ثبت شرکت ارز دیجیتال

طریقه ثبت شرکت ارز دیجیتال

ثبت شرکت ارز دیجیتال در ایران امروزه به دو روش قانونی و استاندارد امکان پذیر می باشد و نیازمند عبور از مراحل قانونی و پایبندی به مقررات خاص خود است. مدارک ثبت شرکت و شرایطی به منظور ثبت سریع شرکت ارز های دیجیتال در نظر گرفته شده است که در این مقاله به آن ها می پردازیم. اینکه از کدام ارگان و یا بخشی باید شروع کنیم و آیا به تنهایی می توان این مراحل را طی کرد یا خیر را باهم بررسی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال چیست؟

قوانین ثبت شرکت ارز دیجیتال

واژه ای که امروزه در زبان تمامی افراد جامعه ایران و سایر کشور ها، تکرار می شود، شاید تا چندین سال قبل به گوش کمتر کسی خورده بود. ارز های دیجیتال، نسل آینده سرمایه دنیا می باشند و به عنوان یکی از جدی ترین رقیب های ارز های فیات یا پول نقد، شناخته می شوند.

از قدیم نیز همیشه نیاز به یک محل برای تبادل و خرید و فروش کالا یا خدمات، امری غیر قابل انکار بوده است. از همین رو، در زمینه خرید و فروش رمز ارز ها نیز مکان هایی تحت عنوان ” صرافی های ارز های دیجیتال ” بصورت قانونی و غیر قانونی به وجود آمده است.

ثبت شرکت ارز دیجیتال چیست؟

شرکت های ارز دیجیتال با هدف فعالیت در حوزه خرید و فروش رمز ارز های معروف دنیا مانند: بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل، دوج کوین و … ثبت می شوند. این روش می تواند از 2 راه مختلف صورت بگیرد که یکی : ثبت شرکت صرافی ارز های دیجیتال به صورت حضوری می باشد و دیگری وبسایت های ارز های دیجیتال است که از معروف ترین آنها می توان به والکس و نوبیتکس اشاره کرد. زمانی که شما یک شرکت را ثبت می کنید، در اصل به عنوان یکی از موسساتی که می توانید به صورت قانونی فعالیت کنید و از حق و حقوق خاص خود برخوردار باشید، شناخته می شوید.

معروف ترین روش های ثبت شرکت ارز دیجیتال در ایران

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این اقدام را می توان به 2 صورت حضوری و غیر حضوری انجام داد و مراحل آن را توسط یک موسسه حقوقی با تجربه، پیگیری کرد. هر کدام از این دو، مزایا و معایب خاص خود را دارند که به آنها اشاره می کنیم.

ثبت شرکت ارز دیجیتال به صورت صرافی حضوری

شرایط ثبت شرکت ارز دیجیتال

صرافی های زیادی امروزه بصورت حضوری اقدام به خرید و فروش رمز ارز های بازار ارز های دیجیتال می کنند و شاید برای شما سوال باشد که این اقدامات قانونی است یا خیر؟  به منظور پاسخ به این سوال باید گفت تمامی صرافی هایی که بصورت حضوری اقدام به این فعالیت ها می کنند، باید از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز های رسمی و قانونی دریافت کنند. در غیر این صورت به عنوان مجرم شناخته می شوند و می توانند در دادگاه محاکمه شوند.

ثبت شرکت ارز های دیجیتال به عنوان صرافی مجازی

یکی دیگر از روش هایی که امروزه در آن خرید و فروش رمز ارز ها صورت می گیرد، وبسایت های ارز دیجیتال می باشد. ثبت شرکت ارز دیجیتال بصورت وبسایت و در بستر اینترنت نیز، نیاز مند دریافت مجوز های لازم خود می باشد. یعنی هر شخصی نمی تواند به راحتی اقدام به تاسیس این سبک وبسایت ها کرده و سرمایه مردم را به خطر بیندازد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ارز دیجیتال

ثبت شرکت ارز دیجیتال چه مدارکی لازم دارد

ثبت شرکت، یعنی قانونی شدن فعالیت های یک کسب و کار و بهره مندی از مزایای خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است. از همین رو همیشه برای تمامی شرکت ها، مدارک و قانون های خاصی در نظر گرفته می شود که پس از طی کردن آن مراحل، می توانند شرکت خود را ثبت کنند. برای کسب و کار هایی که در حوزه رمز ارز ها فعالیت می کنند و نیاز به ثبت شرکت تجاری دارند مدارک زیر باید تهیه شود:

ارائه کپی جواز تاسیس شرکت

اساس نامه شرکت

ارائه آگهی روزنامه رسمی

مدارک شناسایی

تائید شدن توسط وزارت دارایی

موارد بالا بخشی از مدارکی هستند که باید ارائه شود و بسته به نوع شرکت شما : شرکت با مسئولیت محدود، سهامی خاص، عام و … مدارک هر کدام متفاوت می باشد.

مدت زمان ثبت شرکت های رمز ارز

ثبت شرکت ارز دیجیتال چقدر زمان لازم دارد

یکی از سوالات پر تکراری که کاربران از ما می پرسند، مدت زمان ثبت شرکت می باشد. در پاسخ به این سوال باید فاکتور های متعددی را در نظر گرفت. برای مثال اگر خودتان به تنهایی قصد طی کردن مراحل قانونی و حقوقی را دارید، ممکن است از نظر زمانی به نسبت مشاوره گرفتن از یک موسسه حقوقی یا واگذاری کار به یک وکیل متخصص، بازه طولانی تری را در پیش داشته باشید. بطور میانگین ممکن است بین 4 الی 6 ماه زمان لازم باشد تا مجوز های لازم صادر شود. برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان آگاه ثبت در ارتباط باشید.

نقش بانک مرکزی در حوزه ارز های دیجیتال

ثبت شرکت ارز دیجیتال به وسیله بانک

زمانی که شما قصد ثبت شرکت در این حوزه را داشته باشید، یکی از ارگان هایی که باید با آن در ارتباط باشید، بانک مرکزی می باشد. صرافی های رمز ارز های دیجیتال، به منظور شفاف سازی و مبارزه با پول شویی باید اقداماتی نظیر: احراز هویت افراد، ارائه رسید های خرید و فروش کاربران، تعیین سقف برداشت و .. را انجام دهد و این کار نیاز به هماهنگی با بانک مرکزی دارد.

جمع بندی

ثبت شرکت ارز دیجیتال یا صرافی آن، یکی از روش های کسب در آمد و سود ساز در کشور ایران یا سایر کشور ها می باشد که پیش از آن، بهتر است تا با قوانین، مدارک و شرایط مورد نیاز آشنا شوید. آگاه ثبت با تجربه ثبت هزاران شرکت در داخل و خارج از ایران، با بهره مندی از کارشناسان متخصص و با تجربه، می تواند شما را در تمامی زمینه ها راهنمایی کرده تا به هدف خود بررسید. برای اطلاعات بیشتر می توانید در طول روز با شماره های ثبت شده در وبسایت در تماس باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

صرافی های حضوری و آنلاین، دو نوع از متداول ترین روش های ثبت شرکت در این حوزه می باشند.

بسته به نوع شرکت، مکان، حضوری یا غیر حضوری و سایر فاکتور ها، هزینه نیز متغیر می باشد.برای اطلاع و برآورد می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…