طریقه ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

یک شرکت فعال در زمینه مسافرت و گردشگری اعم از مسافرت های داخلی یا جهانگردی، فعالیت گسترده تری در مقایسه با سایر شرکت ها دارد و این امر دلیل واضحی بر پیچیده بودن شرایط ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی است.

ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی مشمول تهیه مدارک لازم، سپری کردن مراحل مورد نیاز، دریافت مجوز از سازمان های ذیربط، فراهم نمودن شرایط خاص و مواردی از این قبیل است که شاید برای بسیاری از افراد قدری سنگین و هزینه بردار باشد، اما باید بدانید که چنین شرکت هایی در دنیای امروز در زمره سودآورترین شرکت ها قرار دارند و در صورتی که مبتنی بر یک برنامه اصولی باشند قطعا شرایط مناسبی را برای موسسین ایجاد خواهند کرد.

اهمیت ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

چرا ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

مسافرت به سایر نقاط ایران و جهان با بهره مندی از خدماتی همانند غذا، اقامتگاه و بازدید از مکان های خاص همراه است. شاید یک سفر داخلی یا خارجی شامل مسائل و ارکان دیگری باشد، اما هیچ گونه مسافرتی را نمی توان تصور کرد که جنبه گردشگری داشته باشد و مشمول یکی از ارکان فوق نباشد.

ارائه خدمات ضروری و خدمات رفاهی با کیفیت مناسب و با بهره مندی از امنیت کامل همان مسئله ای است که شرکت های گردشگری را ایجاد نموده است.

زمانی که جهان در قرن بیستم با افزایش میزان گردشگران مواجه گردید به این نتیجه رسید که اگر چنین مسافرت هایی را ساماندهی و سازماندهی نکند ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای افراد در قالب مسافرت به وجود می آید.

یکی دیگر از مهم ترین اهداف سازمان های گردشگری از ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی، کاهش هزینه های مربوط به مسافرت های داخلی و خارجی و همچنین استفاده از تجربه افرادی است که در قالب لیدر تورهای گردشگری فعالیت می کنند.

صدور مجوز برای ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

مجوز ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

شرکت هایی که در زیر مجموعه سازمان های گردشگری فعالیت می کنند باید پیش از آغاز فعالیت رسمی خود مبادرت به دریافت مجوز از ادارات و سازمان های مربوطه نمایند. در ایران هرگونه شرکتی که قصد دارد به انجام فعالیت های گردشگری و خدمات مسافرتی بپردازد باید مجوز لازم را از وزارت راه و ترابری دریافت کند.

اگر شرکت مورد نظر بخواهد فعالیت خود را به بخش های سیاحتی، زیارتی و تاریخی اختصاص دهد ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بنابراین شما نیز بنابر حوزه فعالیت خود ملزم به دریافت مجوزهای لازم خواهید بود.

قوانین جامعی در خصوص ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی وجود دارد، اما یکی از مهم ترین بخش های موجود در این زمینه به قوانین مربوط به صدور مجوز برای این شرکت ها اختصاص دارد. در این زمینه ضوابط خاصی در خصوص تعیین یک مکان مناسب به عنوان دفتر شرکت، معرفی یک شخص شایسته برای مدیریت شرکت و ارائه تضمین قانونی برای آغاز فعالیت است. این تضمین بانکی به مبلغ 50 میلیون ریال به حساب سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واریز می گردد.

طریقه مجوز ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

چگونگی ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

اشخاص حقوقی می توانند نسبت به ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی اقدام نمایند. شرایط اشخاص حقوقی برای دریافت مجوز عبارتند از:

  • تابعیت ایران
  • مرتبط بودن فعالیت های شخص حقوقی با فعالیت های مربوط به شرکت های گردشگری

شرایط اشخاص حقیقی برای ثبت شرکت گردشگری نیز به شرح ذیل است:

  • تابعیت ایران
  • پیروی از دین اسلام و سایر ادیان مندرج در قانون اساسی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و مواد روانگردان
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن حداقل 25 سال
  • ارائه کارت معافیت از خدمت سربازی یا کارت پایان خدمت
  • ارائه مدکر تحصیلی (حداقل کارشناسی)
  • عدم اشتغال به هر شغلی که مانع فعالیت مورد نظر باشد.
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کار با شرکت ها و سازمان های مرتبط

مدیر فنی شرکت باید دارای شرایط ذیل باشد:

  • آشنایی با یکی از زبان های خارجی (ترجیحا زبان انگلیسی) و در صورتی که شرکت در رابطه با مسافرت های زیارتی تشکیل شده است بهتر خواهد بود اگر مسئول فنی با زبان عربی نیز آشنایی داشته باشد.

گواهینامه فارغ التحصیلی از آموزشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه ای مربوط به خدمات مسافرتی و سیاحتی  – جهانگردی یا مراکز آموزشی وزارتخانه های مرتبط که باید به سازمان های مربوطه ارائه شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت گردشگری و مسافرتی

مدارک ثبت شرکت گردشگری

اگر توانسته اید باتوجه به شرایط مندرج در مبحث اخیر، مجوز لازم را از سازمان های مربوطه دریافت کنید باید برای ثبت شرکت مورد نظر خود، مدارک ذیل را فراهم نمایید. این مدارک عبارتند از:

  1. ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل مدارک هویتی
  2. کپی برداری از تمامی صفحات شناسنامه
  3. ارائه مدارک مربوط به سابقه کار در سازمان های مرتبط با فعالیت شرکت
  4. مدارک مربوط به پرداخت بیمه شخصی
  5. ارائه کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه اصل آن
  6. ارائه کپی کارت پایان خدمت یا معافیت از آن به همراه اصل مدرک
  7. ارائه اظهار نامه رسمی شرکت برای اشخاص حقوقی
  8. شش قطعه عکس سازمانی با ابعاد 3*4 که متعلق به سال جاری باشد.
  9. ارائه گواهی تضمین بانکی به حساب میراث فرهنگی و به ارزش 50 میلیون ریال
  10. ارائه حداقل ده نام مناسب برای ثبت شرکت به صورتی که منطبق بر قوانین موجود در این زمینه باشد.
  11. ارائه ده علامت تجاری برای ثبت برند یک موسسه فعال در زمینه گردشگری و مسافرت که به صورت گرافیکی و مناسب با توجه به قوانین مربوط به ثبت علائم تجاری و اختراعات طراحی شده باشند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…