شرایط و مراحل دریافت ایزو 29001

شرایط دریافت ایزو 29001

طریقه دریافت ایزو 29001

استانداردسازی تمام فعالیت های تجاری و غیرتجاری اعم از اینکه در دسته تولید قرار بگیرند یا نوعی خدمت تلقی شوند از اهمیت بسیار زیادی برای سازمان استاندارد جهانی یا همان iso برخوردار است. این سازمان در همکاری با سایر سازمان ها، دستورالعمل هایی را تصویب کرده و آن ها را در قالب ایزو در اختیار سایر کشورها قرار می دهد. کشورهای پذیرنده برای دریافت حمایت های بین المللی از سازمان هایی همانند سازمان استاندارد جهانی مکلف به رعایت تمام نکات مندرج در ایزو هستند. یکی از مهم ترین دستورالعمل های سازمان استاندارد جهانی با عنوان ایزو 29001  یا iso/ts29001 شناخته می شود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی سیستم مدیریت کیفیت 29001 و شرایط اخذ و دریافت ایزو 29001 بپردازیم.

ایزو 29001 چیست؟

مراحل دریافت ایزو 29001 چیست

تمام کسانی که می خواهند فعالیت های خود را با دستورالعمل های سازمان استاندارد جهانی منطبق کنند با ایزو 9001 به عنوان سیستم مدیریت کیفیت آشنایی دارند. به دنبال تصویب و انتشار ایزو 9001 سایر سازمان های بین المللی که هرکدام دارای برنامه مشخص و فعالیت متفاوتی در مقایسه با سایر سازمان ها بودند سعی کردند برنامه ها خود را با دستورالعمل های این استاندارد منطبق کنند.

ایزو 29001 نیز به دنبال انجام دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت یا همان ایزو 9001 پا به عرصه وجود گذاشت با این تفاوت که ایزو 9001، سیستم مدیریت کیفیت را به صورت کلی مورد بررسی قرار داد اما ایزو 29001 به بررسی سیستم مدیریت کیفیت در بخش پتروشیمی می پردازد. در واقع استاندارد ایزو 29001 نتیجه همکاری سازمان iso و سازمان بین المللی نفت و گاز می باشد.

اهداف استاندارد مدیریت کیفیت یا ایزو در بخش پتروشیمی

برای دریافت ایزو 29001 در وهله اول بر تامین زنجیره نفت و گاز متمرکز شده است. الزامات درج شده در استاندارد 29001 سیستم مدیریت کیفیت را در خصوص چیدمان، استقرار، تولید و اجرای محصولات حاصل از نفت و گاز طبیعی تعیین نموده است.

سازمان استاندارد جهانی و همچنین سازمان بین المللی نفت و گاز نیز از الزمات خاصی برای پیوستن سازمان های داخلی در عرصه پتروشیمی نام برده است به عنوان مثال تنها سازمان هایی حق شرکت در مناقصات را دارند که استاندارد مدیریت کیفیت در زمینه تولید و فروش محصولات مرتبط با پتروشیمی را دریافت کرده باشند.

اهمیت استاندارد ایزو 29001

دریافت ایزو 29001 چه شرایطی میخواهد

اهمیت درج چنین استانداردی در سازمان بین المللی نفت و گاز و iso بر هیچ کس پوشیده نیست. امروزه بشر از احتمال بروز فاجعه در صورت عدم رعایت قوانین و استانداردهای مربوط به فعالیت در پتروشیمی آگاه است. گاهی مواقع عدم رعایت استانداردهای مندرج صرفا به ضرر کسانی که از دریافت گواهی ایزو 29001 امتناع کرده اند نمی شود، بلکه صدها و هزاران انسان بی گناه را هم می تواند درگیر آن نماید. این امر باعث شده است تا دریافت گواهی ایزو 29001 بیش از آنکه یک سیستم مدیریت کیفیت اختیاری باشد به صورت یک سیستم اجباری درآمده و تمامی افراد فعال در این زمینه به نحوی ملزم به دریافت آن باشند.

همین حالا ثبت شرکت کنید.

مزایای دریافت گواهی ایزو 29001

مدارک لازم برای دریافت ایزو 29001

از جمله مهم ترین مزایای دریافت ایزو 29001 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عملکرد سازمان را بهبود می دهد
  • افزایش کارایی را به دنبال دارد
  • مدیریت ریسک را بهبود خواهد بخشید
  • از مدیریت موثر پسماند اطمینان حاصل کنید
  • اطمینان از اطمینان مشتری را به دنبال خواهد داشت
  • اطمینان از کیفیت و ایمنی را تجربه خواهید کرد
  • کسب مزیت رقابتی در بازار و بخصوص شرکت در مناقصات را دارد
  • بازاریابی را بهبود خواهد بخشید
  • کمک به کاهش هزینه ها می کند

راهنمای دریافت ایزو 29001

دریافت ایزو اعم از سیستم های خاص یا استانداردهای عام در زمینه طراحی، تولیدو فروش باید از موسسات مجاز و نمایندگی هایی صورت گیرد که مجوز انجام این کار را دریافت کرده اند. در صورتی که قصد دریافت ایزو 29001 را دارید می توانید هم اکنون با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه از وب سایت آگاه ثبت تماس بگیرید و یا اینکه مبادرت به تکمیل فرم های تعیین شده در همین صفحه نمایید. مشاورین ما برای راهنمایی شما در زمینه تکمیل فرم درخواست ایزو 29001 آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جهت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…