ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

شیراز به عنوان قطب شعر و ادب ایران یکی از جذاب‌ترین شهرهای مورد نظر افراد برای ثبت شرکت محسوب می‌شود. این شهر محلی برای رفت و آمد سرمایه‌گذاران متعدد است و به همین دلیل به یکی از مکان‌های مناسب برای ثبت شرکت تبدیل شده است. اما یکی از بهترین و جذاب‌ترین شرکت‌هایی که می‌توان در این شهر ثبت کرد، شرکت مسئولیت محدود است. ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله انتخاب یک مکان مناسب و همچنین انتخاب فعالیت متناسب با شرایط این شهر در شرکت مزبور. شرکت مسئولیت محدود به طور معمول متشکل از افرادی است که دارای نسبت خویشاوندی یا دوستی با یکدیگر هستند و به همین دلیل اداره چنین شرکتی آسان‌تر به نظر می‌رسد.

شرایط و مراحل تاسیس شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت این شرکت باید ابتدا مدارک مورد نیاز آن را تهیه کنید، در عین حال یکی از قوانین مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز این است که شرکت شما حداقل باید دارای دو عضو باشد. از سوی دیگر مسئولیت و میزان اختیارات هر فرد در شرکت متناسب با مقدار سرمایه‌ای است که فرد وارد شرکت کرده است. شما نیاز دارید که با آگاهی کامل نسبت به قوانین و شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز، وارد این عرصه شوید، در غیر این صورت مشکلات زیادی در مسیر شما ایجاد می‌شود و شرایط برای انجام کارهای مربوط به ثبت شرکت به خوبی پیش نخواهد رفت.

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

در صورت تمایل به تاسیس این نوع شرکت و شخصیت حقوقی، باید مدارک ثبت شرکت که به شرح زیر است را تهیه نمایید.

  • کپی مدارک شناسایی همه اعضا و مدیران شرکت شامل شناسنامه و کارت ملی
  • شماره موبایل تمامی اعضای شرکت به نام خود آن‌ها
  • آدرس دفتر شرکت به همراه کدپستی به طور کامل و دقیق
  • مدرک تحصیلی که برای مواردی ضروری است که شرکت مهندسی باشد و یا مواردی که در قانون به طور دقیق و صریح مشخص شده است. در سایر موارد نیازی به مدرک تحصیلی نیست.
  • معرفی‌نامه‌ای که خصوصیات نمایندگان شرکت را مشخص کرده است. ارائه این مدارک در صورتی ضروری محسوب می‌شود که سهامدار و یا اعضای هیئت مدیره شرکت به عنوان اشخاص حقوقی در نظر گرفته شوند. از سوی دیگر مدرک مربوط به تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات شرکت نیز باید همراه این مدارک ارائه شود.
  • ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت امضا شده توسط همه سهامداران شرکت.
  • ارائه دو نسخه تقاضانامه شرکت که همه اعضا و سهامداران شرکت آن را امضا کرده باشند.
  • صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسان و اعضای هیئت مدیره شرکت که توسط همه سهامداران امضا شده باشد.
  • شرکت‌نامه شرکت در دو نسخه که همه سهامداران شرکت باید آن را امضا کرده باشند.

نکته مهم درباره شرکت‌نامه

تنظیم شرکت‌نامه به این صورت است که ابتدا متن آن به صورت دستی توسط موسسان شرکت تنظیم می‌شود و سپس اعضای شرکت آن را برای تایید به مراجع قانونی می‌سپارند. سپس مراجع قانونی برگه اصلی را با سرعنوان شرکت‌نامه در اختیار شرکت قرار می‌دهند تا ضمیمه مدارک دیگر شود و مدارک به صورت کامل در اختیار اداره ثبت شرکت‌ها قرار گیرد.

در اساسنامه چه مواردی باید درج شود؟

اساسنامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

اساسنامه شرکت باید به گونه‌ای تنظیم شود که در آن همه موارد مربوط به قوانین و شرایط مربوط به شرکت، نوع فعالیت و مقدار سرمایه آن به طور کامل و دقیق همراه با تمامی جزئیات وجود داشته باشد. از سوی دیگر اساسنامه باید شامل همه موارد مربوط به مقدار اختیارات همه مدیران شرکت، وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده آنان است، باشد. در عین حال موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در اساسنامه درج شود. از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد: حداکثر تعداد افراد مورد نیاز برای برای تشکیل دادن جلسه و رای دادن اعضا در زمینه مسائل مهم، مقدار اختیاراتی که هر یک از اعضای هیئت‌مدیره برای رای دادن در شرکت دارند، و میزان سود تعیین شده برای هر یک از شرکای شرکت.

در عین حال باید به این نکته توجه داشته باشید که یک مدرک دیگر نیز برای ارائه به اداره ثبت شرکت‌ها ضروری است، در صورتی که بخشی از سرمایه شرکت از اموال غیرنقدی مانند زمین یا ملک باشد. نام این مدرک تقویم‌نامه است و باید توسط کارشناس رسمی دادگستری صادر شده باشد. این مدرک نیز باید ضمیه دیگر مدارک مورد نیاز شود.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز

ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز کمتر از دو میلیون تومان هزینه خواهد داشت که این هزینه‌ها موارد مختلفی را در بر می‌گیرد. از جمله حق ثبت شرکت، پاکت مخصوص پست، فرم‌های اداری که نیاز به تکمیل شدن دارند، کپی همه مدارک، و سایر هزینه‌ها. از طرف دیگر ضروری است نسبت به هزینه رفت و آمد خود به اداره ثبت شرکت‌ها نیز دقت نظر داشته باشید.

