Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات آموزشی جواز تاسیس » هزینه جواز تاسیس

هزینه جواز تاسیس

هزینه جواز تاسیس

 

شروع هر کسب و کاری نیازمند داشتن مجوزها و رعایت قوانین خاصی می‌باشد. برای شروع فعالیت در زمینه‌های تولیدی و صنعتی نیز نیاز به دریافت جواز تاسیس خواهید داشت. دریافت جواز تاسیس علاوه بر اینکه موجب می‌شود تمام فعالیت‌های شما تحت نظر قانون انجام شود، مزایای بسیار دیگری نیز برای شما و کسب و کارتان خواهد داشت. با دریافت جواز تاسیس امکان فعالیت در شهرک‌های صنعتی و مناطق مجاز دیگر برای شما فراهم خواهد بود. شاید برایتان سوال پیش آید که هزینه جواز تاسیس چقدر است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با اخذ جواز تاسیس و هزینه جواز تاسیس با شما در میان بگذاریم.

برای دریافت جواز تاسیس و همچنبن خدمات ثبتی مثل ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت لوگو و … روی هر کدام کلیک کنید.

 

جواز تاسیس چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم کسب و کارهای تولیدی و صنعتی برای انجام فعالیت در شهرک‌های صنعتی و یا مناطق مجاز دیگر ملزم به دریافت جواز تاسیس می‌باشند. جواز تاسیس که گفته شد برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود تنها محدود به این فعالیت‌ها نیست و می‌تواند توسط نهادها و فعالیت‌های دیگری درخواست شود. برخی از این نهادها عبارتند از:

  • سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی
  • وزارت کشور در حوزه NGO ها و احزاب
  • وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات و صنایع کشاورزی و غذایی
  • وزارت کار و تعاون در حوزه کارآفرینی
  • مشاغل خانگی

 

نحوه اخذ جواز تاسیس

پیش از اقدام به اخذ جواز تاسیس باید ابتدا اطلاعاتی در ارتباط با هزینه جواز و همچنین مدارک لازم جهت اقدام برای دریافت جواز تاسیس داشته باشید و با آگاهی کامل نسبت به اخذ آن اقدام کنید. در این زمینه می‌توانید از افراد متخصص و مشاوران کمک بگیرید. کمک گرفتن از افراد متخصص می‌تواند موجب بهتر و سریع‌تر انجام شدن مراحل اخذ جواز تاسیس شود. برای اقدام به دریافت جواز تاسیس باید شرایط قانونی زیر را داشته باشید:

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن ۱۸ سال تمام
  • دارا بودن برگه پایان خدمت یا معافیت (ویژه‌ی آقایان)
  • ارائه گواهی سوءسابقه و عدم اعتیاد
  • اخذ مجوز از شهرداری و وزارت دارایی و تائید صلاحیت شخصی و مکانی از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی می‌باشد

 

پس از آگاهی نسبت به شرایط قانونی اخذ جواز تاسیس باید نسبت به مدارک لازم برای دریافت جواز تاسیس و هزینه جواز تاسیس آگاهی یابید. ابتدا لازم است به اداره دارایی مراجعه کرده و در آن‌‌جا تشکیل پرونده دهید. مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس به شرح زیر می‌باشند:

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی متقاضی مانند کارت ملی به صورت پشت و رو و کپی از تمامی صفحات شناسنامه و اگر درخواست حقوقی است مدارک شناسایی مالک و مدیرعامل
  • آدرس و کدپستی مطابق با یکدیگر از محل اقامت و مکان شرکت یا محل فعالیت
  • ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معتبر معافیت از خدمت در صورتی که متقاضی از آقایان باشد.
  • لیستی از خدمات در صورتی که فعالیت تولیدی باشد.
  • ارائه روزنامه رسمی و آخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت در صورتی که متقاضی شخصیتی حقوقی باشد.
  • لیست شهرها و شهرک‌های صنعتی که زیر مجموعه شرکت هستند

 

جواز تاسیس حقیقی و حقوقی چه تفاوتی با هم دارند؟

به طور کلی می‌توان گفت که جواز حقیقی و حقوقی تفاوت چندانی ندارند و مراحل دریافت آن‌ها نیز معمولا یکسان است. در ارتباط با هزینه جواز تاسیس می‌توانیم بگوییم که هزینه جواز تاسیس برای افراد حقوقی معمولا بیشتر است.

اما تفاوت اصلی جواز تاسیس حقیقی و حقوقی در این است که در مواقع اخذ وام بالای یک میلیارد تومان جهت واحد صنعتی مربوطه، جواز تاسیس حقوقی اعتبار بالاتری داشته و ترجیح داده می شود.

