Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » کد اقتصادی و کارگاهی بیمه » هزینه دریافت کد اقتصادی

هزینه دریافت کد اقتصادی

هزینه دریافت کد اقتصادی

 

کد اقتصادی جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود و تمامی شرکت‌های ثبت شده،  ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند. هزینه دریافت کد اقتصادی موضوع اصلی مقاله ماست که در ادامه بیشتر برای شما شرح خواهیم داد. ولی قبل از آن اجازه دهید تا مراحل دریافت کد اقتصادی را برای شما به صورت گام به گام شرح دهیم و سپس به سراغ تعرفه دریافت کد اقتصادی برویم. در ادامه همراه تیم متخصص آگاه ثبت باشید تا کنار هزینه دریافت کد اقتصادی به نکات مهمی در زمینه اخذ کد اقتصادی اشاره کنیم.

 

مراحل اخذ کد اقتصادی

هزینه دریافت کد اقتصادی آخرین مرحله دریافت این کد می‌باشد که در انتهای مقاله برای شما بیان می‌کنیم. در این بخش مراحل دریافت کد اقتصادی در 6 مرحله را با هم بررسی می‌کنیم.

 

۱– تکمیل مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی

برای دریافت کد اقتصادی مدارکی که در توضیحات قبلی ذکر نمودیم را بصورت کامل در ۲ نسخه تهیه نمایید که یکی از این نسخه‌ها را باید به قسمت تشکیل پرونده کد اقتصادی در ادارات مالیاتی تحویل دهید و نسخه دوم را نیز باید به قسمت مستغلات اداره مالیاتی تحویل دهید

 

۲– مراجعه به اداره مالیات

پس از تکمیل تمام مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی باید به اداره مالیاتی که با توجه به مرکز اصلی شرکت تعیین می‌شود مراجعه نمایید و این نکته مهم را در نظر بگیرید که با توجه به رویه‌ای که چند وقتی هست در ادارات مالیاتی تهران مرسوم شده، برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکت‌ها به جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی، حضور شخص مدیرعامل و یا یکی از دارندگان امضاء مجاز شرکت الزامی است و حضور وکیل (چه وکیل مدنی و چه وکیل دادگستری) در این مرحله پذیرفتنی نیست.

 

۳– بررسی مدارک و مراجعه به قسمت مستغلات

پس از آنکه اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمودید، کارشناس اداره امور مالیاتی برگه معرفی نامه به شما ارائه می‌نماید تا با این برگه به قسمت مستغلات اداره مالیاتی مراجعه نمایید و با تشکیل پرونده مربوطه در این قسمت وارد فاز بعدی می‌شوید.

نکته مهم: دقت کنید تشکیل پرونده در قسمت مالیات برای این منظور است که اداره مالیات بتواند از ملک محل شرکت، مالیات بر اجاره دریافت نماید.

 

هزینه دریافت کد اقتصادی

 

۴– قرار گرفتن در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات به جهت راستی آزمایی

پس از آنکه در قسمت مستغلات، پرونده مالیاتی را تشکیل بدهید در نوبت بازدید کارشناس اداره مالیات قرار می‌گیرید.

در این زمان کارشناس از سوی اداره مالیات به محل شرکت شما اعزام می‌گردد (معمولاً بصورت سرزده و بدون هماهنگی قبلی) تا از محل شرکت شما بازدید نماید.

در واقع کارشناس نسب به وجود واقعی شرکت شما در آدرس رسمی شرکت راستی آزمایی میکند و گزارش بازدید خود را بصورت مکتوب به اداره مالیات تحویل می‌دهد.

 

۵– پاسخ اداره مستغلات به قسمت تشکیل پرونده

در پاسخ به نامه قسمت تشکیل پرونده مالیاتی، قسمت مستغلات نامه‌ای مکتوب ارائه می‌نماید مبنی بر اینکه از محل شرکت مربوطه بازدید به عمل آمده و راستی آزمایی صورت گرفته است.

در نتیجه تخصیص کد اقتصادی به شرکت مربوطه بلامانع است (البته اگر واقعاً بلامانع باشد، وگرنه اعلام می‌نماید که شرکت در محل مذکور وجود خارجی ندارد که در اینصورت آغاز مشکلات بعدی برای شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی خواهد بود).

 

۶– مرحله پایانی و تخصیص کد اقتصادی

پس از اتمام موفقیت آمیز مراحل پیش گفته، کد اقتصادی ۱۲ رقمی که کدی انحصاری است، از سوی اداره مالیات به شرکت متقاضی اخذ کد اقتصادی اختصاص داده می‌شود.

نکتهچنانچه در مورد انجام هر یک از مراحل پیش گفته دچار مشکلی شده‌اید و یا تصمیم به اخذ کد اقتصادی دارید و در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، حتماً با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

هزینه دریافت کد اقتصادی آخرین مرحله دریافت کد اقتصادی است. حال که با تمامی مراحل دریافت کد اقتصادی آشنا شده اید، زمان رفتن به سراغ هزینه دریافت کد اقتصادی می‌باشد؛ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی را می‌توانید در مقاله اخذ کد اقتصادی مطالعه نمایید.

 

جریمه مالیاتی برای نگرفتن کد اقتصادی

امتناع از دریافت کد اقتصادی یا سرپیچی از قوانین مربوطه، پیامدهایی به همراه دارد. که در ادامه به صورت موردی برای شما بیان کرده ایم.

  • اگر شرکت برای بار اول مرتکب چنین خطایی شود؛ طبق قانون باید دو برابر سود حاصل از معاملات خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.
  • چنانچه شرکت تخلف موردنظر را برای بار دوم نیز تکرار کند؛ طبق قانون محل اقامت آن به مدت سه ماه پلمپ می­شود. تکرار خطای مذکور برای بار سوم منجر به محکومیت مدیران شرکت به سه تا شش ماه حبس می­گردد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی در زمینه اخذ کد اقتصادی فوری، به صفحه مربوطه مراجعه نموده و فرم انتهایی صفحه را پر کنید تا مشاوران حقوقی آگاه ثبت با شما تماس برقرار کنند.

 

هزینه دریافت کد اقتصادی

هزینه دریافت کد اقتصادی در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن سند اداری یا اجاره نامه هلوگرام دار اداری در موسسات خدمات اداری مختلف، متفاوت می باشد و از 900 هزار تومان شروع شده و شاید بالاتر هم باشد. جهت اطلاع از هزینه دقیق دریافت کد اقتصادی دقیق یا مراحل اخذ کد اقتصادی با مشاوران حقوقی ما در موسسه آگاه ثبت تماس بگیرید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *