ثبت برند مواد غذایی

سایت ثبت برند مواد غذایی

یکی از صنایعی که در سال های گذشته تقاضای ثبت برند در آن افزایش پیدا کرده است، صنایع غذایی است. اصولا تولید کنندگانی که به دنبال تولید یک محصول هستند باید برای ثبت برند مواد غذایی اقدام کنند و مدارکی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را آماده کنند.

حیطه مواد غذایی تنوع زیادی دارد و قسمت عمده ای از آن را تولید در بر می گیرد. یک تولید کننده علاوه بر آن که باید مسائلی مانند تولید، انبار کردن، ارسال و تبلیغات را مورد توجه قرار دهد باید در حوزه برندسازی نیز وارد شده و فعالیت داشته باشد.

تولید کنندگان برای آنکه بتوانند در ابتدای امر یکتایی خود را به خوبی نشان دهند باید به سراغ برندسازی بروند؛ در واقع با برندسازی است که یک محصول قادر است مشتریان خود را پیدا کند و مسیری که رقبای قدیمی تری طی کرده اند را با موفقیت طی کند. پس برای مطلع شدن از مراحل ثبت برند مواد غذایی ادامه این متن را مطالعه کنید.

دلایل لزوم ثبت برند مواد غذایی

 

همان طور که اشاره کردیم شرکت ها و تولید کننده های زیادی در حوزه تولید مواد غذایی در حال فعالیت هستند و این موضوع لزوم برندسازی را می رساند. از آنجایی که رقابت در این بازار بسیار زیاد است افراد باید سعی کنند علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیت و مشتری پسند، به امر تبلیغات خوبی نیز بپردازند. یک تبلیغ موثر در کنار محصولی با کیفیت و برندی که کاملا اختصاصی و یکتاست مسیر را برای ورود یک محصول جدید به خوبی هموار خواهد کرد.

بنابراین به عنوان فردی که در حال تولید یک محصول است باید به این جنبه نیز توجه داشته باشید و از همان ابتدا به سراغ ثبت برندی بروید که بتواند در یاد و خاطر مصرف کننده به خوبی ثبت شود.

در کنار بازار داخلی یک تولید کننده موفق باید نیم نگاهی به بازارهای خارجی و صادر کردن محصول به دیگر کشورها نیز داشته باشد. به همین منظور طراحی یک برند زیبا و تاثیرگذار می تواند بازار خوبی را برای محصول تازه ورود در خارج از کشور آماده کند.

تفاوت برندینگ و ثبت برند

توجه داشته باشید که برندینگ با ثبت برند کاملا متفاوت است. برندینگ به مراحلی که یک ایده در ذهن فردی جرقه زده می شود تا زمانی که محصول مورد نظر به بازار ارائه گردد گفته می شود.

ثبت برند مقوله ای است که اختلافات زیادی با آن دارد. ثبت برند همان طورری که در ادامه ذکر خواهیم کرد به تمام مراحلی گفته می شود که یک برند به صورت رسمی ثبت می شود و مالک آن نیز یک شخص حقیقی و یا حقوقی عنوان خواهد شد.

از آنجایی که در هر بازاری معمولا افرادی هستند که قصد دارند با تقلب کردن به اهداف خود دست پیدا کنند ثبت برند به فعالان حوزه مواد غذایی کمک می کند تا دست متقلبان را از این حیطه کوتاه کنند و با خیالی راحت با برندی که به صورت قانونی ثبت کرده اند در بازار فعالیت کنند.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

چجوری ثبت برند مواد غذایی کنیم

قدم اول

وقتی یک علامت تجاری یا برند را طراحی کردید باید در مورد شبیه بودن و یا شبیه نبودن آن به دیگر علائم، استعلام برند بگیرید. اگر قبل از شما فردی برندی شبیه شما در یکی از طبقات مواد غذایی ثبت کرده باشد شما نمی توانید برند مورد نظر خود را ثبت کنید.

قدم دوم

وقتی از برند مورد نظر استعلام گرفتید و مطمئن شدید که این برد هیچ شبیه و مانندی ندارد باید مدارک مورد نظر را آماده کنید. اشخاص حقیقی و حقوقی باید به صورت جداگانه مدارکی که نیاز است را آماده کرده و ارائه دهند.

