اخذ ایزو 22000

ایزو 22000

ایزو 22000 چیست؟

به منظور فعالیت در حوزه های مختلف لازم است تا گواهینامه های گوناگون و مختلفی را اخذ کرده و از آن ها استفاده کنید. یکی از این قوانین و گواهینامه های که امروزه شاهد استفاده از آن توسط شرکت ها و کسب و کارهای مختلف هستیم ایزو 22000 است.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به iso 22000 انداخته و در رابطه با این گواهینامه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم تا با دید کاملی نسبت به آن، برای اخذ این استاندارد اقدام کنید، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این گواهینامه با شما صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

همین حالا اقدام کنید

استاندارد ایزو 22000 ( iso 22000 ) چیست؟

گواهینامه iso 22000

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که استاندارد ایزو 22000 چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که استاندارد بین المللی iso 22000 شامل مجموعه از مقررات و دستورالعمل های گوناگون است که شرکت ها باید آن ها را رعایت کرده و در سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی شرکت و سازمان خود آن را پیاده سازی و اجرا کنند.

نکته بسیار مهم و موضوع لازم به ذکر آن است که عدم توجه به این قوانین می تواند شرکت ها را با مشکلات گوناگونی مواجه کند و در واقع استاندارد ایزو 22000 ثابت می کند که یک شرکت فعال در حوزه مواد غذایی توانسته به بهترین شکل ممکن در حوزه مواد غذایی مقررات به وجود آمده را رعایت کرده و آن ها را پیاده سازی و اجرا کند یا خیر؟

برای ثبت شرکت مواد غذایی کلیک کنید.

کشورهای صادر کننده ایزو 22000

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه تنها چهار کشور می توانند اقدام به صدور ایزو 22000 کنند. به منظور بررسی این مسئله باید گفت که چهار کشور زیر اصلی ترین صادرکنندگان گواهینامه ایزو 22000 در دنیا هستند:

  • ایتالیا
  • انگلیس
  • آلمان
  • اتریش

همان طور که مشاهده می کنید، کشورهای صادرکننده بسیار محدود بوده و همین مسئله باعث شده تا با بررسی و ارزیابی شرکت ها توسط این کشورها، در نهایت بتوانید آن را از یکی از این چهار کشور دریافت کرد.

مزایای اخذ ایزو 22000

ایزو 22000 چه مزیت هایی دارد؟

  • اطمینان پیدا کردن از سلامت محصولات
  • اطمینان پیدا کردن از سلامت مواد غذایی
  • امکان جهانی شدن و به وجود آمدن مزایای رقابتی به هنگام صادرات
  • امکان دریافت گواهینامه های بین المللی معتبر
  • به وجود آوردن حس اطمینان خاطر در مشتری
  • افزایش فروش با توجه به تقویت برند
  • امکان ایجاد و بهبود یک سیستم مدیریت کارآمد

موارد گفته شده تنها بخشی از مزایای استفاده از استاندارد ایزو 22000 است.

استاندارد ایزو 22000 شامل چه مواردی می شود؟

یکی از سوالات مهمی که افراد آن را مطرح می کنند این است که استاندارد ایزو 22000 شامل چه مواردی می شود؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که این استاندارد برای کنترل و مدیریت کلیه فرایندها و همچنین مراحل زنجیره تولید بوده و همین مسئله باعث شده تا شاهد بررسی مراحل فرآوری و عرضه مواد غذایی از مزرعه تا فرآوری در کارخانه، انبارش، بسته بندی و ارائه محصول نهایی با استفاده از این استانداردها باشیم.

در واقع داشتن این گواهینامه و رعایت استانداردهای آن به شما اجازه می دهد تا بتوانید این فرآیندها را به صورت کاملاً استاندارد انجام داده و بدون هیچ مشکل خاصی بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

با آگاه ثبت همراه باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…