ثبت شرکت در شیراز

روش ثبت شرکت در شیراز

شیراز و ثبت شرکت در این شهر زیبا و پر جاذبه، از نظر فعالیت های تجاری مبحثی است که می خواهیم در این مقاله از وبلاگ آگاه ثبت به آن بپردازیم. ثبت شرکت در شیراز با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر در کشور ایران و امکان صادرات و واردات یا تولید محصولات  و خدمات خاص، به عنوان یکی از پر طرفدار ترین شهر های ایران، انجام می شود. به منظور آگاهی از شرایط ثبت شرکت در این شهر و مدارک مورد نیاز، قصد داریم آن را بصورت مختصر و مفید به همراه هزینه های مورد نیاز بررسی کنیم. آگاه ثبت با سابقه تاسیس شرکتهای تجاری در زمینه های مختلف در این شهر، می تواند شما را بصورت کامل راهنمایی کند.

ثبت شرکت در شیراز چیست؟

ثبت شرکت تجاری در شیراز

زمانی که عده ای از افراد بصورت حقیقی یا حقوقی، قصد تاسیس یک شرکت را در شهر شیراز داشته باشند، تا تمام فعالیت های تجاری، صنعتی و … خود را بصورت قانون مند ثبت و پیگیری کنند، اقدام به ثبت شرکت در شیراز می کنند. این اقدام می تواند در قالب شرکتهای مختلف : صادراتی وارداتی، تولیدی، ساخت و ساز، آموزشی، غذایی و سایر موارد صورت بگیرد که هر کدام پتانسیل ها و مزایای خاص خود را دارا می باشد.

انواع شرکت های تجاری برای ثبت در شهر شیراز

همانطور که در ابتدای مقاله آموزش و راهنمای تاسیس شرکت در این شهر بیان کردیم، شرکتها در انواع مختلفی قابل ثبت می باشند که بر اساس قانون به مواردی مثل: شرکت سهامی خاص یا عام، تضامنی، با مسئولیت محدود، نسبی، تعاونی، مختلط تقسیم می شوند و هر کدام ویژگی های خود را دارند. یکی از پر طرفدار ترین شرکتهایی که در ایران آمار ثبت بالایی دارد از نوع سهامی و یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود است.

شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

شرکت در شیراز با مسئولیت محدود

به دلیل پر طرفدار بودن ثبت این نوع شرکت تجاری در کشور ایران و شهر شیراز بهتر است تا با تعریفی از آن، به طور خلاصه اشاره ای داشته باشیم. این نوع شرکت حداقل بین دو نفر یا بیشتر به منظور فعالیت های تجاری تشکیل می شود و در نام آن نیز از عبارت با مسئولیت محدود استفاده می شود. در این نوع شرکتها هر کس بر اساس میزان سرمایه خود مسئولیت امور را بر عهده دارد.

شرکت سهامی در شیراز

برای ثبت شرکت سهامی خاص یا عام در شیراز نیر بهتر است تا با تعریفی از آن آشنا شویم. این نوع شرکتها زمانی که اقدام به سرمایه گذاری می کنند، کلیه دارایی آن ها در قالب سهم منتقل می شود.در نوع سهامی خاص امکان ارائه اوراق عرضه و شرکت در بورس وجود نداشته و در سهامی عام، می توان بخشی از سهام شرکت را در صورت داشتن شرایط لازم، وارد بورس کرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در شیراز

ثبت شرکت در شیراز چه مدارکی لازم دارد

  1. ارائه مدارک شناسایی هیئت مدیره و سهامداران
  2. تهیه اساس نامه و اظهارنامه شرکت
  3. تهیه صورت جلسه مجمع عمومی – هیئت مدیره 2 نسخه
  4. تقاضا نامه تاسیس شرکت
  5. ارائه مجوز های لازم در صورت نیاز

برای دریافت اطلاعات بیشتر به منظور تهیه کردن مدارک مورد نیاز، می توانید بصورت 24 ساعته با کارشناسان آگاه ثبت در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند یا از طریق مقاله مدارک مورد نیاز ثبت شرکت، به اطلاعات تکمیلی بر اساس نوع شرکتها دسترسی پیدا کنید.

هزینه ثبت شرکت در شیراز چقدر است؟

ثبت شرکت در شیراز چقدر هزینه دارد

قیمت و تعرفه هزینه ثبت شرکت در شهر شیراز بر اساس نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید، مجوز های لازم، هزینه خرید یا اجاره شرکت، تجهیزات مورد نیاز، حق وکالت و … تعیین می شود. اما برای دریافت نرخ حدودی این تعرفه ها، با توجه به تغییراتی که هر ساله ایجاد می شود، بهتر است تا با کارشناسان آگاه ثبت تماس بگیرید و بر اساس یک برنامه منظم پیش بروید.

مراحل ثبت شرکت در شهر شیراز

  • بر اساس یک قانون و چارت کلی، مراحلی که برای تاسیس شرکت در این شهر باید گذراند به شرح زیر می باشد:
  • ابتدا باید نوع شرکت و حوزه ای که قصد فعالیت در ان دارید را مشخص کنید
  • در گام بعدی مدارک مورد نیاز را بدون کم و کاستی باید تهیه کنید تا سریع تر روال کاری شما پیش برود
  • اداره ثبت شرکتها، مرجع بعدی می باشد که باید مدارک را به آن ارسال کرد و این کار را فقط توسط اداره پست باید انجام داد
  • در صورت کامل بودن مدارک و داشتن شرایط ثبت، یک تائیدیه به شما اعلام شده و اسم شرکت شما به لیست موجود اضافه خواهد شد

سریع ترین روش ثبت شرکت در شیراز کدام است؟

بصورت مختصر و مفید باید گفت در صورتی که از یک موسسه حقوقی مانند آگاه ثبت استفاده کنید، به دلیل تجربه بالای کارشناسان و سابقه ثبت هزاران شرکت در ایران و خارج از کشور، کلیه مراحل و اقدامات بصورت تخصصی و حرفه ای در سریع ترین زمان انجام می شود.

جمع بندی

ثبت شرکت در شیراز، مدارک مورد نیاز و هزینه ای که برای آن باید پرداخت، تماما چالش های پیش و روی افرادی که قصد فعالیت در این شهر را دارند می باشد. در این مقاله قصد داشتیم به صورت کامل و مفید به معرفی این موارد بپردازیم، با این حال اگر هنوز سوال و ابهامی برای شما وجود دارد، همین حالا از طریق راه های ارتباطی می توانید با ما در تماس باشید.

مزایای ثبت شرکت در شیراز چیست؟

قانونی شدن فعالیت های تجاری، دریافت وام، شرکت در مناقصه ها و کسب در آمد از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در این شهر می باشد.

هزینه ثبت شرکت در شهر شیراز در سال 1400 چقدر است؟

بر اساس تعرفه های اعلام شده و نوع شرکت، هزینه ها متفاوت می باشد و بهتر است تا با مطالعه این مقاله، دستور العمل های ذکر شده را اجرا نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…