Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » روزنامه ها » طریقه چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی

طریقه چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی

آگهی مفقودی مدرک تحصیلی

تفاوتی ندارد که مدرک مورد نظر به چه سطحی از تحصیلات تعلق دارد؛ مدرک اتمام دوره دبستان است یا سیکل و یا پیش دانشگاهی! این مدارک در زمان مفقود شدن هیچ گونه تفاوتی با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نداشته و باید برای چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی اقدام نمود. در ادامه مراحل اعلام مفقودی مدرک تحصیلی و چاپ آگهی در این زمینه را تشریح می کنیم.

مدارک تحصیلی در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند به نحوی که مفقود شدن آن ها باید همانند مفقود شدن کارت شناسایی اعلام گردد تا امکان سوء استفاده از مدرک مورد نظر از بین رفته و برای متقاضی، مدرک المثنی صادر شود.

درباره آگهی مفقودی بیشتر بدانید

سامانه پست یافته

اگر متوجه مفقود شدن مدرک تحصیلی شده اید باید در ابتدا به سامانه –پست یافته- مراجعه کنید. تمام مدارکی که مفقود شده و یافت شده اند اگر در صندوق پست انداخته شوند در این سامانه ثبت خواهند شد. بنابراین بهترین کار ممکن در وهله اول این است که به سامانه مورد نظر مراجعه کنید. چاپ آگهی مفقود شدن مدرک تحصیلی زمانی ضرورت پیدا می کند که هیچ گونه نام و نشانی از مدرک شما در این سامانه یافت نشود.

فرم چاپ آگهی در روزنامه را دریافت کنید

درخواست آگهی مفقودی مدرک تحصیلی

دانشگاه ها و مدارس قوانین خاصی را در خصوص مدارک مفقودی اجرا می کنند اما همه آن ها در این زمینه که باید آگهی خاصی را منتشر کنید اتفاق نظر دارند اما برای این کار باید فرم خاصی را از مدرسه دریافت کنید. این فرم حاوی متن ویژه ای است که در خصوص مفقود شدن آگهی تنظیم شده است. شما باید اطلاعات خود را به این متن اضافه کرده و برای انتشار آماده کنید. به عنوان مثال یکی از متداول ترین فرم های مربوطه در این زمینه به شرح ذیل است:

  • مدرک فارغ‌التحصیلی اینجانب … فرزند … به شماره شناسنامه … و کد ملی … صادره از … در مقطع … رشته … صادره از دانشگاه … با شماره … مفقود شده و فاقد اعتبار قانونی است. از یابنده تقاضا می‌شود اصل مدرک را به دانشگاه … به نشانی … ارسال نماید.

برای درخواست آگهی مفقودی سند سبز خودرو کلیک کنید.

چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی در روزنامه کثیر الانتشار

آگهی مفقودی مدرک تحصیلی در کثیرالانتشار

شما باید آگهی مورد نظر را در روزنامه کثیرالانتشار چاپ کنید. تعداد و دفعات چاپ آگهی نیز بستگی به قوانین دانشگاه دارد؛ به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها برای چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی اعلام می کنند که باید هر دو ماه یک بار و به مدت سه بار (6 ماه کامل)، آگهی مورد نظر را چاپ کرده و برخی دیگر این دفعات را در هر دو هفته یک بار ضروری می دانند.

شما در همان وهله اول نیز فرم چاپ شده آگهی را به اداره امور دانشجویی در دانشگاه خود تحویل دهید. این گونه اگر از مدرک شما سوء استفاده شود هیچ گونه مسئولیتی برعهده شما نخواهد بود. چاپ آگهی باید به صورت شخصی صورت گیرد و پرداخت هزینه نیز برعهده متقاضی مدرک المثنی خواهد بود.

البته این نکته را هم اضافه کنیم که اغلب دانشگاه ها، برای گم شدن گواهی موقت پایان تحصیلات، دو بار چاپ آگهی در روزنامه را کافی می دانند.

تمدید این مجوز به درخواست متقاضی به صورت رسمی و موافقت کمیسیون بستگی دارد. در صورتی که فعالیت شرکت در طول یک سال اول با هیچ کدام از مفاد قانونی موجود در این زمینه تناقض نداشته باشد مجوز تمدید فعالیت با اعتبار دو ساله ارائه می شود.

چگونه پرداخت روزنامه کثیرالانتشار تغییرات شرکت را انجام دهیم؟

چاپ مدرک تحصیلی المثنی پس از چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی

اگر بعد از مدت زمان تعیین شده از چاپ اولین آگهی، هیچ گونه اطلاعاتی از مدرک شما به دست نیامد باید برای دریافت مدرک المثنی اقدام کنید. دانشگاه بابت چاپ مدرک تحصیلی المثنی از شما هزینه ای را دریافت خواهد کرد که این میزان در دانشگاه های مختلف کاملا متفاوت است. هزینه چاپ مدرک تحصیلی المثنی با هزینه چاپ آگهی مفقودی مدرک تحصیلی متفاوت است و به صورت جداگانه اخذ می شوند.

مدارک لازم برای آگهی مفقودی مدرک تحصیلی المثنی

دانشگاه شما ممکن است بنابر قواعد و قوانین خود یک سری مدارک خاص را از شما درخواست کند اما اغلب آن ها در خصوص ارائه مدارک ذیل برای چاپ مدرک تحصیلی المثنی اتفاق نظر دارند:

  • تنظیم متن آگهی مفقود شدن مدرک تحصیلی با نظر معاونت دانشجویی یا آموزشی دانشگاه
  • نشر آگهی مفقود شدن مدرک دانشگاهی در یکی از جراید کثیرالانتشار
  • تحویل یک یا چند نسخه از روزنامه مربوطه و آگهی چاپ شده
  • تهیه یک نسخه استشهادیه محلی مطابق با فرم مربوطه و تأیید یکی از امضا‌های استشهاد توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی
  • واریز هزینه صدور مدرک دانشگاهی المثنی توسط متقاضی

متن آگهی مفقودی مدرک تحصیلیآگهی مفقودی مدارک در روزنامه همشهری

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *