Skip to content
آگاه ثبت » وبلاگ و مقالات » مقالات ثبت برند » ثبت برند دفتر وکالت

ثبت برند دفتر وکالت

ثبت برند دفتر وکالت

هزینه ثبت برند دفتر وکالت

ثبت برند و لوگو در دنیای امروز به یک مسئله مهم و حیاتی برای موفقیت در بازار کسب و کار و تجارت مبدل شده است، اما این مقوله صرفا به کسب و کارهای تجاری محدود نیست و امروزه شاهد افزایش درخواست ثبت برند در حوزه های دیگر از جمله ثبت برند موسسه حقوقی، ثبت برند مطب پزشکی، ثبت برند مشاورین املاک و … هستیم.

ثبت برند دفتر وکالت یکی از اقداماتی است که در راستای ثبت نام و نشان یک کسب و کار غیرتجاری صورت می گیرد. در واقع وکلا هرچند به کسب سود و منفعت و کسب درآمد مشغول هستند، اما فعالیت های آن ها جنبه تجاری نداشته و ثبت برند آن ها نیز جنبه غیرتجاری دارد. در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به جزییات ثبت برند دفتر وکالت بپردازیم.

شرایط دفتر وکالت چیست؟

ثبت برند دفتر وکالت چه شرایطی دارد

دفتر وکالت را نمی توان همانند موسسات حقوقی در زمره موسسات غیرتجاری قلمداد نمود، اما ماهیت فعالیت وکلا به صورت غیرتجاری و انتفاعی است. علت اینکه برند دفتر وکالت را نمی توان طبق قوانین حاکم بر موسسات غیرتجاری ثبت نمود این است که یک دفتر وکالت توسط یک نفر اداره می شود و شرایط لازم برای ثبت به صورت یک موسسه را ندارد.

دفتر وکالت را می توان یک شخص حقوقی نامید، اما شخصیت این دفتر کاملا با شخصیت موسسات متفاوت است. البته طبق قانون تمام وکلا می توانند برای دریافت حمایت های قانونی مبادرت به ثبت دفتر خود کنند اما قطعا نمی توانند انتظار داشته باشند که حمایت قانون از آن ها به اندازه حمایت قانون از شرکت های تجاری است.

مدارک لازم برای ثبت برند دفتر وکالت

ثبت برند دفتر وکالت چه مدارکی میخواهد

برای ثبت یک برند باید توجه کنیم که متقاضی دارای چه ماهیتی است. اگر متقاضی ثبت برند شخصیت حقوقی دارد باید مدارک لازم برای ثبت برند توسط اشخاص حقوقی را ارائه کند در غیر این صورت ارائه مدارک لازم برای اشخاص حقیقی مورد نیاز است. مدارکی که برای ثبت برند دفتر وکالت نیاز دارید عبارتند از:

  • پروانه وکالت با اعتبار لازم
  • مجوز تاسیس دفتر وکالت از مراجع ذیل صلاح همچون نظریه مشورتی شورای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و موافقت نامه رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه
  • مشخصات مربوط به دفتر وکالتی که به شما تعلق دارد.
  • ارائه مدارک هویتی اعم از کارت ملی و شناسنامه
  • علامت و لوگویی که انتخاب کرده اید با ابعاد مورد نیاز (10 در 10)

مراحل ثبت برند دفتر وکالت

ثبت برند دفتر وکالت چه مراحلی دارد

قوانین ثبت برند در خصوص تمام شرکت ها، موسسات و اشخاص حقوقی یکسان است. شما باید در ابتدا وارد سامانه مربوط به اداره مالکیت معنوی شده و سپس فرم درخواست ثبت برند را تکمیل کنید. شما در این مرحله نیاز به ایجاد یک حساب کاربری به نام خود دارید. بعد از ایجاد حساب کاربری باید مدارک لازم را بارگزاری کرده و سپس اظهارنامه مربوط به تقاضای ثبت برند را تکمیل کنید. بعد از تایید نهایی باید چند روز الی چند هفته منتظر نتیجه بمانید.

اگر مدارک و درخواست شما مورد پذیرش واقع شد باید به اداره مالکیت معنوی در تهران بروید و در آنجا نیز مدارک لازم را به صورت حضوری و در قالب یک پرونده به کارشناسان اداره تحویل دهید. هزینه کارشناسی نیز باید پرداخت گردد تا کارشناسان مربوطه مبادرت به مطالعه پرونده نمایند.

اگر هم بعد از تایید نهایی اظهارنامه، درخواست رفع نقص داده شود باید در مدت مقرر نسبت به رفع نقص اقدام کنید اما اگر درخواست شما به کل رد گردید قطعا باید پس از اطلاع از علت رد و تصحیح شرایط، نسبت به تقاضای مجدد اقدام کنید.

اگر کارشناسان اداره مالکیت معنوی نیز با درخواست شما موافقت کنند و لوگوی پیشنهادی را برای ثبت برند دفتر وکالت مناسب بدانند باید موضوع ثبت برند را در روزنامه کثیرالانتشار کشور منتشر کنید؛ اگر اعتراضی به ثبت برند شما وارد نگردد برند مربوطه به نام شما ثبت خواهد گردید و افراد حق سوء استفاده از آن را نخواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

۲ thoughts on “ثبت برند دفتر وکالت”

    1. کاربر گرامی
      جهت ثبت موسسه حقوقی برای وکالت باید حتما وکیل باشید. برای اطلاع از شرایط بهتر هست که تماس بگیرید: ۰۲۱۴۱۸۵۸۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *