ثبت برند خشکبار

نحوه ثبت برند خشکبار

کشورمان ایران کشوری چهار فصل بوده و به همین دلیل شرایط برای تولید خشکبار در آن به خوبی فراهم شده است. برخی از خشکباری که در ایران تولید می شود از شهرت جهانی در دنیا برخوردارند که از جمله آنها می توان به پسته و زعفران اشاره کرد. ثبت برند خشکبار یکی از ترفندهایی است که می توان به کمک آن کاری کرد که خشکبار تولید شده در کشور به دیگر کشورها صادر شود و ارز آوری و سود آوری قابل ملاحظه ای برای کشور و تولیدکنندگان ایجاد کند.

افرادی که به صورت حرفه ای در این حوزه کار می کنند باید بدانند که برای افزایش فعالیت های خود نیازمند یک برند می باشند. ثبت برند می تواند باعث افزایش فروش محصول شده و از بروز هر گونه تقلب و سو استفاده نیز به میزان زیادی بکاهد.

همین دو دلیل برای آنکه تولیدکنندگان حرفه ای به دنبال این موضوع باشند کافی به نظر می رسد و تنها ثبت برند است که می تواند از بروز این دو مشکل جلوگیری به عمل آرود.

مدارک لازم برای ثبت برند خشکبار اشخاص حقیقی

تهیه مدارک ثبت برند جهت دریافت علائم تجاری در حوزه خشکبار، بخش بسیار مهمی می باشد که باید به دقت آن ها را تهیه کنید.

ثبت برند خشکبار چه مدارکی میخواهد

  • ارائه یک تصویر از شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه یک کپی از مجوز فعالیت که می تواند شامل مواردی مانند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا مانند اینها باشد
  • ارائه کارت بازرگانی؛ این مورد در صورتی نیاز است که برند به صورت لاتین باشد و یا حداقل یک حرف لاتین در آن وجود داشته باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

  • ارائه یک کپی از شناسنامه و کارت ملی موسسین شرکت
  • ارائه یک کپی از روزنامه رسمی که آخرین تغییرات شرکت در آن درج شده است
  • ارائه کارت بازرگانی برای برندهایی که لاتین هستند و یا یک حرف لاتین در آنها به چشم می خورد
  • ارائه کپی از مجوز فعالیت که می تواند شامل مواردی مانند جواز تاسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره برداری و یا جواز کسب و یا مانند اینها باشد.

هزینه ثبت برند خشکبار

هزینه ثبت برند به مسائل مختلف بستگی دارد. از جمله فاکتورهایی که می تواند باعث تغییر در هزینه ثبت برند شود تعداد طبقاتی که محصول در آن ثبت شده است. هر برند باید محصول خود را در طبقاتی که تعریف شده است قرار دهد؛ هر چه طبقاتی که محصول در آن قرار می گیرد بیشتر باشد هزینه ای که برای ثبت برند باید پرداخت شود نیز بیشتر می شود.

در ضمن توجه داشته باشید که هزینه ثبت برند فارسی با هزینه ثبت برند به صورت لاتین هیچ تفاوتی ندارد و لاتین بودن یک برند اصلا دلیل بر این نیست که هزینه بیشتری پرداخت کنید.

مدت زمان ثبت برند خشکبار

از زمانی که شما اظهارنامه را به اداره مالکیت معنوی ارسال می کنید حدود 30 تا 45 روز طول می کشد تا مشخص شود که آیا برند شما قابلیت ثبت دارد یا خیر. اگر در این حین هیچ مشکلی به وجود نیاید و اجازه ثبت برند به شما داده شود باید یک آگهی در روزنامه های رسمی چاپ کنید و به اطلاع عموم مردم برسانید که قصد دارید یک برند ثبت کنید.

برای تنظیم اظهارنامه کلیک کنید.

معمولا این عمل به این علت انجام می شود که اگر فردی در مورد این برند اعتراضی دارد از ثبت برند جلوگیری به عمل آید. بعد از چاپ آگهی اول حدود 4 هفته طول می کشد تا گواهی ثبت برند صادر شود و بعد از آن دو مرتبه باید در یک روزنامه رسمی آگهی دوم را به چاپ برسانید. به صورت معمول حدود 3 ماه طول می کشد تا گواهی برند به اسم مالک صادر شود.

