Skip to content

ثبت برند

ثبت برند و لوگو (علائم تجاری) در ایران و خارج از کشور، یکی از خدمات سامانه و سایت آگاه ثبت می باشد و می توانید با ارزان ترین قیمت در سریع ترین زمان، نام تجاری خود را بصورت رسمی و قانونی به ثبت رسانید. شرایط ثبت برند و لوگو، مدارک، هزینه های مورد نیاز، مراحل ثبت، آموزش و راهنمای کلی قوانین و مقررات آن در ایران، از مهم ترین مواردیست که به آن اشاره خواهیم کرد.

سایت ثبت برند و لوگو در ایران

تمامی نام‌های تجاری یا همان برند را می توان در شهر های مختلف ایران مثل: تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و … با بهترین و سریع ترین روش، به صورت قانونی با هزینه مناسب و اقتصادی به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت ثبت برند، درج کرد. برای ثبت برند فارسی یا لاتین و لوگو می توانید از طریق روش های ارتباطی با ما بصورت رایگان، مشاوره را از سامانه ما دریافت کنید. آموزش و راهنمای کلی مراحل اخذ علائم تجاری را در این صفحه می توانید مشاهده نمایید.

ثبت برند و لوگو چیست؟

ثبت برند ( نام تجاری ) و لوگو (علامت تجاری) به عنوان یک اسم، لوگو، طرح گرافیکی و مواردی از این قبیل، است که به دلیل یکتا بودن آن، باعث ایجاد تفاوت بین سایر برندها می شود. با ثبت و اخذ برند و لوگو می توان علاوه بر ایجاد تمایز، باعث حفظ حقوق مالکیت معنوی یک کالا، خدمات یا کسب و کار شد. برای به ثبت رساندن علائم تجاری و لوگو در ایران باید قوانین، شرایط و مراحلی را بصورت دقیق و قانونی طی کرد تا به مدت 10 سال در مرحله اول، برند شما اعتبار داشته باشد که این مورد قابل تمدید نیز می باشد. سامانه و سایت ثبت برند آگاه ثبت، بصورت اینترنتی قابلیت ثبت، نام و علائم تجاری را برای شرکتها و افراد شخصی فراهم کرده است.

شرایط ثبت برند در ایران

برای ثبت برند تجاری و لوگو در ایران در سال 1402، توسط سامانه رسمی و قانونی شرایط و قوانین خاصی در نظر گرفته شده است. از اصلی ترین شرایط ثبت علامت تجاری و لوگو در سایت ثبت برند، می توان به موارد زیر اشاره کرد. همچنین می‌توانید از راهنمای ویدئویی پروسه ثبت برند ما در آگاه ثبت استفاده نمایید.

  1. تهیه مدارک لازم
    1. داشتن مجوز های مورد نیاز
    1. انتخاب نوع برند ( بین المللی یا داخلی)
    1. پرداخت هزینه ها
    1. پیگیری مراحل ثبت علائم تجاری در سامانه و سایت رسمی

اگر متقاضی دریافت و ثبت قانونی لوگو یا نام تجاری در ایران هستید، مراحل کامل این فرآیند را در ادامه این صفحه می توانید مطالعه نمایید.

مراحل ثبت برند در ایران

آموزش ثبت برند

1-چاپ آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری یا لوگو در روزنامه رسمی ایران، پس از پیگیری های لازم و بررسی اظهارنامه شما و عدم مشکل در پرونده، صورت می گیرد. با پرداخت هزینه تعیین شده برای روزنامه رسمی در آگهی نوبت اول بازه ای بین 5 تا 7 روز کاری زمان بر است.

دلیل انتشار این روزنامه این است که اگر شخص یا شرکتی نسبت به برند تجاری شما اعتراض داشته باشد، می تواند از طریق پیگیری های لازم ان را ابلاغ کند. در غیر این صورت نیز شما می توانید با پردات هزینه های مثل حق ثبت، روند نهایی ثبت برند خود را تکمیل نمایید.

۲-مراجعه به سامانه مالکیت معنوی شهر مورد نظر

با گذشت بازه زمانی 30 روزه از آگهی منتشر شده شما در روزنامه رسمی، در صورتی که هیچگونه اعتراضی نسبت به ثبت برند و لوگو شما وجود نداشته باشد، اظهارنامه شما تائید شده و از طریق پیامک به تلفن همراه شما اطلاع داده خواهد شد. شما پس از مشاهده پیامک ارسال شده می توانید با مراجعه به اداره مالکیت معنوی شهر یا استان خود، برای پیگیری تشکیل پرونده اعلام آمادگی کنید. پیش از مراجعه به این سامانه کلیه مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

۳-پیگیری و پرداخت هزینه حق ثبت علامت تجاری

با مراجعه به اداره مالکیت معنوی و تحویل مدارک لازم، می توانید در سامانه ثبت برند هزینه حق ثبت را پرداخت نمایید که این هزینه بر اساس تعداد طبقات برند، حقیقی و حقوقی بودن مشخص می شود. برند حقیقی هزینه کم تری به نسبت حقوقی داشته و بصورت میانگین هر اضافه طبقه برند 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته این تعرفه ها ممکن است تغییر کند.

