود. با این کار هر بار یکی از ویژگی‌های محصول نشان داده شود، مشتری به یاد کالا خواهد افتاد.

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم تا تفاوت برند و مارک را به شما توضیح دهیم. علی رغم تمامی توضیحاتی که در بالا ذکر شد، بسیاری افراد این دو کلمه را به جای هم به کار می‌‌گیرند. به همین دلیل بهتر است برای استفاده صحیح از هرکدام، معنی آن‌ها را بدانید. از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم.

برای ثبت درخواست و مشاوره رایگان فرم زیر را ارسال کنید:

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…