شرکت خدماتی نظافتی

شرکت خدمات نظافتی همانطور که از نام آن پیدا است، شرکتی است که در زمینه ارائه خدمات مربوط به نظافت منزل فعالیت می‌کند. شما چه بخواهید به تازگی یک کسب و کار نظافتی را راه‌اندازی کنید یا اینکه قبلا این کار را آغاز کرده‌اید و اکنون می‌خواهید خدمات نظافتی خود را گسترش دهید، باید ایده روشنی از انواع خدمات نظافتی ارائه شده در بازار داشته باشید. اگرچه انواع خدمات نظافتی وظایف مختلفی دارند، اما در کیفیت و تجهیزات کار و مشتریان آن تفاوت چندانی وجود ندارد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک مشتری داشته باشید که نیاز به تمیز کردن کامل خانه خود دارد. اگر کیفیت کار شما عالی باشد، آن مشتری شما را به مدیر شرکت یا مرکز تجاری خود معرفی خواهد کرد تا نظافت آنجا را انجام دهید، یا ممکن است همان مشتری هر دو هفته یکبار نیاز به خشکشویی و دیگر خدمات نظافتی داشته باشد. به این ترتیب کیفیت کار شما باعث خواهد شد شرایط کاری برای شما مطلوب‌تر پیش برود.

شرکت خدماتی نظافتی چیست؟

شرکتهای خدماتی نظافت

از آنجایی که تجهیزات تخصصی، محصولات نظافتی و کارکنان مجرب نیاز اساسی این شغل هستند، بنابراین فردی که این کار را بر عهده می‌گیرد، باید کارهای نظافتی به خصوص در مکان‌های تجاری را جدی بگیرد تا از کیفیت بالای کار خود و عدم ایجاد وقفه در آن اطمینان یابد. در واقع نظافت یک موسسه تجاری نشان‌دهنده یک فرصت طلایی در این شغل است، اما استفاده بهینه از این فرصت طلایی بسیار مهم است. به عبارت دیگر، قبل از شروع عجولانه این کار، بهتر است ابتدا درک روشنی از آنچه که قرار است انجام شود، به دست آورید.

انواع خدمات نظافتی در شرکتها

شرکت خدمات نظافتی در تهران

پخدمات نظافتی انواع مختلفی دارد که انجام آن‌ها در شرایط امروزی بسیار مرسوم و متداول است. این موارد عبارتند از:

خدمات نظافت منازل

نظافت منزل یکی از کارهای طاقت‌فرسا و سخت برای خانواده‌ها است، به خصوص اگر منزل بزرگ و یا دارای حیاط باشد. بنابراین خانواده‌ها این کار را به شرکت‌های خدماتی می‌سپارند تا زمان بیشتری برای گذراندن با خانواده‌شان داشته باشند.

خدمات نظافت تجاری

خدمات نظافت تجاری به معنای ارائه خدمات نظافتی برای ساختمان‌های تجاری مانند فضاهای اداری، مدارس، ساختمان‌های اجتماعی و غیره است. نظافت این مکان‌ها را می‌توان در ساعات کاری و زمانی که دفتر باز است، یا خارج از ساعات کاری در زمانی که دفتر تعطیل است، برنامه‌ریزی کرد.

خدمات نظافت سرایداری

خدمات نظافت سرایداری شامل نگهداری و نظافت مستمر روزانه ساختمان‌هایی مانند فضاهای اداری، مدارس و مراکز صنعتی است.

خدمات لباسشویی و خشک شویی

اگرچه ممکن است این دو مورد به نظر شبیه هم باشند، اما تمیز کردن لباس و خشک‌شویی دو مسئله کاملا متفاوت از یکدیگر است. برای شستشوی لباس‌ها از صابون، مواد شوینده و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود، اما در خشک‌شویی از مواد شیمیایی درجه یک برای پاک کردن لکه‌ها و چربی‌های ماندگار از روی لباس‌ها استفاده می‌کنند.