۴-پیگیری و پرداخت هزینه روزنامه رسمی در نوبت دوم

انتشار آگهی در روزنامه رسمی به یک نوبت خلاصه نمی شود و شما باید پس از پیگیری مراحل ذکر شده، اقدام به انتشار اگهی ثبت برند تجاری نمایید. در این آگهی اطلاعات تکمیلی در باره اسم برند، طبقات برند و مشخصات کلی ذکر می شود.

ثبت برند مادرید

سایت ثبت برند بین المللی

برند بین المللی یا مادرید، نوع دیگری از علائم تجاری می باشد که تفاوت آن با برند های فارسی، در به رسمیت شناخته شدن بین کشور های عضو پروتکل مادرید است. برای ثبت برند بین المللی می توانید از این لینک اقدام به مطالعه شرایط، هزینه ها و مراحل آن نمایید و در صورت نیاز، درخواست خود را درج کنید.

ثبت برند آنلاین و اینترنتی

سامانه آگاه ثبت با هدف کاهش هزینه های اضافی کاربران، اقدام به ثبت علائم تجاری بصورت اینترنتی می کند. برای ثبت برند آنلاین کافیست شرایط و قوانین آن را از این صفحه مطالعه کرده و درخواست خود را درج نمایید. مشاورین ما در سریع ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

مدارک، شرایط ثبت برند برای اشخاص حقوقی

مدارک ثبت کردن برند برای حقوقی

  • اشخاص حقوقی که معمولا شامل شرکت های می باشند، برای به ثبت رساندن برند یا لوگو خود بصورت قانونی، نیاز به مدارک زیر خواهند داشت.
    • تهیه مجوز های لازم و مدارک قانونی حوزه فعالیت مانند: جواز کسب، تولید و بهره برداری
    • ارائه مدارک شناسایی شامل: کارت ملی و شناسنامه افراد مهم شرکت
    • ارائه و تحویل یک عکس از نوبت او آگهی رسمی ثبت شرکت به همراه آخرین تغییرات
    • تهیه یک تصویر در ابعاد 8 سانتی متر در 8 سانتی متر از برند و نام تجاری مورد نظر

مدارک ثبت برند برای اشخاص حقیقی

  • ارائه مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی)
    • ارائه یک کد پستی معتبر 10 رقمی از محل سکونت
    • تهیه و ارائه مجوز هایی مثل : جواز تولید، جواز کسب و .. از بخش مربوطه
    • ارائه تصویر یا عکس برند در ابعاد 8 سانتی متر در 8 سانتی متر

در صورتی که برند یا نام تجاری شما خارجی یا لاتین می باشد، نیاز به کارت بازرگانی خواهید داشت

درخواست ثبت برند و لوگو

با تکمیل این فرم می توانید علاوه بر ثبت درخواست، مشاوره رایگان ثبت علامت تجاری را دریافت نمایید

مرحله 1 از 2

مدارک ثبت برند و علائم تجاری در ایران و خارج

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

برای تهیه مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری و برند در ایران باید در نظر داشته باشید که افراد به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند. مدارکی که برای افراد حقیقی مورد نیاز است، کمی ساده تر از موارد حقوقی می باشد. برای مشاهده اطلاعات کامل مدارک ثبت برند کلیک کنید.

مزایای ثبت علائم تجاری

کافیست فرم را ارسال کنید تابا ثبت برند تجاری در ایران یا سایر کشور ها مثل: ترکیه، آلمان، دبی، امارات، کانادا و … با ارائه خدمات یا یک محصول، می توانید برند خود را تبلیغ کرده و باعث ایجاد یک حس وفاداری و اطمینان به مشتریان خود شوید. با انتخاب اسم مناسب یا طرح و لوگوی جذاب برای آن، می توان در سریع ترین زمان، معنا و مفهوم یک محصول یا کسب و کار را به افراد مختلف رساند. همچنین اگر یک کسب و کار غیر قانونی بخواهد با برند شما یک محصول را در بازار ارائه کند، شما می توانید از حق و حقوق خود بصورت کاملا رسمی، دفاع کرده و مالکیت خدمات خود را حفظ نمایید.

راهنمای دریافت برند در ایران توسط سامانه آگاه

راهنما ثبت برند

در وبسایت آگاه ثبت می توانید از طریق فرم های درج شده، شماره تماس یا ارسال ایمیل، بصورت مستقیم و رایگان با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. این قابلیت باعث شده تا بسیاری از افراد امروزه آگاه ثبت را به عنوان سامانه ثبت برند به جای سازمان مالکیت معنوی یا همان سایت irsherkat.ir انتخاب کرده و ما نیز در تلاش هستیم تا به پاس این جایگاه، بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم.

قوانین انتخاب اسم برای ثبت برند و لوگو

ثبت برند چه قوانینی دارد؟

  • انتخاب اسم هایی که برای یک شهر در نظر گرفته شده است ممنوع می باشد
    • انتخاب اسامی افراد معروف و مشهور مثل : شعرا، شخصیت های تاریخی و سران یک ممکلت
    • انتخاب اسامی یا طرح هایی که از پیش ثبت شده است ممنوع می باشد
    • عدم شباهت به سایر لوگو، برند و طرح های از پیش ثبت شده
    • عدم انتخاب صفت های توصیفی برای نشان تجاری
    • انتخاب حروف لاتین یا فارسی در نام مجاز است
    • عدم استفاده از اعداد در اسم برند
    • لوگو هایی که شامل علامت پرچم یک کشور باشد ممنوع است
    • طرح های از پیش ثبت شده مثل علامت نایک، آدیداس و … ممنوع است
    • استفاده از عبارات کلی برای اسم برند مثل: عروسک، خرما و… به تنهایی ممنوع است
    • انتخاب طرح یا اسم های مخالف با قوانین یک کشور ممنوع است

استعلام برند های ثبت شده در ایران

استعلام از برند

استعلام برند های ثبت شده توسط سامانه آگاه ثبت به شما کمک می کند تا در هنگام انتخاب اسم، لوگو و نشان تجاری برای ثبت برند در سامانه رسمی، برند هایی که از پیش به ثبت رسیده است را بشناسید. این قابلیت بصورت رایگان در صفحه  استعلام برند  فراهم شده است و می توانید با درج اطلاعات خود، در سریع ترین زمان از علامت های تجاری ثبت شده مطلع شوید. این روش باعث افزایش سرعت شما و آسان تر شدن مراحل ثبت برند می شود.

کد شناسایی در ثبت علائم تجاری چیست؟

کد شناسایی در مراحل ثبت علائم تجاری و برند به شما داده می شود. شما می توانید این کد را توسط سامانه آگاه ثبت دریافت نمایید یا از طریق مراجعه به سامانه مالکیت معنوی، پس از ثبت نام و ارسال مدارک خود آن را دریافت کنید. این کد یک شناسه اختصاصی و منحصر به فرد برای شخص شما یا شرکتتان می باشد و همانند شناسه ملی یک عدد یکتا است.

طبقه برند تجاری چیست؟

زمانی که قصد پیگیری ثبت علامت تجاری یا لوگو را دارید، اطلاع از طبقه بندی برند ها می تواند به شما کمک کند. در واقع این طبقات بر اساس نوع محصول، کالا یا خدماتی که یک شرکت و شخص ارائه می کند، تنظیم شده است. هدف از این طبقه بندی نیز ارائه خدمات بهتر و مشخص شدن حوزه هر علامت تجاری بر اساس نوع کالا و محصول می باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد دریافت و ثبت نام تجاری برای محصول خاصی را داشته باشید، باید طبق قوانین مالکیت معنوی، این کالا در لیست طبقه بندی درج شده باشد.

