شرایط و مراحل ثبت برند آموزشگاه موسیقی

هنگامی که صحبت از ثبت برند در حوزه هنر می شود، می تواند زمینه های مختلفی را در برگیرد که عمدتا در طبقه بندی فرهنگی قرار گرفته و متناسب با نوع آن دسته بندی می شود. برای آن که بتوانید از روند کار اطلاع یابید، لازم است که از شرایط ثبت برند آموزشگاه موسیقی کاملا مطلع شده و بر اساس آن مراحل قانونی را طی کنید.

نکته ای که اینجا مطرح است این است که برای ثبت برند، لازم است که از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی اقدام کرده و مراجعه حضوری برای ثبت اولیه نیاز نمی باشد. در این حالت و برای ثبت برند خود به سامانه این اداره وارد شده و درخواست خود را ثبت نموده و نام کاربری و کلمه عبور را دریافت می کنید.

مراحل ثبت برند آموزشگاه موسیقی

هنگامی که در سامانه اداره مالکیت معنوی وارد شدید، لازم است که بر اساس نوع درخواست خود که تصمیم دارید برند را به نام شخص حقیقی یا حقوقی ارائه نمایید، فرم ها را تکمیل کرده و مدارک ثبت برند را پیوست کنید. اظهارنامه ثبت برند را مطابق با مشخصات خود تکمیل کرده و مدارک ذکر شده را بارگذاری کنید تا مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

به خاطر داشته باشید برای این که در وقت خود صرفه جویی نموده و با رد پرونده مواجه نشوید، پیش از هر اقدامی از علامت تجاری که مد نظر دارید استعلام برند دریافت کنید تا خیالتان راحت شود که پیش از این، شخص ثالث دیگری برا ثبت برند اقدام نکرده است. زیرا یکی از دلایل رد درخواست و شرایط ثبت برند، عدم مشابهت آن با دیگر برند ها می باشد.

به طور معمول کارشناسان ثبت برند، طی ده روز کاری به مدارک و اطلاعات درج شده در درخواست شما رسیدگی کرده و پاسخ خود را ارائه می کنند. در صورتی که خطایی در این خصوص وجود داشته باشد، آن را می توان در سامانه مشاهده نموده و برای رفع آن اقدام نمود. می توانید با استفاده از شماره پیگیری که دریافت می کنید، در سامانه روند پرونده خود را در اداره مالکیت معنوی کنترل کنید.

نکته ای که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که برای تاسیس آموزشگاه و یکی از مهم ترین شرایط ثبت برند آموزشگاه موسیقی این است که مجوز لازم برای فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کنید. در غیر اینصورت، کار ثبت شما انجام نخواهد شد.

شرایط لازم برای ثبت برند آموزشگاه موسیقی

ثبت برند آموزشگاه موسیقی چه مراحلی دارد؟

ضمن آن که مجوز تاسیس و مدارک لازم در خصوص صلاحیت صاحبان برند نیز می بایست به آن ها پیوست گردد. امروزه آموزشگاه های موسیقی زیادی در سطح کشور تاسیس شده است که در زمینه های مختلفی فعالیت دارند و موسیقی های اصیل ایرانی و یا بین المللی را تدریس می کنند. بنابراین رقابت در این شرایط مستلزم ثبت برند مطابق با مراحل قانونی آن است.

از سویی دیگر تمامی کسانی که اقدام به راه اندازی آموزشگاه موسیقی کرده اند، لازم است که مجوز تاسیس و فعالیت خود را هنگام ثبت برند، ارائه کنند که می تواند اشخاص حقیقی و حقوقی را شامل شود. ضمن آنکه یکی از صاحبان آموزشگاه لازم است به عنوان مدیر مسئول به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و خود را معرفی نماید.

همچنین درخواست کنندگان ثبت برند آموزشگاه موسیقی می بایست عدم سوء پیشینه کیفری داشته و تابعیت ایرانی را داشته باشند. همچنین از دیگر شرایط ثبت برند این است که متقاضی در دستگاه های دولتی مشغول به کار نبوده و حداقل شرایط سنی بالای بیست و پنج سال را نیز داشته باشند.

لازم به ذکر است که داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر برای متقاضی ثبت برند در رشته های مرتبط و موسیقی و یا داشتن  حداقل پنج سال تجربه و مهارت در این خصوص الزامی است. همچنین شورای ارزشیابی هنرمندان کل کشور نیز می بایست این آموزشگاه موسیقی را تایید نماید.

مدارک لازم برای ثبت برند آموزشگاه موسیقی

برای آن که بتوانید برای ثبت برند خود در آموزشگاه موسیقی مجوزهای لازم را دریافت کنید، لازم است که ابتدا تصویری از مدارک شناسایی درخواست کننده را به همراه کارت پایان خدمت ارائه کنید. همچنین مدارک مبتنی بر صلاحیت تاسیس آموزشگاه را نیز پیوست نمایید.

ضمن آن که لازم است در خصوص سابقه فعالیت های هنری خود در شاخه موسیقی را نیز جمع آوری کرده و ارائه نمایید. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که می توانید برای گروه موسیقی خود نیز در خصوص ثبت برند اقدام نمایید. یک آموزشگاه موسیقی می تواند فعالیت های فرهنگی، آموزشی، تبلیغاتی، سینمایی و یا سمعی بصری داشته باشد که تمامی این موارد در شرایط ثبت برند آموزشگاه موسیقی مطرح است.

همچنین مدارکی مربوط به محل اقامت قانونی آموزشگاه موسیقی نیز می بایست به مدارک مربوط به ثبت برند پیوست گردد که به طول معمول دارای شرایط و مشخصات معینی است که در صورت برخورداری از آن ها، این مجوز صادر می شود.

انتخاب نام مناسب برای آموزشگاه موسیقی

نام مناسب ثبت برند آموزشگاه موسیقی

یکی از مهم ترین شرایط ثبت برند آموزشگاه موسیقی ، انتخاب نام مناسب و هنری برای آن است که در این خصوص می توانید با کارشناسان آگاه ثبت ثبت مشورت نمایید. در این خصوص در کنار ضوابط قانونی که وجود دارد، ذوق هنری نیز می تواند موثر بوده و در معرفی بهتر فعالیت های آموزشگاه تاثیرگذار باشد.

هزینه ثبت برند آموزشگاه موسیقی

از دیگر مواردی که در این باره مطرح است، هزینه  ثبت برند است که مطابق با نوع شخصیت حقیقی و حقوقی تعیین شده و پس از تایید اولیه مدارک و مشخصات ثبت شده در سامانه اعلام می گردد. پس از پرداخت این هزینه های اعلام شده و هزینه های مربوط به درج آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی کشو، می بایست با اصل مدارک و دو نسخه از اظهارنامه ثبت برند به اداره مالکیت معنوی رفته و برای دریافت گواهی ثبت برند خود اقدام کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که مدارک و اطلاعات درج شده را به دقت وارد نمایید، ثبت برند، چندان زمان نخواهد برد و شرایط ثبت برند آموزشگاه موسیقی برای شما بسیار سهل و آسان می شود. این در حالی است که می توانید از خدمات آگاه ثبت نیز بهره مند شوید.

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…