نحوه ثبت برند خرما

یکی از نکاتی که در ابتدا باید به آن اشاره کنیم این است که برای تمامی مشاغل و فعالان اقتصادی، ثبت برند و علامت تجاری، الزام قانونی ندارد. برخی از محصولات مطابق با قانون تجارت، می بایست پیش از شروع فعالیت خود، اقدام به انجام مراحل ثبت برند در اداره مالکیت معنوی نمایند. این در حالی است که بسیاری دیگر از مشاغل تنها به دلیل بهره مندی از مزیت های ثبت برند است که اقدام به این کار می کنند. در خصوص شرایط ثبت برند خرما نیز باید اشاره کنیم که به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت افراد، ثبت آن الزامی است.

شرایط ثبت برند خرما

هنگامی که برای ثبت علامت تجاری اقدام می شود، اولین گامی که باید صاحبان برند انجام دهند این است که مطابق با آیین نامه های اجرایی و قوانین مطرح شده عمل کرده و از نام مطابق با فعالیت خود استفاده کرده و دارای ابهام و مشابهت نباشد. برای این کار می توانید پیش از هر اقدامی برای استعلام گیری نام برند خود اقدام کنید. همچنین این امکان فراهم است که با کارشناسان حقوقی آگاه ثبت مشورت کرده و یا کار ثبت برند خود را به ایشان بسپارید.

نحوه ثبت برند خرما

ثبت برند خرما و رطب

خرما یکی از مواد غذایی بسیار مفیدی است که می تواند در برنامه غذایی افراد قرار گرفته و بر سلامتی آن ها بیفزاید. از همین روست که مطابق با قوانین آمده، خرما به عنوان قرارگیری در دسته مواد غذایی، ضرورت ثبت برند را شامل می شود. بنابراین کسانی که در این حوزه و بسته بندی و عرضه خرما فعالیت دارند، می بایست پیش از هر اقدامی مجوزهای لازم را دریافت کرده و شرایط ثبت برند خرما را احراز نمایند.

انتخاب برند خرما

برای آن که بتوانید علامت تجاری و برندی متناسب با فعالیت خود را انتخاب نمایید، می توانید از طرح، نشان و یا علامت استفاده کرده به گونه ای که گویای محصول شما باشد و بتوان به سادگی آن را از دیگر محصولات مشابه، متمایز نموده و آن را تشخیص داد.

دقت داشته باشید که در صورتی که علامت تجاری به گونه ای طراحی شود که مخاطبین را گمراه نماید و با برند دیگری اشتباه گرفته شود، درخواست و ثبت برند شما از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد خواهد شد. بنابراین لازم است که برای انتخاب علامت تجاری خود به خوبی وقت گذاشته و با استفاده از مشاوره های حقوقی از کارشناسان، اقدام به ثبت در سامانه اداره مالکیت معنوی کنید.

زیرا با انتخابی اشتباه و نامناسب، وقت و هزینه خود را هدر داده و درخواست شما به سادگی رد خواهد شد. این مهم است که نام انتخابی شما مطابق با شرایط ثبت برند خرما بوده و در طبقه بندی این محصول، هیچ شخص ثالث دیگری، پیش از این، اقدام به ثبت برند با نام و علامت تجاری شما نکرده باشد. برای این کار تنها راه استعلام گرفتن است که می توانید با کمک کارشناسان آگاه ثبت انجام دهید.

مدارک ثبت برند خرما

برای آن که بتوانید برند خود را ثبت نمایید، نیاز است که علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه اداره مالکیت معنوی به صورت آنلاین، مدارک و مجوزهای اعلام شده را نیز تهیه نمایید. این مدارک شامل تصویر مدارک هویتی متقاضی می باشد که شامل کارت ملی و شناسنامه می باشد.

همچنین باید تصویری از پروانه بهره برداری و مجوز از سازمان غذا و دارو را نیز مدارک خود پیوست نمایید. در کنار آن از علامت تجاری انتخابی خود، باید به صورت گرافیکی، طرحی در ابعاد 10*10 تهیه کنید. در صورتی که علامت تجاری شما دارای حروف لاتین است، کپی کارت بازرگانی نیز الزام دارد.

هزینه ثبت برند خرما

هنگامی که کار ثبت در سامانه را انجام داده و مدارک را بارگذاری کردید، باید منتظر باشید تا تاییدیه کارشناسان را در سامانه مشاهده کنید. هنگامی که تایید درخواست ثبت برند انجام شد، لازم است که یک نسخه از مدارک عنوان شده را بهمراه دو نسخه از اظهارنامه ثبت برند که به امضای صاحبان آن رسیده است، به اداره مالکیت معنوی به صورت حضوری برده و برای پرداخت هزینه ها و دریافت گواهی ثبت اقدام کنید.

هزینه های منظور شده در شرایط ثبت برند خرما و مربوط به مقدمات ثبت و درج در روزنامه رسمی می باشد که رسید پرداخت آن ها نیز می بایست به مدارک ثبت برند خرما پیوست گردد.  این گواهی دارای اعتبار ده ساله بوده و پس از آن نیز قابل تمدید می باشد.

مزیت های ثبت برند خرما

هنگامی که مطابق با شرایط، کیفیت لازم این ماده غذایی را نیز به خوبی رعایت کرده و در سطح عالی بسته بندی، نگهداری و عرضه نمایید، می توانید انتظار داشته باشید که بتواند فروش بالایی را به سوی کسب و کار شما سوق دهد. لازم به ذکر است که تاجران زیادی در صنعت مواد غذایی وارد شده و کسب و کار خود را با ثبت برند، رونق داده و توانسته اند مشتریان زیادی را جذب کرده و با ارائه خدماتی شایسته، درآمد قابل توجهی را کسب نمایند.

ضمن آنکه می توانید با برخورداری از ثبت برند خرما از برند خود محافظت کرده و به راحتی برای معرفی آن و بازاریابی برنامه ریزی نمایید. از سویی دیگر، حمایت های مالی و تسهیلات مناسبی را نیز می توانید با استفاده از گواهی ثبت برند خود دریافت کنید که این موضوع می تواند به خوبی در رشد و توسعه کسب و کار شما تاثیرگذار باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…