مراحل ثبت برند خشکبار

مراحل ثبت برند خشکبار به شرح زیر است:

  • ابتدا باید به سامانه مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کنید و مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم را در آن پشت سر بگذارید.
  • مشخصات و اطلاعات هویتی مالک برند را وارد کنید.
  • بر حسب اینکه شما یک فرد حقوقی و حقیقی هستید مدارک مورد نظر را آماده کرده و آنها را در محل مورد نظر آپلود کنید.
  • بعد از بارگذاری تمام مدارک، باید تمام مدارک و اطلاعات وارد شده را تایید کنید.
  • در قدم بعدی هزینه ای که این مورد برای شما به دنبال دارد را پرداخت نمایید.
  • در نهایت یک شماره اظهارنامه برند و رمز برای شما ارسال می شود؛ در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

اگر در اطلاعات و مدارکی که در این سامانه ثبت کرده اید هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد نسخه نهایی برای شما فرستاده می شود؛ شما باید آن را امضا  کرده و نسخه کپی برابر اصل گرفته و مجددا برای اداره بفرستید.

چرا لازم است برای ثبت برند خشکبار اقدام کنیم؟

شرایط خشکی که کشورمان ایران از آن برخوردار است باعث شده که خشکبار تولید شده در کشورمان ایران کیفیت بالایی داشته باشد. برای آنکه بتوان به صورتی کاملا حرفه ای این محصول را به فروش رساند لازم است که تولیدکنندگان، یک برند خاص برای خود تعریف کرده باشند.

این مورد می تواند باعث شود که کشورهای دیگر نتوانند محصول تولیدی در کشور را به نام خودشان در سطح دنیا بفروشند و از این راه درآمدهای عالی و فوق العاده ای به دست آورند.

وقتی یک تولیدکننده در یک بسته بندی خاص و با یک برند خاص محصول و خشکبار تولیدی در مزارعش را می فروشد می تواند موثرتر و کاراتر به امر تبلیغات نیز وارد شده و در این حوزه فعالیت های خوبی انجام دهد و به سودجویان اجازه نداده تا بتوانند از محصول شما سواستفاده کنند.

البته اینکه دست کلاهبرداران از این ماجرا کوتاه شود یک طرف قضیه است و در طرف دیگر داستان، مشتریانی قرار دارند که به دنبال خرید محصولی با کیفیت می باشند. اغلب افراد ترجیه می دهد تا محصولات را در قالب یک بسته بندی شکیل و زیبا خریداری کنند و شما در صورتی که برای خود برندی ثبت نکرده باشید هزینه ای که برای بسته بندی نیز در نظر می گیرید عملا بیهوده بوده و هیچ فایده و سود مالی برایتان به دنبال نخواهد داشت.

بنابراین اگر کسی می خواهد که خشکبار تولیدی اش به خوبی در بین مردم جا باز کند بهتر است حتما برای این موضوع اقدامات لازم صورت گیرد. برای آنکه بتوانید حقوق معنوی و مادی محصول خود را حفظ کنید توصیه می کنیم حتما برای ثبت برند خشکبار اقدام نمایید.

یک نکته مهم در ثبت برند خشکبار

یکی از مهم ترین مراحلی که باید نسبت به انجام آن اقدام کنید استعلام گرفتن از برندی است که قصد دارید آن را ثبت کنید. برندی که شما برای خشکبار تولیدی تان انتخاب کرده اید به هیچ عنوان نباید با دیگر برندهای موجود در بازار شبیه باشد.

برای فهمیدن قابلیت ثبت و استعلام برند کلیک کنید.

در این صورت شک نداشته باشید که این برند رد شده و قابلیت ثبت ندارد. بنابراین قبلا از انجام هر گونه اقدام جدی ابتدا برند را استعلام کنید تا مطمئن شوید که برند شما به برند دیگری حتی شباهت هم ندارد.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…