لیست کامل طبقه بندی علائم تجاری در ایران

شماره طبقه بندی موارد
طبقه ۱ انواع مواد شیمیایی که در صنایع، علوم، عکاسی و همچنین کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی مورد استفاده قرار میگیرد، پلاستیک هایی که پردازش ‌نشده اند، رزین‌های مصنوعی که هنوز پردازش نشده، کودگیاهی، مواد اطفاءحریق، ترکیبات آبکاری و جوشکاری فلزات، مواد نگهدارنده مواد غذایی، مواد دباغی، چسب‌های مورد استفاده در صنعت.
طبقه ۲ انواع رنگ، ضد زنگ و مواد جلوگیری از خرابی چوب، جلا، لاک، موادی که برای تثبیت رنگ مورد استفاده است، صمغ خام، پودرهای فلزی و ورق مورد استفاده نقاشان، چاگرها و هنرمندها.
طبقه ۳ مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده، پودر و همه مواد سفید کننده و شستن البسه، ساییدن و لکه گیری کردن، مواد خشبو کننده، صابون ها، موارد آرایشی و لوسیون ها، دهان شویی ها و خمیر دندان.
طبقه ۴ مواد روغنی صنعتی مثل گریس، مواد مرطوب کننده و جذب کننده رطوبت، انواع روان کننده، مواد سوخن و احتراق موتور، مواد برای وسایل روشنایی مثل فتیله و شمع.
طبقه ۵ موارد مربوط به دامپزشکی، موادی که در پزشکی استفاده میشود، موادی که در پزشکی برای موارد رژیم مصرف میشود، غذاهای کودکان، گچ هایی که باری بستن شکستگی استفاده میشود، لوازمی که برای بستن زخم مصرف میشود، موادی که برای پر کردن دندان مصرف میشود، مواد مصرفی حشره کش ها
طبقه ۶ مواد فلزی شامل: آلیاژهای فلز و خود فلز، ساختمان هایی که قابل جابجایی هستند( کانکس) ، فلزات کار برده شده در ریل قطار، کابل هایی که برای مصارف بجز برق هستند، گاوصندوق ها ، سنگ های معدنی برای فلزات و هر آنچه فلزی است و درسایر طبقات قید نشده است.
طبقه ۷ موتورها که شامل انواع آن بجز موتور وسایل نقلیه میباشد، اتصالات قطعات خودرو و انتقال قدرت مثل گیربکس که البته وسایل نقلیه را شامل نمیشود، ماشین افزارها و ماشین ها، ابزار کشاورزی که دستی نیستند، ماشین های جوجه کشی
طبقه ۸ لوازم . ابزارآلات که دستی هستند. قاشق و چنگال، تیغ و سلاح سرد
طبقه ۹ ابزار مورد استفاده علمی، ابزار نقشه برداری، عکاسی، اندازه گیری، ابزار دریا نوردی، ابزار آموزشی، ابزار تبدیل و ذخیره سازی، کنترل برق و جریان آن، وسایل نجات و آموزش، دیک های هارد، دستگاه هایی که با سکه کار میکنند، ماشین حساب ها، لوازم کامپیوتری، دستگاه آتش نشانی، انتقال امواج و صوت و تصویر.
طبقه ۱۰ لوازم دندانپزشکی، پزشکی، جراحی و دامپزشکی، ابزارآلات اندام مصنوعی، مواد بخیه، ابزار ارتوپدی
طبقه ۱۱ ابزارهای حرارتی، موادی که برای بخار و پخن و پز استفاده میشود، دستگاه خنک کننده و تهویه و روشنایی و همچنین تسویه آب.
طبقه ۱۲ وسیله نقلیه ، وسایل حمل و نقل هوایی و دریایی
طبقه ۱۳ انواع مهمات و انواع اسلحه های گرم، مواد منفجره و آتش بازی
طبقه ۱۴ آلیاژ و فلزات گرانبها و همه وسایل که در آن ها فلزات گرانبها استفاده شده و هر آنچه که در سایر طبقات عنوان نشده،‌ سنگ های ارزشی و جواهرات، لوازمی که در ساعت سازی مورد استفاده است.
طبقه ۱۵ لوازم و ابزار موسیقی (طبقات برند موسیقی)
طبقه ۱۶ کاغذ و مقوا و هرآنچه که در طبقه های دیگر آورده نشده، عکس های چاپ شده، ابزار صحافی کردن، نوشت افزارها، قلموها و ابزار نقاشی، لوازم اداری بجز مبلمان، مواد و ترکیبات پلاستیکی که در طبقه های دیگر نیست، کلیشه های چاپ، مواردی که در تدریس و آموزش مورد استفاده است.
طبقه ۱۷ این طبقه شامل موارد لایتسک کائوچو ، پنبه نسوز، صمغ، سنگ طلق یا میکا و موارد از این قبیل که در طبقه های دیگر قید نشده است. پلاستی دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها ؛ مواد بسته بندی، در پوش گذاری، انسداد و عایق بندی ؛ لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی .تیک، کائوچو
طبقه ۱۸ هر کالایی که با چرم ساخته شده و در طبقه های دیگر قید نشده است مثل کیف و چمدان، شلاق های چرمی، چتر و پوست حیوانات
طبقه ۱۹ مصالح ساختمان که فلزی نیستند، لوله های غیرقابل انعطاف که در ساختمان استفاده میشود، قیرو آسفالت، ساختمان های قابل جابجایی که فلزی نیستند.
طبقه ۲۰ اسباب و اثاثیه، مبل، همه کالاهایی که با چوب درست شده اند، سی و حصیر، استخوان و عاج، صدف و مروارید، شاخ، چوب پنبه و آیینه. و هر آنچه که با پلاستیک از وسایل نامرده ساخته شده است و نیز در طبقات دیگر قید نشده
طبقه ۲۱ لوازم آشپزخانه و ظروف که از فلزات قیمتی استفاده نشده اند، انواع قلمو و برس که برای نقاشی نباشد، ترکیباتی که در ساخت برس استفاده شده است، ابزار نظافتی، اسکاج، همه شیشه ها بجز شیشه های ساختمانی، همه موارد چینی و سفالی بجز مواردی که در طبقه های دیگر قید نشده است.
طبقه ۲۲ ریسمان و طناب، چادر و سایبان ها و برزنت، همه موارد مثل بادبان و گونی که در طبقه های دیگر قید نشده است. موارد استفاده در نساجی، مواد استفاده شده در پوشال ها
طبقه ۲۳ نخ و رشته برای موارد مصرف نساجی و همچنین پارچه بافی.
طبقه ۲۴ رو میزی و رو تختی ها و هر محصول نساجی و ساخته شده پارچه‌ که در طبقه های دیگر قید نشده.
طبقه ۲۵ موارد مختلف لباس و پوشاک، کفش و موارد پوشش مثل روسری و …
طبقه ۲۶ : توری و قلاب، روبان، کش و نوارهای کناری پارچه و پرده، دکمه، سنجاق و سنجاق قفلی و سوزن ته‌گرد و گلهای مصنوعی.
طبقه ۲۷ انواع فرش، قالیچه، حصیر و زیرانداز، لینولئوم و سایر کف‌پوش‌ها، آویزهای دیواری (غیرپارچه‌ای).
طبقه ۲۸ اسباب بازی و بازیها در این طبقه قرار دارند. همچنین لوازم ورزشی که در سایر طبقه ها قید نشده است، لوازم تزئینی برای کریسمس
طبقه ۲۹ انواع گوشت طیور و ماهی عصاره گوشت، کنسرو های سبزیجات و میوه و همچنین به صورت خشک شده و پخته. انواع ژله، مربا و کمپوت و همچنین تخم‌مرغ، لبنیات مثب شیر، روغن و چربی های خوراکی.
طبقه ۳۰ قهوه، چای، کاکائو، شکر، برنج، نشاسته، نشاسته نخل خرما ، آرد و فراورده‌های تهیه‌شده از غلات و همچنین نان، شیرینی جات ، شیرینی یخی، عسل، ملاس (شیره قند)، مایه خمیر که در نانوایی هم استفاده میشود، نمک، خردل، سرکه، چاشنی هاو ادویه، یخ.
طبقه ۳۱ محصول کشاورزی و باغداری و جنگلبانی و دانه های کاشت که در سایر طبقه ها قید نشده، حیوان های زنده، میوه و سبزی های تازه، بذر، گل طبیعی، غذای حیوانات و گیاهان طبیعی.
طبقه ۳۲ نوشیدنی های فاقد الکل مثل ماءالشعیر، آب‌های معدنی و گازدار ، آبمیوه و شربت، مواد استفاده شده در نوشابه ها.
طبقه ۳۳ طبقه سی و سوم طبقه بندی برندهای بین المللی میباشد که مربوط به اسامی برندهای ثبت شده اتحادیه پاریس است که در ایران ثبت برند این طبقه امکان ندارد.
طبقه ۳۴ تنباکو و موارد دخانیات