قدم سوم

در قدم سوم باید اظهارنامه را تکمیل کرده و ارائه دهید. اگر در این حوزه تخصص نداشته و نمی دانید که باید چه کاری انجام دهید بهتر است از افرادی که قبلا این کار را انجام داده اند سوال کنید.

چگونه اظهارنامه مالیاتی پر کنیم؟

قدم چهارم

وقتی اظهارنامه را پر کرده و ارسال کردید پرونده شما در اختیار کارشناسان قرار داده می شود تا بررسی گردد. در نهایت نیز رئیس اداره علائم باید پرونده شما را بررسی کرده و در صورتی که در مورد ثبت برندتان هیچ ایرادی تشخص داده نشود این موضوع به اطلاعتان رسانده خواهد شد.

بعد از آنکه از بلامانع بودن ثبت برند خود اطلاع پیدا کردید باید به اداره مالیکت معنوی رفته و به صورت حضوری مدرک خود را تحویل داده و هزینه چاپ دو نوبت آگهی را در روزنامه پرداخت کنید. دقت داشته باشید که علاوه بر پرداخت هزینه در روزنامه شما باید حق ثبت برند را نیز بپردازید.

جهت پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار کلیک کنید.

قدم آخر

در آخرین مرحله می توانید سند برند ثبت شده را دریافت کنید. معمولا برندها به صورت 10 ساله در اختیار ثبت کننده برند قرار داده می شوند و بعد از تمام شدن این مدت فرد باید برای تمدید برند اقدام کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی چه مدارکی میخواهد

همان طوری که در قسمت های بالایی به آن اشاره شد هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی باید مدارک ثبت برند مواد غذایی  خود را ارائه دهند. در ادامه در دو تیتر جداگانه مدارکی که هر یک از اینها باید آماده کنند را عنوان می کنیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقیقی

  • ارائه یک کپی از اصل شناسنامه
  • ارائه یک کپی از کارت ملی
  • ارائه یک کپی از کارت بازرگانی (در صورتی که برند مورد نظر لاتین باشد یا یک حرف لاتین داشته باشد باید این مدرک ارائه گردد)
  • ارائه یک کپی از مجوز فعالیت از جمله پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت و غیره.
  • ارائه 10 نمونه از برند در سایز 6 در 6 سانتی متر

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقوقی

  • ارائه یک کپی از آخرین روزنامه رسمی که تغییرات شرکت در آن چاپ شده است
  • ارائه کپی اصل شناسنامه افراد صاحب امضاء در شرکت
  • ارائه کپی کارت ملی افراد دارای حق امضاء در شرکت
  • ارائه کپی روزنامه رسمی که آگهی ثبت شرکت به چاپ رسیده است
  • ارائه یک کپی از مجوز فعالیت
  • ارائه کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند مورد نظر لاتین است
  • ارائه ده نمونه از برند در سایز 6 در 6 سانتی متر

هزینه ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت برند برای مالک برند مواد غذایی به همراه دارد، شامل موارد زیر است:

  • ثبت اظهارنامه
  • هزینه چاپ آگهی نوبت اول
  • هزینه حق ثبت
  • هزینه چاپ آگهی نوبت دوم

آیا می توان برندی شبیه به برند دیگر ثبت کرد؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید برندها داشته باشند یکتایی و منحصر به فرد بودن است.

در چه صورتی برای ثبت برند باید کارت بازرگانی ارائه گردد؟

افرادی که برند آنها به صورت لاتین است و یا یک حرف لاتین دارد فرد متقاضی ثبت برند باید کارت بازرگانی ارائه دهد.

پیشنهاد اسم برای مواد غذایی

آیا می توان برندی شبیه به برند دیگر ثبت کرد؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید برندها داشته باشند یکتایی و منحصر به فرد بودن است.

در چه صورتی برای ثبت برند باید کارت بازرگانی ارائه گردد؟

افرادی که برند آنها به صورت لاتین است و یا یک حرف لاتین دارد فرد متقاضی ثبت برند باید کارت بازرگانی ارائه دهد.

دیدگاه های دیگران
علی پایدار 3 سال پیش:

سپاس از دیدگاه خوبتون.

سید فرشاد موسوی 3 سال پیش:

عالی هستین واقعا ممنونم ازتون بابته مطالبه بسیار اموزنده

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…