اما موارد زیر به طور کلی بخش مهم هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاکت پستی مخصوص ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها
  • هزینه مورد نیاز برای ارسال مدارک مربوطه از طریق اداره پست
  • هزینه پوشه‌ای که قرار است مدارک در آن برای تحویل به کارشناس اداره ثبت قرار داده شود
  • هزینه مربوط به حق ثبت تاسیس مطابق با مقدار سرمایه شرکت
  • هزینه روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • هزینه پرداخت برای انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار
  • هزینه ضروری مربوط به پلمپ دفاتر شرکت مسئولیت محدود

مدت زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز

هفت تا 15 روز کاری زمان مورد نیاز و تعیین شده برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز است که البته این زمان از روزی مخاسب می‌شود که تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها به طور کامل تحویل داده شده باشد. در این زمینه مواردی همچون تعداد اعضای شرکت، میزان سرمایه مشخص شده برای شرکت و تعداد شرکا کوچکترین تاثیری نخواهد داشت. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که در زمان پایان یافتن همه فعالیت‌های مربوط به ثبت شرکت، شما به مدت ده روز برای پرداخت هزینه روزنامه‌ها فرصت خواهید داشت. پس از آن 20 روز به شما مهلت داده می‌شود که هزینه پلمپ شرکت‌ها را پرداخت کنید و در نهایت 60 روز فرصت دارید که کد اقتصادی شرکت خود را برای استفاده در روند کاری شرکت، دریافت کنید.

آموزش ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز

آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

انجام صحیح روند کار ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز نیاز به داشتن اطلاعات کامل در این مورد دارد. در صورتی که اطلاع کافی در این مورد ندارید، می‌توانید به شرکت‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا به شما آموزش‌های لازم را ارائه دهند. شما ابتدا باید مراحل این کار را فرا بگیرید و سپس نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید، به ویژه خصوص در موارد مربوط به شیوه تکمیل مدارک و پیش بردن مراحل مختلف این کار. طی مراحل ثبت شرکت مسئولین محدود در شیراز به این صورت است که ابتدا باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و پس از آن وارد سایت اداره ثبت شرکت‌ها به شوید و بر روی گزینه مسئولیت محدود کلیک کنید. سپس فرم اولیه مربوط به مشخصات فرد متقاضی را تکمیل و 5 نام مناسب برای شرکت خود به ترتیب اولویت انتخاب کنید.

تکمیل مشخصات شرکت

مرحله بعدی ثبت کامل و دقیق نحوه و مدت فعالیت شرکت، آدرس دقیق پستی، میزان سرمایه و نام و نوع مسئولیت اعضای هیئت‌مدیره است. پس از آن شعبه‌های دیگر شرکت را معرفی و اساسنامه و شرکت‌نامه را بارگذاری کنید و منتظر انتخاب اسم شرکت توسط اداره ثبت شرکت‌ها از میان 5 اسم منتخب خود باشید. در مرحله بعدی باید اوراق اداری را چاپ و امضا کنید و مدارک را در پاکت مخصوص قرمز رنگ قرار دهید و به اداره ثبت شرکت‌ها در شیراز پست کنید. در صورت تمایل این امکان را دارید که کارشناسان ما در شرکت آگاه ثبت را برای انجام کلیه این مراحل به کمک فرا بخوانید.

سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، آماده ارائه همه نوع خدمات به شما در مورد نحوه تکمیل فرم‌ها یا ارتباط با کارشناسان و موارد دیگر است. به بیان دیگر شما این امکان را دارید که انجام امور مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز را بر عهده کارشناسان شرکت آگاه ثبت بگذارید.

مشاوره رایگان ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز توسط سامانه آگاه ثبت

اگر این احساس در شما به وجود آمده است که ضروری است از افراد آگاه در زمینه مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود در شیراز مشاوره بگیرید، بهتر است به کارشناسان موسسه آگاه ثبت مراجعه کنید. کارکنان سامانه آگاه ثبت از همه امکانات ضروری برای ارائه مشاوره به شما برخوردار هستند و مشاوره خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد. در عین حال مشاوره‌های کارشناسان ما منطبق با آخرین تغییرات مربوط به قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود خواهد بود.

جمع بندی

تاسیس شرکتهای مسئولیت محدود در قالب تجاری و غیر تجاری در شهر شیراز، شرایط و مراحل خاص خود را می طلبد که در این مقاله از سامانه آگاه ثبت به آن پرداختیم. با این حال اگر نیاز به پیگیری ثبت شرکت توسط وکلای ما را دارید، می توانید از طریق روش های تماس با ما، اطلاعات خود را برایمان ارسال کرده تا در سریع ترین زمان با شما تماس گرفته و روال کار را آغاز کنیم.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز فرم زیر را ارسال کنید.

شرایط تاسیس شرکت های مسئولیت محدود در شیراز چیست؟

مهم ترین شرایط شامل: تهیه مجوز ها و مدارک مورد نیاز و پیگیری توسط شخص شما یا یک سامانه نظیر آگاه ثبت می باشد.

چقدر طول می کشد تا شرکت ما در شهر شیراز تاسیس شود؟

بستگی به حوزه فعالیت و نیاز به دریافت مجوز یا عدم آن، این بازه معمولا بین 2 هفته تا 45 روز کاری زمان بر است.

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…