ثبت برند طلا فروشی و مدارک لازم

یکی از انواع کسب و کارهایی که امروزه شاهد رشد آن هستیم، طلا فروشی و فعالیت در حوزه جواهر و زیورآلات است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد اقدام به حضور در این حوزه کرده و از طریق ثبت برند طلا فروشی تلاش کنند تا در این حوزه فعالیت داشته باشند. در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که به این منظور باید به چه نکاتی توجه داشت و چه گام هایی را طی کرد.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با این مسئله توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این موضوع صحبت کنیم و مراحل و نکات مهم برای ثبت برند طلا فروشی را بیان کنیم.

مراحل ثبت برند طلا فروشی

آموزش ثبت برند طلا فروشی

اگر بخواهیم در رابطه با مراحل ثبت برند طلا فروشی توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید در ابتدا گفت که اداره مالکیت معنوی ایران مرجع برای ثبت برند طلا فروشی است و در واقع تمام مراجعات و فرآیندهای تشکیل پرونده در این اداره صورت می گیرد. در نتیجه به منظور ثبت برند طلا فروشی باید به این اداره مراجعه کرده و گام های مختلفی را طی کنید. این گام ها شامل موارد زیر می شود:

جمع آوری مدارک

به منظور ثبت برند طلا فروشی یکی از گام های اساسی و بسیار مهم جمع آوری مدارک است. در واقع شما باید مدارک خاصی را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید که در بخش مربوطه در رابطه با این مدارک صحبت خواهیم کرد.

انتخاب علامت تجاری

گام بعدی که به منظور ثبت یک برند باید آن را طی کنید، انتخاب یک علامت تجاری یا برند برای کسب و کارتان است. در حقیقت شما باید با بررسی قوانین و مقررات موجود در نهایت یک علامت تجاری و یا برند قانونی را برای کسب و کارتان انتخاب کرده و آن را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید. در صورت تایید علامت تجاری شما می توانید مراحل بعدی برای ثبت برند طلا فروشی را طی کنید.

استعلام سابقه ثبتی

مرحله بعدی که به منظور ثبت کردن یک برند در حوزه طلا فروشی باید آن را انجام دهید، استعلام سابقه ثبتی در نزد اداره مالکیت معنوی است. در این مرحله این اداره درخواست شما را مورد ارزیابی قرار داده و آن را بر اساس قوانین بررسی می کند تا در صورت وجود مشکل شما را از چالش و مشکل به وجود آمده آگاه کرده و اطلاعات مختلفی به شما ارائه دهد. در صورتی که پس از انجام استعلامات صورت گرفته مشکلی برای ثبت برند وجود نداشت، شما می توانید به سراغ مرحله بعدی بروید.

ارسال تقاضانامه و تشکیل پرونده

پس از انجام مراحل قبلی، آخرین گام ارسال تقاضانامه برای ثبت برند است. پس از این مرحله پرونده الکترونیکی کسب و کار شما تشکیل شده و مراحل اداری آن طی می شود تا در نهایت به صورت رسمی برند شما به ثبت رسیده و بتوانید از آن استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند طلا فروشی

مدارک لازم برای ثبت برند طلا فروشی

به منظور ثبت برند طلا فروشی، همان طور که بیان کردیم لازم است تا مدارک مختلفی را جمع آوری کرده و آن ها را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید. موضوع لازم به ذکر این است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی این مدارک مختلف بوده و با توجه به نوع درخواست شما لازم است تا مدارک مختلفی را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید.

در این راستا باید گفت که اگر متقاضی شخص حقیقی باشد باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • مدارک هویتی شخص متقاضی
  • آدرس و کد پستی
  • آدرس الکترونیکی
  • وکالت نامه وکیل دادگستری
  • شماره تماس
  • تصویر علامت تجاری
  • لیست از پیش تعیین شده ی کالا و خدمات
  • مجوز صادره از مرجع صالح جهت فعالیت

از سوی دیگر اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، باید مدارک زیر را جمع آوری کرده و آن را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهد:

  • روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • تصویر مدارک هویتی مدیرعامل
  • تصویر لوگو و یا علامت و برند
  • مجوز فعالیت شرکت
  • تعیین طبقات بین المللی کالا و خدمات مدنظر
  • دارا بودن کارت بازرگانی برای برند لاتین

نکته بسیار مهم این است که اگر هر یک از این مدارک را به صورت ناقص ارائه داده و یا کلا آن را به همراه نداشته باشید، فرایند ثبت برند شما با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه لازم است تا در گام اول این مدارک را به صورت کامل به همراه داشته باشید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

مدت زمان لازم برای ثبت برند طلا فروشی

هزینه ثبت برند طلا فروشی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید بدانید این است که مثل هر فرایند اداری، ثبت طلا فروشی نیز نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد و همین مسئله باعث می شود تا مدت زمان انجام این فرایند چند ماه طول بکشد.

در همین راستا اگر بخواهیم مدت زمان ثبت برند طلا فروشی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم باید گفت که به صورت کلی کارشناس ثبت موظف است تا در طی ۶۰ روز نظر خود را در رابطه با پرونده اعلام کند. 30 روز پس از انتشار روزنامه اول فرآیند تشکیل پرونده انجام شده و 30 روز پس از انتشار روزنامه دوم سند برند صادر خواهد شد و مالک یا وکیل می تواند آن را دریافت کند.

نکته مهم این است که تمامی این مدت زمان های گفته شده تقریبی بوده و متناسب با شرایط پرونده ممکن است این مدت زمان کاهش پیدا کند. به هر میزانی که شما در فرآیندهای مربوط به خود، به صورت کامل و دقیق عمل کنید، به همان اندازه قادر خواهید بود تا به بهترین شکل ممکن این فرآیندها را طی کرده و در مدت زمان کوتاهی برند خود را در حوزه طلا فروشی به ثبت رسمی برسانید.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…