Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند سالن ماساژ

ثبت برند سالن ماساژ

ثبت برند سالن ماساژ

 

هنر ماساژ و ماساژ درمانی از جمله مهمترین فعالیت های مربوط به طب سنتی است که در عصر مدرنتیه نیز مورد توجه واقع شده است به صورتی که شاهد دایر شدن صدها هزار سالن ماساژ در سراسر جهان هستیم. امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان بر اهمیت چنین سالن هایی که به صورت تخصصی یک ماساژ اصولی و حساب شده را عرضه می کنند تاکید دارند. در ادامه به چگونگی ثبت برند سالن ماساژ میپردازیم.

در این مقاله علاوه بر ذکر مزایای ثبت برند سالن ماساژ به مسائل دیگری از جمله مدت زمان لازم برای ثبت برند، هزینه ثبت علائم تجاری و همچنین مراحل ثبت برند سالن ماساژ خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد ثبت برند مورد نظرتان را در حوزه ماساژ درمانی و سالن ماساژ دارید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اهمیت ثبت برند سالن ماساژ

 

ثبت برند به فعالیت های شما رسمیت بخشیده و ارزش آن ها را به شدت بالا می برد. ثبت برند به معنای تایید کیفیت کالاها و خدمات تولیدی است و به زبانی رساتر و شیواتر، ارزش فعالیت شما را به دیگران تفهیم می کند. کسانی که مبادرت به ثبت علائم تجاری می کنند می توانند راحت تر از دیگران مبادرت به استفاده از تسهیلات بانکی نمایند.

مزایای بسیار زیادی که در خصوص ثبت برند شرکت و کالاهای تجاری و صنعتی برشمرده می شود تنها به یک زمان کوتاه و چند ماهه و یک هزینه نسبتا ارزان نیاز دارد. بنابراین از ثبت برند سالن ماساژ غافل نشوید و از این طریق ارزش کار خود را به روشی هوشمندانه بالا ببرید.

مدارک لازم برای ثبت برند سالن ماساژ

 

مدارک لازم برای ثبت برند با توجه به اینکه متقاضی ثبت برند یک شخص حقوقی است یا حقیقی با یکدیگر تفاوت های جزیی دارند؛ در این خصوص اشخاص حقیقی نیاز به ارائه مدارک هویتی خود، ارائه مجوزهای مورد نیاز از سازمان های ذی ربط، ارسال اظهارنامه و کارت بازرگانی دارند.

برای اطلاع از نحوه ارسال اظهارنامه کلیک کنید.

البته ارائه کارت بازرگانی در صورتی نیاز است که بخواهید برند خود را به زبان لاتین ثبت کنید. همچنین به ارائه ده نمونه از علامت مورد نظر نیاز دارید.

اگر شخص حقوقی متقاضی ثبت برند سالن ماساژ باشد باید مدارک هویتی شخص حقوقی که شامل آگهی اساسنامه شرکت و همچنین آگهی آخرین تغییرات موجود در آن می باشد را به همراه مدارک هویتی فردی که به عنوان مدیرعامل شخص حقوقی شناخته می شود ضمیمه مدارک فوق نموده و به اداره مالکیت معنوی ارسال نماید. در هر کدام از موارد مذکور اگر ثبت برند به نمایندگی و توسط وکیل صورت می گیرد باید یک نسخه از وکالت نامه نیز ارائه گردد.

شرایط علامت تجاری برای ثبت برند سالن ماساژ

 

تفاوتی ندارد در چه زمینه ای قصد ثبت برند را دارید در هر صورت نیاز است تا علامت مورد نظر از تمام قوانین داخلی برای ثبت برند تبعیت کند. اگر هم فعالیت شما برون مرزی است باید قواعد بین المللی در این زمینه را نیز در نظر بگیرید.

گزینه دیگر اینکه، علامت مورد نظر شما نباید گمراه کننده باشد. در واقع این علامت باید فعالیت شما را در خصوص تولید انواع سنگ نشان داده و ماهیت این کار را نشان دهد. این علامت نباید به گونه ای باشد که مشتریان را در خصوص نوع کالاهای تولیدی و همچنین محل تولید آن ها به اشتباه بیاندازد.

ثبت برند تجاری باید با رعایت قواعد جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین نباید از علامت ها یا واژه هایی استفاده کنید که مستهجن باشند یا عرف جامعه را در خصوص رعایت مسائل اخلاقی زیر سوال ببرد. این مسئله باید در خصوص برندهایی که به زبان لاتین نیز ثبت می شوند مورد توجه قرار گیرد.

