انحلال شرکت با مسئولیت محدود

انحلال شرکتهای با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود ، پس از ثبت و پیگیری مراحل اداری در شرایط خاصی می تواند منحل شده و به فعالیت خود پایان بدهد. زمانی که یک شرکت مسئولیت محدود قصد انحلال داشته باشد، باید با عوامل، مدارک مورد نیاز، مراحل، صورت جلسه آن، هزینه های انحلال شرکت شامل مالیات و … آشنا باشد. آگاه ثبت با سابقه فعالیت در زمینه انحلال شرکت های تجاری در انواع مختلف، می تواند کلیه امور را برای شما پیگیری کرده تا درمدت زمان کوتاهی به نتیجه برسید. در ادامه این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت به مواردی که به آن نیاز خواهید داشت، می پردازیم.

منظور انحلال شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های تجاری مثل مسئولیت محدود، در زمان های خاصی با توجه به شرایطی که برای آن ها پیش می آید، قصد منحل کردن و پایان فعالیت خود را دارند که نیاز به پیگیری مراحل خاصی دارد. اقداماتی که به این منظور انجام می شود تا فعالیت یک شرکت به پایان برسد، انحلال شرکت با مسئولیت محدود گفته می شود. این دلایل می تواند شامل موارد زیادی باشد که به تعدادی از آنها می پردازیم.

دلایل و عوامل انحلال شرکت با مسئولیت محدود در ایران

  • در صورت پایان فعالیت یا به هدف رسیدن یک شرکت
  • زمانی که شرکت با مسئولیت محدود به منظور پیگیری برای یک هدف تجاری ثبت شده باشد، اما فعالیت ها در آن راستا نباشد یا به سر انجام نرسد
  • ورشکستگی شرکت
  • تصمیم گیری سهامداران و شرکای شرکت در صورتی که بیش از نیمی از سرمایه شرکت به آن ها متعلق باشد
  • از بین رفتن سرمایه های شرکت به دلیل ضرر های روز افزون و درخواست انحلال شرکت توسط اعضا
  • فوت عضوی از شرکای شرکت در صورتی که هنگام نوشتن اساس نامه در آن قید شده باشد

هر کدام از موارد بالا به نحوی می تواند باعث منحل شدن فعالیت یک شرکت شده که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما بصورت 24 ساعته در تماس باشید. مدارک مورد نیاز برای این امر نیز موضوع بعدی مورد بحث ما می باشد.

مدارک مورد نیاز برای انحلال شرکت با مسئولیت محدود

  1. ارائه صورت جلسه ای که به منظور منحل شدن تهیه شده است
  2. ارائه آخرین روزنامه رسمی و تغییرات شرکت
  3. تهیه کارت ملی و شناسنامه فردی که به عنوان مدیر تصفیه شناخته می شود
  4. تهیه شواهد و مستندات لازم برای مجمع عمومی که در روزنامه رسمی منتشر شده است

آموزش گام به گام انحلال شرکت با مسئولیت محدود

آموزش انحلال شرکت با مسئولیت محدود

مجمع عمومی بصورت فوق العاده، یکی از مجامعی می باشد که در زمان تصمیم برای انحلال شرکت تشکیل می شود. اولین مرحله برای انحلال، اقدام برای این امر می باشد. از مهم ترین شرایط آن نیز حضور اکثریت شرکا در این مجمع می باشد تا بر اساس رای گیری، اقدامات لازم انجام شود. در گام بعدی فردی به عنوان مدیر تصفیه باید تعیین شود و یک صورت جلسه جامع برای انحلال شرکت باید تنظیم شود. مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها در مرحله بعد به همراه مدارک مورد نیاز برای انحلال شرکت با مسئولیت محدود و صورت جلسه مجمع می باشد. پس از ارسال مدارک به سامانه ثبت شرکتها، در صورت عدم نقص و تکمیل بودن آن گواهی انحلال شرکت با مسئولیت محدود برای شما صادر خواهد شد.

هزینه انحلال شرکت با مسئولیت محدود در ایران

انحلال شرکت با مسئولیت محدود چقدر هزینه دارد

در ارتباط با هزینه های لازم و مورد نیاز، موضوعات بسیار زیادی مطرح می باشد که بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. اما بصورت کلی شما باید تمامی بدهی های شرکت خود را تسویه کرده و حق و حقوق همه را پرداخت کنید. در صورتی که پس از پایان فعالیت شما همچنان پول یا سودی نصیب شرکت شما شود، پرداخت مالیات شرکت شما نیز الزامی می باشد. هزینه ثبت آگهی انحلال شرکت را نیز باید جزو هزینه های خود در نظر بگیرید.

جمع بندی

اگر شما قصد منحل کردن فعالیت شرکت با مسئولیت محدود خود را دارید، می توانید بصورت شخصی یا با استفاده از موسسه حقوقی آگاه ثبت، پیگیری های لازم را انجام دهید. در صورتی که در هر قسمت از مراحل، نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می توانید از طریق روش های ارتباطی که در وبسایت برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است، با ما در تماس باشید. لازم به ذکر است خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند و … از جمله کارهای حقوقی این موسسه است.

آیا انحلال شرکت با مسئولیت محدود به معنی اتمام فعالیت آن می باشد؟

از نظر حقوقی خیر، شرکت و مدیر تصفیه باید پاسخگوی تمامی بدهی ها و مالیات هایی که نیاز به پرداخت دارد باشد.

نحوه محاسبه مالیات این شرکتها چگونه است؟

پس از پایان کار مدیر تصفیه باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به سازمان مالیات شرکت ها مراجعه کند و بر اساس تعرفه های موجود اقدام به تسویه نماید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…