لیست طبقات خدمات در اخذ برند

طبقه ۳۵این طبقه شامل موارد تبلیغاتی، مدیریت تجاری، امور تجاری و خدمات دفتری و اداری.طبقه ۳۶بیمه ها در این طبقه قرار دارند، امور مالی و مربوط به پول، خذمات مربوط به معاملات املاک و مستغلات.طبقه ۳۷ساخت ساختمان، خذمات تعمیر و بازسازیطبقه ۳۸این طبقه شامل موارد مخابرات از راه دور است.طبقه ۳۹خدمات حمل و نقل، بسته بندی و نگهداری و همچنین موارد مربوط به گردشگری در این طبقه میباشد.طبقه ۴۰عمل‌آوری مواد موارد این طبقه است.طبقه ۴۱آموزش و پرورش، کار آموزی ها، موارد مربوط یه ورزشی و فرهنگی و همچنین تعلیم و تدریس.طبقه ۴۲خدمات حوزه علمی و فناوری، طراحی و تحقیق و پژوهش و همچنین خدماتی مثل تحقیقات صنعتی، طراحی و برنامه نویسی کامپیوتری و موارد سخت افزار نیز شامل میشود.طبقه ۴۳خدماتی مثل عرضه مواد غذایی و همچنین تامین مسکن و اقامت موقت و روزانه.طبقه ۴۴خدمات مربوط به پزشکی، دامپزشکی یا بیطاری، مراقبت بهداشتی و نیز زیبایی، خدمات کشاورزی، باغ داری و جنگل داری.طبقه ۴۵اگر خدماتی باشد که بصورت شخصی فردی برای دیگری انجام میدهد شامل این طبقه است. موارد امنیتی و محافظتی از جان و مال نیز شامل این طبقه بندی علائم تجاری در ثبت برند است.

گواهی تصدیق برند چیست؟

پس از انجام مراحل و پیگیری شرایط ثبت برند، یک گواهی تصدیق برند دریافت خواهید کرد که اعتبار آن در بازه 10 ساله مشخص شده است. این آخرین مرحله از مجموعه مراحل ثبت لوگو و علامت تجاری در ایران است که پس از انتشار آگهی در 2 نوبت روزنامه رسمی با در اختیار داشتن اظهارنامه و نمونه ای از برند تجاری خود، سپس مراجعه به اداره مالکیت معنوی می توانید آن را دریافت کنید.

