Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت شرکت » استعلام شرکت با شماره ثبت

استعلام شرکت با شماره ثبت

استعلام ثبت شرکت با شماره ثبت

 استعلام شرکت با شماره ثبت

استعلام شرکت با شماره ثبت یک روش مناسب برای صحت وجود خارجی یک شرکت است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف نیاز به دانستن وجود یا عدم وجود خارجی یک شرکت دارند. اگر بخواهیم از وجود یک شرکت مطمئن شویم باید آن شرکت را با شماره ثبتی که در اختیار ما قرار داده استعلام نماییم. این کار قانونی بودن یک شرکت را نیز مشخص می‌کند. اگر می‌خواهید با این موضوع بیشتر آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

شماره ثبت چیست؟

شماره ثبت شرکت چیست؟

پس از به اتمام رسیدن مراحل ثبت شرکت در سازمان ثبت اسناد و مدارک شرکت، یک کد به هر شرکت اختصاص می‌یابد. این کد می‌تواند برای استعلام آن شرکت مناسب باشد. کد ثبتی مانند یک شناسنامه بوده و به هیچ عنوان تغییر پیدا نمی‌کند. ممکن است یک شماره ثبتی همانند شماره ثبت یک شرکت در کشور وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل، اداره ثبت اسناد یک کد دیگر در اختیار مالک یک شرکت قرار می‌دهد.

شماره ثبت تغییر نمی‌کند و فقط یکبار به صاحب شرکت ارائه می‌شود. با استفاده از شماره ثبت یک شرکت می‌توان برای همیشه اطلاعات افراد حقوقی در آن شرکت را به دست آورد. مهمترین پارامتر برای به دست آوردن اطلاعات یک شرکت، شماره ثبت است. شماره ثبت یک کد برای مشخص کردن قانونی بودن یک اداره یا شرکت است.

استعلام شرکت با شماره ثبت چیست؟

استعلام شرکت با شماره ثبت روشی برای بدست آوردن اطلاعات افراد حقوقی در یک شرکت است. یک شرکت از ابتدا تا انتهای دایر بودن خود دارای یک شماره ثبت است. این شماره ثبت برای استعلام گیری شرکت مناسب بوده و می‌تواند صحت یک شرکت را برای ما مشخص کند.

استعلام یک شرکت یعنی مشخص کنیم که آیا یک شرکت با شماره ثبتی خود وجود دارد یا خیر؟ آیا این شرکت با همچین شماره‌ای به ثبت قانونی رسیده یا خیر؟ زمانی که یک شرکت شماره ثبت خود را در اختیار ما قرار می‌دهد ما می‌توانیم توسط آن شماره اطلاعاتی از جمله بررسی نوع شرکت، محل کار و قانونی بودن آن را به دست آوریم.

آموزش انجام در اداره ثبت شرکت ها

برای استعلام یک شرکت توسط شماره ثبت آن باید به سایت مراجعه کنید. پس از وارد شدن به صفحه این سایت به قسمت استعلام شماره ثبت شرکت رفته و شماره را وارد نمایید. پس از آن اطلاعات شرکتی که با آن شماره ثبت شده برای شما نمایان می‌شود.

استعلام شرکت با شماره ثبت بصورت آنلاین

شما می توانید با مراجعه به صفحه استعلام شرکت ، در سامانه آگاه ثبت بصورت آنلاین و غیر حضوری درخواست خود را ثبت نمایید. نتیجه استعلام در سریع ترین زمان با پیگیری کارشناسان و وکلای موسسه آگاه ثبت به شما اعلام خواهد شد.

هزینه استعلام شرکت با شماره ثبت

هزینه استعلام شرکت با شماره ثبت

انجام استعلام یک شرکت با شماره ثبتی به صورت رایگان انجام شده و هزینه‌ای را نیاز ندارد. ‌برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی از یک شرکت با استفاده از کد ثبتی آن به دست آوریم نباید هزینه‌ای بپردازیم. تمامی مراحل استعلام شرکت به صورت رایگان انجام می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید استعلام شرکت با شماره ثبت یکی از روش‌های استعلام‌گیری شرکتها است. برای دانستن قانونی بودن یک شرکت می‌توان از شماره ثبت آن کمک گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت آگاه در ارتباط باشید. همکاران ما مشاوره‌های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین برای استعلام از طریق روزنامه رسمی و یا استعلام با کد اقتصادی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

برای ثبت درخواست و مشاوره فرم زیر را ارسال کنید:

مرحله 1 از 2

  • شماره ثبت | کد ملی | کد اقتصادی یا کد ملی

آیا استعلام شرکت از طریق شماره ثبت نیاز به مراجعه حضوری دارد؟

بله در سریع ترین زمان می توانید با سامانه آگاه ثبت این کار را انجام دهید.

چگونه درخواست استعلام شرکت را از طریق شماره ثبت انجام دهیم؟

در صفحه استعلام شرکت با شماره ثبت سایت آگاه ثبت فرم درخواست را ارسال کنید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *