جدیدترین روش دریافت جواز تاسیس جهاد کشاورزی

 

جواز تاسیس مدرک و یک برگه ایست که ارزش سندی دارد و به افراد اجازه ی فعالیت و یا سرمایه‌گذاری در زمینه مشخصی را می دهد. جواز تاسیس مزایای زیادی دارد و یکی از این مزایا این است که دارنده ی آن میتواند در یکی از شهرک های صنعتی، سوله یا زمینی را فراهم کرده و در آن به تولید محصول یا کارهای خدماتی که در مجوز ذکر و مشخص شده اند بپردازد. به زبان ساده تر در تعریف مجوز تاسیس اینگونه بیان می شود که:  جواز تاسیس به جواز اخذ شده توسط افراد حقیقی و حقوقی، در راستای فعالیت اقتصادی مشخص می گویند. جواز تاسیس جهاد کشاورزی یکی از جواز هاییست که برای اخذ آن باید مراحلی را طی کنید که در این مقاله به صورت کامل، اخذ جواز تاسیس کشاورزی را برای شما شرح می‌دهیم. در ادامهی این مقاله ما را همراهی کنید. همچنین برای راهنمایی و انجام خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند و خدمات حقوقی با آگاه ثبت در ارتباط باشید.

 

جواز تاسیس جهاد کشاورزی

جواز تاسیس جهاد کشاورزی را می توان، مجوزی نامید که به اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی جهت سرمایه گذاری داخلی یا خارجی و یا فعالیت در زمینه های مختلف کشاورزی … داده می شود. به بیا دیگر، جواز تاسیس جهاد کشاورزی مجوزی است جهت سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و مشخصا فعالیت در حوزه های مختلف کشاورزی که به اشخاص حقیقی و یا حقوقی اعطا می شود. با عنايت به قانون تشكيل وزارت جهاد كشاورزی، وزارت جهاد كشاورزی مي تواند نسبت به صدور جواز تاسيس و بهره برداری و توسعه برای طرحهای صنايع تبديلی و تكميلی كشاورزی در مقياس كوچك اقدام نمايد. جواز تاسیس جهاد کشاورزی درواقع بعنوان موافقت اصولی (اولیه) ایست که به متقاضی جواز تاسیس در زمینه های تولیدی، بسته بندی، و در کل فعالیت های مختلف کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و… اجازه داده میشود تا نسبت به انجام فعالیت های مذکور در محدوده‌ای که خود سازمان در نظر گرفته است فعالیت نماید.

برای دریافت جواز تاسیس پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی دریافت جواز تاسیس را مطالعه نمایید.

 

حوزه فعالیت جهاد کشاورزی

صنایع کشاورزی عموما در زمینه فرآوری و تبدیل محصولات کشاورزی فسادپذیر فعالیت می کند. مواردی که در ادامه به آن اشاره شده براساس کد آیسیک حوزه های فعالیتی می باشد:

  1. تولید و عمل آوری و حفاظت از فساد گوشت و محصولات گوشتی
  2. عمل آوری و حفاظت از فساد آبزیان و محصولات حاصل از آبزیان
  3. عمل آوری و حفاظت از فساد میوه و سبزیجات
  4. روغن کشی از دانه های روغنی
  5. فرآورده های لبنی
  6. ذرت خشک کنی، پودر سبزیجات و میوه جات، برنج کوبی و فرآوری برنج
  7. صنایع تبدیلی مرتبط با انواع میوه، سبزی، صیفی، چای، محصولات حاصل از تخم پرندگان و سایر حیوانات، پاک کردن، درجه بندی و بسته بندی حبوبات، انواع بذر و عسل طبیعی
  8. تولید غذای آماده برای حیوانات به استثنای کنسانتره و مکملهای غذایی
  9. کود از ضایعات کشاورزی و فضولات حیوانی
  10. انواع صنایع تبدیلی خرما
  11. انواع عرقیات (عصاره و اسانس) گیاهی

 

انواع جواز تاسیس جهاد کشاورزی

جواز تاسیس جهاد کشاورزی در دو صورت حقوقی یا شرکتی و یا حقیقی امکان صادر شدن دارد. جهت اخذ هریک باید شرایط خاص خودش انجام شود. لازم به ذکر است که جواز تاسیس جهاد کشاورزی پیش نیاز اخذ پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی می باشد.

 

 

جواز تاسیس جهاد کشاورزی

 

مراحل دریافت جواز تاسيس جهاد کشاورزی

جواز تاسیس جهاد کشاورزی را می‌توان به راحتی دریافت کرد. مراحل دریافت آن را به طور کامل و موردی برای شما بیان می‌کنیم تا با مراحل آن آشنا شوید و جهت دریافت آن اقدام کنید. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

  1. جواز تاسيس جهاد کشاورزی براي شروع كارهاي اجرايي و نصب ماشين آلات صادر مي گردد.
  2. داشتن شرايط عمومي متقاضيان جواز تاسيس جهاد کشاورزی طبق قوانین و ظوابط
  3. انتخاب عنوان صنعت مورد نظر در حوزه جهاد کشاورزی (نام محصولات صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي)
  4. در نظر داشتن محدوديتهاي صدور جواز تاسيس جهاد کشاورزی
  5. ارائه مدارك و اطلاعات لازم براي جواز تاسيس جهاد کشاورزی
  6. تكميل فرم پرسشنامه جواز تاسيس جهاد کشاورزی و یا تدوین طرح توجیهی مربوطه
  7. تكميل فرم مشخصات موسسان و شركا
  8. ارائه موارد مذکور در بالا به صورت يكجا به مديريت صنايع كشاورزي استان (مستقيما يا از طريق شهرستان)
  9. بررسي كلي توسط كارشناس و تهيه استعلامهاي لازم و پيگيري متقاضي براي اخذ جواب استعلامها و ارائه به كارشناس که معمولا استعلامات از ادارات محیط زیست،دامپزشکی،بهداشت،دارایی،امور اراضی،منابع طبیعی،شهرداری،اداره کار و امور اجتماعی انجام می گردد.
  10. بررسي و اصلاحات لازم توسط كارشناس مربوطه جهاد کشاورزی واعلام به متقاضی
  11. اگر ارزش ماشين آلات خارجي طرح بالاتر از 500 هزار دلار (يا معادل آن در مورد ساير ارزها) باشد جهت بررسي و صدور جواز تاسيس به دفتر اداره كل صنايع تبديلي و تكميلي ارسال مي گردد
  12. تدوین و تهيه پيش نويس جواز جهاد کشاورزی توسط كارشناس و تايپ آن
  13. تاييد جوازتاسیس جهاد کشاورزی به ترتيب توسط كارشناس، رئيس اداره صنايع تبديلي، مديريت صنايع كشاورزي، معاون صنايع و توسعه روستایی و امضای رياست محترم سازمان.
  14. ابطال تمبر مالیاتی جوازتاسیس جهاد کشاورزی به مبلغ يكصدهزار ريال توسط متقاضي در مديريت مالي سازمان جهاد کشاورزی
  15. درج شماره و تاريخ جوازتاسیس جهاد کشاورزی و ارائه به متقاضي جواز تاسیس.
  16. ارسال رونوشت جوازتاسیس جهاد کشاورزی به سازمان كار و امور اجتماعي، محيط زيست، نظارت بر مواد غذايي يا دامپزشكي (حسب مورد)، مديريت جهاد كشاورزي شهرستان مربوطه و همچنين متقاضي جهت مراجعه به ادارات مذكور براي اطلاع از قوانين و مقررات و همچنين ارائه كروكي محل احداث طرح مورد نظر.

 

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس جهاد کشاورزی

در این بخش مدارک مورد نیاز جواز تاسیس جهاد کشاورزی را برای شما بیان می‌کنیم تا با آماده کردن این مدارک به روند اخذ جواز خود سرعت ببخشید. این مدارک عبارتند از:

اشخاص حقیقی

  • فتوکپی کارت ملی و شناسنامه و کارت پایان خدمت
  • تکمیل کردن فرم پرسشنامه اخذ جواز تاسیس کشاورزی یا طرح توجیهی لازم به ذکر است در صورتی که  امور اخذ جواز تاسیس خود را به موسسه تکسفیر بسپارید توسط کارشناسان تسکفیری انجام خواهد شد.
  • سند مالکیت یا اجاره نامه و پایان کار ملک

 

اشخاص حقوقی

  • فتوکپی از آگهی تاسیس شرکت
  • ارائه روزنامه رسمی شرکت
  • فتوکپی از آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • فتوکپی از مدارک هویتی
  • گواهی پایان خدمت مدیرعامل شرکت
  • مهرو سربرگ شرکت
  • فتوکپی از شرکتنامه و اظهارنامه شرکت
  • کامل کردن فرم پرسشنامه اخذ جواز تاسیس جهاد کشاورزی یا همان طرح توجیهی
  • سند مالکیت یا اجاره نامه ملکی که طرح در آن اجرا می شود
  • پایان کار ملک

 

محدوديت های صدور جواز جهاد کشاورزی

  1. اشتغال دائم كمتر از 50 نفر در هر نوبت كاري که البته قابل رفع می باشد.
  2. جواز تاسيس جهاد کشاورزی براي صنايع شيلاتي منوط به اظهار نظر مثبت مديريت شيلات استان می باشد
  3. استقرار صنعت در محدوده شعاع 120 كيلومتري تهران براي بعضي صنايع از نظر محيط زيست داراي محدوديت مي باشد که باید در دریافت جواز تاسيس جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

 

با مطالعه‌ی این مقاله به راحتی جهت اخذ جواز تاسیس جهاد کشاورزی خود اقدام کنید تا با طی کردن مراحل آن به راحتی این مجوز را دریافت کنید. شما عزیزان همواره می‌توانید از خدمات و مشاوره تلفنی رایگان مشاوران حقوقی ثبت آگاه بهره مند شوید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…