مدت زمان ثبت برند تجاری چقدر است؟

پروسه زمانی مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری و لوگو در ایران بین 20 تا 60 روز کاری متغییر است. شما می توانید پیگیری مراحل را به سامانه آگاه واگذار نمایید تا در سریع ترین بازه زمانی بتوانید علامت تجاری خود را دریافت کنید.

ثبت برند بین المللی ( لاتین )

اگر قصد اخذ برند در خارج از کشور مثل: کشور ترکیه، عمان، کانادا، دبی، آلمان و سایر کشور ها را دارید، ثبت برند بین المللی که با نام مادرید شناخته می شود، موضوع اصلی شما است. به منظور این کار باید قبل از هر اقدامی در کشور ایران نشان تجاری و برند خود را بصورت قانونی به ثبت برسانید.سازمان جهانی مالکیت معنوی با دریافت اظهارنامه و مدارک لازم، علامت تجاری شما را بین 85 کشور موجود در این قرارداد به رسمیت شناخته و می توان از مزایای آن استفاده کرد.

تفاوت برند لاتین و فارسی

برند فارسی و لاتین، دو تفاوت عمده و اساسی با یکدیگر دارند. علائم تجاری فارسی از نظر اعتبار در داخل کشور دارای صلاحیت بوده و هزینه کمتری به نسبت برند های خارجی جهت امور ثبتی دارند. در طرف مقابل علائم تجاری بین المللی یا لاتین، در کشور های خارجی نیز معتبر بوده و برای ثبت آن هزینه بیشتری مورد نیاز است. همچنین برای ثبت برند و لوگوی لاتین، نیاز به دریافت کارت بازرگانی می باشد که از طریق سامانه آگاه می توانید آن را در سریع ترین زمان بصورت فوری دریافت نمایید.

هزینه ثبت برند تجاری چقدر است؟

هزینه ثبت برند یا نشان تجاری بر اساس موارد مهمی مثل: تعداد طبقات برند، حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی، چاپ و انتشار آگهی ثبت برند، اظهارنامه، کارت بازرگانی، هزینه وکالت و تعیین مجوز های لازم مشخص می شود. همچنین اخذ برند تجاری بستگی به لاتین بودن یا فارسی بودن آن نیز در تعیین قیمت و نرخ دارد. در سامانه ثبت نشان تجاری آگاه ثبت اقتصادی ترین تعرفه ها برای این امر در نظر گرفته شده است.

ثبت علائم تجاری بصورت فوری در سایت آگاه ثبت

شرایط ثبت برند

ثبت برند فوری و ارزان در شهر های ایران: تهران، کرج، اصفهان، رشت، شیراز، تبریز و … به همراه برند های بین المللی یا خارجی در کشور های مختلف، با ارزان ترین قیمت و بهترین شرایط، از مهم ترین خدمات سامانه آگاه ثبت می باشد. برای دریافت اطلاعات اضافه تر می توانید از طریق روش های ارتباطی به منظور آگاهی از شرایط، قوانین، تعرفه ها، تمدید، مدارک مورد نیاز و تمامی موارد مربوط به ثبت برند و ثبت شرکت، با کارشناسان با تجربه ما بصورت 24 ساعته در تماس باشید. برای راهنمای ثبت لوگو یا علائم تجاری خود در ایران یا برند بین المللی ( لاتین ) کافیست مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و بقیه امور را به ما واگذار کنید.

سامانه و سایت ثبت برند و علائم تجاری اداره مالکیت معنوی

اداره مالکیت معنوی مرجع ثبت برند و علائم تجاری در ایران است که می توانید کلیه امور مربوط به ثبت نشان تجاری خود را توسط سامانه ما در آگاه ثبت، پیگیری نمایید. مشاورین و وکلای با تجربه ما بصورت تمام وقت، پیگیر روند های قانونی در ادارات مربوط به تمامی شهر های ایران هستند تا نشان تجاری و لوگوی شما در سریع ترین زمان با آسان ترین روش به ثبت برسد.

آموزش ثبت برند رایگان در سایت و سامانه رسمی

ثبت کردن برند رایگان و ارزان

دریافت برند رایگان امری امکان نا پذیر نیست و شما می توانید بصورت شخصی با در نظر گرفتن شرایط اخذ برند، نام تجاری یا لوگوی خود را در اداره و سامانه مالکیت معنوی به ثبت برسانید. برای این کار بهتر است تا به مواردی که در این صفحه اشاره شد اعم از: مدارک ثبت علامت تجاری، شرایط ثبتBrand ، قوانین انتخاب نام تجاری مناسب و … توجه کنید تا در فرآیند پیگیری و نهایی شدن ثبت برند، در سایت رسمی به مشکل نخورید.

بیشتر بخوانید:‌ آموزش ثبت برند رایگان

تفاوت دریافت برند و لوگو چیست؟

ثبت Brand یا لوگو در ایران در سامانه ثبت برند و لوگو آگاه ثبت، انتخاب و ثبت یک نام تجاری برای خدمات و حوزه فعالیت اشخاص حقیقی یا حقوقی می باشد، در صورتیکه منظور از ثبت لوگو، انتخاب یک علامت تجاری همانند لوگوهای معروف مثل: آدیدادس، نایک و … می باشد. هزینه ثبت برند و لوگو و مراحل این دو تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و می توان هر دو آن هارا با هم ثبت کرد.

انواع دسته بندی ثبت برند و لوگو

در نظر داشته باشید که جهت ثبت علائم تجاری دسته بندی های مختلفی برای برند ها در نظر گرفته می شود. یک برند می تواند شامل ارائه خدمات و محصولات کسب و کار شما باشد و در طرفی برند دیگر ممکن است ارائه خدمات مختلف را شامل شود. برند های شخصی، شرکتی، دولتی، عمومی، فرهنگی و مذهبی از انواع دیگر علائم تجاری هستند که در این دسته بندی قرار می گیرند.

برند هایی که ثبت آنها غیر ممکن است !

برندهای غیر مجاز

در هنگام ثبت برند بسیاری از علائم غیر قابل انتخاب می باشند و انتخاب اسامی عام، توصیفی، علائم جغرافیایی گمراه کننده، پرچم کشور ها، علائم سلطنتی و برند هایی که از پیش به ثبت رسیده اند، ممنوع می باشد.

ثبت برند هایی که نیاز به مجوز دارند

فعالیت در زمینه هایی که با سلامت مردم در ارتباط است، مانند ثبت برند در حوزه محصولات پزشکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، خوراک و نوشیدنی به همراه دخانیات، همگی نیاز به دریافت مجوز از ارگان های دولتی خاص دارند.

مالکیت ثبت برند و لوگو چیست؟

زمانی که برند تجاری شما در سامانه رسمی مالکیت معنوی ثبت می شود، مالکیت آن می تواند در اختیار یک نفر یا تعداد بیشتری قرار بگیرد. این روال بر اساس پیگیری شما وشرایطی که در هنگام ثبت نام تجاری خود قید می کنید، تعیین خواهد شد و برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدت زمان اعتبار برند های ثبت شده در ایران

سریعترین روش ثبت برند

یک برند تجاری و لوگو پس از ثبت بصورت قانونی و رسمی در سامانه آگاه ثبت، بازه 10 ساله اعتبار خواهد داشت و پس از ان می توانید جهت تمدید اعتبار برند، با در نظر گرفتن شرایط موجود اقدام کنید. به منظور تمدید اعتبار لوگو و نام تجاری خود می توانید بصورت آنلاین و اینترنتی درخواست خود را در سامانه و سایت ما ثبت کرده تا مشاوران آگاه ثبت در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند.

ثبت نام و نشان تجاری چقدر طول می کشد؟

برای ثبت لوگو و نام تجاری ( نمانام) از نظر زمانی بازه ای بین 45 الی 60 روز کاری جهت بررسی مدارک، شرایط، استعلام، تهیه مجوز ها، پرداخت هزینه ها و نهایی شدن پروسه ثبت نام تجاری در سامانه رسمی، زمان نیاز است.

معرفی انواع وضعیت پرونده پس از ثبت برند

پس از بررسی پرونده، شرایط و مدارک برند تجاری شما دو حالت کلی برای پرونده در نظر گرفته می شود که این سه حالت شامل: وضعیت تائید شده، وضعیت رد شده و وضعیت مشابه یا نقص پرونده می باشد.

وضعیت نام تجاری تائید شده

زمانی که پرونده شما از نظر مدارک، شرایط و عدم تکراری بودن برند انتخابی، در سامانه و سایت رسمی بررسی می شود و هیچ نقص و کمبودی در آن مشاهده نشود، وضعیت پرونده شما به حالت تائید در خواهد آمد.

وضعیت نام تجاری رد شده

زمانی که نتیجه مراحل ثبت نشان تجاری شما به حالت وضعیت رد شده پرونده درج شود، دیگر شما قادر به ثبت آن لوگو و نشان تجاری نخواهید بود. برای ادامه می بایست از طریق مشاوره رایگان اطلاعات لازم را بدست بیاورید و برای ثبت یک نام تجاری جدید اقدام کنید.

وضعیت نقص پرونده ثبت لوگو و برند

حالت دوم زمانی اتفاق می افتد که یکی از مدارک، مجوز ها یا شرایط ثبت برند در پرونده شما ناقص باشد. در این حالت هیچ جای نگرانی نبوده و می توانید دوباره با تهیه و تکمیل مدارک و شرایط ثبت برند، اقدام به پیگیری مجدد کنید.

ثبت برند و شرکت همزمان

افرادی که متقاضی ثبت لوگو و علائم تجاری در ایران هستند، می توانند بصورت همزمان پیگیری های مربوط به ثبت شرکت و ثبت برند را انجام دهند. برای این کار کافیست شرایط و مراحل ثبت برند در ایران را در این صفحه از سامانه آگاه ثبت مطالعه نمایید.

