ثبت شرکت سنگ بری چگونه انجام میشود؟

سنگ ها یکی از مواد مورد نیاز انسان در طول تاریخ بوده است که به نظر می رسد به عنوان یک نیاز بی پایان در عرصه ساخت و ساز شناخته می شود. امروزه شرکت های بسیار زیادی در عرصه تولید سنگ و سنگ بری فعالیت می کنند که می توان تعداد آن ها در ایران را بیش از 6000 مورد برآورد کرد. مراحل ثبت شرکت سنگ بری برای ثبت شرکت هایی که می خواهند به فعالیت خود در این زمینه رسمیت ببخشند حائز اهمیت است.

شرایط ثبت شرکت سنگ بری

ثبت شرکت سنگ بری نیز همانند سایر شرکت ها و موسسات مالی و غیرمالی دارای مراحل خاصی است که باید مورد توجه فعالان این عرصه قرار بگیرد. در این مقاله به شما مراحل ثبت شرکت سنگ بری را توضیح می دهیم. در صورتی که قصد ثبت شرکت را دارید پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید. قطعا بعد از مطالعه این مطالب، سریع ترین و مقرون بصرفه ترین روش پیشنهادی برای ثبت شرکت سنگ بری را انتخاب خواهید کرد.

اهمیت ثبت شرکت سنگ بری

ثبت شرکت سنگ بری چه اهمیتی دارد

ثبت شرکت با توجه به رسمیت بخشیدن به فعالیت شما باعث می گردد تا حمایت های قانونی را در این زمینه به دست آورید. اصولا افراد برای تاسیس شرکت و انجام فعالیت های گسترده به یک سرمایه و دریافت تسهیلات بانکی نیاز دارند.

در اغلب موارد سرمایه اولیه صرفا کفاف تاسیس شرکت را می دهد، اما ادامه فعالیت به سرمایه بیشتری نیاز دارد که موسس شرکت ها را به سمت دریافت وام های بانکی سوق می دهد.

شما بعد از ثبت شرکت خود می توانید فعالیت هایی همانند تبلیغ و بازاریابی را در برنامه خود گنجانده و به دنبال افزایش بازار فروش خود باشید. همچنین به سازمان های ذی ربط این اجازه را می دهید تا سطح کیفی محصولات شما را چک کرده و با ارائه استانداردهای لازم، رسمیت خود را در جامعه افزایش دهید.

ثبت شرکت کمک می کند تا به دنبال ثبت برند تجاری نیز باشید و از این طریق به یک رقیب واقعی در دنیای تجارت مبدل شوید. می توانید با نام و اعتباری که از طریق شخص حقوقی به دست آورده اید در مزایدات و مناقصات شرکت کرده و مزایای مالی بسیار زیادی را نیز به دست آورید. این موارد تنها نمونه کوچکی از مزایای ثبت شرکت سنگ بری قلمداد می شود.

بایدها و نبایدهای ثبت شرکت سنگ بری

بایدها و نبایدهای زیادی در زمینه ثبت شرکت هایی که در حوزه صنایع سنگین و نیمه سنگین فعالیت می کنند وجود دارد، اما در اینجا به ذکر کلیات آن ها اکتفا می کنیم. جهت ثبت شرکت سنگ بری در ابتدا لازم است مجوزهای مربوطه را از ادارات و سازمان های مرتبط دریافته نموده و پس از طی مراحل قانونی نسبت به کسب پروانه بهره برداری ثبت شرکت تولیدی اقدام کنید.

اخذ پروانه بهره برداری برای افراد یا واحد های تولیدی که فعالیت خود را با استفاده از نیروی انسانی و دستگاه های تولیدی آغاز می کنند ضروری است. همچنین باید استانداردهای لازم در خصوص حفظ سلامت محیط کار را در نظر بگیرند. این استانداردها در خصوص حفظ سلامت روحی و جسمی کارگران است بخصوص اگر با دستگاه هایی کار می کنند که خطر نقص عضو یا فراتر از آن را به دنبال دارند.

داشتن تحصیلات مرتبط با سنگ بری و یا سنگ شناسی به همراه ارائه اسناد مرتبط با تجربه و سابقه کاری جهت دریافت این پروانه الزامی است. مدت اعتبار این پروانه دو سال بوده و برای تمدید آن باید تقاضانامه ای را منوط بر درخواست تمدید پروانه تکمیل نموده و آن را به سازمان مربوطه تحویل دهید.

کارشناسان باید در ابتدا محل مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تطابق فعالیت ها با قوانین و استانداردهای این حوزه مبادرت به تمدید جواز کسب و کار می کنند.

انواع ثبت شرکت سنگ بری

قالب ها و روش های مختلفی برای ثبت شرکت در قانون تجارت ایران و سایر کشورها درج شده است. هفت قالب خاص که در قانون به رسمیت شناخته شده و افراد می توانند بنابر سلیقه یا شرایط کار خود یکی از آن ها را برای ثبت شرکت انتخاب کنند با این حال ثبت شرکت سنگ بری در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، متداول تر از سایر روش هاست.

در ادامه به شرایط ثبت شرکت سنگ بری سهامی خاص و مسئولیت محدود خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت شرکت سنگ بری سهامی خاص

  • شرکت سهامی خاص حداقل از سه عضو تشکیل می شود.
  • شرکت سهامی خاص دارای دو بازرس است که با یکدیگر نسبت فامیلی نداشته و به سن قانونی نیز رسیده باشند.
  • سرمایه مورد نظر برای ثبت شرکت سنگ بری در قالب شرکت سهامی خاص، یک میلیون ریال است، اما عقل و منطق حکم می کند که سرمایه بیشتری برای تاسیس شرکت سنگ بری نیاز است و این مبالغ مربوط به ده ها سال قبل است و هم اکنون در دنیای واقعی مصداق ندارند.
  • ابتدا 35 درصد از سرمایه اولیه باید به حسابی در بانک و به نام شرکت مورد نظر واریز شود.
  • هرکدام از اعضا هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص باید حداقل دارای یک سهم باشند اما محدودیت خاصی برای حداکثر سهام در نظر گرفته نشده است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سنگ بری سهامی خاص

  • کپی برابر اصل از مدارک هویتی سهامداران و کسی که درخواست ثبت شرکت می دهد.
  • ارائه دو نسخه اظهارنامه مبنی بر تقاضای ثبت شرکت سنگ بری که به صورت اینترنتی بوده است.
  • دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضا کلیه اعضا رسیده باشد.
  • گواهی بانک مبنی بر اینکه حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت به نام همان شرکت در بانک تودیع شده است.
  • ارائه دو نسخه اقرار نامه که نشان از فعالیت قانونی اعضا دارد و اینکه فعالیت شرکت مشمول ممنوعیت مندرج در قانون اساسی در اصل 141 و مواد 111 و همچنین 126 قانون تجارت نمی باشد.
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی که باید به امضای همه اعضا رسیده باشد.
  • اگر شخص حقوقی خواهان ثبت شرکت است باید علاوه بر مدارک هویتی، نشر اساسنامه به همراه آخرین نشر تغییرات صورت گرفته در اساسنامه را ضمیمه این مدارک کنند.
  • ارائه تمام مجوزهای لازم که از سازمان های ذی ربط برای فعالیت تاسیسات مورد نظر اخذ شده است.
  • ارائه وکالت نامه در صورتی که امور به وکالت انجام می شود.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت سنگ بری با مسئولیت محدود

  • حداقل اعضا باید دو یا چند نفر باشند.
  • همانند شرکت سهامی خاص، حداقل سرمایه اولیه یک میلیون ریال است اما همانطور که تشریح گردید در دنیای امروز امکان تاسیس شرکت با این سرمایه از لحاظ عقلی امکان پذیر نیست.
  • تعهد بر پرداخت کلیه سرمایه شرکت برای تاسیس آن کفایت می کند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سنگ بری با مسئولیت محدود

  • کپی برابر اصل از مدارک هویتی سهامداران و کسی که درخواست ثبت شرکت می دهد.
  • ارائه دو نسخه اظهارنامه مبنی بر تقاضای ثبت شرکت سنگ بری که به صورت اینترنتی بوده است.
  • دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضا کلیه اعضا رسیده باشد.
  • ارائه دو نسخه اقرار نامه که نشان از فعالیت قانونی اعضا دارد و اینکه فعالیت شرکت مشمول ممنوعیت مندرج در قانون اساسی در اصل 141 و مواد 111 و همچنین 126 قانون تجارت نمی باشد.
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی که باید به امضای همه اعضا رسیده باشد.
  • اگر شخص حقوقی خواهان ثبت شرکت است باید علاوه بر مدارک هویتی، نشر اساسنامه به همراه آخرین نضر تغییرات صورت گرفته در اساسنامه را ضمیمه این مدارک کنند.
  • ارائه تمام مجوزهای لازم که از سازمان های ذی ربط برای فعالیت تاسیسات مورد نظر اخذ شده است.
  • ارائه وکالت نامه در صورتی که امور به وکالت انجام می شود.
  • همانطور که مشاهده می شود تفاوت این دو شرکت برای ارائه مدارک به گواهی بانکی مبنی بر تودیع 35 درصد سرمایه برای شرکت سهامی خاص است.

صفر تا صد ثبت شرکت سنگ بری

در ابتدا باید تمام شرایط فوق را مهیا ساخته و مدارک لازم را تهیه کنید. اکنون به سامانه ثبت شرکت ها وارد شوید. در این مرحله باید تقاضانامه خود را مبنی بر ثبت شرکت سنگ بری تکمیل نمایید. تکمیل کردن تقاضانامه منوط است بر آپلود کردن تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست اولیه و همچنین تکمیل فیلدهایی که درخواست شده است به عنوان مثال شما باید پنج نام انتخابی را برای شرکت خود وارد کرده و درخواست نمایید تا با یکی از آن ها موافقت به عمل آید. ثبت نهایی نیز به معنای درخواست بررسی همین مدارک و اظهارنامه فوق الذکر است.

در صورتی که با درخواست شما در مرحله اول موافقت به عمل آید باید به همراه تمام مدارک موجود به اداره ثبت شرکت ها در تهران مراجعه کنید. دقت داشته باشید که حتی بسیاری از متقاضیان ساکن تهران نیز برای تسریع در رسیدگی به امور مربوطه و رسیدگی به امور روزمره خود، از خدمات دفاتر نمایندگی استفاده می کنند.

درخواست شما یکبار دیگر کارشناسی شده و درخواست اصلاح، رد یا پذیرش تقاضانامه ارسال می گردد. در صورت پذیرش نیاز به نشر آگهی در روزنامه رسمی کشور دارید. بعد از گذشت زمان مورد نیاز از نشر دومین آگهی که اصولا یک ماه است و در صورتی که اعتراضی به این امر وارد نگردد می توانید شرکت را ثبت نمایید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…