ضد عفونی کردن سطوح

در دوران کرونا، بسیار مهم است که خانه‌ها و دفاتر کار از ویروس‌ها و باکتری‌های مضری که می‌توانند باعث بروز آلرژی، سرماخوردگی و سرفه شوند، دور نگه داشته شوند. ضدعفونی کردن یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارها در این مکان‌ها است. برای این منظور از مختلف شیمیایی و طبیعی استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که خانه‌ها و فضاهای اداری ما برای حضور آدم‌ها ایمن است و زنجیره کرونا را قطع می‌کند.

خدمات نظافت سبز

امروزه، اصطلاح “سبز” نشان‌دهنده حرکتی برای نجات سیاره و اکوسیستم ما به عنوان یک اصل کلی است. تمام ابعاد این نوع خدمات نظافتی انجام بیشتر کارها با کمترین میزان مواد شیمیایی است.

خدمات شستشوی تحت فشار

خدمات شستشوی تحت فشار فرآیند استفاده از جریان قوی آب (با یک اسپری آب پرفشار مانند جت یا واشر برقی) برای تمیز کردن موارد زیر است:
فرش‌های آلوده، ساختمان‌های کثیف، رنگ‌های روی دیوارها و اشیاء پر از آلودگی وسایل نقلیه و سایر سطوحی که معمولا تمیز کردن آنها سخت است.

مزایا و معایب شرکت های نظافتی

شرکتهای خدمات نظافتی چه مزایا و معایبی دارند؟

مزیت‌های استفاده از خدمات این شرکتها این است که شما می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و به کارهای ضروری‌تر خود برسید. به دلیل استفاده شرکت‌های خدماتی از وسایل به روز و مدرن، و همچنین رعایت همه موازین بهداشتی توسط آن‌ها شما می‌توانید از تمیزی کامل محل زندگی یا کار خود اطمینان کامل داشته باشید. دیگر مزایای این کار عبارت است از جلوگیری از هجوم آفات و کاهش خطر بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های باقی‌مانده بر روی سطوح.

از معایب استفاده از خدمات این شرکت‌ها نیز می‌توان به بالا بودن هزینه آن، نیاز به مراقبت از وسایل شخصی در محل زندگی یا کار، احتمال عدم انجام برخی کارهای نظافتی مانند تمیز کردن مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، احتمال عدم رعایت موارد ایمنی از سوی کارکنان شرکت،‌ و استفاده نادرست از وسایل که ممکن است باعث کثیف ماندن پنجره‌ها و کفپوش‌ها شود.

هزینه‌ها، شرایط تاسیس و ثبت شرکت خدمات نظافتی

شرکت خدمات نطافتی چقدر هزینه دارند؟

نخستین سوالی که در هنگام تلاش برای ثبت شرکت خدمات نظافتی در ذهن افراد ایجاد می‌شود این است که سرمایه اولیه مورد نیاز برای این کار چقدر است و چه اقداماتی باید برای ثبت این شرکت انجام داد؟

برای ثبت شرکت خدمات نظافتی نیازی به سرمایه زیاد نیست، بلکه با سرمایه اندک نیز می‌توان این کار را آغاز کرد. ضمن اینکه شما برای انجام این کار نیازی به داشتن تحصیلات عالیه ندارید و شرایط خیلی سختی هم برای شروع این کار وجود ندارد.

برای ثبت شرکت خود فقط کافی است که مدارک مورد نیاز را به سامانه ثبت شرکت‌ها ارسال کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به درخواست شما رسیدگی شود.

مراحل ثبت شرکت خدمات نظافتی چیست؟

باید مراحل زیر را انجام دهید و سپس برای انجام مراحل ثبت شرکت کلیک کنید و به صفحه مربوطه مراجعه کنید:

  • تکمیل فرم صورتجلسه مربوط به افرادی که در تاسیس شرکت نقش دارند
  • تکمیل فرم درخواست ثبت
  • تهیه، تنظیم و امضای تمامی صفحات اساسنامه
  • انتخاب نام مناسب برای شرکت
  • انجام بررسی‌های اولیه و صدور مجوز
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • صدور دستور ثبت از سوی نهادهای قانونی
  • بررسی مدارک و محتویات پرونده از سوی کارشناس
  • درج آگهی

هزینه ثبت شرکت خدمات نظافتی

برای ثبت شرکت هزینه ثابتی وجود ندارد و دلیل آن این است که بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها به حساب نهادهای دولتی واریز می‌شود. در عین حال انتشار آگهی در رسانه‌های مختلف نیز یکی از مواردی است که باید برای آن هزینه کرد. به این لیست باید هزنیه پست کردن مدارک، واریزی‌های اداره ثبت، حق‌الوکاله و پلمب را نیز اضافه کنید.

درباره هزینه حق‌الوکاله ارائه این توضیح ضروری است که این مبلغ صرف تنظیم مدارک و پیگیری امور می‌شود. مواردی مانند درج اطلاعات در سایت اداره ثبت، مشخص کردن نام شرکت، ثبت موارد مربوط به نحوه فعالیت شرکت، تنظیم اساسنامه، و موارد دیگر. هزینه پست کردن مدارک و و پاکت مخصوص و همچنین انجام امور مربوط به برابر بودن کپی و اصل همه مدارک نیز به این موارد اضافه می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه ثبت شرکت خدمات نظافتی حدود 2 میلیون تومان تعیین شده است.

بهترین شهرها برای ثبت شرکت های نظافتی

ثبت شرکت خدمات نظافتی در کدام شهر بهتر است

به طور کلی کلان‌شهرها مکان‌های مناسبی برای ثبت شرکت‌های ارائه خدمات نظافتی هستند، چرا که در این شهرها معمولا منازل و مجتمع‌های مسکونی بزرگ یا دفاتر اداری فراوانی وجود دارد که به احتمال زیاد به استفاده از خدمات این شرکت‌ها نیاز خواهند داشت. ضمن اینکه در شهرهای بزرگ افراد به دلیل داشتن مشغله‌های زیاد فرصت و امکان این را که تمیزی محل زندگی یا کارشان را خود بر عهده بگیرند، ندارند. به همین دلیل است که ثبت شرکت خدمات نظافتی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، منطقی به نظر می‌رسد.

سوالات متداول
عمده فعالیت شرکتهای خدماتی در ایران چیست؟

ارائه خدمات در حوزه پاکسازی محیط، تمیز کردن ادارات و ساختمان ها، شست و شو و … اصلی ترین خدمات این شرکتها می باشد.

مزایای شرکتهای خدمات نظافتی چیست ؟

کسب در آمد، اشتغال زایی، افزایش شناخت توسط مردم و شهر، اعطای نمایندگی و سود سازی از مهم ترین مزایای این شرکتها است.

کافیست فرم را ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم!

دیدگاه های دیگران
هیچ نظری وجود ندارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

آخرین مقالات

مشاهده همه

تمدید برند

از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاغل و کسب و کارهای موفق، داشتن علامت تجاری و برند است. اما هر برند ثبت شده دارای اعتبار محدود می‌باشد و برای استفاده…

ثبت شرکت رایگان

ثبت شرکت رایگان در انواع شرکتهای : سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، دانش بنیان و … توسط سامانه…

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، گاهاً قصد دارند کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهند و خدمات مربوط به کسب و کار خود را در نقاط…

ثبت مؤسسه حقوقی

مؤسسات حقوقی در دو نوع غیرانتفاعی یا غیرتجاری با هدف انجام اموری غیر از فعالیت‌های تجاری راه اندازی می‌شوند. این مؤسسات می‌توانند به عنوان امور خیریه، پژوهش‌های…