ثبت برندینگ چیست ؟

برندینگ یا برند سازی که به دو صورت شخصی یا برند برای یک محصول و شرکت استفاده می شود، روشی برای ارتقای برند های تجاری ثبت شده در ایران و خارج از کشور می باشد. فرقی نمی کند که شما یک برند لاتین یا فارسی را ثبت کرده باشید، با در پیش گرفتن استراتژی برندینگ، می توانید علامت یا نشان تجاری خود را در بین مردم، تبلیغ کرده و رشد کسب و کار خود را تجربه کنید.

نمانام یا بِرَند (به انگلیسی: Brand) یا مارک (به فرانسوی: Marque)، نام یا عبارت یا طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگریست که مشخص‌کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است. کمیته (انجمن) بازاریابی آمریکا اینگونه برند را تعریف می‌کند. «یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آن ها است که هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات آن ها از سایر رقبا می‌باشد.

سوالات متداول

تفاوت برند و علامت تجاری چیست؟

علامت تجاری را با لوگو می شناسند، اما برند نام تجاری می باشد.

آیا ثبت برند رایگان امکان پذیر است؟

پروسه ثبت برند و لوگو هزینه زیادی ندارد ولی در طی مراحل باید هزینه هایی را پرداخت کنید. اما برای اینکه هزینه اضافی نکنید با موسسات حقوقی این کار را انجام دهید.

تعرفه ثبت برند چقدر است؟

هزینه ثبت برند، لوگو و نشان تجاری بر اساس بین المللی بودن یا برند داخلی و فارسی، مجوز های لازم و روش های انجام، متغییر است. برای اطلاع دقیق از قیمت و تعرفه با ما در تماس باشید.

سریع ترین روش ثبت برند در ایران و خارج چیست؟

چون از طریق اداره ثبت این پروسه برای شما ممکن است طولانی باشد سریعترین روش از طریق موسسات حقوقی برای این کار است.

آیا ثبت برند بدون جواز کسب امکان پذیر است؟

با توجه به نوع برند یا لوگوی شما، ممکن است در بعضی موارد نیازی به مجوز هایی مثل: جواز کسب و پروانه بهره برداری نباشد. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای

۴۰ thoughts on “ثبت برند”

    1. کاربر عزیز
      جهت ثبت برند مشابه بایستی برای شما استعلام گرفته شود. لطفا با مشاورین آگاه، ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ تماس بگیرید.

  1. تفاوت ثبت برند و لوگو تو چه موردیه؟ تو همین صفحه می تونم برای ثبت لوگو هم فرم رو تکمیل کنم یا لوگو و برند با هم تفاوت دارند؟

  2. در ارتباط با ثبت برند در ایران، آیا تفاوتی توی هزینه ها و شرایطش در شهر های مختلف داره ؟ مثلا تهران و اصفهان ؟؟

  3. با سلام، اگر یک شرکت تجاری ثبت برند انجام بده مالکیت برند با چه شخصی هست ؟ آیا میشه حق مالکیت برند یا لوگو رو برای چند نفر در نظر گرفت؟

    1. کاربر گرامی
      بله شما هم میتوانید با داشتن مجوز لازم ثبت برند انجام دهید. تعرفه ها رو میتونید از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ استعلام کنید.

  4. سلام ما برای کسب و کارمون قصد ثبت لوگو رو داریم ولی فعلا قراره فعالیتمون تو فضای اینستاگرام باشه چند ماه بعد سایت و بعد هم اپلیکیشن، تو مدارک مربوط به ثبت برند شخص حقیقی به مجوز فعالیت نیازه که ما فعلا چیزی نداریم پیشنهاد شما برای نزدیک ترین و راحت ترین راه ثبت لوگومون چیه؟ ممنون

  5. من میخوام یک محصول رو برنسازی کنم. باید حتما شرکتی یا تولیدی یا مجوزی داشته باشم تا بتونم برند تجاری و لوگو ثبت کنم؟

    1. کاربر عزیز
      بله میتوانید بصورت اقساط هم پرداخت کنید.
      کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰

    1. کاربر عزیز
      مشابهت یعنی یک کلمه از نظر نوشتاری و شنیداری تقریبا مشابه باشند. مثال:

      کلمه “مهرام” و “بهرام”

  6. سلام من میخوام یک برند تجاری ثبت کنم، سوال من اینه که اگه به سامانه شما واگذار کنم چقدر طول میکشه تا نتیجه بگیرم؟

    1. کاربر گرامی
      بله هزینه های ثبت برند در سیستم مادرید به مراتب از هزینه ثبت برند در ایران بالاتر است.

    1. کاربر عزیز
      بصورت غیرحضوری هم میتونید خدمات از ما دریافت کنید. کافیست با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰ در تماس باشید.

  7. اگه بخوایم در ترکیه برند ثبت کنم از همینجا میشه اقدام کرد؟ یا باید از ترکیه اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *