تغییر حق امضا

طریقه ثبت برند ویلاسازی

شرکت های تجاری سهامی خاص، عام، مسئولیت محدود، تضاونی، تعاونی و به صورت کلی تمامی شرکت ها پس از ثبت شدن، نیاز به افرادی با حق امضاء شرکت داشته تا بتوانند اسناد، مدارک، چک، سفته و مواردی که نیاز به امضای معتبر دارد را، تائید کنند. امضای اسناد یا چک و سفته همیشه در کشور ما به عنوان یک موضوع رسمی شناخته شده است و در بانک های مختلف نیز اعتبار خاص خود را دارد. در این مقاله از وبلاگ موسسه حقوقی آگاه ثبت می خواهیم در باره شرایط تغییر حق امضای شرکت و مدارک مورد نیاز آن بپردازیم و شما را راهنمایی کنیم تا به سادگی به این موضوع دسترسی داشته باشید. در هر قسمت از این متن که برای شما سوالی راجع به ثبت برند ، انحلال شرکت و … پیش آمد، می توانید بصورت 24 ساعته با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را بصورت مفصل راهنمایی کنند.

تغییر حق امضای شرکت چیست؟

روش ثبت برند ویلاسازی

منظور از حق امضاء، اجازه ای قانونی و رسمی از طرف سهامداران یک شرکت به یک یا تعدادی از افراد که معمولا عضو هیئت مدیره هستند، می باشد. این حق امضا را می توان در 2 بخش خلاصه کرد که یکی مربوط به امور مالی یعنی امضای چک و سفته و دیگری مربوط به اسناد و مدارک مربوط به شرکت می باشد. این 2 موضوع را می توان در بخش های مختلفی تقسیم کرد و حق امضای هر کدام را به یک شخص سپرد یا اینکه یک یا تعدادی از افراد بتوانند در دو صورت امضای خود را اعمال کنند. این امضا باید در صورت جلسه هیئت موسس و در اوراق شرکتهای تجاری باید ثبت شده و توسط کلیه اعضای هیئت مدیره امضا شود.

شرایط تغییر حق امضاء

روش ثبت برند ویلاسازی

پس از ثبت شرکت ، در هر زمانی که سهامداران و هیئت مدیره آن شرکت تصمیم به اعمال تغییراتی مثل امضاء کند، با موافقت سهامداران صورت می گیرد. معمولا برای این تغییرات یک مجمع عمومی بصورت فوق العاده برگزار می شود که  در آن با قید در صورت جلسه، موضوع مطرح شود. برای این کار نیاز به مدارک خاصی می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مدارک تغییر حق امضای شرکت

روش ثبت برند ویلاسازی

  • ارائه کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا و سهامداران
  • تهیه آگهی تاسیس شرکت به همراه یک نسخه کپی از روزنامه رسمی
  • در صورت اعمال تغییرات قبل از آن، آگهی چاپ شده مورد نیاز می باشد

آموزش تغییر حق امضا در شرکت های تجاری ایران

روش ثبت برند ویلاسازی

برای این کار ابتدا مدارک بالا را بصورت دقیق تهیه کرده و پس از گذشت مراحل بالا یعنی تنظیم کردن صورت جلسه و قید موضوع در آن، می توانید با ورود به سامانه ثبت شرکت ها اطلاعات مورد نیاز خود را در آن وارد کرده و پس از آن، صورت جلسه خود را که توسط کلیه سهامداران امضا شده به همراه مدارک، به این سازمان ارسال کنید. در این سامانه باید درخواست جهت تغییر امضای شرکت را صادر کنید تا پیگیری های لازم انجام شود.

نمونه صورت جلسه برای تغییر حق امضا شرکت

روش ثبت برند ویلاسازی

بسمه تعالی

نام شرکت:……………………………………

شماره ثبت شرکت:…………………………..

سرمایه ثبت شده:…………………………….

کد ملی:…………………………………

جلسه هیات مدیره شرکت……………………….سهامی خاص ثبت شده به شماره…………………..با حضور کلیه اکثریت اعضاء در تاریخ……………………….ساعت ………………….در محل قانونی( در صورتی که جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

الف:1-خانم/آقای………………….به شماره ملی ………………..به سمت رئیس هیئت مدیره

2-خانم/آقای………………….به شماره ملی……………….به سمت نایب رئیس هیئت مدیره

3-خانم/آقای…………………به شماره ملی……………….به سمت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره

ب:کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک،سفته،بروات،قراردادها و عقود اسلامی با امضاء………….همراه با مهر شرکت معتبر می باشد.

ج:اینجانبان اعضاء هیات مدیره و مدیر عامل ضمن قبولی سمت خود اقرار می نماییم که هیچگونه سوء پیشینه کیفری نداشته و ممنوعیت اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت را نداریم.

د:به خانم/آقای………………احدی از مدیران یا سهامداران یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

محل امضاء هیئت مدیره

1-…………………….2-……………………3-……………………..4-…………………..

با استفاده از این صورت جلسه می توانید مراحل را آغاز کرده تا به نتیجه نهایی یعنی تغییر حق امضای شرکت دست پیدا کنید.

جمع بندی

اعطای حق امضاء به یک فرد یا افرادی در شرکت های تجاری ایران، می تواند در زمان های مختلفی، متفاوت باشد و ممکن است تا زمانی شما قصد داشته باشید بصورت کلی افرادی که دارای حق امضاء هستند را تغییر دهید. برای این امر راه حل های مناسبی طرح شده است و می توانید با مطالعه این مقاله به آنها بپردازید، در صورتیکه نیاز به راهنمایی و پیگیری های بیشتر برای اقدامات حقوقی خود در این زمینه داشتید، می توانید بصورت 24 ساعته از طریق مشاوره تلفنی رایگان با آگاه ثبت در تماس باشید.

نحوه تغییر حق امضا چگونه است؟

به رسمیت شناخته شدن یک امضا در یک شرکت تجاری به معنای داشتن حق امضا می باشد و زمانی که قصد داشته باشید تغییراتی در این موضوع ایجاد کنید، شما باید نسبت به تغییر این حق، مراحل حقوقی را انجام دهید.

هزینه تغییر حق امضاء چقدر است؟

به منظور پیگیری در باره قیمت و تعرفه های تغییر حق امضای شرکت می توانید با کارشناسان حقوقی آگاه ثبت در تماس باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…