استعلام شرکت از روزنامه رسمی

استعلام شرکت از روزنامه رسمی برای تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی لازم‌الاجرا است. به‌هرحال این افراد بعد از تأسیس شرکت تجاری خود باید هرچه سریع‌تر اطلاعات شرکت را در روزنامه رسمی منتشر کنند.

تمامی شرکت‌ها در حین فعالیت خود با روزنامه رسمی باید در ارتباط باشند. هر آنچه در روزنامه به چاپ می‌رسد، برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و منسجم‌تر است. به همین دلیل اطلاعات واردشده در روزنامه باید کاملاً شفاف و دقیق درج شوند. استعلام شرکت فرآیندیست که با استفاده از روش های مختلف، قابل اجرا و پیاده سازی است. این کار می تواند با اهداف، اطلاع از مشخصات شرکت و قانونی بودن آن صورت بگیرد.

 

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام شرکت در روزنامه رسمی

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام شرکت از روزنامه رسمی

اطلاعاتی که بابت استعلام شرکت از روزنامه رسمی باید منتشر گردد، باید به‌درستی بررسی شود که این اطلاعات در ابتدا موضوع، نوع قالب و نام شرکت است. سپس باید محل فعالیت و آدرس دقیق شرکت باید درج گردد. تاریخ ثبت و شماره ثبت شرکت را نباید در بین اطلاعات موجود از یاد برد؛ همچنین باید مقدار و میزان سرمایه در شرکت به اطلاع دیگر افراد جامعه برسد. سمت کاری و لیست اعضاء هیئت‌مدیره در کنار مدت‌زمانی که در شرکت فعالیت می‌کنند را نباید از یاد برد. چنانچه شرکت مختلف سهامی یا تضامنی باشد، نام شرکا باید درج گردد.

برای ثبت درخواست استعلام شرکت از روزنامه رسمی فرم زیر را ارسال کنید:

هرکدام از تغییراتی که در ساختار شرکت به وجود می‌آید، باید در روزنامه رسمی قید شوند و شاید با این موضوع بسیاری آشنا نباشند که نسخه اصلی روزنامه که برای استعلام شرکت از روزنامه رسمی در نظر گرفته‌ شده است، باید به‌صورت کاملاً امن نگهداری شود.

معرفی روزنامه رسمی برای استعلام

روزنامه رسمی جزء سازمان‌هایی است که به قوه قضاییه وابسته است. این روزنامه را می‌توان یک شرکت سهامی در نظر گرفت. طبق اساسنامه ۲۸/۱۲/۱۳۵۲ این روزنامه ارکانی را شامل می‌شود که می‌توان به هیئت‌مدیره، مدیرعامل، بازرس قانونی و مجمع عمومی اشاره کرد. به‌هرحال این شرکت سهامی، سهام خود را کاملاً متعلق به دولت می‌داند. رئیس مجمع عمومی این شرکت نیز رئیس قوه قضاییه است.

اساسنامه ۱۲/۱۱/۱۳۸۱(اصلاحی) این روزنامه می‌تواند کلیه سفارش‌های چاپی و مطبوعاتی قوه قضائیه، شرکت‌های دولتی، مؤسسه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی را مدیریت کند. همچنین این شرکت به توزیع، چاپ و فروش کتاب‌ها، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و الکترونیکی نیز می‌تواند بپردازید. هر نوع قانونی که در روزنامه رسمی کشور چاپ گردد، 15 بعد از انتشار لازم‌الاجرا هستند.

البته این شرکت سهامی یک وظیفه اصلی خود را نباید از یاد ببرد، انتشار و چاپ تمامی قوانین و مصوبه‌های مجلس، مصوبه‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصوبه‌های هیئت دولت را در دستور کار خود نیز قرار داده است. این روزنامه نیز باید آگهی‌های مربوط به تأسیس و ثبت انواع علائم تجاری و شرکت‌ها را نیز چاپ کند. استعلام شرکت از روزنامه رسمی یکی از وظایف روزنامه رسمی کشور به شمار می‌آید

استعلام تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

استعلام تغییرات شرکت از روزنامه رسمی

استعلام شرکت از روزنامه رسمی از طریق نام شرکت، شماره ثبت (شناسه ملی) و نام یک شخص به‌سادگی امکان‌پذیر است. در بخش‌ آگهی قانونی نیز فهرستی از آگهی‌های مربوط به تغییرات شرکت وجود دارد. چنانچه قصد تغییر هرکدام از اعضاء شرکت و یا حتی اعضاء هیئت‌مدیره را دارید، یا به دنبال تغییر آدرس محل شرکت هستید، باید به انتشار دوباره آگهی در قسمت تغییرات در روزنامه رسمی اقدام کنید.

سخن پایانی

استعلام شرکت از روزنامه رسمی یکی از پروسه‌های مهمی است که هر شرکتی باید نسبت به انجام آن هرچه سریع‌تر اقدام کند. اطلاعاتی که برای استعلام شرکت در روزنامه مورد نیاز است را مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین سامانه ثبت آگاه در ارتباط باشید.

چگونه استعلام از شرکت در روزنامه بگیریم؟

از طریق سامانه آگاه ثبت میتوانید ثبت درخواست کنید و استعلام شرکت مورد نظر را از طریق روزنامه های رسمی بگیرید.

اساسنامه روزنامه رسمی به چه کسانی اشاره دارد؟

بر اساس اساسنامه ۲۸/۱۲/۱۳۵۲ هیئت‌مدیره، مدیرعامل، بازرس قانونی و مجمع عمومی را شامل میشود.

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…