 

هزینه جواز تاسیس

 

مزایای اخذ جواز تاسیس

بدیهی است که انجام تمام فعالیت‌ها به صورت قانونی و با رعایت شرایط و قوانین مرتبط با آن می‌تواند روند بهتری را پیش گرفته و مزایای بسیاری را داشته باشد. اخذ جواز تاسیس نیز برای انجام فعالیت‌های تولیدی مزایای بسیاری دارد. برخی از مزایای دریافت جواز تاسیس به شرح زیر می‌باشد:

  • با در دست داشتن جواز تاسیس می‌توانید اقدام به تاسیس واحد های صنفی و تجاری دیگر برای شرکت و فعالیت خود کنید که این اقدام شما با داشتن جواز تاسیس با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.
  • دریافت جواز تاسیس می‌تواند موجب تخصیص یافتن زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی شود
  • با دریافت جواز تاسیس می‌توانید تسهیلات دولتی را با بازپرداخت بلند مدت دریافت کنید
  • پس از بهره‌برداری از محصول می‌توانید مشمول معافیت‌های مالیاتی شوید
  • ثبت علامت تجاری و برند تنها با داشتن جواز تاسیس امکانپذیر است و بدون داشتن جواز تاسیس نمی‌تواند شرکت یا برندی را به ثبت برسانید.
  • با داشتن جواز تاسیس می‌توانید در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کنید

 

مدت اعتبار جواز تاسیس

همانطور که تمام مجوزها دارای مدت اعتبار می‌باشند، جواز تاسیس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اعتبار آن پس از مدت مشخص شده به پایان می‌رسد و افراد باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایند. به طور مثال همینطور که مدت اعتبار برند و علامت تجاری ۱۰ سال است، مدت زمان اعتباری که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جواز تاسیس در نظر گرفته یک سال می‌باشد. منظور از تمدید جواز تاسیس بهره‌گیری مجدد از امکانات و امتیازات است.

پس علاوه بر شرایط، مدارک لازم و همچینین هزینه جواز تاسیس مدت اعتبار آن دیگر نکته مهمی است که باید در نظر بگیریم و در زمان موعد نسبت به تمدید آن اقدام نماییم. از آن‌جایی که جوازها ممکن است از صنوف مختلفی صادر شوند و برای تمدید هر جوازی زمان مشخصی در نظر گرفته می‌شود، پس برای تمدید جواز تاسیس باید به مرجع صادر کننده جواز مراجعه شود.

 

هزینه جواز تاسیس

هزینه جواز تاسیس می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی ذاشته باشد. یکی از عواملی که می‌تواند در هزینه جواز تاسیس تاثیرگذار باشد این است که شخصیتی که برای جواز تاسیس اقدام کرده حقیقی است یا حقوقی. دومین عامل تاثیرگذار در هزینه جواز تاسیس محل فعالیت است. بدیهی است که جواز تاسیس برای شهرک‌های صنعتی مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای آگاهی بیشتر نسبت به هزینه جواز تاسیس می‌توانید از مشاوران و متخصصین در زمینه اخذ مجوزهای قانونی از جمله جواز تاسیس اقدام کنید.

برای اطلاع کامل از قیمت ها و مشاهده لیست قیمت روی هزینه ثبت شرکت کلیک کنید.

مقاله ی تعرفه جواز تاسیس ما به پایان رسید. امیدواریم زمانی که برای نوشتن این مقاله برای شما صرف شده، ثمره بخش بوده باشد، همچنین لازم به ذکر است که موسسه حقوقی آگاه ثبت، همواره در مسیر اخذ جواز تاسیس همراه شماست، پس می توانید با پر کردن فرم داخل صفحه ی جواز تاسیس، منتظر تماس تلفنی مشاورن خبره ی آگاه ثبت باشید تا از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید. و در آخر تقاضا دارم که اگر این مقاله برای شما سودمند بود، نظرات ارزشمند خود را برای ما بیان کنید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

۴ thoughts on “هزینه جواز تاسیس”

  1. با سلام
    هزینه اخذ جواز صنعتی در شهرک صنعتی شهر بیرجند خراسان جنوبی چقدر است؟
    ۰۹۱۵۴۹۸۳۲۵۹
    با تشکر

    1. سرکار خانم/ جناب آقای خسروی
      لطفا جهت استعلام هزینه با شماره ۰۲۱۴۱۸۵۸ در تماس باشید.

      پبروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *