مراحل ثبت برند ویلاسازی با سریع ترین روش

 

یکی از مسائل مهم در زمینه تاسیس و تشکیل شرکت ویلاسازی، ثبت شرکت و ثبت برند متناسب برای معرفی شرکت مورد نظر است. ثبت برند ویلاسازی نیز از قواعد کلی حاکم بر این امر در زمینه ثبت علائم تجاری پیروی می کند. امروزه برخی از افراد که تخصص بالایی در حوزه معماری و طراحی ساختمان دارند با ثبت شرکت ویلاسازی سعی می کنند به دنیای تجارت و رقابت وارد شوند.

این افراد به دنبال ثبت شرکت و برند مورد نظر خود به بهترین شیوه ممکن بوده و می خواهند در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند اما در دنیای جدید ما همه چیز به حرفه و استعداد انسان محدود نمی شود، بلکه نیاز است تا سرمایه لازم برای راه اندازی یک کسب و کار را هم داشته باشید و مراحل لازم برای ثبت برند مربوطه را طبق قانون طی نمایید. در ادامه به بررسی ضرورت ثبت برند ویلاسازی، مزایای آن و نحوه ثبت علائم تجاری در این زمینه خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت برند ویلاسازی

 

علامت موردنظر را با توجه به قواعد مندرج در خصوص علامت های تجاری طراحی کنید. بدین معنا که علامت تجاری یا لوگوی پیشنهادی نباید با شرعیات مقدس اسلام تضاد داشته باشد یا مثلا کپی شده علامت تجاری یک شرکت دیگر یا پرچم یک سازمان، ارگان یا کشور باشد. همچنین نباید موجب گمراهی مخاطب شود و باید نوع فعالیت شما را به ساده ترین شکل ممکن بیان نماید.

در مرحله بعد باید باید این علامت را برای اداره مالکیت معنوی در تهران ارسال کنید تا کارشناسان مربوطه در خصوص پذیرش یا رد آن اظهار نظر کنند. در اینجا نیاز است تا اظهارنامه ثبت برند را به عنوان یکی از مدارک لازم و مهم در خصوص ثبت برند به همراه سایر مدارک شرکت و مشخصات متقاضی را ضمیمه کرده و در فیلدهای مشخص بارگذاری کنید.

مدتی طول می کشد تا نتیجه کارشناسی به شما اعلام شود اما در صورت موافقت باید به اداره مالکیت معنوی در تهران مراجعه نمایید و مدارک را بار دیگر به همراه علامت تجاری به کارشناسان مربوطه ارائه دهید تا به صورت حضوری و فیزیکی مورد بررسی واقع شوند. نتیجه کار نیز مدتی بعد به شما اعلام می شود. در این مرحله از پرداخت هزینه کارشناسی غافل نشوید.

ثبت برند را در روزنامه رسمی کشور آگهی

در مرحله نهایی شما باید ثبت برند را در روزنامه رسمی کشور آگهی کنید. این بخش برای جلوگیری از تضییع حقوق دیگران و کاهش احتمال جعل است. اگر به ثبت برند پیشنهادی اعتراض وارد نگردد می توانید هزینه حق الثبت را پرداخت کرده و بعد از آن حقوق مربوط به ثبت برند ویلاسازی را به دست آورید.

در این خصوص بهتر است حتما از موسسات فعال در زمینه ثبت برند کمک بگیرید چرا که مراجعه حضوری به اداره مالکیت های معنوی قدری پردردسر است و ارسال مدارک از طریق پست نیز ممکن است مشمول توجه کافی از جانب کارشناسان واقع نگردد.

ضرورت ثبت برند ویلاسازی

ساخت و ساز ویلا و ساختمان در جهان امروز بسیار قاعده مند شده است. علاوه بر مجوزهایی که برای ساخت یک ویلا یا خانه نقلی در بخش هایی از روستاها و شهرها نیاز دارید باید نقشه ها و پلان های استاندارد را تهیه کرده و آن ها را به تایید ادارات مربوطه برسانید، اما امروزه قواعد ساخت ویلا و ساختمان های شهری پا را از این هم فراتر گذاشته و امکان ویلاسازی با بهره گیری از امکانات و مهارت های شرکت های معتبر را فراهم نموده است.

این شرکت ها به علت ارتباط مطلوبی که با سایر شرکت های تولید کننده و واردکننده محصولات ساختمانی دارند می توانند هزینه های مربوط به ساخت و ساز را کاهش داده و نتیجه کار را با یک کیفیت مطلوب به مراجعین تحویل نمایند.

آن ها می توانند پلان و نقشه های مورد نظر را با توجه به متراژ زمین و مکان آن روی سیستم های کامپیوتری پیاده کرده و در صورت پذیرش عملیات ساخت و ساز را آغاز نمایند.

مراحل ثبت برند ویلاسازی

 

در ابتدا باید هزینه های کلی برآورد شود و همچنین مدت زمانی که نیاز است تا نتیجه نهایی به مراجعه کننده تحویل داده شود. این شرکت ها در مقابل مراجعه کنندگان برای مواردی همچون استحکام ساختمان، رعایت استانداردهای لازم، رعایت اصول طراحی داخلی، استفاده از متریال های مناسب، اجرای دقیق پلان های تایید شده و … مسئول هستند.

بنابراین مراجعه کنندگان در صورت بروز مشکل صرفا به این شرکت ها مراجعه می کنند و دیگر نیازی نیست تا به نهادها و افراد مختلف برای شکایت از چگونگی ساخت و ساز ویلا و طراحی آن مراجعه نمایند. این افراد باعث می شوند تا شرکت ها در برابر افراد متعهدتر عمل کرده و در صورت رعایت تمامی قواعد مربوط به ویلاسازی یک شهرت مطلوب را در سطح همان شهر و یا کشور به دست آورند. اینجاست که برند ویلاسازی اهمیت خود را نمایان می سازد و موفقیت یک شرکت ویلاسازی را به پاس حسن خدمت آن تضمین می کند.

مزایای ثبت برند ویلاسازی

 

اکنون که علت و اهمیت ثبت برند ویلاسازی را به صورت تفصیلی بیان کردیم باید به صورتی جزیی تر به بیان مزایای ثبت برند ویلاسازی نیز بپردازیم.

  • ثبت برند ویلاسازی به شما کمک می کند تا حقوق مربوط به یک کسب و کار را به دست آورید.
  • حمایت قانون و ارگان های دولتی از فعالیت شما و نام و نشان تجاری شما وابسته به ثبت برند شرکت است.
  • امکان استفاده شما را وام ها و تسهیلات بانکی بسیار راحت تر از قبل خواهد شد.
  • می توانید فعالیت های خود را به شدت ارتقا داده و حتی به فعالیت در خارج از مرزهای ایران نیز فکر کنید.
  • شما صاحب تمام حقوق معنوی و حقوق مادی مربوط به همان علامت می شوید.
  • مردم شما را با یک نماد خاص می شناسند و اینگونه فعالیت شما به صورت شفاف تر به دیگران معرفی می شود.
  • می توانید برخی از حقوق را در زمینه شرکت سازی به صورت انحصاری به خود اختصاص دهید.
  • ارزش و اهمیت شرکت شما به نمادی است که نوع فعالیت شرکت و سلیقه آن ها را در حسن خدمت نشان می دهد.
  • برند تجاری نوعی ارزش مجزا از شما پیدا می کند و در آینده با قیمت مناسب قابل واگذاری به دیگران خواهد بود.
دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…