برند سالن ماساژ همانند سایر برندها نباید کپی شده یک علامت تجاری در همان عرصه باشد یا تقلید و الگوبرداری از لوگوهای خاصی همانند علامت باشگاه های ورزشی یا علائم سیاسی و پرچم های ملی یا بین المللی همانند سازمان صلیب سرخ باشد.

مراحل ثبت برند سالن ماساژ

 

در مرحله اول باید علامت مورد نظر را طراحی کرده و در بخش استعلام برند، امکان تشابه آن با سایر برندهای ثبت شده را بررسی کنید. در صورتی که یک علامت انحصاری و متفاوت از سایر برندها بود می توانید بعد از تهیه مدارک لازم برای ثبت برند، به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و در قسمت ثبت برند، اظهارنامه ثبت علائم تجاری را تکمیل کنید.

برای تکمیل تقاضانامه باید همه مدارک ثبت برند مورد نظر را آپلود کرده و از اداره مالکیت معنوی بخواهید تا موارد مربوطه را بررسی کند. در این بخش باید هزینه کارشناسی و بررسی اظهارنامه را پرداخت کنید و بعد از تایید نهایی، به مدت چند هفته منتظر بمانید تا اداره مالکیت معنوی به شما پاسخ دهد.

در این قسمت یا اظهارنامه به کل رد می شود یا به کل پذیرفته می شود. شاید هم نواقص جزیی در مدارک شما موجود باشد که درخواست اصلاح داده می شود و در صورت اصلاح وارد مراحل بعد می شوید.

بعد از دریافت تاییدیه نهایی باید به اداره مالکیت معنوی در تهران مراجعه کنید. البته برخی از موسسات فعال در این زمینه نیز می توانند به نمایندگی از شما مراحل مربوطه را طی کنند. درخواست شما به صورت حضوری با به نمایندگی از شما در این اداره نیز مورد رسیدگی واقع می شود.

در اینجا باید هزینه کارشناسی مدارک را پرداخت کنید. در صورت تایید نهایی توسط کارشناس باید دو نوبت آگهی را در خصوص ثبت علامت تجاری انجام دهید. اگر به علامت مورد نظر هیچ گونه اعتراضی وارد نگردد باید هزینه حق الثبت را پرداخته و بعد از آن، تمام حقوق مربوط به علامت تجاری به شما اختصاص داده می شود.

مدت زمان لازم برای ثبت برند سالن ماساژ

باتوجه به اینکه در مراحل مختلف ثبت برند سالن ماساژ ممکن است با مسائل مختلفی از جمله تشابه علامت مورد نظر با یک علامت ثبت شده یا ناقص بودن مدارک موجود مواجه شوید و یا حتی به علامت مورد نظر بعد از نشر آگهی اعتراض وارد گردد زمان ثبت برند تجاری در حوزه سالن ماساژ نیز ممکن است از چند ماه تا یک سال و حتی بیشتر نیز طول بکشد.

باتوجه به اینکه موسسات فعال در حوزه ثبت علائم تجاری تجربه بسیار زیادی در این حوزه دارند بسیاری از افراد، امور خود را برای تسریع در جریان ثبت برند به آن ها واگذار می کنند. در این خصوص صرفا نیاز به یک وکالت نامه قانونی دارید و بعد از آن حتی نیازی به حضور در شهر تهران برای مراجعه به اداره مالکیت معنوی نیز نخواهید داشت.

باتوجه به اینکه سپری شدن برخی از امور همانند حداقل زمان لازم برای بررسی اظهارنامه، تاییدیه نهایی از جانب کارشناسان، نشر آگهی در دو دوره متوالی با فاصله قانونی و … همگی نیاز به سپری شدن یک زمان خاص و مشخص دارند بنبابراین حداقل چهارماه زمان لازم است تا برند مورد نظر شما در ساده ترین شرایط ممکن به ثبت برسد.

هزینه ثبت برند سالن ماساژ

هزینه ثبت برند را نمی توان به صورت دقیق و حساب شده برآورد کرد. از هزینه ای که توسط وکیل ثبت برند اخذ می گردد تا هزینه ای که توسط کارشناسان بخش اداره مالکیت معنوی اخذ می شود همگی باعث شده اند تا نتوان هزینه مشخصی را در این زمینه برآورد کرد. با این حال اگر می خواهید با یک هزینه معقول و حساب شده و در کمترین زمان ممکن مبادرت به ثبت برند سالن ماساژ  نمایید بهتر است با مجموعه آگاه ثبت تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *